

Czy to czujnik temperatury??
#1
OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 20:39
#2
OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 20:57
1.Moja ulubiona odpowiedź: parownik, a dokładnie zużyte jego membrany - odpowiadało by to na gaśnięcie samoistne, gaśnięcie przy wysprzęgleniu, gaśnięcie przy przełączeniu z benzyny na gaz dodatkowo spotęgowane zimnym parownikiem
2. Złe wpięcie w układ wodny parownika, http://forum.omegakl...ead.php?t=32461
3. Wkład termostatu/termostat do wymiany, przy obecnej temperaturze, ustawione na 30 stopni, po minutowych manewrach z wyjazdem z posesji, zamykaniem bram i garaży na drodze nie robię nawet kilometra.
#3
OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 21:10
#4
OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 22:46
#5
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 14:59
#6
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 21:47
#7
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 15:13
#8
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 16:38
Opisywany przez Ciebie problem nie dotyczy czujnika temperatury na ECU benzyny i czujnika na zegar, one nie mają związku z chwilą przełączenia się z benzyny na gaz. Pierwszy, dwupinowy z niebieskim złączem jest z tyłu głowicy, na dokręcanej podstawce, drugi, jednopinowy na zegary w jego pobliżu. O ile czujnik na zegary jest dla Ciebie informacją o temperaturze silnika to drugi ma wpływ na spalanie benzyny i gazu w przypadku instalacji sekwencyjnej ale nie ma wpływu na moment przełączenia.
Musisz kolego upewnić się jaki masz dokładnie czujnik wkręcony w parownik-na 99,9% "CT-04-2K" i jaki jest wybrany w programie oraz jaką temperaturę przełączania ustawił gazownik - rozsądne 30°C. Jesli zimne, powtarzam zimne auto pomimo prawidłowego wyboru przełącza się od razu lub po baaardzo długim odcinku to: zwarcie kabli czujnika temperatury reduktora to dla sterownika bardzo wysoka temperatura >90°C; a przerwa w obwodzie -45°C.
Daj fotkę tego parownika "jak Alaska" bo jak to bedzie Alaska to nie wróżę miłej jazdy, Alaska jest za mało wydajna!! Jeśli, tak jak napisał kolega, ma ustawione 15 stopni (sić!) a przełącza się po 2-3km tonaprawdę jest coś podejrzanego. Do przejrzenia czujnik reduktora, nastawy (bo niby czemu sekwencja gaśnie!), wpięcie w układ wodny, odpowietrzenie układu.
#9
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 19:08
#10
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 20:03

Układ w X20XEV odpowietrza się automatycznie, czyli lejemy pełno, na maks, uruchamiamy silnik, czekamy, aż się zagrzeje, otworzy termostat/załączy wentylator. W międzyczasie dolewamy płynu, jeśli ubędzie, ważne, aby ciepłego/gorącego, żeby nie nastąpił szok termiczny. Po wystudzeniu dolewamy do Maks na zbiorniczku i tyle. Trudność w autach z LPG polega na tym, że: parownik może być wyżej niż wyrównawczy (ja wiem, prawie się nie da ale majstersztyk widziałem

Czujnik CT-04-2K to ten czujnik z woreczka z konfekcją na zdjęciu, ta śruba z kabelkiem czarnym i pomarańczowym, powinna być wkręcona w reduktor a i w polu wyboru czujnika temperatury reduktora w programie AcGazSynchro powinien być prawidłowo wybrany.
#11
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 20:44
O chwili przełączenia z benzyny na gaz decyduje czujnik temperatury wkręcony w parownik,
uzupełnie tylko, ze posrednio czujnik temp gazu na listwie również moze mieć wpływ na czas przełączania i mimo, ze w isnatallcji ustawia sie temp parownika, to gdy czujnik gazu na listwie będzie uszkodzony - przełączanie na gaz będzie odbywało sie w bardzo dziwnych momentach.
Tak przynajmniej bylo u mnie w KME
#12
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 21:40
#13
OFFLINE
Napisany 21 maja 2010 - 14:41
no i dzisiaj tak samo jak zimny to gaśnie przy wysprzęglaniu .Po przejechaniu 4 km odziwo nie gasł chodził ładnie
#14
OFFLINE
Napisany 21 maja 2010 - 15:35
#15
OFFLINE
Napisany 21 maja 2010 - 21:31
#16
OFFLINE
Napisany 21 maja 2010 - 21:46
#17
OFFLINE
Napisany 23 maja 2010 - 10:58
#18
OFFLINE
Napisany 24 maja 2010 - 16:30
#19
OFFLINE
Napisany 24 maja 2010 - 17:00
#20
OFFLINE
Napisany 24 maja 2010 - 17:17
tak było w poprzedniej
gazownik mówił że ten trujnik jest w odpowiednim miejscu.To on chyba jest kiepski!
