Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 Diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
364 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 września 2012 - 14:12

Dokładnie tak - zmodyfikowałbym oryginał z Omegi bazując na oryginale z BMW. A takie "drobiazgi" jak ostateczna moc/moment obrotowy ustawiłbym zależnie od życzenia właściciela biorąc pod uwagę ogólny stan techniczny pojazdu i pozostałe istotne elementy "dookoła silnika" (turbosprężarka, intercooler, wydech itd.).

#142 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 września 2012 - 12:19

kolega ma dziś lub jutro dzwonić do gładyska do krakowa i pytać o te wtryski, także zobaczymy


i co Damian???Masz jakieś info??

Dokładnie tak - zmodyfikowałbym oryginał z Omegi bazując na oryginale z BMW. A takie "drobiazgi" jak ostateczna moc/moment obrotowy ustawiłbym zależnie od życzenia właściciela biorąc pod uwagę ogólny stan techniczny pojazdu i pozostałe istotne elementy "dookoła silnika" (turbosprężarka, intercooler, wydech itd.).


Kolego a czy dałbyś radę zrobić takiego klona dla 2.5DTI?Załóżmy że chcemy opcję 3.0 taką jak jest w oryginale.

 


#143 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 22 września 2012 - 12:25

Kolego a czy dałbyś radę zrobić takiego klona dla 2.5DTI?Załóżmy że chcemy opcję 3.0 taką jak jest w oryginale.


Nie ma problemu. Potrzebuję tylko dokładnie wiedzieć z jakiego auta pochodzi silnik 3.0d (kwestia wyboru odpowiedniego wsadu sterownika). No i oczywiście potrzebuję oryginał z 2.5DTI.

#144 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 września 2012 - 12:30

Nie ma problemu. Potrzebuję tylko dokładnie wiedzieć z jakiego auta pochodzi silnik 3.0d (kwestia wyboru odpowiedniego wsadu sterownika). No i oczywiście potrzebuję oryginał z 2.5DTI.


Co wiem o moim silniku to m57 z modelu e 39 3.0 D.2000 r. powidz co byś potrzebował??Eprom z omegi??

 


#145 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2012 - 15:59

co Damian?Masz jakieś info

niestety Jarek się nie odezwał, dziś zacząłem walkę ze swoimi wtryskami są strasznie zasyfione dwa mi się udało wyszarpać w poniedziałek muszę przestrugać nasadkę aby cewki poodkręcać.

#146 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 września 2012 - 17:17

niestety Jarek się nie odezwał, dziś zacząłem walkę ze swoimi wtryskami są strasznie zasyfione dwa mi się udało wyszarpać w poniedziałek muszę przestrugać nasadkę aby cewki poodkręcać.


No to współczuje...ja zrobiłem jak mi poradziłeś,nafta na 24h i same wylazly.jak byś miał problem to czeladnik ma te młoteczki do wtrysków.

 


#147 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2012 - 17:25

jak byś miał problem to czeladnik ma te młoteczki do wtrysków.

też mam dorobiłem sobie ale teraz muszę stuningować sobie nasadkę aby cewkę odkręcić

#148 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 września 2012 - 17:32

też mam dorobiłem sobie ale teraz muszę stuningować sobie nasadkę aby cewkę odkręcić


Ty to magic jesteś ha ha....Damian mam pytanie....czym zgrać eprom z naszego motoru???Bo opcom em chyba się nie da???Oopelscanerem można było ale u Nas on się z silnikiem nie komunikuje..

 


#149 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2012 - 18:06

chyba tylko programator lub sprzętowy tech

#150 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 września 2012 - 14:06

chyba tylko programator lub sprzętowy tech


To troszkę lipka...co do wtrysków to kolega roman wsadził od omegi i pisał że nic się nie dzieje.Zrobił na nich 10 tyś km i git.
Damian oglądałem programatory...tylko nie wiem który nada się do omki...
Szukałem pod omegą y25dt i pod edc15c4 edc znajduje ale nie pod oplem...
A co sądzicie o tej aukcji???http://allegro.pl/bm...2642515981.html facet nie wiadomo skąd twierdzi że wtryski są zamienne....chodzi mi o opis a nie cenę...

 


#151 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2012 - 11:52

To troszkę lipka...co do wtrysków to kolega roman wsadził od omegi i pisał że nic się nie dzieje.Zrobił na nich 10 tyś km i git.
Damian oglądałem programatory...tylko nie wiem który nada się do omki...
Szukałem pod omegą y25dt i pod edc15c4 edc znajduje ale nie pod oplem...
A co sądzicie o tej aukcji?http://allegro.pl/bm....642515981.html facet nie wiadomo skąd twierdzi że wtryski są zamienne....chodzi mi o opis a nie cenę...

ja myślę że te wtryski pasują ja swoje właśnie wysłałem do tej firmy co koleś pisze w aukcji i dziś właściciel dzwonił cena 2350 za komplet i rozmowa zaczeła się tak dzień dobry ja w sprawie wtrysków z BMW :o

#152 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 października 2012 - 13:43

ja myślę że te wtryski pasują ja swoje właśnie wysłałem do tej firmy co koleś pisze w aukcji i dziś właściciel dzwonił cena 2350 za komplet i rozmowa zaczeła się tak dzień dobry ja w sprawie wtrysków z BMW :o


No to coś w tym jest....a to wszystkie Ci regenerowali???Pisałem z Tomkiem (topserwis)żeby zmienić soft w 2.5 dti trzeba pamięć wy lutować,on fachowo mi to napisał,przez obd2 się nie da. Damian takim czymś docierałeś zawory?http://allegro.pl/ze...2607299987.html . A pastę 0 czy po kolei??
Jedynie temat wtryskiwaczy mi pozostał,bo turbinę już załatwiłem praktycznie w 100% tylko na chatę muszę wrócić i wysłać...Pierścienie na pewno wymienię a panewki jak wytargam to zobaczę...
a co do sterownika to myślę że Tomek mi to ogarnie...

 


#153 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2012 - 14:54

No to coś w tym jest....a to wszystkie Ci regenerowali

tak cały komplet, za 3550 była by regeneracja w 3 etapie czyli praktycznie nowe wtryski tylko korpus zostaje stary, ja docierałem palcami ale to jest dobre ja od razu na najdrobniejszej leciałem

#154 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 października 2012 - 15:04

tak cały komplet, za 3550 była by regeneracja w 3 etapie czyli praktycznie nowe wtryski tylko korpus zostaje stary, ja docierałem palcami ale to jest dobre ja od razu na najdrobniejszej leciałem


Rozumiem...słyszałem właśnie od nich o tym 3 cim etapie...to na długi czas będziesz miał spokój..a dlaczego wysyłałeś wtryski??Podkapcała Ci???
Nawet jak kiedyś zmienisz na 3.0 to wtryski Ci zostaną...
Damian a jak wypompować olej z popychaczy???Dobrze by było żeby napompowały się świeżym olejem,beast pisał że w imadło ale to w benzynie...
Rozrząd sam ustawiałeś???Znalazłem blokadę rozrządu do e39 3.0 D http://moto.allegro....2630872475.html więc z nim nie będę miał problemu chyba

 


#155 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2012 - 15:15

Rozumiem...słyszałem właśnie od nich o tym 3 cim etapie...to na długi czas będziesz miał spokój..a dlaczego wysyłałeś wtryskiPodkapcała Ci?
Nawet jak kiedyś zmienisz na 3.0 to wtryski Ci zostaną...
Damian a jak wypompować olej z popychaczy?Dobrze by było żeby napompowały się świeżym olejem,beast pisał że w imadło ale to w benzynie...
Rozrząd sam ustawiałeś?Znalazłem blokadę rozrządu do e39 3.0 D http://moto.allegro.....630872475.html więc z nim nie będę miał problemu chyba

problem z rozruchem, falujące obroty, większe spalanie i kopcenie, z popychaczami też możesz je ścisnąć i powinno olej wygnieść, ja mam taką samą blokadę

#156 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 października 2012 - 15:46

problem z rozruchem, falujące obroty, większe spalanie i kopcenie, z popychaczami też możesz je ścisnąć i powinno olej wygnieść, ja mam taką samą blokadę


czyli typowe objawy...a z rozrządem to wał na kole trza zablokować i wałki na górze i po zakładać koła na wałki,zluzować napinacz łańcuszka i przekręć silnik ze 2 razy nie??No i ten górny napinacz skręcić...

 


#157 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2012 - 18:07

a z rozrządem to wał na kole trza zablokować i wałki na górze i po zakładać koła na wałki,zluzować napinacz łańcuszka i przekręć silnik ze 2 razy nieNo i ten górny napinacz skręcić.

dokładnie blokujesz wał zakładasz koła z łańcuchami popuszczasz oba napinacze z blokad ściągasz blokady z wałka i wału i kręcisz silnikiem ze 2 kółka i potem mierzysz czy blokady pasują i gitara

#158 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 02 października 2012 - 21:59

Niestety nie znam narzędzia które przez OBD zrobi 2.5 DTI w Omedze. Odnośnie tych sterowników - trzeba (wy-)lutować flash'a w obudowie TSOP44 i odczytać/zapisać w programatorze. Niestety - sam nie podejmuję się lutowania tego :( Robi to ktoś dla mnie, ale za nie małe pieniądze + do tego mam łącznie 80km dojazdu, więc raczej nie chętnie podejmowałbym się zabawy z tym. Jeśli dostanę oryginalny wsad od 2.5 DTI, mogę go "zawirusować" zawartością dopasowaną pod 3.0d.

#159 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 października 2012 - 22:33

DamianSz na moje to wtryski różnią sie końcówka wtrysku tak jak w Vagach. Bynajmniej tak mi opowiadal znajomy mechanik od Dekla po coś są te różne numerki na wtryskach. Pompiarze nie chętnie dzielą się informacjami tak mi się tylko wydaje oczywiście mogę się mylić :D

#160 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2012 - 05:17

DamianSz na moje to wtryski różnią sie końcówka wtrysku

no właśnie że mają taką samą końcówkę

lutować flash'a w obudowie TSOP44 i odczytać/zapisać w programatorze.

to fakt trzeba mieć do tego sprzęt i pojęcie