Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy warto zainwestowac w nawiercane tarcze hamulcowe ????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
92 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2016 - 21:03

hehe za 3 stówki można mieć całość firmy HEL  ;)



#82 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2016 - 21:58

hehe daj info gdzie ?

 

http://www.mabet.com.pl/



#83 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2016 - 22:09

mają wymiary przewodów czy trzeba podawać im ?



#84 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2016 - 22:10

Drogi kolego A10, Kiedyś mówiłeś że heble w Omedze, które są w 100% sprawne, są adekwatne do tego auta. Tymczasem masz cały zestaw wykonany przez siebie samego, który zatrzyma twoja Omege + pindolino z pasażerami. Czy mógłbyś mi teraz powiedzieć jakie kupić tarcze i klocki aby Omega dobrze hamowała z racji tego że masz inny i większy punkt odniesienia, bo jak zapewne wiesz punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Dziękuję za odp digi

#85 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 stycznia 2016 - 23:32

No Adam przekonałeś mnie tym filmem aż było słychać lekki pisk opon brawo brembo! hehe a te cztero tłoczkowe brembo na przód też będą super hamować z oryginalnymi na tyle?



#86 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 stycznia 2016 - 13:20

Czy mógłbyś mi teraz powiedzieć jakie kupić tarcze i klocki aby Omega dobrze hamowała z racji tego że masz inny i większy punkt odniesienia, bo jak zapewne wiesz punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Dziękuję za odp digi

 

pytasz o serie czy o Brembo?

 

mam tarcze Zimmermann i klocki TRW jak widać na zdjęciu.

 

Przednie tarcze są od Audi A8, a klocki od Porsche Cayenne.... ale to jest na forum :)

 

 

 

No Adam przekonałeś mnie tym filmem aż było słychać lekki pisk opon brawo brembo! hehe a te cztero tłoczkowe brembo na przód też będą super hamować z oryginalnymi na tyle?

 

Tutaj masz filmik jak się zachowuje sam przód Brembo  + ori tył od 3.2 (tylne Brembo zrobiłem 2 miesiące później dopiero)

 

 


Edytowany przez Adam10, 26 stycznia 2016 - 13:23.


#87 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 stycznia 2016 - 14:37

3 stówki można mieć całość firmy HEL
  ja wkładałem właśnie HELL i jest dobrze, chociaż większe tarcze mogłyby być :). Na 235/17 letnich moje hamulce działają spoko, ale już na węższych zimówkach 205/15 jest gorzej.

#88 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 stycznia 2016 - 16:40

moje przewody pewnie też już wołają o wymianę ich na nowe  ;) tylko HELL kosztują 370 zł+kw a to trochę dużo ale patrząc na zrobienie takich przewodów na zamówienie to raczej wyjdzie cena podobna do gotowych


a wg które przewody są najlepsze HEL, BLACK DIAMOND czy może HoseTechnik bo takie znalazłem ?



#89 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 stycznia 2016 - 16:58

Każde nowe przewody będą działały lepiej niż 15 letnie :), nawet gumowe. A sztywne to już znaczenia w cywilnej jeździe.

#90 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 stycznia 2016 - 17:15

no wiadomo nawet jak kiedyś gadałem z jednym kolesiem to mówił najpierw o wymianie przewodów a później reszty nie na odwrót  :p to skusze się chyba na te HEL-ki w kolorze przezroczystym ale prosto od sklepu HELA bez pośredników  :D



#91 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 stycznia 2016 - 17:30

Przy okazji sprawdź sztywne przewody pod autem, bo lubią korodować i może pękać w najsłabszym miejscu

#92 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 stycznia 2016 - 18:01

sprawdź sztywne przewody pod autem

ostatnio sprawdzałem i nie widziałem oznak korozji, wyglądają ładnie ;)  



#93 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 26 stycznia 2016 - 19:55

Osobiscie uzywam klockow i tarcz firmy Mintex... smiem twierdzic ze sa jedna z najlepszych firm na rynku.

Na jednym odcinku gorskich drozek, gdzie na 7km drogi przypadalo okolo 60 zakretow i nawrotow, zrobilem sobie rally, gaz do dechy - hamulec do dechy.

Dopiero na ostatnim kilometrze drogi odczulem ze hamulce mowia juz dosc :) Fajnie bylo, kilka razy nawet sie od drogi calym samochodem oderwalem, bylo ostro :)

Droga hamowania na tych tarczach to okolo 34m ze 100km/h. - Duzo zawdzieczam takze oponom i obnizonemu zawieszeniu. Miekkie zawieszenie (zwykle omegowe) ma o jakies 4m dluzsza droge hamowania.

 

Chwile pozniej testowalem tez Moje BMW 740i Alpine - 32m ze 100km/h... :) Tak dla ciekawych

 

Ktos wczesniej pytal o nawiercane tarcze hamulcowe, jesli chodzi o ich osiagi to zwiekszaja droge hamowania, do tego sa glosniejsze.

 

Nacinane tarcze uzywa sie po to aby odprowadzic gaz i pyl powstajacy podczas hamowania, mimo wszystko ciagle nie sa tak dobre jesli chodzi o ich osiagi jak w 100% pelne tarcze :)


Edytowany przez MrChrysler, 26 stycznia 2016 - 19:59.