Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#381 OFFLINE   dzodzoxxx

dzodzoxxx
  • 1 postów
  • Dołączył: 21-01-2014

Napisany 06 grudnia 2014 - 22:16

Witam od kilku dni pojawił mi sie wyciek oleju z silnika w v6 zrobiłem cała góre silnika uszczelki pod klawiatura i jest sucho ale jest jeszcze wyciek gdzies nizej z silnika od strony kierowcy kapie na krawędz miski olejowej z kąt to moze cieknąć ????.

#382 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 grudnia 2014 - 22:55

Sprawdź łączenie misek dużej i małej.

#383 OFFLINE   Jaromv6

Jaromv6
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: okolice Płońska

Napisany 13 grudnia 2014 - 09:25

Zobacz czy nie płynie po bloku z pod pokrywy zaworów, pomimo uszczelnienia potrafi puścić po paru dniach, odma czyszczona przy uszczelnianiu góry?

#384 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2014 - 16:47

na bank z pokryw zaworów...szukaj alu z vectry nowe uszczelki i masa silikonowa z reinza i spokój :)

#385 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 13 grudnia 2014 - 18:25

reinz albo dirko. Obu zaleta to chyba taka ze to masa typowa masa uszczelniająca a nie silikon oparty na occie.

#386 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 grudnia 2014 - 20:29

Ja używam tej masy. Praktycznie do wszystkiego. Zastępuje uszczelki. W moim przypadku jest czarna ze względu na przeznaczenie do aut europejskich. Świetnie się nakłada, jest bardzo lepka i po 20min ma swoje pełne właściwości.

Nie jest tania około 90zł na 200ml ale warto, wycieku po prostu nie będzie.



#387 OFFLINE   lysy10

lysy10
  • 122 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: szamotuly

Napisany 09 stycznia 2015 - 22:24

Dolacze sie do tematu ,a jeśli leci tymi simeringami patrząc na przód silnika przy 2,5pb+lpg to jaki jest orientacyjny koszt naprawy
I czy samemu idzie to jakoś zrobic bez jakiś ważniejszych narzędzi.

#388 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2015 - 18:00

właśnie rozebrałem całą górę i naszła mnie myśl zrobienia 4 pokrywek wałków
ciąć czy nie ciąć oto jest pytanie

#389 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2015 - 18:07

jak rozetniesz to nowe uszczelki+masa uszczelniająca i lekko dokręcić by nie powyginać ich powinno pół roku być spokoju...no chyba,że poszukasz z vectry i masz na dłużej spokój .Przerabiałem ten temat i pomogło alu z vectry.Straszna kiszka jak leje olej z deklów i w dodatku pali się na kolektorze to smród w aucie i kopcenie.Inżyniery nie pomyśleli aby do omeg alu włożyć jak w viki są

#390 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2015 - 18:12

eee
te co mam siedziały ponad rok po zareinzowaniu, tylko że puściły w stronę świec i gdyby nie padnięta cewka to bym wogóle tam nie zaglądał

#391 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 11 stycznia 2015 - 18:14

Jak są bardzo krzywe to i tak nie pomoże. Trzeba na alu polować, tam jest dużo lepsza uszczelka no i się nie krzywią. Ja swoje na całości pociągnąłem masą to przy wymianie na alu jedna mi pękła bo nie mogłem oderwać a i tak delikatnie przeciekało bokiem.

#392 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2015 - 21:27

i jednak przeciąłem, uszczelka wklejona w obudowę na reinza

#393 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 11 stycznia 2015 - 21:32

ja to nie wiem co Wy macie do tych plastikow, ja mam plastiki i nic mi nie leje, nie smierdzi nie krzywi sie... w swiecach sucho..

#394 OFFLINE   Jaromv6

Jaromv6
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: okolice Płońska

Napisany 12 stycznia 2015 - 20:33

ja to nie wiem co Wy macie do tych plastikow, ja mam plastiki i nic mi nie leje, nie smierdzi nie krzywi sie... w swiecach sucho..


A ja swoje robiłem już kilka razy, nowa uszczelka plus masa i puszcza do świec zawsze na tej samej głowicy. Druga jest sucha. Muszę obejrzeć dokładnie ta pokrywę czy jest aż tak zwichrowana :(

#395 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 stycznia 2015 - 21:08

ja to nie wiem co Wy macie do tych plastikow, ja mam plastiki i nic mi nie leje, nie smierdzi nie krzywi sie... w swiecach sucho..


ja też nie wiem :nie_wiem:

miałem plastiki bez kropli masy uszczelniającej poskładane i nic nie ciekło.... a zrobiłem ponad 50tyś km

#396 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 stycznia 2015 - 21:20

U siebie też plastiki miałem i bez wycieku. Co najlepsze jak kupiłem omegę to miałem wyciek. Kupiłem aluminiowe, a potem je sprzedałem. Złożyłem na plastikach i po 30 tyś susza była, niestety UPG wyskoczyła. Jak śruby są poketowane na chama to nie dziwne, że pokrywy się krzywią. 8 Nm i nie ma prawa się pokrzywić.

#397 OFFLINE   Jambro666

Jambro666
  • 20 postów
  • Dołączył: 28-12-2010
  • Skąd: Miedzierza

Napisany 14 czerwca 2016 - 21:02

Czołem Towarzysze. Mam takie pytanie do tych którzy "zdarli nie jeden ciuch" przy naprawianiu omegi v6.
Więc tak. Po 4 latach jerzdzenia kluchom, z czego byłem naprawde zadowolony, zdecydowałem się na remont całego auta. Miała być cała buda i uszczelnienie silnika, ale postanowiłem troszkę "podrasować" motor.
  Zakupiłem więc jednomasa z vb i odchudziłem u profesjonalistów w Radomsku, wywaliłem EGRa powiększając kanały wylotowe, wyspawałem z kwasówki kolektory i opuściłem głowice o około 0,5mm max. Oczywiście szlifowania zaworów i reszta prac związanych z remontem górnej części silnika jak należy.
 Zostawiłem stare panewki (zaglądałem były gładkie jak należy) i pierścienie z powodu gdyż nie puszczała nigdy chmury za sobą, a olej ciekł uszczelnieniami, zapachu spalonego oleju też nie czułem nigdy, a upalać mi się ją zdarzało. Oczywiście bardzo żałuję że nie zrobiłem od razu panewek i pierścieni, ale to za chwile. ;)
I teraz tak. Przejechałem około 4000km i zauważyłem że kontrolka oleju po nocy gaśnie po około 1 może 2 sekundach od odpalenia, wymieniłem olej, faktycznie całej wody musiałem nie wysuszyć przy składaniu bo olej nie co w brąz wpadał, ale mimo wymiany kontrolka nadal leniwo gasła po dłuższym postoju. Rozebrałem dół motoru i okazało się że mam "troche" porysowane panewki korbowodowe, lecz na wale nie wyczuwam żadnych rysek (zaznaczam że motor nie stanął, a i nawet jeden komplet opon zdążył spalić) I teraz moje pytanie, czy przy składaniu na nowych panewkach i pierścieniach zwrócić na coś szczególną uwagę, oczywiście pompę sprawdzę jutro, bo dziś dopiero rozgmerałem wszystko.
 I jeszcze jedna rzecz która mnie irytuje w tym silniku. Po przejechaniu tych 4000 km i ponownym rozebraniu silnika zauważyłem mocno upocone simeringi elringa na wałkach i wale z obu stron. Oczywiście wszystkie nowe 4000km temu założone. Odme mam otwartą na czas testowania auta, ponieważ w separatoże przy czyszczeniu klapka która winna być gumowa odpadła po dotknięciu palcem. Zaznaczę że nigdy nie miałem problemu z odmą a silnik częściej dostaje "w palnik" niż jeździ spokojnie.
 Sorki za lektóre ale gdyby ktoś dał znać czy przerabiał taki temat to byłbym wdzięczny, bo jutro zamierzam przystąpić do skaładania i nie wiem czy te silniki nigdy nie będą zupełnie suche i przestać na to patrzeć?
 Ps. No chyba że przedmuchy na pierścieniach takie ciśnienie robiły w skrzyni korbowej że się wszystko pociło? bo na pierścieniach miałem około 1mm przerwy a olejowy to już resztkiem sił się rozpierał w cylindrze.



#398 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 czerwca 2016 - 13:50

I teraz moje pytanie, czy przy składaniu na nowych panewkach i pierścieniach zwrócić na coś szczególną uwagę, oczywiście pompę sprawdzę jutro, bo dziś dopiero rozgmerałem wszystko.

 

wszystko dokladnie oczyść, szczególnie rowki na pierścienie w tłokach

 

przy składaniu panewki należy trochę posmarować olejem :) Najlepiej jakimś pędzelkiem.

 

I jeszcze jedna rzecz która mnie irytuje w tym silniku. Po przejechaniu tych 4000 km i ponownym rozebraniu silnika zauważyłem mocno upocone simeringi elringa na wałkach i wale z obu stron.

 

raz w życiu włożyłem Erlinga. Był to pierwszy i ostatni raz. Jeśli chodzi o uszczelniacze, uszczelki stosuje tylko i wyłącznie Victor Reinz ;)

 

s804LMml.jpg



#399 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 czerwca 2016 - 20:56


 

 

 

raz w życiu włożyłem Erlinga. Był to pierwszy i ostatni raz. Jeśli chodzi o uszczelniacze, uszczelki stosuje tylko i wyłącznie Victor Reinz ;)

 

 

 

Corteco też jest ok i jeszcze NOK

 

do składania panewek i wałków można użyć smaru molibdenowego, mniej się uwali i silnik może tak stać całą zimę



#400 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 czerwca 2016 - 11:18

Jest sposób na cieknącą v'kę ;) Na odmie z tyłu silnika jest mały króciec skąd przewód idzie na plastik z napisem ecotec. Trzeba ten mały króciec rozwiercić wiertłem 4.5mm i problem z cieknącą v'ka pójdzie w las :p sprawdzone nie na jednym silniku v6