uciekający płyn chłodniczy
#41 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2010 - 18:33
#42 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2010 - 20:37
ogrzewanie dziala ale wydaje mi sie ze slabo w porownaniu z np vektra mamy 2.0 115 KM z inna omega nie mam porownania....moze czujnik do wymiany?? mi przy dzisiejszym mrozie to dopiero po 5 km sie wlaczyl.....musze sobie na forum poszukac jak podlaczyc kompa jaki kabel i program...;p albo jakiegos gazownika poszukac w okolicy...
Ja niestety nie mam porównania do innych opli. Ale u mnie jest tak: żeby grzało ciepło muszę mieć podkręcone na maksa a siłę nawiewu mniej więcej na połowie - wtedy lec naprawdę ciepło - w innych przypadkach średnio.
Ostatnio czytałem, że może to być skutek zakamienienia nagrzewnicy - trzeba by było ją oczyścić - planuję to zrobić w przyszły weekend - napiszę czy przyniosło jakiś skutek.
#43 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2010 - 21:48
drugie pytanie dotyczy temperatury plynu auto sie nie dogrzewa po przejechaniu 30-40 km mam 40-60*C... rano jadac do szkoly 6km to wskazowka moze drgnie na 10 stopni a gaz włacza mi sie po 4-5 km jak juz prawie jestem na miejscu........co dziwne gaz włacza sie przy30*C jak sie nie myle ... wskazówka kłamie??? termostat juz wymienilem....
Wskazówka nie pokazuje temperatury od zera. Długie kreski na blacie co 5 stopni a krótkie co 2.5 stopnia wiec pierwsza wypada na 85 stopni. Jak kiedyś ktoś mądry powiedział myślenie nie boli.
#44 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2010 - 14:18
Wskazówka nie pokazuje temperatury od zera. Długie kreski na blacie co 5 stopni a krótkie co 2.5 stopnia wiec pierwsza wypada na 85 stopni. Jak kiedyś ktoś mądry powiedział myślenie nie boli.
Jak dobrze, że znalazł się ktoś na tyle mądry, kto nam wszystko tak szczegółowo i mądrze wyjaśnij. Dzięki za celne 'wskazówki'.
#45 OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2010 - 21:57
Węze są twarde (bo jest w nich podciśnienie), ale jeśli to zauważyłeś to podejrzewam
że ciśnienie z cylindrów przedostaje się do układu. Temat korka jest złudny (chcesz się pocieszc). Padanie poszczególnych elementów jest prawdopodobnie od tego ciśnienia.
Oleju w płynie byc nie musi (choc jest to jeden z objawów uszczelki). U mnie pojawiało się też lekkie parowanie szyby od strony pasażera. Puszczały oringi przy nagrzewnicy (od tego ciśnienia). Na wycieraczce prawdopodobnie nie będziesz miał płynu gdyż szfabki wymyśliły w takich przypadkach odprowadzenie pod samochód (to wiem od gościa zajmującego sie układami chłodzenia) . Ubytek płynu, który występuje w różnym stopniu może spowodowac uszkodzenie głowicy gdyż wczesniej czy pózniej nie dopilnujesz temperatury (szkoda silnika) powietrze w układzie powoduje szoki termiczne. Poza tym czujnik temperatury umieszczony jest w jednym miejscu bloku silnika, w związku z tym daje on nam orientacyjną temperature. Jeśli do tego czasu walneła tylko uszczelka to dobrze. Najlepszą metoda jest zrobienie testu na tlenki w układzie chłodzenia. Sprawa prosta jak bzykanie i masz 100% pewności czy to uszczelka czy nie. Bo tacy komórkowi mechanicy to ci powiedzą czy to uszczelka jak ją wyciągną.
No dobra, koniec dołowania... Cha cha cha... Pozdrawiam.
#46 OFFLINE
#47 OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2010 - 22:21
WiadomoCzyżby??
Twarde węże, przerabiałem(am), może paść korek ale 1% przypadków(raczej musi się zapchać/zajść bo zepsuć się w korku nie ma co), 99% to UPG.
Najlepiej CO2 w układzie sprawdzić.
Myślałem i nic innego co by to powodowało nadmierne ciśnienie w układzie nie przychodzi mi do głowy.
#48 OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2010 - 22:35
Myślałem i nic innego co by to powodowało nadmierne ciśnienie w układzie nie przychodzi mi do głowy.
No i masz racje bo jest tam nadciśnienie a nie podcisnienie jak napisał kolega wyzej...
UPG daje czasami dziwne objawy,u mnie znikał cały zbiorniczek płynu na 20km,zero kopcenia na biało,żdnych problemów z odpalaniem a okozało sie,że głowica peknieta...
#49 OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2010 - 01:39
#50 OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2010 - 21:04
Panie explosiv9. Z całym szacunkiem ale wydaje mi się, że ,,zebraliśmy się tu po to aby wzajemnie sobie pomóc ,a nie łapac za słówka itd.
1. Twarde węże (wskazują na nadmierne ciśnienie w układzie)
2. Niknący płyn (jesli niema widocznych wycieków)
3. Oleju w płynie byc nie musi
4. Itd. .....
To wszystko zostało opisane wczesniej
I to wszystko wskazuje na UPS
Tak samo robienie testu na tlenki (czyli CO2)
Według mnie sprawa zamknięta.
#51 OFFLINE
Napisany 16 grudnia 2010 - 22:57
nie, boWedług mnie sprawa zamknięta.
UPS ma znaczne opóźnienia ostatnio i zostawiają awiza a Tobie chodziło o UPGUPS
sorry ale nie mogłem się powstrzymać.
#52 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2010 - 11:07
A więc od początku:
Ubywało mi płynu w układzie, pojechałem do mechanika i sprawdzili, okazało się, iż pękł trójnik który łączył węże od reduktora z silnikiem.
Zrobiłem 500km i akurat dzisiaj kiedy muszę wyjechać znowu problem. Rano odpalił bez problemu (-10 st.) ale zaświecił się chceck.
Zrobiłem jakiś 1km i samochód zgasł. Niestety nie dało się odpalić, jedynie co to od czytałem błędy:
14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30
15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30
Dodatkowo zaglądam pod maskę a tam wywaliło płyn z układu przez korek. A auta nie da odpalić.
Czy takie błędy powodują że nie da rady odpalić???
#53 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2010 - 12:49
Mi się mocno wydaje, że jeśli czujnik temperatury dla komputera szwankuje to może źle chodzić pewnie też nie odpalać.
Ale wywalony płyn z pod korka to nie sądzę żeby to miało związek z czujnikiem.
#54 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2010 - 22:20
sorka ale napiołem się tą wcześniejszą wypowiedzą :pokoj:
#55 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 08:56
#56 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 10:44
#57 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 10:47
#58 OFFLINE
Napisany 23 września 2013 - 18:38
kori
#59 OFFLINE
Napisany 23 września 2013 - 18:41