Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

TULEJE POLIURETANOWE czy się opłaca??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
350 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 02 kwietnia 2014 - 07:55

Zamówiłeś ten twardy czy miększy PU ??

#122 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 kwietnia 2014 - 08:22

Zamówiłeś ten twardy czy miększy PU ??


Jeżeli piszesz do mnie to zamówiłem 75.

Tak z ciekawości zapytam, czy już nie zdarzają się wypadki z pękającymi wahaczami? W początkach szału na tuleje PU takie rzeczy się zdarzały.


Wahacze pękały (ponoć) od małych tylnych tulei, przy pionowym wychylaniu się wahacza. Ja mam założone duże z poliuretanu o twardości 75 i jestem bardzo zadowolony. Zwłaszcza na moim zawieszeniu.

#123 OFFLINE   Evert

Evert

    Design Edition

  • 30 postów
  • Dołączył: 16-01-2007
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 kwietnia 2014 - 13:24

W poniedziałek zamówiłem. Będę zakładać jak tylko czas mi pozwoli.

Jak założysz małe tuleje- opisz jak się sprawują , czy "błędy młodości" czyli łamanie wahaczy przez te tuleje producent zlikwidował :)
Mam taki fajny tekst, ale tutaj się nie nadaje :(

#124 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 kwietnia 2014 - 13:53

Jak założysz małe tuleje- opisz jak się sprawują , czy "błędy młodości" czyli łamanie wahaczy przez te tuleje producent zlikwidował :)


Po wyglądzie nowych widać ,że problemu już nie będzie. Nie mają kołnierza.

#125 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 03 kwietnia 2014 - 07:15

Jeżeli piszesz do mnie to zamówiłem 75.
Ja mam założone duże z poliuretanu o twardości 75 i jestem bardzo zadowolony. Zwłaszcza na moim zawieszeniu.


dobry wybór ;) bo zakładając 90Sha auto robi się wozem drabiniastym ,że nie wspomnę o piskach i skrzypieniach zawieszenia :)

#126 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 kwietnia 2014 - 14:27

Wczoraj miałem w warsztacie chwilę , to założyłem małe tuleje poliuretanowe , twardość 75. Mimo tego ,że mam twarde zawieszenie to czuć ,że jest sztywniej jeszcze bardziej. Duże tuleje poliuretanowe nie dały takiego wrażenia jak małe. Kupiłem poprawione tulejki, osobiście uważam ,że są źle zaprojektowane , a ich osadzenie w wahaczu w formie w jakiej są dostarczane to jest masarka. Zmodyfikowałem je w taki sposób ,że rozciąłem je na dwie części tak jak są zrobione duże. Tylko w taki sposób montaż jest sensowny. Jeżdżę jeden dzień, odczucia pozytywne, jeszcze lepsze prowadzenie, bardziej precyzyjne.

#127 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 kwietnia 2014 - 17:41

tak z ciekawości czym je ciąłeś ?
przymierzam się do nich i zawczasu lepiej wiedzieć niż później kombinować...

#128 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 kwietnia 2014 - 07:37

tak z ciekawości czym je ciąłeś ?
przymierzam się do nich i zawczasu lepiej wiedzieć niż później kombinować...


Zaznacz sobie linię na środku , ostry nożyk do tapet i tniesz.

#129 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 kwietnia 2014 - 14:09

a to ok, nigdy nie miałem PU w ręku
myślałem że będzie rzeźnia jak przy teflonowych

#130 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 10 kwietnia 2014 - 19:53

Wczoraj miałem w warsztacie chwilę , to założyłem małe tuleje poliuretanowe , twardość 75. Mimo tego ,że mam twarde zawieszenie to czuć ,że jest sztywniej jeszcze bardziej. Duże tuleje poliuretanowe nie dały takiego wrażenia jak małe. Kupiłem poprawione tulejki, osobiście uważam ,że są źle zaprojektowane , a ich osadzenie w wahaczu w formie w jakiej są dostarczane to jest masarka. Zmodyfikowałem je w taki sposób ,że rozciąłem je na dwie części tak jak są zrobione duże. Tylko w taki sposób montaż jest sensowny. Jeżdżę jeden dzień, odczucia pozytywne, jeszcze lepsze prowadzenie, bardziej precyzyjne.


jesli wsadziłes tez poliuretan zamiast małej tulejki, to radze zdemontowac, i wsadzic lemfo, kiedys pekł mi wahacz przez PU na małej tulejce... jest za sztywna i zakres ruchu jest za mały... zaszło to przy zawieszeniu gwintowanym

#131 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 kwietnia 2014 - 20:49

jesli wsadziłes tez poliuretan zamiast małej tulejki, to radze zdemontowac, i wsadzic lemfo, kiedys pekł mi wahacz przez PU na małej tulejce... jest za sztywna i zakres ruchu jest za mały... zaszło to przy zawieszeniu gwintowanym


Poprawili je i podobno już jest cacy (jak widać niekoniecznie bo Wars musiał rozcinać aby było cacy)

#132 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 maja 2014 - 17:46

Witam,
zamówiłem komplet na przód. Duże dostałem czerwone a małe żółte. Te żółte są strasznie twarde. Zakładać, czy żółte wymieniać na czerwone?

i wszystko wiadomo. czerwonych już nie robią bo ponoć za miękkie były.

#133 OFFLINE   mar141078

mar141078
  • 49 postów
  • Dołączył: 30-03-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 18 maja 2014 - 21:14

Witam mam kilka pytań:
1. Czy ktoś montował tuleje wahaczy tył do omegi ? Jak się to sprawuje?
2. Czy są dostępne tuleje łączników stabilizatora tył do omegi B? Widziałem tylko gumy drążka.


Marek

#134 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 lipca 2014 - 12:30

Tylne zawieszenie w wersji PU założone kompletne. Tuleje na wahacze i prosiaki standardowa twardość 75. Do pełni szczęścia muszę ustawić geometrię i trochę pojeździć. Pierwsze wrażenie to twardo na szutrówkach.:(:jump:

#135 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 lipca 2014 - 18:45

A tak przy okazji: czy ma ktos z Was zdjecie starych tulejek z kolnierzami (tych od ktorych sie lamaly wahacze?? Nie widzialem ich a chcialbym porownac wizualnie z tymi ktore teraz sa oferowane...

Gdyby Bóg lubił napęd na przód to ludzie chodziliby na rękach...



Kiedy znajdziemy się na zakręcie... REDUKCJA BUT I ODCIĘCIE!!



http://www.opelomega.pl


#136 OFFLINE   skonek

skonek
  • 3 postów
  • Dołączył: 28-08-2013

Napisany 17 lipca 2014 - 06:45

Zakładam caly komplet z poliuretanu na przód . Jak pogubie kola to dam znać:)

#137 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 lipca 2014 - 16:20

to daj znać czy poprawili
mam w obu padlinach do wymiany
w jednej oryginał GM ponad 230tys a w drugiej LF się wysypał po 16tys ......
może polurietan da radę

#138 OFFLINE   gorgyus

gorgyus
  • 67 postów
  • Dołączył: 09-06-2009
  • Skąd: Marki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lipca 2014 - 01:03

Zakładam caly komplet z poliuretanu na przód . Jak pogubie kola to dam znać:)


małych nie zakładaj bo wahacze popękają

mam założone duże , jest naprawdę duuużo lepiej jak metalowo-gumowe ,
prowadzi się jak po sznurku
zrobione już mają około 1kkm i nic nie wali :)

#139 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 19 lipca 2014 - 10:04

Zakładam caly komplet z poliuretanu na przód . Jak pogubie kola to dam znać:)


Ja zrobiłem na dużych PU około 20 tysięcy i mają się świetnie więc spokojna głowa :)

#140 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipca 2014 - 10:12

Małe tez masz z PU ??