Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

uciekający płyn chłodniczy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
83 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   lukas198909

lukas198909
  • 36 postów
  • Dołączył: 28-09-2010
  • Skąd: Myślina

Napisany 26 listopada 2010 - 18:33

ogrzewanie dziala ale wydaje mi sie ze slabo w porownaniu z np vektra mamy 2.0 115 KM z inna omega nie mam porownania....moze czujnik do wymiany?? mi przy dzisiejszym mrozie to dopiero po 5 km sie wlaczyl.....musze sobie na forum poszukac jak podlaczyc kompa jaki kabel i program...;p albo jakiegos gazownika poszukac w okolicy...

#42 OFFLINE   pgronows

pgronows
  • 12 postów
  • Dołączył: 26-08-2009
  • Skąd: Toruń

Napisany 26 listopada 2010 - 20:37

ogrzewanie dziala ale wydaje mi sie ze slabo w porownaniu z np vektra mamy 2.0 115 KM z inna omega nie mam porownania....moze czujnik do wymiany?? mi przy dzisiejszym mrozie to dopiero po 5 km sie wlaczyl.....musze sobie na forum poszukac jak podlaczyc kompa jaki kabel i program...;p albo jakiegos gazownika poszukac w okolicy...


Ja niestety nie mam porównania do innych opli. Ale u mnie jest tak: żeby grzało ciepło muszę mieć podkręcone na maksa a siłę nawiewu mniej więcej na połowie - wtedy lec naprawdę ciepło - w innych przypadkach średnio.

Ostatnio czytałem, że może to być skutek zakamienienia nagrzewnicy - trzeba by było ją oczyścić - planuję to zrobić w przyszły weekend - napiszę czy przyniosło jakiś skutek.

#43 OFFLINE   boopp

boopp
  • 102 postów
  • Dołączył: 02-06-2009

Napisany 26 listopada 2010 - 21:48

drugie pytanie dotyczy temperatury plynu auto sie nie dogrzewa po przejechaniu 30-40 km mam 40-60*C... rano jadac do szkoly 6km to wskazowka moze drgnie na 10 stopni a gaz włacza mi sie po 4-5 km jak juz prawie jestem na miejscu........co dziwne gaz włacza sie przy30*C jak sie nie myle ... wskazówka kłamie??? termostat juz wymienilem....


Wskazówka nie pokazuje temperatury od zera. Długie kreski na blacie co 5 stopni a krótkie co 2.5 stopnia wiec pierwsza wypada na 85 stopni. Jak kiedyś ktoś mądry powiedział myślenie nie boli.

#44 OFFLINE   pgronows

pgronows
  • 12 postów
  • Dołączył: 26-08-2009
  • Skąd: Toruń

Napisany 27 listopada 2010 - 14:18

Wskazówka nie pokazuje temperatury od zera. Długie kreski na blacie co 5 stopni a krótkie co 2.5 stopnia wiec pierwsza wypada na 85 stopni. Jak kiedyś ktoś mądry powiedział myślenie nie boli.


Jak dobrze, że znalazł się ktoś na tyle mądry, kto nam wszystko tak szczegółowo i mądrze wyjaśnij. Dzięki za celne 'wskazówki'.

#45 OFFLINE   Rafi258

Rafi258
  • 5 postów
  • Dołączył: 17-10-2010

Napisany 15 grudnia 2010 - 21:57

Witam ponownie. Wszystkie objawy jakie wyszczególnił ,,pgronows,, wskazują na 99% uszczelke pod głowicą. Miałem dokładnie wszystko to samo. Jak pisałem wcześniej.
Węze są twarde (bo jest w nich podciśnienie), ale jeśli to zauważyłeś to podejrzewam
że ciśnienie z cylindrów przedostaje się do układu. Temat korka jest złudny (chcesz się pocieszc). Padanie poszczególnych elementów jest prawdopodobnie od tego ciśnienia.
Oleju w płynie byc nie musi (choc jest to jeden z objawów uszczelki). U mnie pojawiało się też lekkie parowanie szyby od strony pasażera. Puszczały oringi przy nagrzewnicy (od tego ciśnienia). Na wycieraczce prawdopodobnie nie będziesz miał płynu gdyż szfabki wymyśliły w takich przypadkach odprowadzenie pod samochód (to wiem od gościa zajmującego sie układami chłodzenia) . Ubytek płynu, który występuje w różnym stopniu może spowodowac uszkodzenie głowicy gdyż wczesniej czy pózniej nie dopilnujesz temperatury (szkoda silnika) powietrze w układzie powoduje szoki termiczne. Poza tym czujnik temperatury umieszczony jest w jednym miejscu bloku silnika, w związku z tym daje on nam orientacyjną temperature. Jeśli do tego czasu walneła tylko uszczelka to dobrze. Najlepszą metoda jest zrobienie testu na tlenki w układzie chłodzenia. Sprawa prosta jak bzykanie i masz 100% pewności czy to uszczelka czy nie. Bo tacy komórkowi mechanicy to ci powiedzą czy to uszczelka jak ją wyciągną.
No dobra, koniec dołowania... Cha cha cha... Pozdrawiam.

#46 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 15 grudnia 2010 - 22:04

Węze są twarde (bo jest w nich podciśnienie),


Czyżby??

#47 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2010 - 22:21

Czyżby??

Wiadomo

Twarde węże, przerabiałem(am), może paść korek ale 1% przypadków(raczej musi się zapchać/zajść bo zepsuć się w korku nie ma co), 99% to UPG.
Najlepiej CO2 w układzie sprawdzić.

Myślałem i nic innego co by to powodowało nadmierne ciśnienie w układzie nie przychodzi mi do głowy.

#48 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 15 grudnia 2010 - 22:35

Myślałem i nic innego co by to powodowało nadmierne ciśnienie w układzie nie przychodzi mi do głowy.


No i masz racje bo jest tam nadciśnienie a nie podcisnienie jak napisał kolega wyzej...

UPG daje czasami dziwne objawy,u mnie znikał cały zbiorniczek płynu na 20km,zero kopcenia na biało,żdnych problemów z odpalaniem a okozało sie,że głowica peknieta...

#49 OFFLINE   Darcol

Darcol
  • 1 postów
  • Dołączył: 16-12-2010

Napisany 16 grudnia 2010 - 01:39

Przerabiałem temat. Po wizytach u "fachowców" wymieniłem uszczelki pod głowicą. Koszt ok 800 zł. Faktycznie okazało się że poszedł zawór trójdrożny za ok 25 zł. wymiana bajecznie prosta.

#50 OFFLINE   Rafi258

Rafi258
  • 5 postów
  • Dołączył: 17-10-2010

Napisany 16 grudnia 2010 - 21:04

Witam!
Panie explosiv9. Z całym szacunkiem ale wydaje mi się, że ,,zebraliśmy się tu po to aby wzajemnie sobie pomóc ,a nie łapac za słówka itd.
1. Twarde węże (wskazują na nadmierne ciśnienie w układzie)
2. Niknący płyn (jesli niema widocznych wycieków)
3. Oleju w płynie byc nie musi
4. Itd. .....
To wszystko zostało opisane wczesniej
I to wszystko wskazuje na UPS
Tak samo robienie testu na tlenki (czyli CO2)
Według mnie sprawa zamknięta.

#51 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2010 - 22:57

Według mnie sprawa zamknięta.

nie, bo

UPS

UPS ma znaczne opóźnienia ostatnio i zostawiają awiza a Tobie chodziło o UPG ;)
sorry ale nie mogłem się powstrzymać.

#52 OFFLINE   eMdzeJ

eMdzeJ
  • 172 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp./Sopot

Napisany 17 grudnia 2010 - 11:07

Pozwolę sobie podłączyć się do tematu bo już nie wiem co robić.
A więc od początku:
Ubywało mi płynu w układzie, pojechałem do mechanika i sprawdzili, okazało się, iż pękł trójnik który łączył węże od reduktora z silnikiem.
Zrobiłem 500km i akurat dzisiaj kiedy muszę wyjechać znowu problem. Rano odpalił bez problemu (-10 st.) ale zaświecił się chceck.
Zrobiłem jakiś 1km i samochód zgasł. Niestety nie dało się odpalić, jedynie co to od czytałem błędy:
14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30
15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30

Dodatkowo zaglądam pod maskę a tam wywaliło płyn z układu przez korek. A auta nie da odpalić.
Czy takie błędy powodują że nie da rady odpalić???

#53 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2010 - 12:49

Niech ktoś napisze napewno
Mi się mocno wydaje, że jeśli czujnik temperatury dla komputera szwankuje to może źle chodzić pewnie też nie odpalać.

Ale wywalony płyn z pod korka to nie sądzę żeby to miało związek z czujnikiem.

#54 OFFLINE   Rafi258

Rafi258
  • 5 postów
  • Dołączył: 17-10-2010

Napisany 17 grudnia 2010 - 22:20

Witam zając!
sorka ale napiołem się tą wcześniejszą wypowiedzą :D :pokoj:

#55 OFFLINE   adampoznan

adampoznan
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-12-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 grudnia 2010 - 08:56

u mnie w omedze ucieka plyn ze zbiorniczka po np calym dniu jezdzenia. nie dymi na białe wody nie ma w oleju ani oleju w zbiorniczku. sprawdziłem wszystkie łaczenia wezy trujniki itp i nigdzie nie cieknie. weze nie sa ani za twarde ani nie sprawiaja wrazenia zeby byly miekkie jakby w nich plynu nie bylo. patrzałem czy z nagdzewnicy nie cieknie ale tez nie. i nie mam pojecia jak to sie dzieje.

#56 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2010 - 10:44

Ale wystarczy poczytać wcześniejsze posty żeby się dowiedzieć jak banalnym sposobem wytworzyć w układzie ciśnienie i patrzeć gdzie leci nie odpalając nawet silnika. Przy LPG poczas testu proponuję zacisnąć węże wodne na reduktorze.

#57 OFFLINE   adampoznan

adampoznan
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-12-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 grudnia 2010 - 10:47

tez probowalem i nie leci. niektorzy mowia ze moge miec wyciek z pod głowicy na ktoryms z kanalow wodnych. a to mnie az przeraza bo na wymiane uszczelki pod głowica planowanie itp mnie nie stac jak narazie.

#58 OFFLINE   Kori1125

Kori1125
  • 10 postów
  • Dołączył: 29-04-2013
  • Skąd: holandia. Oss Nord-braband

Napisany 23 września 2013 - 18:38

Witam. Dzis wyskoczyl mi komunikat ze mam malo plynu w zbiorniczku. uzupelnilem petrygo. ruszylem w trase. Cos mi nie pasowalo bo moja tylnia szyba pokryla sie rosa na autostradzie, silnik dostal max temperatury. Zjechalem i uzupelnilem plyn ktory wyciekl. obecnie auto stoi. wyglada to tak ze jak odpalam silnik i wlaczam ogrzewanie to nie cieknie, z chwila gdy ja tylko wylacze odrazu cieknie i to dosc mozno. wylaczam silnik i tez cieknie. Moja oma to 100 edition z silnikiem 2.0 v16. prosze o pomoc. wyciek wyraznie kolo skrzyni biegow. gdy podnioslem auto wyciek kilka rurek i tyle. ciézko znalesc wyciek. obecnie dolalem plynu. cieklo dosc mocno ale po chwili zaczelo tylko kapac... To dla mnie troche lamiglowka... prosze o rady bardziej doswiadczonych klubowiczow. pozdrawiam

kori

#59 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2013 - 18:41

jeśli wyciek jest zależny od ustawienia temperatury to winny jest tylko zawór nagrzewnicy tzw.trójdrożny

#60 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2013 - 18:59

Zawór trójdrożny do wymiany.