

Czy to czujnik temperatury??
#61
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2010 - 14:20
#62
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2010 - 16:17
#63
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2010 - 20:52
#64
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 08:36
#65
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2010 - 22:40
#66
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 16:54
Ustawienia takie jak sugerowałem wcześniej, te które były źle wymieniłem w swoich postach.
Przy sugerowanych dyszach 2,4mm i ciśnieniu roboczym 1,1bara linia mnożnika powinna przyjąć po autokalibracji optymalny kształt. Jest to ważne, gdyż teraz, przy tym rozmiarze dysz linia mnożnika przy maksymalnym obciążeniu jest sporo ponad 1. Jest to szkodliwe, gdyż przy maksymalnym obciążeniu dochodzi do zapętlania wtrysku: wtryskiwacz niepodał całej dawki, nie zamknął się a już dochodzi do niego nowy sygnał otwarcia - wtryskiwacze są ciągle otwarte i - przy małych dyszach - nie podają właściwej dawki gazu.
Stag przełącza na benzynę w przypadku spadku ciśnienia roboczego gazu poniżej ciśnienia minimalnego a winić można za to na pierwszy ogień filtry fazy ciekłej i lotnej, ppóźniej zbyt mały parownik (jeśli ciśnienie robocze będzie wynosić 1,1 bara i dysze będą właściwie dobrane to po autokalibracji sterownik sam sobie wybierze ciśnienie minimalne: przeliczy przy jakim ciśnieniu będzie jeszcze mógł prawidłowo dobierać dawkę gazu). Możesz to sobie pooglądać: bierzesz laptopika na kolana, kolegę jako kierowcę, siadasz jako pasażer i patrzysz w ekran, z chwilą przełączenia ciśnienie gazu - prawy górny róg programu - spadnie poniżej tego minimalnego, zapisanego w zakładce Parametry jako minimalne.
Zdarzają się przypadki uszkodzenia mapsensora (AC-PS-01) i to też może powodować takie objawy, ale objawy te najczęściej nie są powtarzalne w tych samych warunkach - przełączenia na benzynę występują spontanicznie.
Spróbuj zapisać sobie ustawienia bieżące instalacji (Zakładka: Parametry i Zapis a opcja Odczyt służy do przywracania ustawień z pliku) do pliku a następnie dokonaj autokalibracji: w kilka sekund przekonasz się, że sterownik po chwili sam wyrzuci komunikat o zbyt małych dyszach.
#67
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 22:27
#68
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2010 - 23:05

Cieszę się, że korzystając z porad wpiąłeś właściwie parownik w obieg, problem z tytułu tematu rozwiązany, czas na inne "bonusy" po gazowniku
#69
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2010 - 22:19
Rozwierciłem dysze wtryski pionowo.Nie zdążyłem fotki zrobić,Ale można poziomice przystawić

#70
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2010 - 23:20
Jeśli nie zgadzają się obroty to może gazownik podpiął się gdzieś indziej niż pod cewkę zapłonową. Ważne, aby się obroty zgadzały.
Czy naprawdę masz tak wysokie obroty biegu jałowego??
Tak sobie oglądałem wszystkie Twoje zrzuty od początku tematu, na nich widać, że sonda najpierw stoi na 0,45V, ostatnio na 0,2V i nigdzie na wykresach nie faluje. Jeśli by nie była podłączona to stała by "z urzędu" na około 3,7V. Wygląda mi na to, że najprawdopodobiej jest podłączona do Staga-nie musi ale dobrze jest widzieć, jaka jest mieszanka. Czemu poruszam ten temat?? Ano, bo na zrzutach, na biegu jałowym masz czasy wtrysku benzyny około 3,5ms zamiast 2,5-2,7ms. Jeśli, jak przeczuwam, sonda jest trafiona, to faktycznie, przy jej wskazaniach na ubogo sterownik wydłuża czas wtrysku. Tłumaczyło by to też m.in. ciągle wysoki mnożnik po korekcji dysz. Znajdź w pobliżu kolegę klubowicza bądź forumowicza który ma Op-Coma albo Opelscanera w celu pooglądania sobie pracy sondy na benzynie przez ECU benzyny bo wykres ze Staga nie jest gwarantem prawidłowej diagnozy. Warto przyjrzeć się też temperaturze silnika widzianą przez ECU. Kolektor wydechowy przypadkiem nie pęknięty??
#71
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2010 - 23:17
Nie wiem co tu jest winne.Nie mam już siły.Myślałem,że będzie dobrze,a to końca nie ma:(
#72
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2010 - 10:49
Mam prośby: 1 - przed autokalibracją w zakładce Parametry po podłączeniu sterownika naciśnij przycisk Zapis a plik, który zapiszesz zamieść na forum, będzie to plik z Twoimi ustawieniami; 2 - Przed kliknięciem na zakładce Autokalibracja przycisku Start naciśnij w lewym, dolnym rogu "czerwone kółeczko", przycisk Zapis wykresu. Spowoduje to zapisanie do pliku wykresu oscyloskopu, po autokalibracji Stop. Ten plik też zamieść na forum. Podejrzymy sobie, tak jakbyśmy byli u Ciebie

Bardzo też ciekawi mnie czy masz sprawną sondę lambda. Jeśli masz czas i chęci(wcale nie ma dużo roboty) to prześledź drogę fioletowego kabelka od Staga 4, pin numer 1F w złączu Staga (opis i rysunek w dokumentacji programu) do czarnego kabelka przy sondzie lub bliżej do pinu 10 wtyczki ECU benzyny. Jeśli gazownik wykonał by to połączenie to na ekranie komputera, w programie AcGasSynchro na wykresie widziałbyś pracę sondy, która powinna oscylować w zakresie od 0,6V do 4,9V. Na razie nic nie oscyluje, ale może to świadczyć, że sonda jest albo nie podłączona, albo naprawdę nie działa. Sprawna praca sondy to podstawa prawidłowej pracy silnika. Możesz podjechać do kogoś na diagnostykę lub sprawdzić, czy gazownik podłączył sondę do Staga - diagnostyka sondy za free

#73
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 11:32
#74
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 11:45

#75
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2010 - 22:24
#76
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2010 - 23:55
#77
OFFLINE
Napisany 01 lipca 2010 - 22:24
#78
OFFLINE
#79
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 09:46
#80
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2010 - 12:54