Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

grzeje się silnik - często chodzi wentylator


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
86 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2010 - 18:08

właśnie byłem w garażu i szukałem rezystora. Siedzi jak byk pod akumulatorem - wystarczy się nachylić i zajrzeć pod wspornik.

edit:
ok spróbuję go odnaleźć, dam znać jutro

#42 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2010 - 18:18

doncortino, bardzo proszę o jakąś fotkę :)

#43 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2010 - 18:24

właśnie byłem w garażu i szukałem rezystora. Siedzi jak byk pod akumulatorem - wystarczy się nachylić i zajrzeć pod wspornik.

edit:
ok spróbuję go odnaleźć, dam znać jutro


On tam luźno sobie wisi czy ma jakiś specjalny uchwyt i jest przymocowany do podstawy akumulatora. Pytam bo jak jutro to rozbiorę to nie wiem czy wrzucić tak po prostu w podstawę czy muszę go dobrze odizolować od masy, a raczej trzeba tak zrobić:)

#44 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2010 - 20:35

dzisiaj już nie zrobię fotek
jak widać na aukcji powyżej rezystor ma aluminiowy uchwyt którym jest przymocowany do karoserii przy pomocy dwóch śrub. Nie ma żadnej izolacji - ta aluminiowa obejma trzyma tylko ceramiczny izolator rezystora. Styki 'robocze' na zdjęciu z aukcji są od spodu - dlatego ich nie widać.

#45 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2010 - 21:20

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedz:) Juz wszystko jasne dla mnie:)

#46 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 maja 2010 - 08:46

darek2383 - do Valki szly 3 typy czujnikow w zaleznosci od rejonu swiata na ktory byla produkowana
100-105/115-120
90-95/100-105
95-100/110-120
to te okragle

a plaski wtyk
95-100
100-105
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#47 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 maja 2010 - 09:15

Siedzi jak byk pod akumulatorem


a u mnie jest przykręcony do podłużnicy , mniej więcej pod pompą ABSu

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#48 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 maja 2010 - 13:14

Ten dolny od klimy (okrągły) to mam teraz 100-105/115-120 zmieniłem go z 90-95/100-105 ale on nie jest odpowiedzialny za wentylator silnika i właczą się tak samo.
Dziś zobaczę ten górny, ale już chyba wiem dlaczego mi się włącza drugi bieg. Zaraz pójdę zobaczyć czy w ogóle mam ten rezystor od wentylatora. Jeśli dobrze kombinuję to u mnie jest ten pierwszy czujnik 95-100 bo przy takiej temp się załącza wentylator

#49 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 31 maja 2010 - 06:32

Rozkręciłem te kabelki, które podejrzewałem że są od rezystora. wyciągnąłem wtyczke od czujnika i zacząłem zwierać styki. Pierwszego biegu nie ma na wentylatorze od silnika, ale za to włączają sie wentylatory od klimy. Na drugim biegu wyłączają się wentylatory klimy, a włącza sie 2 bieg wentylatora silnika.
Tak to ma działać??

#50 OFFLINE   Yetoon

Yetoon
  • 71 postów
  • Dołączył: 08-09-2009

Napisany 06 czerwca 2010 - 09:59

Witam odświeżę trochę temat. Mostkowałem piny na górnym czujniku i oba biegi wskakują na wentylatorze. Niestety uszkodzil mi sie zbiorniczek plastikowy w chłodnicy i musiałem wymienic chlodnice. Okazalo sie ze ta jest jeszcze gorsza bo na blacie jest 100 st. a cłodnica ledwo letnia :mad: zna ktoś jakis sposob zeby wyczyscic,odkamienic ta chlodnice w miare szybko i latwo?

Ponadto mimo ze wentylator posiada 2 bieg to za ... nie moge go wlaczyc. w Sensie kiedy on ma sie niby włączyć?! przy jakiej temp i czy to zalezy od klimy bo nawiew owszem mam(z grzaniem w środku nie ma problemu) ale mam climatronic na pokładzie tylko że nie napełniony. czy to ma jakis wpływ?Bo już zaczyna mnie trochę w... to auto.

#51 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 czerwca 2010 - 10:37

Witam odświeżę trochę temat. Mostkowałem piny na górnym czujniku i oba biegi wskakują na wentylatorze. Niestety uszkodzil mi sie zbiorniczek plastikowy w chłodnicy i musiałem wymienic chlodnice. Okazalo sie ze ta jest jeszcze gorsza bo na blacie jest 100 st. a cłodnica ledwo letnia :mad: zna ktoś jakis sposob zeby wyczyscic,odkamienic ta chlodnice w miare szybko i latwo?

Ponadto mimo ze wentylator posiada 2 bieg to za ... nie moge go wlaczyc. w Sensie kiedy on ma sie niby włączyć?! przy jakiej temp i czy to zalezy od klimy bo nawiew owszem mam(z grzaniem w środku nie ma problemu) ale mam climatronic na pokładzie tylko że nie napełniony. czy to ma jakis wpływ?Bo już zaczyna mnie trochę w... to auto.


Sprawdź czy górny wąż od chłodnicy jest gorący - jeśli nie to termostat Ci się zawiesił.

#52 OFFLINE   Yetoon

Yetoon
  • 71 postów
  • Dołączył: 08-09-2009

Napisany 06 czerwca 2010 - 12:24

Wąż jest jak najbardziej gorący. Ogolnie na forum czytalem mniej wiecej jak posprawdzać węże i z nimi jest wszystko ok. Podejrzewam czujnik górny przy chłodnicy. Daaaaawno nie słyszałem już 2 biegu. Jak juz to 1 , nawet podmienilem czujnik z innej chlodnicy ale chyba bede musial sie zaopatrzyc w nowy. Problem w tym że ja chce wiedziec czy ten 2 bieg powinien mi sie wlaczyc mimo ze nie mam czynnika w klimie bo temp na blacie juz podchodzila pod 100 . I czy czujnik wentlatorów klimy i chłodnicy maja ze soba jakis zwiazek w dzialaniu czy wlaczaja went. niezaleznie?

#53 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 czerwca 2010 - 12:57

Panowie mam taki problem:
wentylator się włącza przy 95 st i temp. rośnie do 98-99 st i tak stoi, jak się zatrzymam i wyłączę silnik, po czym jak wentylator schłodzi płyn to po przejechaniu pareset metrów znów temperatura podchodzi pod 98 st. i tak stoi. Wszystko ma miejsce w mieście, klima włączona. Co ja mogę mieć zwalone w układzie chłodzenia bo już sam nie wiem... Jeszcze jedno czy brak ciśnienia w układzie może powodować grzanie się auta? No i przy jakiej temp. powinien włączyć się II bieg wentylatora?

#54 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 czerwca 2010 - 13:07

Jeszcze jedno czy brak ciśnienia w układzie może powodować grzanie się auta ?


Jak najbardziej brak cisnienia w układnie może spowodować wzrosc temp.

#55 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 czerwca 2010 - 14:15

A jak długo po włączeniu pracuje u was wentylator?

#56 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 czerwca 2010 - 14:18

A jak długo po włączeniu pracuje u was wentylator?


zazwyczaj koło minuty maks

ale to chyba od temperatury zależy



 


#57 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 czerwca 2010 - 14:35

Bo u mnie to potrafi z 15 minut chodzić i temp. nie spada :(
Może termostat się nie otwiera do końca?

#58 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 czerwca 2010 - 14:39

sorka, bo cię w błąd wprowadziłem, myślałem że pytasz o wyłączenie, a ty o włączenie

sorka ma gafa :)

Wiatraki włączają się w zależności od tego jaka jest aktualnie temperatura - nie ma reguły jak długo trwa zbijanie, bo zależy to w dużej mierze równiez od czynników zewnętrznych. Zależy również od tego czy pojazd stoi, czy porusza się, czy jest wystawiony na działanie promieni słonecznych i tych zależności można znaleźć sporo

więc tutaj obiektywnej informacji nie dostaniesz



 


#59 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 czerwca 2010 - 16:26

Bo u mnie to potrafi z 15 minut chodzić i temp. nie spada :(
Może termostat się nie otwiera do końca?


15 minut to zdecydowanie za długo. Myślę że z minutę nie dłużej chodzi. Może masz zakamienioną chłodnicę a może zapchaną śmieciami i jakimś syfem od zewnątrz i powietrze nie przepływa przez nia swobodnie.

#60 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 czerwca 2010 - 16:31

15 minut to zdecydowanie za długo. Myślę że z minutę nie dłużej chodzi. Może masz zakamienioną chłodnicę a może zapchaną śmieciami i jakimś syfem od zewnątrz i powietrze nie przepływa przez nia swobodnie.


Dodam tylko że jak wyłączę silnik to nie chodzi dłużej jak minutę. Jak jeżdżę to potrafi chodzić dość długo.