Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TULEJE POLIURETANOWE czy się opłaca??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
350 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 lipca 2014 - 12:48

Pisałem już o małych, wystarczy przeczytać.

#142 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 19 lipca 2014 - 13:24

Małe tez masz z PU ??


Nie wujku Sypusie tylko duże, małe mi wszyscy odradzali, kumpel założył i po około 5 tysiącach km wahacze powiedziały papa :)

Duże polecam w 10000%

#143 OFFLINE   bimber

bimber

    Slow & Low

  • 164 postów
  • Dołączył: 26-05-2013
  • Skąd: Chorzów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 lipca 2014 - 22:35

Chłopaki powiedzcie czy te tulejki wahacza będą dobre ?? http://poliuretany.o...ednia-1szt.html Nie znam sie kompletnie czy to są te duże czy małe
Z góry dziękuję za pomoc:)

#144 OFFLINE   gorgyus

gorgyus
  • 67 postów
  • Dołączył: 09-06-2009
  • Skąd: Marki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lipca 2014 - 22:42

Chłopaki powiedzcie czy te tulejki wahacza będą dobre ?? http://poliuretany.o...ednia-1szt.html Nie znam sie kompletnie czy to są te duże czy małe
Z góry dziękuję za pomoc:)


mam takie same - to są duże

#145 OFFLINE   bimber

bimber

    Slow & Low

  • 164 postów
  • Dołączył: 26-05-2013
  • Skąd: Chorzów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lipca 2014 - 07:11

mam takie same - to są duże


Wielkie dzieki za odpowiedź. Wiesz może czy istnieje poliuretanowa tulejka wspornika drążka kierowniczego ??

#146 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 20 lipca 2014 - 12:41

Chłopaki powiedzcie czy te tulejki wahacza będą dobre ?? http://poliuretany.o...ednia-1szt.html Nie znam sie kompletnie czy to są te duże czy małe
Z góry dziękuję za pomoc:)


Te są twarde, żółte też mają i są troszkę miększe. Ja mam właśnie żółte i prowadzeni to bajka ;)

#147 OFFLINE   bimber

bimber

    Slow & Low

  • 164 postów
  • Dołączył: 26-05-2013
  • Skąd: Chorzów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lipca 2014 - 16:14

Te są twarde, żółte też mają i są troszkę miększe. Ja mam właśnie żółte i prowadzeni to bajka ;)


A jaką masz twardość 75/85/90 Sha ??
Z tego co pamiętam to 75 jest najbardziej zbliżona do fabrycznej

#148 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 lipca 2014 - 18:27

MAłe tuleje robione teraz czyli jednoczęściowe nie mają kołnierza o który wahacz się opierał. Już nie pękają. Czytajcie temat od początku. Wars też o tym pisał.

#149 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 lipca 2014 - 19:40

Wielkie dzieki za odpowiedź. Wiesz może czy istnieje poliuretanowa tulejka wspornika drążka kierowniczego ??


Widziałem gdzieś, wystarczy poszukać, chyba nawet na stronie Olkusza

#150 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 lipca 2014 - 22:24

A jaką masz twardość 75/85/90 Sha ??
Z tego co pamiętam to 75 jest najbardziej zbliżona do fabrycznej


I tego właśnie się nie dowiesz , bo tutaj kolor dla ludzi najważniejszy ;)

PS. tak 75 jest najbardziej zbliżone do standardowych tulei.

#151 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 21 lipca 2014 - 13:16

A jaką masz twardość 75/85/90 Sha ??
Z tego co pamiętam to 75 jest najbardziej zbliżona do fabrycznej


Chyba tak....


Wars kolor dla mnie nie ma znaczenia tylko właściwości produktu ;)

#152 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 października 2014 - 05:27

No i urwało mi wahacz. całe szczęście, że na postoju. przejechałem tylko kilka tys. :szpital:
ODRADZAM MAŁE TULEJE, nadal urywa wahacze :dziura:

#153 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 października 2014 - 06:31

No i urwało mi wahacz. całe szczęście, że na postoju. przejechałem tylko kilka tys. :szpital:
ODRADZAM MAŁE TULEJE, nadal urywa wahacze :dziura:


Czy miałeś te które teraz są w ofercie? Takie z zewnętrzną tuleją metalową ? Kurde, dzisiaj mam komplet montować więc nie wiem czy nie lepiej małe dokupić gumowe...

Jak to pęka? Koło się gubi czy nie jest tak źle ?


Dodany obrazek

#154 OFFLINE   bimber

bimber

    Slow & Low

  • 164 postów
  • Dołączył: 26-05-2013
  • Skąd: Chorzów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 października 2014 - 08:55

Mi też przyszedł ten nowy komplet na przód w zeszłym tygodniu :)
Teraz czekam na kanał..... ale teraz grubo się zastanawiam nad tą małą :dziura:

#155 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 października 2014 - 08:59

Mi też przyszedł ten nowy komplet na przód w zeszłym tygodniu :)
Teraz czekam na kanał..... ale teraz grubo się zastanawiam nad tą małą :dziura:


Nowe Ci nic nie połamią, mają taką samą konstrukcję jak oryginalne. W starym typie małej poliuretanowej tulejki problem polegał na tym ,że jej średnica była taka sama na całej jej wysokości, przez co wahacz pracując góra dół nie miał swobody ruchu i mogły na nim puścić spawy. W nowym type tulejki, jak widać na zdjęciu Tuptusia, wahacz może pracować swobodnie. Tulejka od oryginału różni się tylko materiałem tłumiącym, konstrukcja jest taka sama.

#156 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 października 2014 - 09:17

Czy miałeś te które teraz są w ofercie? Takie z zewnętrzną tuleją metalową ? Kurde, dzisiaj mam komplet montować więc nie wiem czy nie lepiej małe dokupić gumowe...

Jak to pęka? Koło się gubi czy nie jest tak źle ?


Zamówiłem komplet czerwonych tulei. przysłali duże czerwone i żółte małe. Podczas rozmowy telefonicznej zapewnili minie że małe żółte są nowej konstrukcji i nic nie pęknie. Dzisiaj dowiedziałem się, że po raz kolejny wymienili konstrukcję bo znowu popękały wahacze. Dostałem propozycję zwrotu pieniędzy za tuleje i wahacz, lub przyślą mi nowy wahacz z tulejami (oczywiście po raz kolejny poprawionymi, takimi jak na Twoim zdjęciu). Średnio jestem zadowolony bo pozostają koszty wymiany. No i drugi wahacza, boję się zostawić go w aucie.
I tak po raz kolejny pozorne oszczędności kończą się podwójnym wydatkiem. Całe szczęście że tylko na tym. Sama myśl o tym, że mogło się to stać podczas jazdy...:ksiadz:

koło staje w poprzek, raczej małe szanse na urwanie. Raczej pewne, że przy większej prędkość wyfruniesz z drogi. Pewnie ściągnie też oponę, rozwali nadkole, błotnik i zderzak.

#157 OFFLINE   bimber

bimber

    Slow & Low

  • 164 postów
  • Dołączył: 26-05-2013
  • Skąd: Chorzów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 października 2014 - 09:29

Nowe Ci nic nie połamią, mają taką samą konstrukcję jak oryginalne. W starym typie małej poliuretanowej tulejki problem polegał na tym ,że jej średnica była taka sama na całej jej wysokości, przez co wahacz pracując góra dół nie miał swobody ruchu i mogły na nim puścić spawy. W nowym type tulejki, jak widać na zdjęciu Tuptusia, wahacz może pracować swobodnie. Tulejka od oryginału różni się tylko materiałem tłumiącym, konstrukcja jest taka sama.



A ty na jakich tulejach śmigasz ??

#158 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 października 2014 - 09:34

A ty na jakich tulejach śmigasz ??


Aktualnie ma poliuretany poziome w przednich wahaczach 75. Miałem też pionowe poliuretany na przodzie 75, ale robiłem im małą modyfikację i okazała się błędem, wiec wymieniłem na BOGE bo nie miałem już w WarsSztacie więcej małych PU. Zamówiłem już w Olkuszu kilka zestawów na przód z małymi PU o konstrukcji oryginalnej tulei. Na tych na pewno będzie dobrze.

#159 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 października 2014 - 09:36

Nowe Ci nic nie połamią, mają taką samą konstrukcję jak oryginalne. W starym typie małej poliuretanowej tulejki problem polegał na tym ,że jej średnica była taka sama na całej jej wysokości, przez co wahacz pracując góra dół nie miał swobody ruchu i mogły na nim puścić spawy. W nowym type tulejki, jak widać na zdjęciu Tuptusia, wahacz może pracować swobodnie. Tulejka od oryginału różni się tylko materiałem tłumiącym, konstrukcja jest taka sama.


W podobnym tonie pisałeś o tych, które montowałem w samochodzie. Też miały zmienioną konstrukcję i ponoć miały nie łamać wahaczy. Gość z który rozmawiałem otwarcie przyznał, że nie jestem pierwszym przypadkiem po zmianie konstrukcji. Widać, że mają problem z tymi tulejkami. To zbyt ważny element aby testować je na sobie. Osobiście pukam się w głowę, że w takie miejsce założyłem coś co nie było sprawdzone. Innym też nie radzę testować nowych rozwiązań (zwłaszcza decydujących o bezpieczeństwie) na sobie.

#160 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 października 2014 - 09:40

W podobnym tonie pisałeś o tych, które montowałem w samochodzie. Też miały zmienioną konstrukcję i ponoć miały nie łamać wahaczy. Gość z który rozmawiałem otwarcie przyznał, że nie jestem pierwszym przypadkiem po zmianie konstrukcji. Widać, że mają problem z tymi tulejkami. To zbyt ważny element aby testować je na sobie. Osobiście pukam się w głowę, że w takie miejsce założyłem coś co nie było sprawdzone. Innym też nie radzę testować nowych rozwiązań (zwłaszcza decydujących o bezpieczeństwie) na sobie.


Ogólnie wiadomo co zawsze było problemem tych tulei. Bez względu na to czy była to pierwsza czy druga wersja ze ściętymi kołnierzami. Ja miałem małe tuleje PU w każdej wersji u siebie poza tą najnowszą, wahacze mi nie popękały ale to pewnie dla tego ,że ja mam bardzo nisko auto i bardzo twardo, przez co wahacze nie pracują tak intensywnie góra dół.

Mogą natomiast z czystym sumieniem napisać, że najnowsze tuleje nie mogą już łąmać wahaczy bo nareszcie ich konstrukcja jest taka jak oryginalnych.