Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy warto zainwestowac w nawiercane tarcze hamulcowe ????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
92 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 stycznia 2016 - 13:35

masz jakieś foto jak to wygląda przy seryjnych

#62 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 351 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 stycznia 2016 - 14:21

Mam taką fotke.Aha i jeszcze jedna sprawa teraz minimum felge 17" mogę zalozyc ze względu na wielkość tarczy ( oryginał tarcz ma około 300mm a ten setup 320mm i wielkość zaciskow jest większa)

Załączone pliki



#63 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 stycznia 2016 - 14:32

ładnie wygląda zestaw, fele mam 18 więc luzik masz możliwość załatwienia takiego zestawu albo chociaż info czy ktoś miałby na sprzedaż ?

#64 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 stycznia 2016 - 21:59

Tak o te tarcze bozarto mi chodziło rafik88,też chcę w przyszłości zainstalować taki zestaw brembo 4 tłoczkowe ale w pierw muszę zrobić porządek z tym co mam bo żeby efekt hamowania był dobry muszę mocno wcisnąć w pedał i nie chodzi tu o tarcze bozarto że są złe na poprzednich też tak miałem, na początek chcę wymienić przewody elastyczny jak nie zadziała to szukam gdzie indziej przyczyny



#65 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2016 - 22:05

Ori heble w Omedze są zrobione po kosztach, jak to ktoś powiedział prawdziwie "spowalniacze" Brembo, Q7 itp Kiedyś A10 ikona Okp się spierał że to nie prawda, ale wytarł nosek i gila o Q7 i jest fajnie a nawet lepiej niż fajnie :F Pozdrawiam Pana A10 i jego posty dawne. Tanio to Brembo z mesia, ale o detale pytajcie marka_klosa bo ma Parch-Serwis i zna się na temacie

#66 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 351 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 stycznia 2016 - 00:00

Myślę ze zestaw będziesz musiał kompletowac sam.Adaptery to najtrudniejszy punkt na liscie.Ja tworzylem sam metoda prób i błędów.Posiadam szablon w razie co ale to już na priv

#67 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2016 - 11:40

poczytałem trochę i dużo dobrych opinii piszą na temat bozarto na forum alfy,  wg nich taki zestaw świetnie się spisuje i nie narzekają na krzywienie się tarcz ;) może do codziennej jazdy wystarczą no i koszt tez nie aż tak duży bo komplet na przód to wydatek około 460 zł i tył 330 zł  :p


przewody hamulcowe z fiata cinquacento/seicento

one są zwykłe czy w oplocie stalowym ? 



#68 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 stycznia 2016 - 12:24

No w alfach nie narzekają na krzywienie tarcz bo alfy ciągle stoją w warsztacie i nie mają kiedy się krzywić
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#69 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2016 - 12:59

No w alfach nie narzekają na krzywienie tarcz bo alfy ciągle stoją w warsztacie i nie mają kiedy się krzywić

co prawda to prawda :p hmm może rzeczywiście zrobię setup na większe tarcze i zaciski  :D albo kupię zestaw bozarto i przetestuję je poprostu :p



#70 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2016 - 14:15

Ori heble w Omedze są zrobione po kosztach, jak to ktoś powiedział prawdziwie "spowalniacze" Brembo, Q7 itp Kiedyś A10 ikona Okp się spierał że to nie prawda, ale wytarł nosek i gila o Q7 i jest fajnie a nawet lepiej niż fajnie :F Pozdrawiam Pana A10 i jego posty dawne. Tanio to Brembo z mesia, ale o detale pytajcie marka_klosa bo ma Parch-Serwis i zna się na temacie


Zgadza się :)

Ja mam tarcze przód 360mm i 6 tloczkowe Brembo, a na tyle tarcze 330mm i 4 tloczkowe brembo i teraz stwierdzam że to auto hamuje :)
Powiem więcej, przy tym ile mam zainwestowane w to auto, to te hamulce już mi się zwróciły na jednym hamowaniu ;)

#71 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2016 - 14:37

Ja mam tarcze przód 360mm i 6 tloczkowe Brembo, a na tyle tarcze 330mm i 4 tloczkowe brembo i teraz stwierdzam że to auto hamuje

no tak zmontować taki zestaw chyba trochę trudno i wiela to kosztuje ?



#72 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2016 - 14:53

na tył jako pierwszy w Polsce wsadziłem więcej niż 300mm więc tak - jest to trudne

 

Koszt hamulców przod + tył na nowych gratach oraz zaciskach po pelnej regeneracji kosztuje tyle co omega ;)

 

Tak to wygląda:

M38nNZXl.jpg

 

67BbZ9tl.jpg

 

Tutaj masz porównanie serii przód + Brembo

 

dnLW3yHl.jpg

 

tutaj masz od dołu: seryjny tylny klocek z omegi, seryjny przedni klocek z omegi i nowy klocek do Brembo na tył ;)

 

w8LcYNHl.jpg

 

a tak wygląda całość:

 

f5mqC4fl.jpg

 

Mam jeszcze gdzieś filmik jak mi się te hamulce zwróciły, ale nie chcę mnie się teraz szukać :p


Edytowany przez Adam10, 25 stycznia 2016 - 14:58.


#73 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2016 - 15:41

no powiem ci że elegancko to wygląda i daje okejkę jak to mówią he he  :thumbsup: koszt dość duży wychodzi na to czyli pozostaje zakup serii jak na razie i zbieranie na taki powiększony zestawik, swoją drogą tak myśle czy wg potrzebuje takich dużych tarcz w codziennym użytkowaniu hmmm gdzie średnia prędkość to do 120-130 na trasie  :huh:



#74 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 stycznia 2016 - 15:43

wygląda to zajefajnie ale jaki koszt ...ciekawe czy omega zahamuję ze 100 w 32m ?



#75 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2016 - 15:43

a te przewody chyba w stalowym oplocie co nie, gdzie je nabyłeś ? bo ktoś wspominał wcześniej że pasują też od seicento...



#76 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2016 - 15:52

tutaj jeszcze foty części gratów na tył:

 

qNPPe5gl.jpg

 

a tutaj filmik jak to hamuje (przepraszam za kilka niecenzuralnych słów ;) )

 


a te przewody chyba w stalowym oplocie co nie, gdzie je nabyłeś ?

 

Przewody w stalowym oplocie robione na zamówienie

 

bo ktoś wspominał wcześniej że pasują też od seicento...

 

pod zaciski z BMW może pasują.... ale to na pewno nie jest stalowy oplot. Ja jestem zdania, że jak się coś robi to porządnie :)

 

czy wg potrzebuje takich dużych tarcz w codziennym użytkowaniu hmmm gdzie średnia prędkość to do 120-130 na trasie

 

Ja u siebie to potraktowałem jako inwestycję w bezpieczeństwo i w ochronę auta w które wsadziłem baaaardzo dużo pieniędzy i pracy



#77 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2016 - 15:59

no masz racje jedziesz z rodziną a tu nagle wyskakuje jakiś pajac i może być mały zonk na drodze  :o , znalazłem w necie przewody w stalowym oplocie ale cena różna za komplet 4 szt do 400 zł nawet dochodzi 



#78 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2016 - 16:03

te robione na zmówienie pod konkretną długość razem z przesyłką wyszły nie niecałe 200zł jak dobrze pamiętam :)

 

mowa o samych przednich


Edytowany przez Adam10, 25 stycznia 2016 - 16:04.


#79 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2016 - 16:06

te robione na zmówienie pod konkretną długość razem z przesyłką wyszły nie niecałe 200zł jak dobrze pamiętam

hehe daj info gdzie ? a na tył zwykłe zakładałeś ? 



#80 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2016 - 19:46

przewody hamulcowe z fiata cinquacento/seicento

 

 

czyli gwint 10x1

 

do seja wkładałem właśnie z któregoś bmw bo były tańsze i na miejscu :smiech: