Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy to czujnik temperatury??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 czerwca 2010 - 14:20

Powiem tak.Jeszcze nic z parownikiem nie robiłem,bo i tak wymiana mnie czeka.A na 99% mam żle wpięty.Więc jak założe nowy to go podepne przed ten trójnik,bo teraz jak jade to już dawno mam tamten wąż ciepły a ten co do parownika idzie jest można powiedzieć prawie zimny.Rano 3-4 km na pb.Parownik też mam na prawej podłużnicy.Dam sobie rade z wymianą lubie takie dopieszczanie samemu.Przynajmniej wiem,że napewno mam dokręconą opaske i jest tak jak ja chce zrobione.

#62 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2010 - 16:17

A żeby sobie pomóc, mieć w miarę dobre podejście do tego wężyka przed trójdrożnym to możesz: 1- zdjąć mniejszą część podszybia, dwa/trzy wkręty pod uszczelką szyby przekręca sie o 90 stopni i wyjmuje, wyjmujesz tę mniejszą część podszybia, 2-kluczykiem 10 odkręcasz dwie plastykowe nakrętki i wyjmujesz cały uchwyt filtra kabinowego; tam będą dwa wężyki podciśnienia ale ich nie pomylisz, mają różne średnice, 3-kluczykiem 10 odkręcasz plastykową nakrętkę i zdejmujesz taką klapkę, która prowadzi za silnik, widać za nią fajnie króćce nagrzewnicy no i zawór trójdrożny, da Ci to trochę miejsca na rękę.

#63 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 czerwca 2010 - 20:52

A ten wąż co wychodzi z glowicy ma taką samą średnice co te które idą do parownika??Wole być pewny niż potem niespodzianka.Cały czas czekam za świadectwem Homologacji.Gazownik już bardziej w kulki nie może lecieć.Może dam rade go przekonać na zamiane w końcu wszystko poprawiam po nim.Nawet żle podpiął parownik.Czekam czekam a on milczy.Mówił,że zadzwoni a on:dziura:

#64 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2010 - 08:36

O pewności nie mam, ale trójnikiem 16mm powinno dać się wszystko skręcić

#65 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 czerwca 2010 - 22:40

Parownik wpiąłem przed trójnik.Jutro z rana próba jak sie przełacza.Przy depnięciu gazu w podłoge ciśnienie gazu nie spada poniżej 0,9.Wtrysków nie rozwierciłem jeszcze.Zabrakło mi czasu.Trzeba sie nagimnastykować z tymi wężami.Zauważyłem że nie była wpięta podciśnieniówka jakaś.Obok cewki zapłonowej.Jedna z dwuch(gaśnięcie).Może to wina tych dysz,że przy 3 tys obrotów tak przełacza na benzyne.Jak już napisałem ,że ciśnienienie nie spadnie poniżej 0,9.Możesz mi podać wszystkie ustawienia jeszcze raz,Wszystkie jakie są.Jaka powinna być różnica mocy między gazem a benzyną.Mocno odczuwalna?

#66 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2010 - 16:54

Nie powinno być znaczącej różnicy pomiędzy gazem a benzyną, przynajmniej nie takiej, aby użytkownik auta wyraźnie to wyczuwał - hamownia podwoziowa powinna wykazywać maksymalny spadek mocy do 5%.

Ustawienia takie jak sugerowałem wcześniej, te które były źle wymieniłem w swoich postach.

Przy sugerowanych dyszach 2,4mm i ciśnieniu roboczym 1,1bara linia mnożnika powinna przyjąć po autokalibracji optymalny kształt. Jest to ważne, gdyż teraz, przy tym rozmiarze dysz linia mnożnika przy maksymalnym obciążeniu jest sporo ponad 1. Jest to szkodliwe, gdyż przy maksymalnym obciążeniu dochodzi do zapętlania wtrysku: wtryskiwacz niepodał całej dawki, nie zamknął się a już dochodzi do niego nowy sygnał otwarcia - wtryskiwacze są ciągle otwarte i - przy małych dyszach - nie podają właściwej dawki gazu.

Stag przełącza na benzynę w przypadku spadku ciśnienia roboczego gazu poniżej ciśnienia minimalnego a winić można za to na pierwszy ogień filtry fazy ciekłej i lotnej, ppóźniej zbyt mały parownik (jeśli ciśnienie robocze będzie wynosić 1,1 bara i dysze będą właściwie dobrane to po autokalibracji sterownik sam sobie wybierze ciśnienie minimalne: przeliczy przy jakim ciśnieniu będzie jeszcze mógł prawidłowo dobierać dawkę gazu). Możesz to sobie pooglądać: bierzesz laptopika na kolana, kolegę jako kierowcę, siadasz jako pasażer i patrzysz w ekran, z chwilą przełączenia ciśnienie gazu - prawy górny róg programu - spadnie poniżej tego minimalnego, zapisanego w zakładce Parametry jako minimalne.
Zdarzają się przypadki uszkodzenia mapsensora (AC-PS-01) i to też może powodować takie objawy, ale objawy te najczęściej nie są powtarzalne w tych samych warunkach - przełączenia na benzynę występują spontanicznie.

Spróbuj zapisać sobie ustawienia bieżące instalacji (Zakładka: Parametry i Zapis a opcja Odczyt służy do przywracania ustawień z pliku) do pliku a następnie dokonaj autokalibracji: w kilka sekund przekonasz się, że sterownik po chwili sam wyrzuci komunikat o zbyt małych dyszach.

#67 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 24 czerwca 2010 - 22:27

Jednorazowo wyskoczył mi błąd map lambda czy coś takiego i jeszcze coś o cały czas otwartych wtryskach.Po dzisiejszej jeżdzie porannej przełaczanie na gaz jest oki:D Jakieś max 300 m i przełączyło na gaz.

#68 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2010 - 23:05

??Czytaj uważniej, mniej chaotycznie ;) Cały czas najprawdopodobniej wyskakuje Ci błąd: "Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte!! Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu". Leczenie=rozwierć dysze na 2,4mm i przeprowadź autokalibrację. Dalsze manewry, ustawianie mnożnika na drodze po zapewnieniu właściwego ciśnienia gazu przy pełnym obciążeniu=porządny parownik.

Cieszę się, że korzystając z porad wpiąłeś właściwie parownik w obieg, problem z tytułu tematu rozwiązany, czas na inne "bonusy" po gazowniku

#69 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 czerwca 2010 - 22:19

Ja za sterami byłem kolega trzymał laptopa.No teraz rewelacja z przełaczaniem:jump:Te tankowanie benzyny:(Teraz rozwiercanie:)

Rozwierciłem dysze wtryski pionowo.Nie zdążyłem fotki zrobić,Ale można poziomice przystawić:D.Zrobiłem autokalibracje.Ilość cylindrów na cewke zmieniłem na 4 cyl bo nie chciało zrobić autokalibracji.Na ustawieniu 2 cewki na wolnych obrotach pokazywało w acc gaz 1700 obr/min.

#70 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 czerwca 2010 - 23:20

Jeśli przy obecnym ciśnieniu i dyszach 2,4mm wyszedł taki mnożnik, to gdzieś jest błąd!! Daj jeszcze zrzut z Parametry i Ustawienia. Autokalibrację robiłeś przy wyłączeonej dmuchawie, światłach, klimatyzacji, radyjku, ogrzewaniu tylnej szyby, czyli krótko przy wszystkich odbiornikach wyłączonych?? Wężyki od wtryskiwaczy do kolektora ssącego równe, kolejność wtrysków nie pomylona??

Jeśli nie zgadzają się obroty to może gazownik podpiął się gdzieś indziej niż pod cewkę zapłonową. Ważne, aby się obroty zgadzały.

Czy naprawdę masz tak wysokie obroty biegu jałowego??

Tak sobie oglądałem wszystkie Twoje zrzuty od początku tematu, na nich widać, że sonda najpierw stoi na 0,45V, ostatnio na 0,2V i nigdzie na wykresach nie faluje. Jeśli by nie była podłączona to stała by "z urzędu" na około 3,7V. Wygląda mi na to, że najprawdopodobiej jest podłączona do Staga-nie musi ale dobrze jest widzieć, jaka jest mieszanka. Czemu poruszam ten temat?? Ano, bo na zrzutach, na biegu jałowym masz czasy wtrysku benzyny około 3,5ms zamiast 2,5-2,7ms. Jeśli, jak przeczuwam, sonda jest trafiona, to faktycznie, przy jej wskazaniach na ubogo sterownik wydłuża czas wtrysku. Tłumaczyło by to też m.in. ciągle wysoki mnożnik po korekcji dysz. Znajdź w pobliżu kolegę klubowicza bądź forumowicza który ma Op-Coma albo Opelscanera w celu pooglądania sobie pracy sondy na benzynie przez ECU benzyny bo wykres ze Staga nie jest gwarantem prawidłowej diagnozy. Warto przyjrzeć się też temperaturze silnika widzianą przez ECU. Kolektor wydechowy przypadkiem nie pęknięty??

#71 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 czerwca 2010 - 23:17

W ustawieniach mam zaznaczone czujniki(te w zestawie mam zaznaczone.Coś mi na gazie kuleje silnik troche.Prawie nic,ale czuć to.Na benzynie jest ok.

Nie wiem co tu jest winne.Nie mam już siły.Myślałem,że będzie dobrze,a to końca nie ma:(

#72 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2010 - 10:49

Nie podoba mi się to, że na zdjęciach cała linia mnożnika lata góra-dół - klikałeś podnosząc go lub opuszczając po autokalibracji??;wtryski na benzynie na jałowym 880obr/min=3,3ms a przy 2120obr/min=2,2ms lekko podejrzane.

Mam prośby: 1 - przed autokalibracją w zakładce Parametry po podłączeniu sterownika naciśnij przycisk Zapis a plik, który zapiszesz zamieść na forum, będzie to plik z Twoimi ustawieniami; 2 - Przed kliknięciem na zakładce Autokalibracja przycisku Start naciśnij w lewym, dolnym rogu "czerwone kółeczko", przycisk Zapis wykresu. Spowoduje to zapisanie do pliku wykresu oscyloskopu, po autokalibracji Stop. Ten plik też zamieść na forum. Podejrzymy sobie, tak jakbyśmy byli u Ciebie :) jak Ci przebiega autokalibracja, będzie to pomocne przy znalezieniu błędu. Przed zapisem wskaż po prawej stronie wszystkie parametry do zapisu, zaznacz wszystko "ptaszkami".

Bardzo też ciekawi mnie czy masz sprawną sondę lambda. Jeśli masz czas i chęci(wcale nie ma dużo roboty) to prześledź drogę fioletowego kabelka od Staga 4, pin numer 1F w złączu Staga (opis i rysunek w dokumentacji programu) do czarnego kabelka przy sondzie lub bliżej do pinu 10 wtyczki ECU benzyny. Jeśli gazownik wykonał by to połączenie to na ekranie komputera, w programie AcGasSynchro na wykresie widziałbyś pracę sondy, która powinna oscylować w zakresie od 0,6V do 4,9V. Na razie nic nie oscyluje, ale może to świadczyć, że sonda jest albo nie podłączona, albo naprawdę nie działa. Sprawna praca sondy to podstawa prawidłowej pracy silnika. Możesz podjechać do kogoś na diagnostykę lub sprawdzić, czy gazownik podłączył sondę do Staga - diagnostyka sondy za free ;)

#73 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 czerwca 2010 - 11:32

od początku ten fioletowy kabelek mam lużny nigdzie nie podpięty.I ten szaro fioletowy też.A do tego ECU benzyny podpiął bym ,ale gdzie jest te ECU?

#74 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2010 - 11:45

Trójkątna puszka, z lewej strony auta (z prawej patrząc od przodu pod maską), w środku jest ECU benzyny - inaczej sterownik silnika, fioletowy kabel ze Staga na pin numer 10 - złączka po odpięciu zauważysz, że jest ponumerowana, zerknij do tematu, który kiedyś cytowałem, tam co prawda jest inne ecu inne numery pinów ale sposób rozebrania wtyczki taki sam. Miejmy nadzieję, że sonda po podpięciu będzie pięknie oscylować na ekranie komputera :)

#75 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 czerwca 2010 - 22:24

dokładnie nie patrzyłem czy jest ponumerowane.Nie miałem zabardzo czasu,ale jest kilka czarnych kabelków idących do ECU benzyny,a jeden z nich jest bez żadnego paska kolorowego tylko cały czarny.Czy to jest ten od sondy?Jak to sprawdzić??Może lepiej pod sonde??

#76 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2010 - 23:55

Jak rozbierzesz wtyczkę, to zauważysz, że kilka grubych kabli to kable sygnałowe, z oplotem/ekranem i dopiero w samej wtyczce widać ich kolory po to podałem numer pinu. Manewry wykonuj po rozebraniu wtyczki, bo pamiętam, że to przy sondzie kabel sygnałowy jest czarny, po stronie auta już nie, dochodzi mu pasek, ale nie pamiętam jakiego koloru.

#77 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 lipca 2010 - 22:24

wtyczka jest ponumerowana i akurat nie pisze nigdzie 10 jest jakiś tam napis.Liczyłem na oko i wyszło na czarny kabelek z niby żłłtym paskiem.Potem ten kabelek przy wyjściu z kostki nie wiem czy jest łączony z innym,ale się robi grubszy wiesz o co mi chodzi.Mam zdjęcia,ale się przeprowadzam i już kabel spakowałem od telefonu.Na moje to ten kabelek,ale pewności nie mam.Pomocy Florek

#78 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lipca 2010 - 23:04

Widok na piny komputera albo wtyczkę po stronie kabli.

#79 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 lipca 2010 - 09:46

Dziękuje jednak dobrze myślałem.Ino znajde chwile czasu po przeprowadzce to się tym zajme.Jak narazie to chodzi o niebo lepiej.Mam pytanko.Wtryski mam przykręcone blaszką na sztywno.Muszą być jakoś zamortyzowane?

#80 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lipca 2010 - 12:54

Nie muszą ale mogą tylko po to, aby były bardziej ciche w pracy. Przykładowy link do listwy, gdzie w zestawie są takie amortyzatorki: http://www.allegro.p...aczy_4_cyl.html