

grzeje się silnik - często chodzi wentylator
#61
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2010 - 08:08
posiadam omegę b fl 2,5v6 i mam mały problem.
podczas jazdy latem na wlaczonej klimie temperatura skacze do momentu zapalenia sie kontrolki ostrzegawczej czyli maks jaki moze byc... gdy wylacze klime szybko spada do 100 stopni i ponizej... wlaczajac znowu klime sytuacja sie powtarza i temperatura rosnie.
wentylatory zalaczaja sie przy okolo 95 stopniach.
gdzie szukac przyczyny, moze ktos spotkal sie juz z podobnym przypadkiem??
#62
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2010 - 11:50
[B]
#63
OFFLINE
#64
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2010 - 14:19

[B]
#65
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2010 - 15:16
Mi się wentyl od klimy kojarzył z tym zaworkiem, co się gazu dobija, bo ostatnio wymieniałem

#66
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2010 - 15:25
[B]
#67
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2010 - 20:58
#68
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2010 - 12:00
#69
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2010 - 12:07
Panowie a ja mam takie małe pytanko- czy w x20xev po wyłączeniu zapłonu wiatrak powinien dalej chodzić? U mnie się wyłącza i raczej uważam że to kiepskie rozwiązanie.
jeżeli się wyłącza to znaczy, że masz dobrą temperaturę silnika. Mi czasem jak temperatura skoczy to po wyłączeniu silnika wiatraki dalej chodzą razem z intercoolerem i pompką dodatkowego obiegu.
#70
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2010 - 12:20
[B]
#71
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2010 - 12:23
W 2.0 raczej nie, w V-kach chodzą po wyłączeniu.czy w x20xev po wyłączeniu zapłonu wiatrak powinien dalej chodzić?
#72
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2010 - 14:06
#73
OFFLINE
Napisany 14 października 2010 - 18:27
#74
OFFLINE
Napisany 14 października 2010 - 18:48
pzdr
#75
OFFLINE
Napisany 14 października 2010 - 19:04
#76
OFFLINE
Napisany 14 października 2010 - 20:12
Y25DT - temperatura otwarcia termostatu 92 stopnie C (wg Autodaty), z tym, że trzeba pytać posiadaczy takich Omeg bo z tego co pamiętam tam są chyba dwa termostaty a i zwarzać na to, że poprzednik X25DT nie powinien być przegrzewany a nowszy Y25DT już chyba mniej jest wrażliwy na przegrzanie. Trzeba się przyjrzeć termostatom, ich pracy, czy po kilku minutach pracy górny wąż do chłodnicy jest zimny czy robi się szybko ciepły i temperatura jego wzrasta równo z temperaturą silnika (źle), podejrzeć ile stopni daje czujnik na zegary a ile czujnik na silnik.
Koledzy, nie róbcie miksu temperatur silników benzynowych i diesla, bo to są niuanse, dział --> diesel a tam koledzy mają więcej doświadczenia

#77
OFFLINE
Napisany 14 października 2010 - 20:38
#78
OFFLINE
Napisany 14 października 2010 - 20:47
wiatraki chodzą non-stop przy włączonej klimie.
Nawet jak nie ma czynnika w układzie klimy?
#79
OFFLINE
Napisany 14 października 2010 - 21:12
Może się zdarzyć - baaardzo rzadko - że czynnik jest, ale przekaźnik (szary w trójkątnej skrzynce pod maską) nie podaje napięcia na sprzęgiełko klimy. Załączamy klimę, silnik podbija obroty, załącza przekaźnik, który jednak nie podaje(w wyniku uszkodzenia) napięcia na cewkę kompresora - w tej sytuacji wiatraki też się załączą - ale to bardzo rzadki przypadek.
#80
OFFLINE
Napisany 14 października 2010 - 23:53
Nawet jak nie ma czynnika w układzie klimy?
nie - gdy nie ma czynnika to sprężarka nie zostanie uruchomiona. Zasilanie sprężarki uruchamia przekaźnik wentylatorów