Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Grzeje się przy włączonej klimie????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
106 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2010 - 17:40

Panowie mam chyba problem ,a mianowicie jechałem sobie w trasie a że było ciepło to załączyłem klima tronika no i po jakiś 10km patrze a temperatura dochodzi do 100stopni no ale myślę zaraz spadnie a tu zonk rośnie dalej doszło do 110 ale spoko drugi bieg wentylatora to wychłodzi i będzie oki no i znowu się pomyliłem zaczęło się zbliżać do czerwonego pola ,wyłączyłem klimę i powoli zaczęło spadać spadło do 95 i bez klimy dochodziło do 100 i spadało do 95 załączyłem klimę i znowu pod czerwone pole akurat znalazłem się na górce miałem coś lekko ponad 110 st C wrzuciłem na luz i o dziwo temperatura zaczęła spadać i spadła do 95 ale po równym i pod górę znowu pod czerwone .Na parkingu zrobiłem test oba wentylatory sprawne w tym od wody oba biegi też oki i przy włączonej na postoju temperatura nie rośnie tylko stoi na 95 stopniach ,więc czy jest możliwe że tak wysoka temperatura otoczenia ( do słońca dobijało pod 40 st C) mogła spowodować to że silnik się zbytnio grzał ?????

#2 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2010 - 19:49

Oj Sebek Sebek a nie można było wujka na spocie zapytać??

W instrukcji obsługi samochodu jest napisane, że zbliżając się do wzniesienia należy wyłączyć klimatyzację w celu zmniejszenia obciążenia silnika. Mi też dobija w te upały do 100 ale żeby aż na czerwone pole to nie. Ty masz 2.0 więc i więcej silnik dostaje po d... i to może być przyczyna.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#3 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2010 - 20:22

Panie wujek ale to dziś mi się przydarzyło jak jechałem do Dzierżoniowa ,tak też myślałem że za duże obciążenia a na dodatek stan mojego silnika pozostawia wiele do życzenia.Do czerwonego mi nie dobiło bo ją wyłączyłem i temperatura spadła.

#4 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 29 czerwca 2010 - 21:49

Dokładnie jak pisze Mewa 2.0 16V z klimą z pod świateł to męczarnia dla silnika. Na miasto to szyby w dół i w drogę a na trasę to dobra rzecz klima

#5 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2010 - 21:58

W instrukcji obsługi
samochodu jest napisane, że zbliżając się do wzniesienia należy wyłączyć klimatyzację w celu zmniejszenia obciążenia silnika

Ty poważnie jest coś takiego??????

#6 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2010 - 23:05

Ty poważnie jest coś takiego??????


Akurat w Omedze jest tylko, że przy ruszaniu pod strome wzniesienie lub z ciężką przyczepą, ale widziałem już chyba w Suzuki Alto tak jak pisałem:)

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#7 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2010 - 23:25

Kolego sebekvw piszesz o wentylatorze ze włacza sie drugi bieg i malo schładza.
Ja zapytam się tak czy jak włączysz klimę to wentylator chodzi?
Z tego co wiem to przy włączonej klimie powinien nonstop chodzic wentylator.
Może sprawdź dokładnie wszystko.
Ja też mam 2.0 16V i jeźdżę w korkach warszawskich z włączona klimą i temperatura silnika nie przekracza u mnie 95 stopni.

Dokładnie jak pisze Mewa 2.0 16V z klimą z pod świateł to męczarnia dla silnika. Na miasto to szyby w dół i w drogę a na trasę to dobra rzecz klima


Ludzie po to kupują auta z klima aby jej uzywac wszędzie a nie tylko na trasach od święta. :)

#8 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2010 - 23:59

Włączam klimę chodzą oby dwa i jak stoję w korkach to jest oki najgożej jak jest bardzo gorąco i deptam po górach wtedy tak się dzieje.

#9 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 czerwca 2010 - 09:58

Zobacz czy nie masz urwanego czujnika od klimy. Między chłodnicą a silnikiem są dwa czujniki może masz urwany kabelek w którymś i się nie włączają na drugi bieg. A najlepiej to zagrzej silnik tak na 95 żeby się wentylatory same nie włączyły, włącz klimę i słuchaj na początku będą się kręcić normalnie po jakimś czasie powinny wskoczyć na drugi bieg chwile pohulać i z powrotem na pierwszy

#10 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2010 - 15:08

To fakt może być coś z tymi biegami chociaż bez klimy hulają oba biegi.

#11 OFFLINE   maniek1214

maniek1214
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Pruszków

Napisany 30 czerwca 2010 - 22:16

mam tak samo jak jeżdze po wawie to temp ok 98 stopni raz ponad sto mechanik doradził zebym zmiernił czujnik wentylatorów bo jak mam 95st to na 2gim biegu ładnie spracuje a jak stoje w korku długo to ten drugi bieg jakoś raz jest raz nie, skacze ta skazówka zobaczymy co po wymianie:)

#12 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 czerwca 2010 - 22:17

sebekvw ale z klimą już nie będą :o Zobacz czy wszystkie kostki od czujników są git i czy przekaźniki od wentylatorów są OK. maniek1214 spokojnie normalna temp. włączania się wentylatorów to jak pamiętam 96 czy 97 pierwszy bieg a ponad 100 to już drugi , ale na klimie nie ma prawa przekroczyć 95 ;) omega lubi mieć temperaturę . Gdzieś czytałem że normalna temp oleju to 80-90 stopni

#13 OFFLINE   maniek1214

maniek1214
  • 12 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Pruszków

Napisany 30 czerwca 2010 - 22:31

mi chodzi o to ze na klimie ta temperatura 98st w korku sie utrzymuje i chodzą dwa wiatraki ale jak się włączy drugi bieg to zbija i mam wrazenie ze szwankuje bez klimy chodzi tak jak piszesz i jest oki:)

#14 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 czerwca 2010 - 22:39

mi chodzi o to ze na klimie ta temperatura 98st w korku sie utrzymuje i chodzą dwa wiatraki ale jak się włączy drugi bieg to zbija i mam wrazenie ze szwankuje bez klimy chodzi tak jak piszesz i jest oki:)

98 na klimie to lekkie przegięcie , ja ma 92 max 95 ale to już godz min w korkach . A włącza Ci się drugi bieg na klimie ?? Normalnie mi bez klimy do 100 dochodzi i wraca do normy. Panowie sprawdźcie przekaźnikii czy wszystkie kabelki są na miejscu oraz czy nie zaśniedziały styki gdzieś ;) Dodany obrazek

#15 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2010 - 04:22

Owca a nie wydaje Ci się że stanie w korku jest mniejszym obciążeniem niż jazda po górach, u mnie w korku też nie podchodzi wyżej niż 95 .

#16 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 01 lipca 2010 - 09:02

U mnie to samo, na klimie grzeje się do 100stopni. Bez klimy max 95 i zaraz zbija do 92. Chyba zacznę od chłodnicy klimatyzacji...

#17 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 01 lipca 2010 - 09:13

sebekvw sorry bo ja wziąłem pod uwagę automat

#18 OFFLINE   zereb

zereb

    2t rider

  • 85 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 01 lipca 2010 - 10:51

Ja mam ostatnio cyrki z klimą i z chłodzeniem silnika. Temp podchodzi mi na czerwone, wiatraki chodzą. Głównie jak stoje mam problem i jazda w korku. Na trasie spokojnie do 120km/h mam do 97st potem ponad 100 ale nie do czerwonego. Jak gaszę to jeszcze z 10 min wiatraki chodzą... Płynu nie wywala... A klima jak pochodzi dłużej jak 30min w upale to zaczyna dymać ciepłym.

#19 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 01 lipca 2010 - 20:50

Ja u siebie problem zlikwidowałem przez lekkie dokręcenie korka żeby ciśnienie miało gdzie uciekać podejrzewam że odpowietrzenie mam zapchane

#20 OFFLINE   bbart79

bbart79
  • 22 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Bury St Edmunds

Napisany 04 lipca 2010 - 17:57

Ja tez w swojej mam problemy z chlodzeniem. Na trasie temperatura utrzymuje sie pomiedzy 92 a 95 stopni jednak w korkach dochodzi do 100-102. Oczywiscie caly czas na klimie, w koncu po to jest :-) Czytajac wasze wypowiedzi mam troche metlik w glowie. Przede wszystkim chodzi o usystematyzowanie informacji o wentylatorach. Który i kiedy powinien chodzic? Piszecie o jednym lub o dwoch a sa przeciez trzy. Prosze o naprowadzenie kiedy ktory powinien chodzic i czy te dwa od klimy maja tez dwa biegi?
Jeszcze Calibra C20XE ale wkrótce będzie Omega :-)