Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

uciekający płyn chłodniczy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
83 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   slawny.pl1

slawny.pl1

    :)

  • 195 postów
  • Dołączył: 25-02-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 17 listopada 2010 - 21:36

to drugie to juz jest masakra!! ale wymyslili z tym badziewiem z tylu.

#22 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2010 - 21:40

to drugie to juz jest masakra!! ale wymyslili z tym badziewiem z tylu.


Trzeba z tym żyć;)

#23 OFFLINE   Adameo

Adameo
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-09-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 18 listopada 2010 - 20:25

Witam wszystkich.Śledzę wątek,bo mam ten sam problem.Wszędzie sucho,z rury nie dymi,żadnego kakauka i dolewam litr na sto.Mam nadzieję,że to nie upg,ale co?

#24 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 listopada 2010 - 20:40

żadnego kakauka

:D:D:D

pompowałeś układ?

#25 OFFLINE   Adameo

Adameo
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-09-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 18 listopada 2010 - 20:43

W sumie nie,ale co dokładnie uzyskam?

#26 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 listopada 2010 - 20:44

Zobaczysz gdzie ciece.

#27 OFFLINE   Adameo

Adameo
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-09-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 19 listopada 2010 - 17:30

Zobaczysz gdzie ciece.


Nic nie ciece,ale najciekawsze,że zrobiłem około 120 km i nic nie ubyło,już nic nie kumam.:confused:

#28 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2010 - 18:08

że zrobiłem około 120 km i nic nie ubyło

Zgasiłeś silnik i sprawdzałeś? Zobacz stan na zimnym może.

#29 OFFLINE   Adameo

Adameo
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-09-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 20 listopada 2010 - 14:55

Zgasiłeś silnik i sprawdzałeś? Zobacz stan na zimnym może.


Sprawdzałem dzisiaj zaraz po jeździe,ale połowę z tego przejechałem jeszcze wczoraj .Mała różnica jest co najwyżej taka,że nie przyciskałem za ostro.

Sprawdzałem dzisiaj zaraz po jeździe,ale połowę z tego przejechałem jeszcze wczoraj .Mała różnica jest co najwyżej taka,że nie przyciskałem za ostro.


Dzisiaj zrobiłem ok.70 km.Przydarłem ją troszkę na trasie.Odczekałem,aż ostygnie i cóż,chyba jakieś cudowne ozdrowienie,nie ubyło nic:o

#30 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 listopada 2010 - 20:13

Sprawdzałem dzisiaj zaraz po jeździe,ale połowę z tego przejechałem jeszcze wczoraj .Mała różnica jest co najwyżej taka,że nie przyciskałem za ostro.



Dzisiaj zrobiłem ok.70 km.Przydarłem ją troszkę na trasie.Odczekałem,aż ostygnie i cóż,chyba jakieś cudowne ozdrowienie,nie ubyło nic:o


cieknie trojdroznym - ustaw na zimne na klimie i zobacz czy bedzie znikac




 


#31 OFFLINE   slawny.pl1

slawny.pl1

    :)

  • 195 postów
  • Dołączył: 25-02-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 20 listopada 2010 - 21:26

no i mi sie udalo zlokalizowac wyciek. niestety UPG:(. moj mechanik powiedzial mi ze wezmie 500zl za robote z planowaniem obu glowic. reszcze czesci to juz moja sprawa. to duzo czy malo?

#32 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 listopada 2010 - 22:27

bardzo dobra cena




 


#33 OFFLINE   Adameo

Adameo
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-09-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 23 listopada 2010 - 19:22

Rzeczywiście cieknie tam,dzięki za sugestię,ale holernie ciężko się tam dostać i nie wiem co właściwie tam wymienić,bo nie widziałem dokładnie skąd daje przeciek.

Rzeczywiście cieknie tam,dzięki za sugestię,ale holernie ciężko się tam dostać i nie wiem co właściwie tam wymienić,bo nie widziałem dokładnie skąd daje przeciek.


Już wszystko wiem,zakupiłem zaworek nagrzewnicy na allegro i mam nadzieję,że będzie po kłopocie;)

#34 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2010 - 22:34

To daj jeszcze linka ;) powiemy Ci ile mniej więcej będziesz miał spokój.

#35 OFFLINE   Adameo

Adameo
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-09-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 24 listopada 2010 - 09:17

Hans pries,mam nadzieję,że mnie nie będziesz dołował.

#36 OFFLINE   slawny.pl1

slawny.pl1

    :)

  • 195 postów
  • Dołączył: 25-02-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 24 listopada 2010 - 19:33

mam taki u siebie . po 6 miesiacach jest spokoj

#37 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2010 - 09:26

Hans pries,mam nadzieję,że mnie nie będziesz dołował.

W tym przypadku nie będę :D

#38 OFFLINE   pgronows

pgronows
  • 12 postów
  • Dołączył: 26-08-2009
  • Skąd: Toruń

Napisany 25 listopada 2010 - 13:15

Witam,

pozwolicie że się podepnę pod temat - mam podobny problem, od pół roku padają różne elementy ukł. chłodzenia:
- dwa zawór nagrzewnicy - wymienione na nowy
- chłodnica - wymieniona na nową, plus UPG, pompa wody, termostat, pierścienie, uszczelniacze, pierścienie
- wąż przy nagrzewnicy - wymieniony na nowy
W między czasie użyłem uszczelniacza do chłodnic - wiem to było głupie, wymieniłem korek.
Objawy są takie:
- ubytek płynu - nieregularny - raz na dwa-trzy tygodnie ubędzie nagle 1-1,5 cm w zbiorniczku;
- ciśnienie w układzie - twarde węże - ale nie potrafię powiedzieć czy za twarde - jak to ocenić? kciukiem zegnę, ale nie mogę powiedzieć, żeby był giętki;
- płyn - tłustych oczek nie ma, ale trochę tłusty jest; są w nim 'farfocle' coś na wzór osadu herbaty na szklance;
- kopcenie - jest, na rozgrzanym silniku też, ale nie jest niebieski dym - bardziej przypomina parę;

Przede wszystkim potrzebowałbym wiedzieć jak ocenić czy to ciśnienie jest za wysokie.
Jakie są Wasz przypuszczenia?

Z góry dzięki za wszelkie wypowiedzi.

#39 OFFLINE   lukas198909

lukas198909
  • 36 postów
  • Dołączył: 28-09-2010
  • Skąd: Myślina

Napisany 25 listopada 2010 - 21:32

Witam Forumowiczow :)
dolaczam sie do tematu 2 pytaniami:

pierwsze pytanie to: plyn chlodniczy ucieka mi gdzies za silnikiem kapie mi na sprzegło i na glebe pozniej..... stojac przed autem TYLKO z prawej strony gdzies cieknie tylko skad? z kanalu nie widac dokladnie skad szukam wskazowek co to moze byc....

drugie pytanie dotyczy temperatury plynu auto sie nie dogrzewa po przejechaniu 30-40 km mam 40-60*C... rano jadac do szkoly 6km to wskazowka moze drgnie na 10 stopni a gaz włacza mi sie po 4-5 km jak juz prawie jestem na miejscu........co dziwne gaz włacza sie przy30*C jak sie nie myle ... wskazówka kłamie??? termostat juz wymienilem.... samochod mam dopiero jakies 2-3 miesiace.....
dziekuje Wszystkim za kazda odpowiedz....:)
Pozdrawiam;p

#40 OFFLINE   pgronows

pgronows
  • 12 postów
  • Dołączył: 26-08-2009
  • Skąd: Toruń

Napisany 26 listopada 2010 - 10:33

wskazówka kłamie?


A ogrzewanie działa? U mnie w sumie nie ma takich objawów i ciepło leci już po 3 minutach.
Wiem że za wskazania tej wskazówki odpowiada czujnik, który jest ponoć gdzieś z tyłu silnika - ale lepiej niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni użytkownicy.

temperaturę przełączania gazu możesz sprawdzić podpinając się pod kompa - ja mam ustawione na 35 stopni, i dzisiaj, przy 4 stopniowym mrozie gaz załączył mi się po 5 minutach - gdzie nie jechałem samochodem tylko stałem na parkingu. Latem przełączenie następowało po 3-4 minutach.

jak ocenić czy to ciśnienie jest za wysokie


Celem uzupełnienia - czy orientuje się ktoś czy ciśnienie układu chłodzenia dla silników 2.0 16v i 2.5TD jest takie samo? chodzi o to, że korek który obecnie mam doszukałem się jest od omegi A oraz omegi B 2.5TD. Może korek nie puszcze, ponieważ ma wyższe parametry ciśnienia?