Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy warto zainwestowac w nawiercane tarcze hamulcowe ????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
92 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2013 - 23:03

Po nowym roku wymieniam przewody hamulcowe - chyba zbyt rzadko o_ tym się wspomina. Po doświadczeniach rowerowych MTB wiem, że jest to mocno niedoceniany element układu hamulcowego. Po tylu latach eksploatacji warto pomyśleć o wymianie na nowe

#42 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 grudnia 2013 - 23:18

podbijam i daje link,benus je poleca,ale moze ktos jeszcze zna jakies lepsze,bo teraz bede je wymienial:D
biore jeszcze pod uwage te kilka rodzai

http://allegro.pl/ta...3813413592.html


ja założyłem niedawno ten zestaw i na razie jest ok, ale przy montażu był jeden mały problem, w klockach są duże otwory na czujniki i standardowe czujniki nie pasowały:D

i pamiętaj, tarcze są prawa/lewa

#43 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 27 grudnia 2013 - 16:58

ja założyłem niedawno ten zestaw i na razie jest ok, ale przy montażu był jeden mały problem, w klockach są duże otwory na czujniki i standardowe czujniki nie pasowały:D

i pamiętaj, tarcze są prawa/lewa

a czesto hamyujesz z dyuzych predkosci ?? bo yu mnie teraz jest tak ,ze pare razy go popalyuje,to potem jyuz wogole nie heblyuje,a nie chcialbym tego znowyu miec :p

#44 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2013 - 17:02

To nie lepiej zrobić swapa na większy setup, tak jak miał Immo, albo Maro ma ??

#45 OFFLINE   moskwicz

moskwicz
  • 99 postów
  • Dołączył: 24-02-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 28 grudnia 2013 - 23:03

Mam taki zestaw od 2miesięcy i na razie ok.
http://allegro.pl/ta...3813413592.html

#46 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 grudnia 2013 - 22:24

mikoda ;)

#47 OFFLINE   MarekV6

MarekV6
  • 43 postów
  • Dołączył: 21-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lutego 2014 - 23:50

Mikoda
Po 28 tyś. biją jak szalone.

#48 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 stycznia 2016 - 21:06

Panowie odświeżę temat wyboru tarcz i klocków czy te tarcze mikoda dają jednak radę czy kicha,chodzi o serię GT + klocki do mikody ?



#49 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 stycznia 2016 - 22:35

Mam założony zestaw bozarto(kiedyś mikoda) czyli tarcze nacinane +nawiercane do tego klocki TRW ,jeżdżę od maja 2015 i nie ma żadnych pęknięć przy dziurkach nie są krzywe i dobrze wykonują swoją robotę.Co do trwałości nie jest źle myślę że dokończę klocki TRW kupię następne i powoli będzie zbliżać się ich wymiana  :)   



#50 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 stycznia 2016 - 23:08

http://www.bozarto.p...za,6462d58e.jpg

taki zestaw masz ?

 

http://www.bozarto.p...za,651230f1.jpg

i taki tak samo ?



#51 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 stycznia 2016 - 23:23

Mikoda to syf

#52 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 stycznia 2016 - 23:35

Mikoda to syf

to jakie byś polecił ? 



#53 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 stycznia 2016 - 23:59

Tylko i wyłącznie TRW wraz z klockami TRW Cotec

#54 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 stycznia 2016 - 00:10

trw po 5 tys km poszły na złom, tak samo ate po ok 10-15tys

teraz mam febi i coś czuję że polecą lada moment razem z tyłem

bicie występuje po rozgrzaniu, na zimno nic nie wychodzi, na zegarowym ~0.03mm

 

w drugiej padlince siedzą mikody i nic nie dzieje ale jeździ przepisowo bo nie ma czym i tu jest chyba sekret



#55 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2016 - 00:14

Zimmerman Sport :)



#56 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 stycznia 2016 - 00:35

Trwałość i wytrzymałość tarcz zależy od eksploatacji.Jeden pojedzie na myjnie zaraz po ostrym używaniu hamulców a rozgrzane tarcze tego nie lubią.Zależy od użytych klocków jaka jest ich twardość,czy mocno pylą i są miękkie to pozabijaja otwory nawiercania i pozniej jest lipa.Nie uzytkowalem nawiercanych tarcz,ale sądzę że co jakiś czas trzeba czyścić wiertlem otwory w tarczach żeby były drozne.Ogólnie same tarcze niewiele tu pomogą,hamulce w omedze to bardziej spowalniacze niż hamulce.Zmienialem przód na 4 tloczkowe brembo i większe tarcze to wtedy dopiero czuć różnice.Rozgrzane mocno hamulce seryjne nię są w stanie nawet obudzić abs-u do działania a po wymianie mogę kilka razy zahamować z 100 do 0 pod rząd i abs swiruje za każdym razem gdzie przy standardzie to można i za kierownicę się dodatkowo zapierać i nic z tego..

Edytowany przez adiwoj24, 24 stycznia 2016 - 00:37.


#57 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 stycznia 2016 - 01:53

Jak są sprawne hamulce, to działają jak powinny. Taniej doprowadzić układ hamulcowy do ładu, niż zakładać większe tarcze. Oczywiście, zazwyczaj większe tarcze dają większy margines bezpieczeństwa i lepsze dozowanie hamulców.
Co do tarcz, to ja mam Zimmermana zwykłe i są super. Sporo już przejechały i następne też będą tej firmy, możliwe że w wersji sport

#58 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 stycznia 2016 - 09:54

No dla mnie hamulce w omie to jest beton.

#59 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 stycznia 2016 - 12:14

tarcze nawiercane i nacinane potrzebują chyba się trochę rozgrzać aby efektywnie hamować i do codziennej jazdy się nie nadają jak sie hamuje sporadycznie, chyba ze ktoś chce polepszyć wygląd auto to wtedy można je założyć tak ?

Trwałość i wytrzymałość tarcz zależy od eksploatacji.Jeden pojedzie na myjnie zaraz po ostrym używaniu hamulców a rozgrzane tarcze tego nie lubią.Zależy od użytych klocków jaka jest ich twardość,czy mocno pylą i są miękkie to pozabijaja otwory nawiercania i pozniej jest lipa.Nie uzytkowalem nawiercanych tarcz,ale sądzę że co jakiś czas trzeba czyścić wiertlem otwory w tarczach żeby były drozne.Ogólnie same tarcze niewiele tu pomogą,hamulce w omedze to bardziej spowalniacze niż hamulce.Zmienialem przód na 4 tloczkowe brembo i większe tarcze to wtedy dopiero czuć różnice.Rozgrzane mocno hamulce seryjne nię są w stanie nawet obudzić abs-u do działania a po wymianie mogę kilka razy zahamować z 100 do 0 pod rząd i abs swiruje za każdym razem gdzie przy standardzie to można i za kierownicę się dodatkowo zapierać i nic z tego..

masz racje zapchane otwory w tarczach powodują przegrzanie i krzywienie tarcz a powiedz mi gdzie kupiłeś tez zestaw większych tarcz i zacisków i ile kosztował jeżeli to nie tajemnica

Edytowany przez rafik88, 24 stycznia 2016 - 12:16.


#60 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 stycznia 2016 - 13:11

Zaciski pochodzą od bmw e38 (można było spotkać 4tloczkowe brembo bo zacisków na przod było chyba trzy typy jedn,dwu i cztero tloczkowe ).Podobno te dwu hamują jeszcze lepiej.l,ale nie są tak atrakcyjnewizualnie.Za komplet kompletnych zacisków które były świeżo zdjęte z jezdzacego auta i dwa komplety prawie nowych klocków dałem 120 zł:-DA tak to cena zacisków zaczyją się od 300.Do tego tarcze z audi 330 mm,przewody hamulcowe z fiata cinquacento/seicento bo takie właśnie pasują to 30zł szt,adaptery montażowe do przykrecenia zacisków do zwrotnica home made;-)wszystko dziala jak ta lala:-)