

Czy to czujnik temperatury??
#41
OFFLINE
#42
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 22:35
Nie wesoło z mnożnikiem (chyba 1,8 na pełnym obciążeniu!!)ale zdjęcia felerne. Masz fajnego lapka, aby zrobić zrzut ekranu naciśnij klawisz funkcyjny "Fn"+"Prt Sc" czyli [Print Screen] a następnie otwórz Painta i opcja "Wklej". Taki obrazek zapisz jako plik .jpg w rozdzielczości 640x480 (coś ja czytał w regulaminie, że chyba 800x600 też można). Wszystko wtedy będzie ładnie widać. Daj zakładki Parametry, Mapa, Ustawienia.
A problem późnego przełączenia tkwi najprawdopodobniej w parametrze: "Minimalna temperatura gazu" - zmień na 0°C!! A dodatkowo: Temp. przełączenia 30°C; Próg przełączenia-ja ustawiam 100rpm więcej, niż wykręca rozrusznik po to, aby dopiero po przegazówce się przełączył-pomaga na trzepotanie silnikiem przy odpaleniu gorącego motoru; Przełączenie cylindra-można eksperymentować do 0ms; Min. temp. gazu 0°C; Min. obroty na gazie 600rpm; Max obroty na gazie 6600rpm; Wyłącz przy pierwszym: TAK-po to, abyś słyszał (jak ustawisz max obroty na gazie 6600rpm), że ci pika centralka, bo Alaska nie wyrabia (ach te 180KM na Alasce


#43
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 15:58
#44
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 17:30
#45
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 19:39
#46
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2010 - 22:57
#47
OFFLINE
#48
OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2010 - 21:33
Zdjęcia 640x480 bardzo bym prosił bo ślepawy jestem

Napisałeś wcześniej, że masz dysze 2,4mm i ciśnienie 1,1bara i czerwone Valteki a tu MEEEGA mnożnik. Mam nadzieję, że jest to wynik błędnego ustawienia maksymalnych obrotów na gazie bo ciężko mi uwierzyć, że takie dane, jak wyżej napisałem masz. To nie jest normalne, podejrzewam, że gazownik Cię zbył informując, że masz takie a takie ciśnienie i dysze, to praktycznie niemożliwe. Będziemy myśleć. Skasuj mapy i pojeździj, obaczymy co się dzieje po wykresach.
Zobacz tutaj http://forum.omegakl...ead.php?t=35653 temat traktujący o regulacji, dobry początek odnośnie dobierania dysz, ciśnienia i kształtu mnożnika. U Ciebie dysze 2,4mm i 1,1bara i ciężko, aby mnożnik był inny od optymalnego czyli 1,2 na początku (2,5ms) do 1 przy maksymalnym obciążeniu (16ms).
Kolego, poczytaj dokumentację dołączoną do AcGazSynchro i dokonaj aktualizacji firmware sterownika gazu.
#49
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 19:35
#50
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 20:55
Jak zrobisz aktualizację firmware to mapki zginą, pozostaną dotychczasowe ustawienia, jeśli odpowiesz twierdząco na zapytanie programu, czy po aktualizacji pozostawić bieżące ustawienia.
Nowe mapki, po zmianie parametrów na sugerowane przeze mnie są mi potrzebne aby mniej więcej potwierdzić lub zaprzeczyć informacjom o wielkości dysz, jakie zastosował gazownik i dadzą Ci podgląd w prawidłowość dobranej mieszanki - to się teraz zmieni, tzn wygląd mapek, gdy zwiększysz maksymalne obroty na gazie. Do wyrysowania mapek trzeba pojeździć w podobnych warunkach na benzynie i na gazie - odsyłam do instrukcji Staga.
#51
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2010 - 19:20
Ustawienia są takie jak mówiłeś żeby ustawić i pojeżdziłem.Wystarczy ci to zdjęcie czy jeszcze jakieś zrobić.Nie wiem jak się zmienia rozdzielczość?No i teraz zaczął się przełaczać na benzyne powyżej 3 tys obrotów jak depne na full,Czyli wizyta u gazownika.Tylko dlaczego wcześniej się nie przełaczał na benzyne?Mam pytanko czy ty zajmujesz się instalacją LPG,że taki obcykany jesteś?Szkoda,że nie mieszkasz bliżej
#52
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2010 - 21:15
1. Miałeś programowo ustawione przełączenie na benzynę powyżej 4500 obr/min dlatego, że
2. Alaska nie wyrabia w Omedze i gazownik chcąc to ukryć ustawił parametr "maksymalne obroty na gazie" do 4500 obr/min dzięki czemu nawet nie byłeś informowany, że auto jedzie na benzynie - przy takim ustawieniu nawet nie pikał


Informowałem Cię wcześniej - patrz od początku tematu, że przeglądanie parametrów w sterowniku nie powoduje śladów, ale zmiana jakiegokolwiek parametru już tak, w postaci komunikatu na żółtym tle - można utracić gwarancję

Z powyższego zdjęcia, wcześniejszych oraz po informacji o przełączeniu na benzynę przy "maks bucie" wnioskuję:
A-masz zbyt mało wydajny reduktor (gazownik chcąc to ukryć ustawił instalację tak, że zawsze powyżej 4500 obr/min jechałeś na benzynie nie będąc o tym nawet informowany!!); parownik zmienić na Zavoli Zeta N;
B- Na pewno nie masz dysz przy wtryskiwaczach 2,4mm!! Domyślam się, że mają średnicę około 2mm - to za mało, można kupić wiertło i rozwiercić. Żółta linia mnożnika powinna być niżej, przy czasach wtrysku 2,5ms powinna być na wysokości 1,2 a przy maksymalnym obciążeniu 14-16ms powinna przecinać 1!! Domyślam się, że auto nie jest zbyt dynamiczne na LPG a i cewkom wtryskiwaczy Valtek to szkodzi, po prostu długie czasy wtrysku powodują przegrzewanie cewek, tak ustawiona instalacja w przypadku np. wtryskiwaczy Matrix powodowałaby ciągłe spalanie listwy wtryskowej.
Nie jestem gazownikiem.
Jeśli gazownik nadal będzie się wypinał, np w kwestii parownika/reduktora jedź do innego, dopłać za większy, ustaw jak należy: zaczniesz wtedy oszczędzać, im wcześniej tym lepiej!! Ciężko mi o tym tak pisać, naprawdę bywają wpadki, przypadki, ale Twój problem świadczy źle, bardzo źle o gazowniku z którego usług skorzystałeś.

#53
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2010 - 21:33
#54
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2010 - 22:00
Nie, nie wystarczy rozwiercić dyszy http://www.allegro.p...rix_valtek.html na maksymalnie 2,4mm i nie więcej przy obecnym ciśnieniu gazu!! Musisz założyć parownik/reduktor o wystarczającej wydajności dla Twojego auta. Polecam Zavoli Zeta N. Następnie, po rozwierceniu dysz na 2,4mm!!, tak dokładnie 2,4mm (dysze są wkręcone w listwę wtryskiwaczy i na nie założone są wężyki idące dalej do wkrętek w kolektorze ssącym-patrz zdjęcie z linka do aukcji) i ustawieniu ciśnienia 1,1 bara (u góry po prawo w programie diagnostycznym widać podczas jazdy na LPG jakie jest ciśnienie gazu) na nowym, wydajnym reduktorze (Zavolak, Scorpin, Magic III) przeprowadza się "autokalibrację" na postoju, z zachowaniem zasad opisanych w dokumentacji dołączonej do programu AcGasSynchro i jazdy na benzynie i na gazie w takich samych warunkach drogowych. Następnie, klikając na punkty na linii mnożnika modyfikuje się go tak, aby mapa benzyny i gazu pokryły się ze sobą, wg AC odchyłka parametrów do 10% ale spokojnie, uda się zrobić w granicach 5%. Patrz instrukcja i moje wcześniejsze linki do innego tematu, tam kolega ustawił mnożnik wzorcowo i jeździ zadowolony).
Możesz się przejechać do montażysty: za mały reduktor!!, potajemnie ustawiona praca na benzynie powyżej 4500 obr.min, instalacja ustawiona na przekór prawie wszystkim wytycznym producenta elektroniki i jednocześnie konfekcjonera zestawów montażowych. Sama praca na benzynie powyżej 4500 obr/min podchodzi mi za "towar niezgodny z umową", jak jadę na gazie to będąc zadowolonym i w każdych warunkach. Gazownik mógł co prawda uprzedzić, że instalacja z prospektu reklamowego będzie nieodpowiednia i trzeba dopłacić za większy reduktor/parownik ale tego nie zrobił.
#55
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2010 - 21:17

#56
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2010 - 21:38
Dopiero, gdy zmienisz parownik (tu naprawdę polecam Zavoli Zeta N - naprawdę dobry i stabilny parownik, stabilne ciśnienie, odpowiednia wydajność na X20XEV) na odpowiednio wydajny auto zacznie jeździć do odcinki na gazie!! Oczywiście gazownik podłączając czujnik z Zavolaka musi zmienić typ czujnika temperatury reduktora w ustawieniach programu. Reduktor Alaska sprzedaj na Allegro, kup Zavoli - kupisz spokój.
Trafiłem z rozmiarami dysz jakie masz

#57
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 20:06
#58
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 21:47
#59
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2010 - 21:13

#60
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2010 - 22:27

Ponieważ Zavoli (od 160zł) nie posiada wbudowanego elektrozaworu z filtrem (60zł) trzeba będzie go dokupić, przykładowe aukcje: http://www.allegro.p...ncja_slask.html i http://www.allegro.p..._akcesoria.html a żeby fajnie połączyć parownik i elektrozawór można dokupić nypelka http://www.allegro.p...ktor_filtr.html. Jeśli by się tak nieszczęśliwie złożyło, że rurka miedziana doprowadzona do poprzedniego parownika była za krótka zawsze można kupić metr rurki i mufkę/złączkę http://www.allegro.p...ej_6mm_6mm.html. Gdyby okazało się, że poprzedni parownik jest źle wpięty w układ wodny to aby nie kupować węża można tego rozciętego naprawić złączką - przykładowy rozmiar http://www.allegro.p...597_aukcja.html. Jako, że przeczuwam, że nie miałeś zbyt dużo do czynienia z instalacjami LPG znajdź życzliwego kolegę, może któryś znajomy miał więcej z gazem do czynienia, może masz sąsiada "złotą rączkę" - niech się chociaż patrzy jak coś robisz, co dwie głowy to nie jedna

Wszystkie wyżej wymienione aukcje podałem celem podpowiedzi nie zaś jakiego sprzedawcę wybrać. Reduktor, elektrozawór z filtrem, nypelek i tester szczelności musisz nabyć, reszta zależy od sytuacji.
Ech, w V-ce dwa MagicIII założyłem na prawej podłużnicy, tylko zdjąłem wyrównawczy i filtr, w X20XEV to też zbiorniczek wyrównawczy i filtr powietrza trzeba zdjąć i jest mnóstwo miejsca na manewry

Że tak zapytam, co z problemem z tytułu tematu?? Po zmianie parametru: Minimalna temperatura gazu na 0 stopni problem z późnym przełączeniem ustąpił??