


Grzeje się przy włączonej klimie????
#21
OFFLINE
Napisany 04 lipiec 2010 - 18:29

#22
OFFLINE
Napisany 04 lipiec 2010 - 22:16
#23
OFFLINE
Napisany 04 lipiec 2010 - 22:56
W zeszłym roku:
- wypłukałem chłodnicę - niewiele to dało
- wymieniłem termostat - j.w.
- pokombinowałem z wężami wodnymi od lpg - j.w.
W sumie osiągnąłem to, że jeżdżąc po mieście nie straszyłem ciągle wyjącymi na drugim biegu wenylatorami, ale nie było idealnie
W zeszłym tygodniu wziąłem myjkę ciśnieniową i wymyłem nią skraplacz klimy. Po tym zabiegu - rewelacja! Temperatura na wskaźniku nie chce wejść powyżej 95 stopni pomimo upału i chodzącej klimy. Polecam ten zabieg tym którzy mają problem z temperaturą, tylko ostrożnie, bo silny strumień wody może pokrzywić lamelki chłodnicy!
#24
OFFLINE
Napisany 05 lipiec 2010 - 15:11
W zeszłym tygodniu wziąłem myjkę ciśnieniową i wymyłem nią skraplacz klimy.
A możesz podpowiedzieć gdzie ten skraplacz klimy się znajduje bo u mnie też gdy załącze klime temperatura rośnie jak szalona

#25
OFFLINE
Napisany 05 lipiec 2010 - 16:53
W sumie to jak go wymyłeś z zewnątrz ?? bo przy wymianie chyba trzeba rozszczelnić układ.wydaje mi się że rozwiązałem swoje problemy z wysoką temperaturą silnika
W zeszłym roku:
- wypłukałem chłodnicę - niewiele to dało
- wymieniłem termostat - j.w.
- pokombinowałem z wężami wodnymi od lpg - j.w.
W sumie osiągnąłem to, że jeżdżąc po mieście nie straszyłem ciągle wyjącymi na drugim biegu wenylatorami, ale nie było idealnie
W zeszłym tygodniu wziąłem myjkę ciśnieniową i wymyłem nią skraplacz klimy. Po tym zabiegu - rewelacja! Temperatura na wskaźniku nie chce wejść powyżej 95 stopni pomimo upału i chodzącej klimy. Polecam ten zabieg tym którzy mają problem z temperaturą, tylko ostrożnie, bo silny strumień wody może pokrzywić lamelki chłodnicy!
W 2.0 16V są dwa wentylatory obydwa wentylatory działają czy włączymy klimę czy temperatura nam podskoczy
2.5/3.0 24V są trzy wentylatory tak samo ja w 2.0(wentylatory działają czy włączymy klimę czy temperatura nam podskoczy ) tylko że jest jedna sztuka więcej no i MV ma wymuszony obieg za pomocą pompek

Panowie a czy przy wymianie rozrządu widział ktoś pompę może pompy się kończą :confused:
#26
OFFLINE
Napisany 05 lipiec 2010 - 17:01
płukałem oczywiście z zewnątrz
płukałem dobre pół godziny po kolei każdy rządek, przeszkadzały trochę wentylatory, ale tam gdzie się da przepłukałem dokładnie. Dobrze też użyć jakiegoś detergentu - najlepiej dodać do dozownika w myjce. Moja tego ustrojstwa nie miała, ale dałem radę czystą wodą.
Dzisiaj omega śmigała po mieście i temperatura dalej uparcie nie wychodzi poza 95 stopni :-D
#27
OFFLINE
Napisany 05 lipiec 2010 - 19:27
skraplacz to dodatkowa chłodnica pomiędzy grilem a chłodnicą silnika
płukałem oczywiście z zewnątrz
płukałem dobre pół godziny po kolei każdy rządek, przeszkadzały trochę wentylatory, ale tam gdzie się da przepłukałem dokładnie. Dobrze też użyć jakiegoś detergentu - najlepiej dodać do dozownika w myjce. Moja tego ustrojstwa nie miała, ale dałem radę czystą wodą.
Dzisiaj omega śmigała po mieście i temperatura dalej uparcie nie wychodzi poza 95 stopni :-D
Kolego a Ty w ogóle wiesz jak wygląda skraplacz bo ja wiem i to w cale nie jest dodatkowa chłodnica skraplacz wygląda trochę jak bidon i jest zamocowany jak się nie mylę z lewej strony chłodnicy klimy .
Panowie a czy przy wymianie rozrządu widział ktoś pompę może pompy się kończą
Miesiąc temu wymieniałem wraz z pompą także ta teza odpada ,i nie wydaje mi się żeby syf po między chłodnicami blokował przepływ powietrza bo jest dość spora przerwa miedzy nimi w przeciwieństwie do audi,ale faktycznie cele w chłodnicach mogą być zapchane np,robalami i innymi rzeczami więc warto przemyć chłodnice.
#28
OFFLINE
Napisany 05 lipiec 2010 - 19:38
p.s.
to z lewej a raczej z prawej strony auta stojąc przed autem (taki pocisk) to filtr-osuszacz od A/C
#29
OFFLINE
Napisany 05 lipiec 2010 - 20:57
http://moto.allegro....rownik_98r.htmlTo dziwne że sprzedają to jako skraplaczto z lewej a raczej z prawej strony auta stojąc przed autem (taki pocisk) to filtr-osuszacz od A/C a skraplacz jest w nogach obok nagrzewnicy, od strony pedałów
#30
OFFLINE
Napisany 05 lipiec 2010 - 21:08

p.s.
też pomyliłem nazwy parownik i skraplacz
#31
OFFLINE
Napisany 05 lipiec 2010 - 21:35
Kolego a Ty w ogóle wiesz jak wygląda skraplacz bo ja wiem i to w cale nie jest dodatkowa chłodnica skraplacz wygląda trochę jak bidon i jest zamocowany jak się nie mylę z lewej strony chłodnicy klimy .
nie no sory jeśli masz skraplacz jak bidon to ja przepraszam. Skraplacz w żadnym aucie w którym naprawiałem klimę (a było ich troszkę) nie wyglądał jak bidon
zanim skrytykujesz zajrzyj na choćby wikipedię albo google, dowiedz się jak działa klima, jak nazywają się jej poszczególne elementy i do czego one służą, bo to o czym piszesz przypomina jako żywo inną inszość.
#32
OFFLINE
Napisany 05 lipiec 2010 - 22:16
I na pewno to się tam zajmuje ????skraplacz to dodatkowa chłodnica pomiędzy grilem a chłodnicą silnika
A ciekawy jestem jak to wygląda według Ciebie mądralo ?????nie no sory jeśli masz skraplacz jak bidon to ja przepraszam.
#33
OFFLINE
Napisany 05 lipiec 2010 - 22:26
#34
OFFLINE
Napisany 05 lipiec 2010 - 22:41

Ja jak na razie mam po problemie zmostkowałem na pierwszym birgu fakt faktem że brak klimy ale temp. na poziomie 90 stopni . W sumie to jak bym odłączył drugi wentylator to miał bym max 95 stopni miasto

Zastanawiam się czy za mało czynnika w klimie nie powoduje takich jaj , wydaje mi się również że mam przejechane łożysko na sprzęgle ( nie wiem jak to się nazywa ) od klimy.
Niby jak auto stoi w miejscu i działa klima to chodzi z 5 min na 1 biegu potem na moment włączy się drugi i znowu pierwszy ale to na postoju a na mieście już się dzieją jajca :pokoj:
#35
OFFLINE
Napisany 06 lipiec 2010 - 13:31
Zwracam honor ,doczytałem temat i już wszystko jasne .skraplacz znajduje się przed chłodnicą silnika, wygląda tak:
przykład 1
przykład 2
#36
OFFLINE
Napisany 06 lipiec 2010 - 13:39
u mnie zawsze chodzą dwa na wolnych obrotach,jak mam temp powyzej 93st nawet długo po tym jak wyłącze silnik ...Jak włączasz klimę to chodzą 2 wentylatory - od klimy, jak się silnik zagrzeje to włącza się ten od strony silnika. Wentylatory od klimy też mają 2 biegi
#37
OFFLINE
Napisany 06 lipiec 2010 - 17:20
u mnie zawsze chodzą dwa na wolnych obrotach,jak mam temp powyzej 93st nawet długo po tym jak wyłącze silnik ...
i umnie jest tak samo
#38
OFFLINE
Napisany 11 lipiec 2010 - 15:04

a tak na marginesie powiedzcie koledzy czemu czasem mam problem z włączeniem klimatronica ? kombinuje , resetuje albo tak mi się wydaje;) i jakoś zaskakuje.....może to jakiś przekaźnik zasypia czy cóś?
#39
OFFLINE
Napisany 12 lipiec 2010 - 20:03
U mnie podobna sytuacja, normalnie temperatura jest około 97 st na Climatronicu ustawionym na 22-23 stopnie. Klima jest wydajna bo jest komfort jazdy, czego nie można powiedzieć o podróżowaniu Octavią w tej samej temperaturze przy klimie "ręcznej". Ale jak żona jechała przez miasto, to włączyła się czerwona kontrolka, szybko zauważyła, wyłączyła klimę i powróciło za chwilę do normy czyli około 97 stopni.
Dobrze by było wiedziec jak jest z tą podziałką i jaka powinna być typowa temperatura pracy tego silnika.
W sumie to wczoraj były ciężkie warunki, na asfalcie około 54 stopnie i powietrze 34 - odczyt z Autostrady A4, oj sporo samochodów się zagotowało, ale nie powinno wskoczyć na czerwone pole, przy uzupełnionych płynach świeżowymienionych filtrach itp.
Na weekend zajmę się tym, jak się uda coś poprawić to dam znać.

#40
OFFLINE
Napisany 12 lipiec 2010 - 21:42
za chwilę do normy czyli około 97 stopni.
Coś za wysoko mierzysz moim zdaniem

U mnie trzyma 92.5, a jak postaje w korkach, potrafi podejść do 95, ale po chwili wiatraki zbijają temperature i jest 92.5

Przed remontem tak miałem, że właśnie temperatura biła do 100 stopni...ale nie było uszczelki pod głowicą
