Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TULEJE POLIURETANOWE czy się opłaca??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
350 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   qazmok

qazmok
  • 4 postów
  • Dołączył: 27-11-2011
  • Skąd: Gda

Napisany 24 stycznia 2015 - 16:16

qazmok masz rację lepiej załuż tylko małe tuleje choć nw czy to cos da...


.... nie chce dawac tylko malych....
duze napewno dam PU, ale tez chce dac tez male i pytam ile kto km. zrobil na malych PU, jak z wytrzymaloscia tulejek i wachacza.



....co to za patent wymysliles.... dospawales jakies wzmocnienia? tez nad takim czyms mysle.

#182 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 24 stycznia 2015 - 19:18

....co to za patent wymysliles.... dospawales jakies wzmocnienia? tez nad takim czyms mysle.


Miałem gdzieś fote tego ale nie mogę znaleźć ale pobawiłem się w paincie i chociaż pokaże jak to mniej więcej wygląda u mnie...
http://zapodaj.net/1...3b0bbf.jpg.html
Takie cosik kumpel wyciął mi laserem z blachy 3mm...

#183 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 24 stycznia 2015 - 20:50

Nie wiem czy jest sens bawić się w wzmocnienia i inne cuda. Małe się tak nie zużywają jak duże i zwykłe gumowe TRW czy lamforder wytrzymują dłuuuuugo

#184 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2015 - 22:32

Nie wiem czy jest sens bawić się w wzmocnienia i inne cuda. Małe się tak nie zużywają jak duże i zwykłe gumowe TRW czy lamforder wytrzymują dłuuuuugo


Gdybyś przeczytał temat, wiedziałbyś że małe tuleje Pu łamały wahacz :)

#185 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 24 stycznia 2015 - 22:38

Nie ważne czy czytał. Ale ma rację. Fakt małe łamały wahacze ponoć nowe już nie łamią. Ale założyć wystarczy Lemforder a małego i dużą pu. I spokój na długo.

#186 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2015 - 22:40

Małe poliuretany już nie łamią. Mają zupełnie inną konstrukcję niż te co łamały. Poprawili je , teraz wyglądają jak gumowe. Aby je zamontować trzeba to zrobić na prasie bo są metalowo-poliuretanowe.

Jutro będę w warsztacie to zrobię wam zdjęcia jak wyglądają jedne i drugie.Kolega Tuptuś jeździ na dużych i małych poliuretanach z powodzeniem.

#187 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 24 stycznia 2015 - 23:04

Gdybyś przeczytał temat, wiedziałbyś że małe tuleje Pu łamały wahacz

Wiem o tym dlatego nie widzę sensu w jakimś wzmacnianiu wahacza skoro zwykła guma daje rade na przebiegi rzędu min 60 tys. Tyle mam u siebie i jeszcze się nie wybiły.

Małe poliuretany już nie łamią. Mają zupełnie inną konstrukcję niż te co łamały. Poprawili je , teraz wyglądają jak gumowe. Aby je zamontować trzeba to zrobić na prasie bo są metalowo-poliuretanowe.

O to może być ciekawa opcja. Jak cena wyglada?

#188 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 24 stycznia 2015 - 23:05

Widział ja są fotki na stronie Olkusza :)
W sam raz jak Lemforder mój skończy żywot to będzie wiadomo czy są ok ;)

#189 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 stycznia 2015 - 00:05

Wars dobrze gada, pokazywał mi o co chodzi i faktycznie jest różnica w małych tulejach. Jak skończą mi się Lemfy, to zakładam komplet poli.

#190 OFFLINE   pele99

pele99
  • 9 postów
  • Dołączył: 07-10-2009
  • Skąd: Warszawa/Łódź

Napisany 25 stycznia 2015 - 01:33

10 tysięcy km temu założyłem wszystkie tuleje (przód i tył - generalnie wszystkie które oferują w Olkuszu) z PU.

Bałem się tego, że może pękać wahacz z przodu, więc co jakiś czas zaglądałem do warsztatu, żeby podnieść samochód i dokładnie zobaczyć wahacz - jak na chwilę obecną nie ma żadnych śladów nadmiernego zużycia wahaczy, a mieszkam w bardzo wyboistej okolicy i wahacz to jakaś taniocha za 120 zl za sztukę...

Jeżeli chodzi o doświadczenia z jazdy, to jestem zachwycony z tego jak samochód się prowadzi - sztywno i bez zbędnego wahania.

Niestety samochód stracił trochę na wygodzie, czuć o wiele więcej rzeczy które się dzieją z samochodem, ale akurat dla mnie to plus bo lepiej się czuje uślizg kół. Skoro o tym już mowa to w przypadku kończenia nadsterowności, samochód o wiele mniej "agresywnie" odzyskuje przyczepność (jak dla mnie plus :) ). Niestety plastiki w środku trochę bardziej skrzypią na wybojach :)

W zeszłym tygodniu byłem na szarpakach na stacji diagnostycznej i nie ma żadnych luzów ani z tyłu ani z przodu. Co w moim przypadku jest dużym sukcesem :)

Podobno (bo w środku nie słychać) skrzypią na zimnie :)

Podsumowując, jeżeli ponownie stanąłbym przed wyborem PU czy gumowo-metalowe, wybrałbym PU.

#191 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 25 stycznia 2015 - 07:48

10 tysięcy km temu założyłem wszystkie tuleje (przód i tył - generalnie wszystkie które oferują w Olkuszu) z PU.

Bałem się tego, że może pękać wahacz z przodu, więc co jakiś czas zaglądałem do warsztatu, żeby podnieść samochód i dokładnie zobaczyć wahacz - jak na chwilę obecną nie ma żadnych śladów nadmiernego zużycia wahaczy, a mieszkam w bardzo wyboistej okolicy i wahacz to jakaś taniocha za 120 zl za sztukę...

Jeżeli chodzi o doświadczenia z jazdy, to jestem zachwycony z tego jak samochód się prowadzi - sztywno i bez zbędnego wahania.

Niestety samochód stracił trochę na wygodzie, czuć o wiele więcej rzeczy które się dzieją z samochodem, ale akurat dla mnie to plus bo lepiej się czuje uślizg kół. Skoro o tym już mowa to w przypadku kończenia nadsterowności, samochód o wiele mniej "agresywnie" odzyskuje przyczepność (jak dla mnie plus :) ). Niestety plastiki w środku trochę bardziej skrzypią na wybojach :)

W zeszłym tygodniu byłem na szarpakach na stacji diagnostycznej i nie ma żadnych luzów ani z tyłu ani z przodu. Co w moim przypadku jest dużym sukcesem :)

Podobno (bo w środku nie słychać) skrzypią na zimnie :)

Podsumowując, jeżeli ponownie stanąłbym przed wyborem PU czy gumowo-metalowe, wybrałbym PU.

No wlasnie, co kto woli. Ja mam male i duze z lemfordera, tym , ze duze sa od bmw. Skutek? jest troche sztywniej, ale nadal komfortowo. Po prawie 20tys od wymiany nadal zero luzu i stukow:D

#192 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 stycznia 2015 - 09:19

Jutro będę w warsztacie to zrobię wam zdjęcia jak wyglądają jedne i drugie.Kolega Tuptuś jeździ na dużych i małych poliuretanach z powodzeniem.


Jeżdzę i jest dobrze. Nie wiem dokładnie ile na nich nakulałem - jakieś 25.000km - ciągle zapominam sprawdzić w książce kiedy były wymieniane. Coś mi zaczeło skrzypieć - nie wiem czy to tuleja (wypłukało smar? - ciąle jeżdzę po autostradach - w deszczu powstaje ciśnienie wody?) czy coś innego. Muszę odwiedzić WarsSztat na przegląd :) :D.

PS. Tuleje od BMW spokojnie dawały radę 80.000km :)

#193 OFFLINE   qazmok

qazmok
  • 4 postów
  • Dołączył: 27-11-2011
  • Skąd: Gda

Napisany 25 stycznia 2015 - 22:02

Jutro będę w warsztacie to zrobię wam zdjęcia jak wyglądają jedne i drugie.Kolega Tuptuś jeździ na dużych i małych poliuretanach z powodzeniem.
__________________


no igdzie te fotki..?

#194 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 25 stycznia 2015 - 22:36

no igdzie te fotki..?


Tutaj masz:
http://poliuretany.o...ega-b-4szt.html

#195 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 stycznia 2015 - 23:02

no igdzie te fotki..?


No widzisz, zrobiłem ale nie tulejom. Coś tam wkleję może jutro.

#196 OFFLINE   milimetr

milimetr
  • 140 postów
  • Dołączył: 05-01-2012
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 stycznia 2015 - 23:06

Dobrze rozumiem, że ten komplet to na cały przód?
Co jeszcze trzeba wymienić?

#197 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 stycznia 2015 - 07:43

Dobrze rozumiem, że ten komplet to na cały przód?
Co jeszcze trzeba wymienić?


Tak komplet z Olkusza jest na cały przód. Nic nie trzeba więcej wymieniać, czy modyfikować.

#198 OFFLINE   pasiek1993

pasiek1993

    jeep grand Cherokee 4,7v8

  • 1 271 postów
  • Dołączył: 29-05-2011
  • Skąd: Mikołeska (STA)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 stycznia 2015 - 13:15

Witam mam pytanie czy po montażu tulei poliuretanowych wahacz tez trzeba skręcać gdy auto stoi już na kołach?? jeżeli tak to mógł by ktoś napisać dlaczego wahacz skręcamy po postawieniu auta na koła, mechanik twierdzi ze można normalnie gdy auto jest podniesione.
jeżeli były już odpowiedzi na te pytania to przepraszam.


 


#199 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 stycznia 2015 - 13:19

tak na szybko...
jesli dokrecisz jak auto wisi to opuszczając auto napinaja sie juz gumy wachacza (punkt zero jest na wiszacych kołach nie na stojącym aucie) nie ma własciwej pracy podczas jazdy.

robiłem u siebie na wiszacej gumy szybko poszły do smieci, rok temu poszły na podpartych kołach do dzisiaj jest gitara

#200 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 26 stycznia 2015 - 13:38

mechanik twierdzi ze można normalnie gdy auto jest podniesione


Zmień mechanika zanim Ci większych szkód narobi