

Czy to czujnik temperatury??
#21
OFFLINE
Napisany 24 maja 2010 - 21:47
Bliskość wkrętek wtryskiwaczom benzynowym, ich równomierne ułożenie, usytułowanie tak, aby wtryskiwały możliwie blisko zawórów ssących, równej długości wężyki od każdego wtryskiwacza gazowego do wkrętki, możliwie jak najkrótsze to gwarancja dynamicznej jazdy na LPG. Można zrobić to wkrętkami a można zastosować tulejki pod wtryskiwacze benzynowe - klik.
Reduktor Tomasetto Alaska, teoretycznie do 100kW/136KM a w znajomego VectrzeB X20XEV miał problemy z wytworzeniem żądanego ciśnienia już powyżej 50%obciążenia silnika a gdzie tu masa i żarłoczność Omegi. Całym sercem polecam Zavoli Zeta N - bo sam już trzeci rok klepię, ale i Scorpion ST, Magic 3 (po lifcie) i inne o realnie dobrej wydajności. Firma AC, producent Staga zaleca Alaskę do aut z silnikami o mocy nie przekraczającej 90KM, do mniejszych aut. I kropka.
Wtryskiwacze polecam w miarę możliwości zamontowac pionowo, dyszami w dół. Czekamy na zrzuty ekranowe z programu AcGazSynchro: Parametry, Mapa, Ustawienia. Doradzimy, polecimy dobre rozwiązania.
Poczytaj też tutaj - dużo dobrych informacji.
Czy gazownik kiepski?? Może nie doinformowany, całe życie się uczymy...
#22
OFFLINE
Napisany 25 maja 2010 - 17:37
#23
OFFLINE
Napisany 25 maja 2010 - 17:52
#24
OFFLINE
Napisany 25 maja 2010 - 19:50
#25
OFFLINE
Napisany 25 maja 2010 - 21:08
karls, co do czujnika temperatury reduktora to możesz go wykręcić i skrócić gwint o tę długość o którą nie chce się wkręcić - sam termorezystor jest zalany w tej podstawce na kluczyk, którym się dokręca czujnik. Dobrze, że to zauważyłeś; w Zavoli Zeta jest wbudowany, pod który się podłączamy i w programie wybieramy "CT-4K5" albo "Zavoli".
Co do reduktora, to polecam zobaczyć ten dokument, AC wyraźnie zaznacza, do ilu koni jest Alaska. I kropka. Jeśli się gazownik zgodzi, to dopłać różnicę w cenie, warto!!
Program do Staga4, nowej 200-tki, 300plus i 300premium. Sterowniki dostaniesz z kablem-interfejsem, ważne, aby po instalacji ustawić interfejs na COM1 w menedżerze urządzeń i w programie AcGazSynchro. Podglądanie parametrów programu nie zostawia śladu w sterowniku lecz zmiana jakiegokolwiek parametru powoduje zapisanie w programie ingerencji, co gazownik może uznać jako utratę gwarancji a więc uważaj/dogadaj się z gazownikiem.
#26
OFFLINE
Napisany 26 maja 2010 - 20:57
#27
OFFLINE
Napisany 27 maja 2010 - 00:10
#28
OFFLINE
Napisany 27 maja 2010 - 16:27
#29
OFFLINE
Napisany 27 maja 2010 - 17:29
#30
OFFLINE
Napisany 27 maja 2010 - 20:26
#31
OFFLINE
Napisany 27 maja 2010 - 21:54



Ja popełniłem kiedyś błąd: założyłem Tomasetto Artic (teoretycznie 120-240KM), mocniejsza wersję od Alaski, do Omegi 2,5V6 automat 170KM. Parownik z początku sprawował się wyśmienicie aż do zimy, dokonał żywota swego w 10 miesiącu użytkowania... Przed demontażem Stag przerzucał jedną stonę silnika na benzynę już przy muśnięciu pedału gazu. Teperatura przełączania 30 stopni, filtry co 10tyś km zmieniane jak w zegarku.
No cóż, będziesz miał laptopa i interfejs. Jeśli się zdecydujesz podłączyć to w programie AcGazSynchro jest funkcja rejestracji parametrów - oscyloskop. Tam na wykresie są wszystkie dane. Wystarczy, że włączysz nagrywanie i laptop na dywanik i kilka razy pojeździsz ostro depcząc 1-2-3-4-5, będzie widać spadki temperatury, ciśnienia oraz który wtrysk przełączy się znów na benzynę. Możesz też teraz zrobić prosty test: uruchamiasz autko, przełączasz na gaz i wyjmujesz bezpiecznik od pompy paliwa nr 18 (20amper)- pod kierownicą i w drogę. Jesli przy przyśpieszaniu i naprawdę mocnym obciążeniu zacznie przerywać/szarpać - znakiem czego układ chciał przełączyć częściowo na benzynę (której w tej chwili nie bedzie).
#32
OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 19:16
#33
OFFLINE
Napisany 29 maja 2010 - 13:48
#34
OFFLINE
Napisany 29 maja 2010 - 15:42
#35
OFFLINE
Napisany 30 maja 2010 - 22:31
#36
OFFLINE
Napisany 30 maja 2010 - 23:26
#37
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2010 - 21:40
#38
OFFLINE
Napisany 03 czerwca 2010 - 06:58
#39
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2010 - 21:07
A jest jakaś różnica z obiegiem płynu w parowniku.Chodzi mi dokładnie o obieg jakbym zamienił węże odwrotnie ma to jakiś wpływ?
#40
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2010 - 21:40
karls, no zasadniczo cieplejszą wodę wpuszcza się do parownika jego dolnym wężem ale reguły nie ma. Ważne, żeby wpiąć się trójnikiem przed zaworem trójdrożnym i dać to na zasilanie parownika, a powrót z parownika np. do węża, który leci na gruby wąż zbiorniczka wyrównawczego.