Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Grzeje się przy włączonej klimie????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
106 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 lipiec 2010 - 18:29

Jak włączasz klimę to chodzą 2 wentylatory - od klimy, jak się silnik zagrzeje to włącza się ten od strony silnika. Wentylatory od klimy też mają 2 biegi ;)

#22 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipiec 2010 - 22:16

Panowie w silniku 2.0 16v jest tylko jeden wentylator od klimy i jeden od wody w v kach są dwa to pewnie troszkę inaczej działa .Ja jak włączam klimę to chodzi wentylator od klimy i od wody tak kiedyś myślałem żeby kupić od v ki dwa wentylatory od klimy i chyba było by po problemie.

#23 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 lipiec 2010 - 22:56

wydaje mi się że rozwiązałem swoje problemy z wysoką temperaturą silnika
W zeszłym roku:
- wypłukałem chłodnicę - niewiele to dało
- wymieniłem termostat - j.w.
- pokombinowałem z wężami wodnymi od lpg - j.w.
W sumie osiągnąłem to, że jeżdżąc po mieście nie straszyłem ciągle wyjącymi na drugim biegu wenylatorami, ale nie było idealnie

W zeszłym tygodniu wziąłem myjkę ciśnieniową i wymyłem nią skraplacz klimy. Po tym zabiegu - rewelacja! Temperatura na wskaźniku nie chce wejść powyżej 95 stopni pomimo upału i chodzącej klimy. Polecam ten zabieg tym którzy mają problem z temperaturą, tylko ostrożnie, bo silny strumień wody może pokrzywić lamelki chłodnicy!

#24 OFFLINE   pawon

pawon
  • 49 postów
  • Dołączył: 04-08-2008
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 lipiec 2010 - 15:11

W zeszłym tygodniu wziąłem myjkę ciśnieniową i wymyłem nią skraplacz klimy.


A możesz podpowiedzieć gdzie ten skraplacz klimy się znajduje bo u mnie też gdy załącze klime temperatura rośnie jak szalona :D
--------------------------
MOJA KLUSECZKA :p:p

MOJE AUKCJE

Dodany obrazek

#25 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 lipiec 2010 - 16:53

wydaje mi się że rozwiązałem swoje problemy z wysoką temperaturą silnika
W zeszłym roku:
- wypłukałem chłodnicę - niewiele to dało
- wymieniłem termostat - j.w.
- pokombinowałem z wężami wodnymi od lpg - j.w.
W sumie osiągnąłem to, że jeżdżąc po mieście nie straszyłem ciągle wyjącymi na drugim biegu wenylatorami, ale nie było idealnie

W zeszłym tygodniu wziąłem myjkę ciśnieniową i wymyłem nią skraplacz klimy. Po tym zabiegu - rewelacja! Temperatura na wskaźniku nie chce wejść powyżej 95 stopni pomimo upału i chodzącej klimy. Polecam ten zabieg tym którzy mają problem z temperaturą, tylko ostrożnie, bo silny strumień wody może pokrzywić lamelki chłodnicy!

W sumie to jak go wymyłeś z zewnątrz ?? bo przy wymianie chyba trzeba rozszczelnić układ.
W 2.0 16V są dwa wentylatory obydwa wentylatory działają czy włączymy klimę czy temperatura nam podskoczy
2.5/3.0 24V są trzy wentylatory tak samo ja w 2.0(wentylatory działają czy włączymy klimę czy temperatura nam podskoczy ) tylko że jest jedna sztuka więcej no i MV ma wymuszony obieg za pomocą pompek :D
Panowie a czy przy wymianie rozrządu widział ktoś pompę może pompy się kończą :confused:

#26 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lipiec 2010 - 17:01

skraplacz to dodatkowa chłodnica pomiędzy grilem a chłodnicą silnika
płukałem oczywiście z zewnątrz
płukałem dobre pół godziny po kolei każdy rządek, przeszkadzały trochę wentylatory, ale tam gdzie się da przepłukałem dokładnie. Dobrze też użyć jakiegoś detergentu - najlepiej dodać do dozownika w myjce. Moja tego ustrojstwa nie miała, ale dałem radę czystą wodą.
Dzisiaj omega śmigała po mieście i temperatura dalej uparcie nie wychodzi poza 95 stopni :-D

#27 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipiec 2010 - 19:27

skraplacz to dodatkowa chłodnica pomiędzy grilem a chłodnicą silnika
płukałem oczywiście z zewnątrz
płukałem dobre pół godziny po kolei każdy rządek, przeszkadzały trochę wentylatory, ale tam gdzie się da przepłukałem dokładnie. Dobrze też użyć jakiegoś detergentu - najlepiej dodać do dozownika w myjce. Moja tego ustrojstwa nie miała, ale dałem radę czystą wodą.
Dzisiaj omega śmigała po mieście i temperatura dalej uparcie nie wychodzi poza 95 stopni :-D


Kolego a Ty w ogóle wiesz jak wygląda skraplacz bo ja wiem i to w cale nie jest dodatkowa chłodnica skraplacz wygląda trochę jak bidon i jest zamocowany jak się nie mylę z lewej strony chłodnicy klimy .

Panowie a czy przy wymianie rozrządu widział ktoś pompę może pompy się kończą


Miesiąc temu wymieniałem wraz z pompą także ta teza odpada ,i nie wydaje mi się żeby syf po między chłodnicami blokował przepływ powietrza bo jest dość spora przerwa miedzy nimi w przeciwieństwie do audi,ale faktycznie cele w chłodnicach mogą być zapchane np,robalami i innymi rzeczami więc warto przemyć chłodnice.

#28 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipiec 2010 - 19:38

chodziło mu o chłodnicę "klimy", tą która jest przed chłodnicą silnika. bez zdejmowania plastików nie jeden nawet nie wie że są dwie chłodnice. można nawet przy myciu auta wypłukać trochę chłodnicę "klimy" przez "gril", najłatwiej w 2,0 a w dieslu i "v" są dwa "wenty" i dostęp żaden. ja tam zawsze leję wodą, kłopotu nie mam ale czy przez to chociaż po części to nie wiem. podobno odkręcając korek "wyrównawczego" zmniejszamy ciśnienie (to jasne) i to pomaga jak jest nie szczelność w układzie, przestaje kapać, syczeć itp. ale płyn nabiera wyższej temperatury szybciej przez dostęp powietrza. można tak kombinować ale na krótką metę.
p.s.
to z lewej a raczej z prawej strony auta stojąc przed autem (taki pocisk) to filtr-osuszacz od A/C

#29 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipiec 2010 - 20:57

to z lewej a raczej z prawej strony auta stojąc przed autem (taki pocisk) to filtr-osuszacz od A/C a skraplacz jest w nogach obok nagrzewnicy, od strony pedałów

http://moto.allegro....rownik_98r.htmlTo dziwne że sprzedają to jako skraplacz

#30 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipiec 2010 - 21:08

Od tego zacznijmy że to jest złom i sprzedający idioty szuka, tą część zakładamy tylko nową z folii. A tu po środku strony obrazek pokazuje co jak się nazywa http://www.e-sklep-l...rmacyjna-3.html i wszystko jasne ;)
p.s.
też pomyliłem nazwy parownik i skraplacz

#31 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lipiec 2010 - 21:35

Kolego a Ty w ogóle wiesz jak wygląda skraplacz bo ja wiem i to w cale nie jest dodatkowa chłodnica skraplacz wygląda trochę jak bidon i jest zamocowany jak się nie mylę z lewej strony chłodnicy klimy .


nie no sory jeśli masz skraplacz jak bidon to ja przepraszam. Skraplacz w żadnym aucie w którym naprawiałem klimę (a było ich troszkę) nie wyglądał jak bidon
zanim skrytykujesz zajrzyj na choćby wikipedię albo google, dowiedz się jak działa klima, jak nazywają się jej poszczególne elementy i do czego one służą, bo to o czym piszesz przypomina jako żywo inną inszość.

#32 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipiec 2010 - 22:16

skraplacz to dodatkowa chłodnica pomiędzy grilem a chłodnicą silnika

I na pewno to się tam zajmuje ????

nie no sory jeśli masz skraplacz jak bidon to ja przepraszam.

A ciekawy jestem jak to wygląda według Ciebie mądralo ?????

#33 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lipiec 2010 - 22:26

skraplacz znajduje się przed chłodnicą silnika, wygląda tak:

przykład 1

przykład 2

#34 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 lipiec 2010 - 22:41

sebekvw skraplacz znajduje się między grillem a zwykłą chłodnicą. Ta jak by druga chłodnica :) A ten niby bidon to pewnie chodzi Ci o osuszacz ?? Szuka osła na ten osuszacz :mur: http://moto.allegro.....ownik_98r.html tylko to mię śmieszy że nowy kosztuje 70/80 zł
Ja jak na razie mam po problemie zmostkowałem na pierwszym birgu fakt faktem że brak klimy ale temp. na poziomie 90 stopni . W sumie to jak bym odłączył drugi wentylator to miał bym max 95 stopni miasto ;) Nie jest to wyjście z sytuacji:confused:
Zastanawiam się czy za mało czynnika w klimie nie powoduje takich jaj , wydaje mi się również że mam przejechane łożysko na sprzęgle ( nie wiem jak to się nazywa ) od klimy.
Niby jak auto stoi w miejscu i działa klima to chodzi z 5 min na 1 biegu potem na moment włączy się drugi i znowu pierwszy ale to na postoju a na mieście już się dzieją jajca :pokoj:

#35 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lipiec 2010 - 13:31

skraplacz znajduje się przed chłodnicą silnika, wygląda tak:

przykład 1

przykład 2

Zwracam honor ,doczytałem temat i już wszystko jasne .

#36 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lipiec 2010 - 13:39

Jak włączasz klimę to chodzą 2 wentylatory - od klimy, jak się silnik zagrzeje to włącza się ten od strony silnika. Wentylatory od klimy też mają 2 biegi

u mnie zawsze chodzą dwa na wolnych obrotach,jak mam temp powyzej 93st nawet długo po tym jak wyłącze silnik ...

#37 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lipiec 2010 - 17:20

u mnie zawsze chodzą dwa na wolnych obrotach,jak mam temp powyzej 93st nawet długo po tym jak wyłącze silnik ...


i umnie jest tak samo

#38 OFFLINE   strazak72

strazak72
  • 65 postów
  • Dołączył: 14-06-2010
  • Skąd: włocławek

Napisany 11 lipiec 2010 - 15:04

to i ja sie podłączę....fakt że mam jedynie ósemeczkę ale właśnie wróciłem z wakacji i z tą temp. tez miałem problem ale z lekka inny a mianowicie: w korkach i to nie małych (jak ktoś jechał obwodnicą 3 miejską to wie :) ) było w miarę ok ok 95 st. ale jak przycisnąłem i pod górke to cały czas ok 100 , przy 103 włączał się 2 wentylator...czyli działa....płynu dosyć , freon jest , ciś. w ukł klimy ok. podpowiedzcie ...czy tak ma być?
a tak na marginesie powiedzcie koledzy czemu czasem mam problem z włączeniem klimatronica ? kombinuje , resetuje albo tak mi się wydaje;) i jakoś zaskakuje.....może to jakiś przekaźnik zasypia czy cóś?

#39 OFFLINE   srudkowski

srudkowski
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 lipiec 2010 - 20:03

Witam forumowiczów.

U mnie podobna sytuacja, normalnie temperatura jest około 97 st na Climatronicu ustawionym na 22-23 stopnie. Klima jest wydajna bo jest komfort jazdy, czego nie można powiedzieć o podróżowaniu Octavią w tej samej temperaturze przy klimie "ręcznej". Ale jak żona jechała przez miasto, to włączyła się czerwona kontrolka, szybko zauważyła, wyłączyła klimę i powróciło za chwilę do normy czyli około 97 stopni.

Dobrze by było wiedziec jak jest z tą podziałką i jaka powinna być typowa temperatura pracy tego silnika.

W sumie to wczoraj były ciężkie warunki, na asfalcie około 54 stopnie i powietrze 34 - odczyt z Autostrady A4, oj sporo samochodów się zagotowało, ale nie powinno wskoczyć na czerwone pole, przy uzupełnionych płynach świeżowymienionych filtrach itp.

Na weekend zajmę się tym, jak się uda coś poprawić to dam znać.;)

#40 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipiec 2010 - 21:42

za chwilę do normy czyli około 97 stopni.



Coś za wysoko mierzysz moim zdaniem :o

U mnie trzyma 92.5, a jak postaje w korkach, potrafi podejść do 95, ale po chwili wiatraki zbijają temperature i jest 92.5 :)

Przed remontem tak miałem, że właśnie temperatura biła do 100 stopni...ale nie było uszczelki pod głowicą :)