

grzeje się silnik - często chodzi wentylator
#21
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 22:47
Na pierwszy rzut chciałem wymienić pompe ale mechanik odradzał wskazując na elementy j.w. i lipa dalej to samo. W przyszłym tygodniu wymieniam pompę zobaczymy co będzie
#22
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 22:55
Widze ze juz wiele zrobliscie, proponuje sprawdzic jeszcze droznosc dwoch cienkich wezykow laczacych:
obudowe termostatu ze zbiorniczkiem
chlodnice ze zbiorniczkiem
te wezyli sa odpowiedzialne za odpowietrzanie (ciagle) malego i duzego obiegu
[B]
#23
OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 09:13
#24
OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 11:02
#25
OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 14:17
#26
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 08:32
#27
OFFLINE
Napisany 20 maja 2010 - 22:48
Po co wymieniać wężyki i inne pierdółki skoro może to tylko czujnik

#28
OFFLINE
Napisany 23 maja 2010 - 12:27
#29
OFFLINE
Napisany 23 maja 2010 - 19:25
Witam driver01 ja czujnik temperatury wody w chłodnicy wymieniłem,u mnie temperatura też skacze do 95 i załącza się wentylator. Wcześniej tak nie było,stan temperatury był 90 stopni.
Nie chce wprowadzić zamieszania ale możliwe, że mogą być inne czujniki (z innymi temperaturamia załączania) w silnikach V6 i 2.0. Przeszukaj forum bo WYDAJE mi się że gdzieś kiedyś o tym czytałem. W silnikach V6 temperatura dochodzi do 95 stopni i to normalne.
#30
OFFLINE
Napisany 23 maja 2010 - 19:31
Witam driver01 ja czujnik temperatury wody w chłodnicy wymieniłem,u mnie temperatura też skacze do 95 i załącza się wentylator. Wcześniej tak nie było,stan temperatury był 90 stopni.
No i dobrze , załącza się 1 bieg , przy 98 powinien 2 bieg się załączyć.
#31
OFFLINE
Napisany 27 maja 2010 - 22:23
No to i ja dorzucę swoje 2 grosze. Nie wiem jak w silniku 2.0 8V ale u mnie czujnik załączający wentylator jest dwubiegowy! Pierwszy bieg załącza się przy temp. Ok. 95 stopni (wiatrak zaczyna działać), natomiast drugi przy temp. ok. 97-98 stopni (wiatrak działa jak odrzutowiec). Jak zakupiłem omegę to w lato cały czas temp. utrzymywała się (skakała) na poziomie 95-98 stopni i tak jeździłem bardzo długo, aż wysiadła mi chłodniczka oleju. Zapchał się cały układ chłodzenia i nawet jak temp. przekraczała 100 stopni nie załączał się kolejny bieg wentylatora - więc doszedłem do wniosku, że u mnie działa tylko drugi bieg. Po wymianie chłodniczki wymieniłem czujnik temperatury do wiatraka chłodnicy i teraz w słoneczny ciepły dzień temp nie przekracza 95 stopni. Silnik osiąga 95 stopni, schładza się do ok. 92 , rośnie do 95 i tak w kółko. Tomi29możliwe, że u ciebie jest tak samo.
Po co wymieniać wężyki i inne pierdółki skoro może to tylko czujnik
Kolego a powiedz mi jak jest rozwiazany 1 i 2 bieg w wentylatorze? Mi się wydaje że mam tylko 2 bieg bo jak się załącza wentylator to słychac go bardzo i aż silnikiem ruszy przy załączeniu. Do wentylatora dochodzą mi tylko 2 przewody. Myślałem zawsze że skoro dwa biegi to powinny być 3. No chyba że to jest jakoś inaczej rozwiązane.
Wszystko by dało się przeżyć tylko u mnie od normalnej temp. pracy czyli ok 94st do załączenia wentylatora jest bardzo niewielka różnica temp. 96st co za tym idzie odrzutowiec włącza się bardzo często a w gorące dni to juz pól na pół działa i nie działa
#32
OFFLINE
#33
OFFLINE
Napisany 27 maja 2010 - 22:32
Koledzy , a wie któryś z Was jaka powinna być temp. w oryginalnym czujniku ( wybita na czujniku ) w V kach. Chodzi mi o czujnik dużego wentylatora od silnika, ten górny? Tu juz putam z ciekawości, bo jak będę sprawdzał to chcę na to zerknąć
#34
OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 07:21
Jak kupowałem czujnik (tani zamiennik - 50 zł) z tego co pamiętam wybite na nim były temp. 96 i 98 stopni. Od wymiany czujnika ani razu nie załączył mi się drugi bieg.
Po nocy za pierwszym razem (pierwsze nagrzanie) pierwszy bieg wentylatora włącza się zawsze przy temp ok. 96 st. ale jak już jeżdżę po mieście to za każdym kolejnym razem załącza się już przy ok. 95 st. Należy pamiętać jednak że wskaźnik temperatury (zegar który pokazuje nam temp płynu) ma swój własny czujnik.
Możliwe że gdzieś mam oryginalny czujnik (uszkodzony) - jeśli dzisiaj będę grzebał w komórce wezmę go ze sobą i odczytam temperatury

#35
OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 09:41
#36
OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 12:28

#37
OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 16:36
Niestety TIS nie pokazuje umiejscowienia owego rezystora, ale okolice chłodnicy są prawdopodobnym miejscem jego zamontowania. W innych oplach i oplopodobnych rezystor ma postać podłużnej ceramicznej kostki z podłączonymi z obu jej stron kablami (końcówki oczkowe przykręcone śrubą do styków). W 3,2V6 do rezystora dochodzi z jednej strony kabel czerwono-biały, z drugiej czerwono-niebieski.
O widzisz to może i u mnie był tylko sie np. spalił czy cos tam i ktoś wymontował a przewody połączył i dlatego w momencie gdy powinien sie załączać 1 bieg u mnie załącza sie od razu 2. A co do kolorków to zerknę dziś. Dziś rozkręcę te kabelki i zobaczę wtedy przy jakiej temp sie włączy wentylator. Może akurat przy np 98st. a nie 96.
Borówka na aukcji internetowej ma takie oporniki, mocowanie to blaszka z dwoma skośnie umiejscowionymi otworami, pod akumulatorem jest takie możliwe na to miejsce, na blasze podpierającej mocowanie akumulatora, ale tam mam tylko wsporniczek węża klimatyzacji.
A ile kosztuje taki opornik?
#38
OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 16:50
#39
OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 17:35
#40
OFFLINE
Napisany 28 maja 2010 - 17:54
dokładnie taki sam rezystor mam w espero. Opór około 1Ohm z tego co pamiętam. Podejrzewam, że w prawie każdym lub każdym starszym oplu taki znajdziesz. Poszukaj w swojej okolicy jakiegoś szrotu to kupisz tę część od jakiegoś kadetta albo astry, czy espero lub nexii za 10 zł, bo towar wg mnie niechodliwy, jak nie znajdziesz to może ja odszukam, bo gdzieś mi się taki wala po garażu.
W tym tyg raczej nie pojadę już, ale jakbyś mógł poszukać to bym prosił i jeśli by Ci był niepotrzebny to bym kupił. Ja jutro rozkręcę te przewody i zobaczę jak będzie sie wentylator zachowywał o ile to jest od tego wentylatora:)