Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TULEJE POLIURETANOWE czy się opłaca??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
350 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 26 stycznia 2015 - 13:48

Tak na moje oko to akurat poliuretany można przykręcać na podniesionym aucie ponieważ śruba ściska tulejkę wewnątrz PU a tulejka obraca się w PU...

#202 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 stycznia 2015 - 14:33

Tak na moje oko to akurat poliuretany można przykręcać na podniesionym aucie ponieważ śruba ściska tulejkę wewnątrz PU a tulejka obraca się w PU...


I dokłądnie tak jest. Poliuretan nie jest zwulkanizowany z wewnętrzną tuleją , tak jak to ma miejsce w metalowo gumowych.

PS. Ponieważ podczas pracy wahacza poliuretan cały czas pracuje na wewnętrzej tulei, do zestawu jest dołączony smar silikonowy, który należy nałożyć między PU a wewnętrzną tuleję (nie zewnętrzną).

#203 OFFLINE   pasiek1993

pasiek1993

    jeep grand Cherokee 4,7v8

  • 1 271 postów
  • Dołączył: 29-05-2011
  • Skąd: Mikołeska (STA)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 stycznia 2015 - 14:34

ok dzięki za odpowiedzi ;)


 


#204 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 26 stycznia 2015 - 14:38

Niby tak, ale czy to aż taki wysiłek zgiąć się i dokręcić śrubę jak auto stoi na ziemi. Ba, nawet zginać się nie trzeba, wystarczy na kanał wjechać..

edit. Nie doczytałem że kolega pytał o poliuretany. Moja wina :p

PS. Tylko nie żałujcie smaru na tulejkę, bo lubi później skrzypieć

#205 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 stycznia 2015 - 14:49

czeka mnie wymiana tulejeczek :) http://allegro.pl/tu...4953183722.html mowa o tym i warto ?:)

#206 OFFLINE   pasiek1993

pasiek1993

    jeep grand Cherokee 4,7v8

  • 1 271 postów
  • Dołączył: 29-05-2011
  • Skąd: Mikołeska (STA)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 stycznia 2015 - 14:52

ja kupiłem te http://poliuretany.o...ega-b-4szt.html


 


#207 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 stycznia 2015 - 14:58

czeka mnie wymiana tulejeczek :) http://allegro.pl/tu...4953183722.html mowa o tym i warto ?:)


N atej aukcji są starego tupu. Mogą uszkodzić wahacze.

#208 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 stycznia 2015 - 15:07

N atej aukcji są starego tupu. Mogą uszkodzić wahacze.


Dziękuje wars czasami lepiej zapytać :) czyli brać te http://poliuretany.o...ega-b-4szt.html ?:) I jaka polecacie 3 tulejke ? :p

#209 OFFLINE   qazmok

qazmok
  • 4 postów
  • Dołączył: 27-11-2011
  • Skąd: Gda

Napisany 26 stycznia 2015 - 23:13

....
a ja mam caly czas opor przed malymi PU... chociaz b. bym chcial zamontowac.
lubie jak auto jest sztywne i wszystko czuć.. ale nie chcial bym zeby mi sie cos w zakrecie urwalo.

#210 OFFLINE   benek12344321

benek12344321
  • 184 postów
  • Dołączył: 08-06-2013
  • Skąd: Turek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 27 stycznia 2015 - 00:13

Ja jak nie miałem wzmocnień wachacza porobionych tez się trochę strachu najadlem bo pierwszy wachacz :censored: się podczas wyprzedzania przy nie małej prędkości, a drugi w ciasnym i szybkim łuku... Ale teraz w wolnych chwilach zaglądam pod auto i narazie jest git:D

#211 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 stycznia 2015 - 04:38

N atej aukcji są starego tupu. Mogą uszkodzić wahacze.

witam.a ty na jakich jezdzisz?

#212 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 stycznia 2015 - 07:49

witam.a ty na jakich jezdzisz?


Na dużych i małych z poliuretanu. Oczywiście małe poprawione przez Olkusz bo te stare mogły uszkodzić wahacz z racji ich konstrukcji.

#213 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 stycznia 2015 - 16:56

te małe z aukcji nie mają środkowej tulei wystającej co nie pozwala się giąć tuleji a w niej to jest potrzebne.
Porównaj małe z aukcji i z Olkusza. Te poprawione u mnie naginaliśmy wsadzonym do środka dużym śrubokrętem i naginają się więc wahacza nie naginają :)

Wars, jutro możemy porobić u mnie foty w aucie :)

#214 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 stycznia 2015 - 17:48

teraz zglupialem :)

#215 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 27 stycznia 2015 - 18:27

Zamawiaj komplet z olkusza i tyle, wszyscy u nich zamawiają i problemów nie ma.

Dodany obrazek


#216 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 stycznia 2015 - 19:06

teraz zglupialem :)


Mała tuleja:

Stary typ - może uszkodzić wahacz:
Dodany obrazek

Nowy typ (poprawiona) - można śmiało montować:
Dodany obrazek

#217 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 stycznia 2015 - 21:18

Coś mi zaczeło skrzypieć


u mnie zaczęło skrzypieć a później pękł wahacz.

#218 OFFLINE   milimetr

milimetr
  • 140 postów
  • Dołączył: 05-01-2012
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 stycznia 2015 - 21:27

Na dużych i małych z poliuretanu. Oczywiście małe poprawione przez Olkusz bo te stare mogły uszkodzić wahacz z racji ich konstrukcji.


Dzięki ;-)
Nawet do Olkusza mam niedaleko ;-):p

#219 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 stycznia 2015 - 15:45

Pojechałem dzisiaj na szarpaki. Tuleje trzymają idealnie :)
Tylko wspornik drążka środkowego do wymiany... znowu.....

#220 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 28 stycznia 2015 - 18:28

Tylko wspornik drążka środkowego do wymiany... znowu.....

Jaka firma?