Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

grzeje się silnik - często chodzi wentylator


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
86 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Grisza

Grisza
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Knurów

Napisany 15 maja 2010 - 22:47

Ja mam to samo. Też wymieniłem upg chłodnice termostat do tego czyszczenie układu.
Na pierwszy rzut chciałem wymienić pompe ale mechanik odradzał wskazując na elementy j.w. i lipa dalej to samo. W przyszłym tygodniu wymieniam pompę zobaczymy co będzie

#22 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2010 - 22:55

Panowie przypominam ze normpana temp pracy tego silnika to 92,5-97,5
Widze ze juz wiele zrobliscie, proponuje sprawdzic jeszcze droznosc dwoch cienkich wezykow laczacych:
obudowe termostatu ze zbiorniczkiem
chlodnice ze zbiorniczkiem
te wezyli sa odpowiedzialne za odpowietrzanie (ciagle) malego i duzego obiegu
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#23 OFFLINE   tomi29

tomi29
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: radom

Napisany 16 maja 2010 - 09:13

Pompa wody nie sadze żeby była walnięta w Twoim przypadku ja wymieniłem i nic nie pomogło,w niej niema co się popsuć. tak myślę że układ jest niedrożny w wężykach lub w nagrzewnicy. Wydaje mi się że tutaj trzeba szukać przyczyny.

#24 OFFLINE   Grisza

Grisza
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Knurów

Napisany 16 maja 2010 - 11:02

Może kolega kczech ma rację spróbuję wymienić te wężyki. Co do pompy to teoretycznie nie ma się co popsuć tym bardziej że 30 tyś km wcześniej była wymieniana wraz z rozrządem tylko nie wiem jaki tam jest wirnik plastikowy czy metalowy bo to akurat ma znaczenie. Rzeczywiście trzeba by sprawdzić drożność przewodów bo może być tak że pompa kawitóje tzn. ma za małe ciśnienie napływu w stosunku do obrotów wirnika i wtedy na wylocie będzie wypuszczała gotujący się płyn choć taka sytuacja nie jest zbyt pożądana dla samej pompy, ponieważ ma wpływ na trwałość jej elementów

#25 OFFLINE   tomi29

tomi29
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: radom

Napisany 16 maja 2010 - 14:17

Na 99% jest metalowy wirnik ale to zależy od producenta.Ja również biorę się teraz za drożność układu chłodzenia.

#26 OFFLINE   Sonix

Sonix
  • 83 postów
  • Dołączył: 13-05-2009
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 maja 2010 - 08:32

Podepnę się pod temat. Panowie, u mnie problem jest tego typu, że po nagrzaniu silnika do 92,5 wczesniej temperaturka ani drgnęła. Termostat otwierał się idealnie. Ale pewnego dnia jak padał deszcze wjechałem w dosyć dużą kałużę, że aż fala na boki poszła i od tego momentu temperatura zaczęła mi szaleć. Po dojściu do 92,5 stopni temperatura zaczęła mi skakać, 95, 98, 100, często wychyla się poza skalę, popukam w zegar spadnie do 95 i zaś w górę. Nie wiem czy mi czasem po tej wodnej przygodzie coś w elektronice nie szaleje. Może czujniki w bloku, sam już nie wiem. Wydaje mi się, że silnik nie grzeje się, tylko wskazówka szaleje. Aha, i oczywiście załączają się wentylatory na drugim biegu... Macie jakieś pomysły?

#27 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 20 maja 2010 - 22:48

No to i ja dorzucę swoje 2 grosze. Nie wiem jak w silniku 2.0 8V ale u mnie czujnik załączający wentylator jest dwubiegowy! Pierwszy bieg załącza się przy temp. Ok. 95 stopni (wiatrak zaczyna działać), natomiast drugi przy temp. ok. 97-98 stopni (wiatrak działa jak odrzutowiec). Jak zakupiłem omegę to w lato cały czas temp. utrzymywała się (skakała) na poziomie 95-98 stopni i tak jeździłem bardzo długo, aż wysiadła mi chłodniczka oleju. Zapchał się cały układ chłodzenia i nawet jak temp. przekraczała 100 stopni nie załączał się kolejny bieg wentylatora - więc doszedłem do wniosku, że u mnie działa tylko drugi bieg. Po wymianie chłodniczki wymieniłem czujnik temperatury do wiatraka chłodnicy i teraz w słoneczny ciepły dzień temp nie przekracza 95 stopni. Silnik osiąga 95 stopni, schładza się do ok. 92 , rośnie do 95 i tak w kółko. Tomi29możliwe, że u ciebie jest tak samo.
Po co wymieniać wężyki i inne pierdółki skoro może to tylko czujnik ;)

#28 OFFLINE   tomi29

tomi29
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: radom

Napisany 23 maja 2010 - 12:27

Witam driver01 ja czujnik temperatury wody w chłodnicy wymieniłem,u mnie temperatura też skacze do 95 i załącza się wentylator. Wcześniej tak nie było,stan temperatury był 90 stopni.

#29 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 23 maja 2010 - 19:25

Witam driver01 ja czujnik temperatury wody w chłodnicy wymieniłem,u mnie temperatura też skacze do 95 i załącza się wentylator. Wcześniej tak nie było,stan temperatury był 90 stopni.


Nie chce wprowadzić zamieszania ale możliwe, że mogą być inne czujniki (z innymi temperaturamia załączania) w silnikach V6 i 2.0. Przeszukaj forum bo WYDAJE mi się że gdzieś kiedyś o tym czytałem. W silnikach V6 temperatura dochodzi do 95 stopni i to normalne.

#30 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 23 maja 2010 - 19:31

Witam driver01 ja czujnik temperatury wody w chłodnicy wymieniłem,u mnie temperatura też skacze do 95 i załącza się wentylator. Wcześniej tak nie było,stan temperatury był 90 stopni.


No i dobrze , załącza się 1 bieg , przy 98 powinien 2 bieg się załączyć.

#31 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 maja 2010 - 22:23

No to i ja dorzucę swoje 2 grosze. Nie wiem jak w silniku 2.0 8V ale u mnie czujnik załączający wentylator jest dwubiegowy! Pierwszy bieg załącza się przy temp. Ok. 95 stopni (wiatrak zaczyna działać), natomiast drugi przy temp. ok. 97-98 stopni (wiatrak działa jak odrzutowiec). Jak zakupiłem omegę to w lato cały czas temp. utrzymywała się (skakała) na poziomie 95-98 stopni i tak jeździłem bardzo długo, aż wysiadła mi chłodniczka oleju. Zapchał się cały układ chłodzenia i nawet jak temp. przekraczała 100 stopni nie załączał się kolejny bieg wentylatora - więc doszedłem do wniosku, że u mnie działa tylko drugi bieg. Po wymianie chłodniczki wymieniłem czujnik temperatury do wiatraka chłodnicy i teraz w słoneczny ciepły dzień temp nie przekracza 95 stopni. Silnik osiąga 95 stopni, schładza się do ok. 92 , rośnie do 95 i tak w kółko. Tomi29możliwe, że u ciebie jest tak samo.
Po co wymieniać wężyki i inne pierdółki skoro może to tylko czujnik ;)


Kolego a powiedz mi jak jest rozwiazany 1 i 2 bieg w wentylatorze? Mi się wydaje że mam tylko 2 bieg bo jak się załącza wentylator to słychac go bardzo i aż silnikiem ruszy przy załączeniu. Do wentylatora dochodzą mi tylko 2 przewody. Myślałem zawsze że skoro dwa biegi to powinny być 3. No chyba że to jest jakoś inaczej rozwiązane.
Wszystko by dało się przeżyć tylko u mnie od normalnej temp. pracy czyli ok 94st do załączenia wentylatora jest bardzo niewielka różnica temp. 96st co za tym idzie odrzutowiec włącza się bardzo często a w gorące dni to juz pól na pół działa i nie działa

#32 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2010 - 22:27

na pierwszym biegu prąd idzie przez rezystor

#33 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 maja 2010 - 22:32

To może mam cos nie tak z rezystorem? A w którym miejscu on jest? Ostatnio zauważyłem przy okazji wymiany chłodnicy wody dwa przewody zakończone takimi złączkami oczkowymi skręcone do siebie. Dziwne mi się to wydało. A te przewody są zaraz przy czujnikach klimy na dole obok chłodnicy wychodzące z jakiejś wiązki spod akumulatora

Koledzy , a wie któryś z Was jaka powinna być temp. w oryginalnym czujniku ( wybita na czujniku ) w V kach. Chodzi mi o czujnik dużego wentylatora od silnika, ten górny? Tu juz putam z ciekawości, bo jak będę sprawdzał to chcę na to zerknąć

#34 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 28 maja 2010 - 07:21

Tak jak napisał doncortino - chyba rzeczywiście pierwszy bieg musi iść przez jakiś rezystor bo z tego co pamiętam u mnie też do wentylatora podłączone jest złącze dwu-pinowe. W chłodnicy masz czujnik załączający wentylator i ona ma trzy piny (przynajmniej u mnie tak jest).
Jak kupowałem czujnik (tani zamiennik - 50 zł) z tego co pamiętam wybite na nim były temp. 96 i 98 stopni. Od wymiany czujnika ani razu nie załączył mi się drugi bieg.
Po nocy za pierwszym razem (pierwsze nagrzanie) pierwszy bieg wentylatora włącza się zawsze przy temp ok. 96 st. ale jak już jeżdżę po mieście to za każdym kolejnym razem załącza się już przy ok. 95 st. Należy pamiętać jednak że wskaźnik temperatury (zegar który pokazuje nam temp płynu) ma swój własny czujnik.

Możliwe że gdzieś mam oryginalny czujnik (uszkodzony) - jeśli dzisiaj będę grzebał w komórce wezmę go ze sobą i odczytam temperatury :)

#35 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2010 - 09:41

niekoniecznie musi być rezystor gdy do wiatraka są podłączone tylko dwa przewody - mogą być dwa wentylatory wpięte w szereg - efekt podobny. W omedze dla jednego z wiatraków jest rezystor (prawdopodobnie dla wiatraka od strony silnika), a dwa pozostałę (pewnie te na skraplaczu z przodu) są załączone albo równolegle i dostają wówczas pełne 12V, albo szeregowo i dzielą się napięciem po połowie. Tak jest w 3,2 (wątpię by w innych silnikach V6 było inaczej) - tyle odczytałem ze schematu. Niestety TIS nie pokazuje umiejscowienia owego rezystora, ale okolice chłodnicy są prawdopodobnym miejscem jego zamontowania. W innych oplach i oplopodobnych rezystor ma postać podłużnej ceramicznej kostki z podłączonymi z obu jej stron kablami (końcówki oczkowe przykręcone śrubą do styków). W 3,2V6 do rezystora dochodzi z jednej strony kabel czerwono-biały, z drugiej czerwono-niebieski.

#36 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2010 - 12:28

Koledzy, a wytłumaczcie mi, jak pastuch krowie albo lepiej dajcie zdjęcie :), gdzie znajduje się ten opornik?? Zdjąłem akumulator i prześledziłem bieg kabli od wentylatora do puszki z przkaźnikiami i znalazłem - ku mej uciesze - tylko zaginiony klucz a opornika niet. Borówka na aukcji internetowej ma takie oporniki, mocowanie to blaszka z dwoma skośnie umiejscowionymi otworami, pod akumulatorem jest takie możliwe na to miejsce, na blasze podpierającej mocowanie akumulatora, ale tam mam tylko wsporniczek węża klimatyzacji.

#37 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2010 - 16:36

Niestety TIS nie pokazuje umiejscowienia owego rezystora, ale okolice chłodnicy są prawdopodobnym miejscem jego zamontowania. W innych oplach i oplopodobnych rezystor ma postać podłużnej ceramicznej kostki z podłączonymi z obu jej stron kablami (końcówki oczkowe przykręcone śrubą do styków). W 3,2V6 do rezystora dochodzi z jednej strony kabel czerwono-biały, z drugiej czerwono-niebieski.


O widzisz to może i u mnie był tylko sie np. spalił czy cos tam i ktoś wymontował a przewody połączył i dlatego w momencie gdy powinien sie załączać 1 bieg u mnie załącza sie od razu 2. A co do kolorków to zerknę dziś. Dziś rozkręcę te kabelki i zobaczę wtedy przy jakiej temp sie włączy wentylator. Może akurat przy np 98st. a nie 96.


Borówka na aukcji internetowej ma takie oporniki, mocowanie to blaszka z dwoma skośnie umiejscowionymi otworami, pod akumulatorem jest takie możliwe na to miejsce, na blasze podpierającej mocowanie akumulatora, ale tam mam tylko wsporniczek węża klimatyzacji.


A ile kosztuje taki opornik?

#38 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2010 - 16:50

http://www.allegro.p...opel_omega.html używany 40zł a nowy w ASO około 130. Z tym, że miałem chwilę czasu i prześledziłem przekaźniki i kable i - prawie - niemożliwe, żebym miał coś takiego.

#39 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2010 - 17:35

dokładnie taki sam rezystor mam w espero. Opór około 1Ohm z tego co pamiętam. Podejrzewam, że w prawie każdym lub każdym starszym oplu taki znajdziesz. Poszukaj w swojej okolicy jakiegoś szrotu to kupisz tę część od jakiegoś kadetta albo astry, czy espero lub nexii za 10 zł, bo towar wg mnie niechodliwy, jak nie znajdziesz to może ja odszukam, bo gdzieś mi się taki wala po garażu.

#40 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2010 - 17:54

dokładnie taki sam rezystor mam w espero. Opór około 1Ohm z tego co pamiętam. Podejrzewam, że w prawie każdym lub każdym starszym oplu taki znajdziesz. Poszukaj w swojej okolicy jakiegoś szrotu to kupisz tę część od jakiegoś kadetta albo astry, czy espero lub nexii za 10 zł, bo towar wg mnie niechodliwy, jak nie znajdziesz to może ja odszukam, bo gdzieś mi się taki wala po garażu.


W tym tyg raczej nie pojadę już, ale jakbyś mógł poszukać to bym prosił i jeśli by Ci był niepotrzebny to bym kupił. Ja jutro rozkręcę te przewody i zobaczę jak będzie sie wentylator zachowywał o ile to jest od tego wentylatora:)