Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

NIe odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   tomekomega

tomekomega
  • 33 postów
  • Dołączył: 18-05-2009
  • Skąd: iwonicz

Napisany 15 kwietnia 2010 - 20:48

to powiem tak miałem taki sam problem i post. ale do rzeczy w tamtym roku też coś siedziało i skończyłem aku a omci nie odpaliłem na ciepłym. ale aku padł to kupiłem nowy autko było ciepłe więc byłem pewny że nie odpali ale zdziwiłem się bo odpalił od szczała i tak palił do niedzieli od niedzieli coś znowu mu nie leży gdyż odpala z trudnością ale pali i niewiem też co może być może coś z elektryką???? niewiem. dopowiem że czasami postoi 20 min i pali gorzej a czasami normalnie więc raczej pompa odpada???

#22 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 kwietnia 2010 - 07:58

to powiem tak miałem taki sam problem i post. ale do rzeczy w tamtym roku też coś siedziało i skończyłem aku a omci nie odpaliłem na ciepłym. ale aku padł to kupiłem nowy autko było ciepłe więc byłem pewny że nie odpali ale zdziwiłem się bo odpalił od szczała i tak palił do niedzieli od niedzieli coś znowu mu nie leży gdyż odpala z trudnością ale pali i niewiem też co może być może coś z elektryką???? niewiem. dopowiem że czasami postoi 20 min i pali gorzej a czasami normalnie więc raczej pompa odpada???


no ja mam podobne objawy bo czasami jak się zagrzeje to odpala a czasami nie ma możliwości aku padnie a oma nie zapali a jak ją wziąłem na hol to kawałek na 3 biegu pociągnołem i zapaliła, aku nie wymieniałem. Z początku oma paliła mi od strzała czy zimna czy gorąca a później zaczeło się to pogarszać coraz to gorzej teraz nawet jak jest zimna to nie pali od strzała bo musi parę razy przekręcic

#23 OFFLINE   Piotrek.sz

Piotrek.sz
  • 194 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: Koty-STA K.Koźle-OK Skwierzyna-FMI
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2010 - 11:20

Na tym dziś rozrusznik wykończyłem- za nic nie chciała zapalić a popchnięta od razu, bez problemu... Pompa w baku nie chodzi, akumulator nowy, tyle mogę dodać...

#24 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 kwietnia 2010 - 13:37

Na tym dziś rozrusznik wykończyłem- za nic nie chciała zapalić a popchnięta od razu, bez problemu... Pompa w baku nie chodzi, akumulator nowy, tyle mogę dodać...


Pompa w zbiorniku nic do tego nie ma jeżeli masz ponad 20l ON w baku. Mi z początku jak paliła od strzała to przy ilości ponad 20l ON paliła bez kłopotu a teraz nawet jak mam pełen zbiornik a się zagrzeje chociaż nie zawsze to za nic nie mogę jej zapalić.

Wie może ktoś jak sprawdzić czy to głowiczka w pompie siada, ale tak że by mieć 100% pewność bo nie chcę się ładować w nie potrzebne koszta zwłaszcza że one nie są małe

#25 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 16 kwietnia 2010 - 13:44

Wie może ktoś jak sprawdzić czy to głowiczka w pompie siada, ale tak że by mieć 100% pewność bo nie chcę się ładować w nie potrzebne koszta zwłaszcza że one nie są małe


W 100% to mogą ci powiedzieć chyba tylko w serwisie. Próbowałeś schłodzić pompę tak jak mówił Rafi? Możesz jeszcze spróbować odłączyć czujnik temperatury płynu chłodzącego, ale jak masz zamontowany emulator świec żarowych to nie wiem czy to coś da.

#26 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 kwietnia 2010 - 14:02

W 100% to mogą ci powiedzieć chyba tylko w serwisie. Próbowałeś schłodzić pompę tak jak mówił Rafi? Możesz jeszcze spróbować odłączyć czujnik temperatury płynu chłodzącego, ale jak masz zamontowany emulator świec żarowych to nie wiem czy to coś da.


Nie próbowałem narazie robić tak jak pisał Rafi bo narazie jeździłem na krótkich odcinkach i nie zagrzała się do tego stopnia że by nie chciała zapalić. Powiem ci że nie wiem czy mam jakiś emulator świec a jak to wygląda i gdzie to jest, a i gdzie jest ten czujnik płynu chłodzącego i mam go odpiąć teraz czy dopiero jak będzie rozgrzana i nie będzie chciała zapalić?

#27 OFFLINE   Piotrek.sz

Piotrek.sz
  • 194 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: Koty-STA K.Koźle-OK Skwierzyna-FMI
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2010 - 14:31

Ale czemu na rozruszniku kręci i nic a na pych odpala jak należy?

#28 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 kwietnia 2010 - 14:46

Ale czemu na rozruszniku kręci i nic a na pych odpala jak należy?


Nie mam pojęcia a odpalałem ją na hol ale tylko kawałek pociągnełem i zapaliła od razu z 3 biegu. Właśnie nie wiem co jej dolega bo na hol pali a na rozruszniku padnie aku a ona nawet nie zagada.

A może zna ktoś jakiegoś dobrego mechanika od tych silników w mojej okolicy bo w moim mieście nikt nie chce się dotykać tego silnika.

#29 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 16 kwietnia 2010 - 22:59

Nie próbowałem narazie robić tak jak pisał Rafi bo narazie jeździłem na krótkich odcinkach i nie zagrzała się do tego stopnia że by nie chciała zapalić. Powiem ci że nie wiem czy mam jakiś emulator świec a jak to wygląda i gdzie to jest, a i gdzie jest ten czujnik płynu chłodzącego i mam go odpiąć teraz czy dopiero jak będzie rozgrzana i nie będzie chciała zapalić?


czujnik kolego jest miedzy 4 a 5 wtryskiem pod kolektorem ssacym. sprobuj jak silnik jest cieply polac glowiczke pompy woda(nie wiem czy to Rafi mial na mysli nie czytalem wczesniejszych postow) ja Ci powiem ze tez mialem problem z odpalaniem cieplego silnika. ale teraz mam odpiety czujnik temp i po wlaczeniu zaplonu i przeczekaniu 6 sekund (grzanie swiec) auto pali az milo.Czujnik odpialem w lipcu zeszlego roku i nie widze zadnych skutkow ubocznych pozdro

#30 OFFLINE   hubi0311

hubi0311
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-04-2010

Napisany 19 kwietnia 2010 - 10:21

Witam Panowie...po przeczytaniu waszych wypowiedzi chciałbym się do tego ustosunkować... a mianowicie do tematu dotyczacego odpalania omegi... jednocześnie nadmieniam, że posiadam model z silnikiem 2,5 TD po FL. Jak zakupiłem autko to przez prawie trzy lata nie miałem problemu z odpalaniem, paliła na dotyk, bez względu czy lato czy zima i czy silnik zimny czy gorący. Pod koniec zeszłego roku jak odebrałem autko z warsztatu blacharskiego (naprawa dotyczyła tylko spraw blacharskich), zbiegiem okoliczności okazało się , że nie chce odpalać. (przed powstałym problemem z odpalaniem, co ważne świece żarowe zawsze się podgrzewały bez względu czy silnik był zimny czy gorący). Pierwsza diagnoza to uszkodzenie czujnika świec żarowych, gdy ten czujnik został odłączony silnik znowu odpalał jak igiełka. Czujnik został wymieniony na nowy, niestety zamiast oryginlnego został wstawiony podobno identyczny ale zamiennik (czyli tańszy - wcale tego nie ustalono ze mną), silnik odpalał na zimno, a jak był gorący to już był problem. Pojechałem jeszcze raz to warsztatu i żeby nie zostawiać auta bo było mi potrzebne jeżdzłem na odłączonym czujniku (paliła na dotyk). Jednak nie zwróciłem uwagi, że przy odłączonym czujniku nie załącza klimatyzacja i przy obsłudze klimy fakt ten się ujawnił. W chwili obecnej czujnik jest podłączony i omesia pali na zimnym i na gorącym bardzo dobrze, jednak jak trochę postoi, a świeca nie podgrzewa to muszę chwilke zakręcić, ale odpala. Na razie próbuję ten czujnik, ale mam zamiar kupić czujnik identyczny jak ten który miałem poprzednio czyli oryginalny - może to spowoduje zniknięcie problemu (może ten czujnik świec żarowych - (firmy Bosch )ma jakieś inne parametry, które pozwalają załączać się świecom za każdym razem). Jak tylko sprawdzę wstawię informację.

#31 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 19 kwietnia 2010 - 19:17

niestety głowiczka pada w pompie.jeżeli odpięcie czujnika temperatury silnika(co też robi magiczne pudełko z allegro),jeszcze na chwile pomaga,to powoli jest to schyłek pompy.póżniej tylko mocne polanie wodą po głowiczce pozwoli uruchomić auto lub linka.autem z rozgrzanym silnikiem coraz gorzej będzie ruszać z miejsca,żeby nie zgasło.osobiście na dwóch omegach sprawdzone.:(

#32 OFFLINE   Piotrek.sz

Piotrek.sz
  • 194 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: Koty-STA K.Koźle-OK Skwierzyna-FMI
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 kwietnia 2010 - 08:56

Mam taka koncepcję- te same objawy miałem z zapalaniem na ciepło aż... padł rozrusznik... Magnetti Marelli. Komutator tak wytarty, szczotki, tulejki... po wymianie na nowy(używany)Bosch z BMW- raz że lepiej kręci i od razu zapala- na zimno ledwo co zakręci, na ciepło troszkę zakręci i pracuje:) . Fakt że tydzień stał z odłączonym akumulatorem,ale to chyba nie ma wpływu że lepiej zapala. Jakby ktoś z tym problemem miał możliwość sprawdzić rozrusznik?
Może to by jeszcze komuś pomogło....

#33 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 czerwca 2010 - 21:51

No i problem wrócił nie mam już siły dzisiaj miałem małą przejażdżkę po mieście auto złapało jakieś 97*C podjechałem pod market zostawiłem ją na 15 min wracam a oma nie pali padł aku a auto nie zapaliło. Problem jest taki że jakiś tydzień temu byłem w trasie ponad 250km i jak sobie postałem w korku i zostawiłem auto pod sklepem na jakieś 40 min to auto zapaliło bez problemu a dzisiaj nic. Jak myślicie czy to jest koniec głowiczki czy coś innego jej dolega bo raz na gorącym pali a drugim razem nie? Pompka w zbiorniku działa, urządzonko z allegro jest założone (świece grzeją za każdym razem). Już było tak parę razy że była gorąca i po krótkim postoju zapalała bez problemu a teraz po prawie 2 miesięcznym spokoju znowu nie zapaliła. Jak naładowałem dzisiaj aku i sobie tak postała jakieś 4 h to zapaliła od strzała. Ma ktoś jakiś pomysł od czego tak się dzieje?

#34 OFFLINE   tomekomega

tomekomega
  • 33 postów
  • Dołączył: 18-05-2009
  • Skąd: iwonicz

Napisany 12 czerwca 2010 - 20:35

ja w tamtym roku też miałem problem taki. kupiłem akumulator nowy i palił bez problemu za każdym razem w tym roku troche gorzej ale pali. ale czasami 10 sek go pokręce jak postoi tak 15-30 min. jak zgasze i odpalam to od razu aku może być słaby u ciebie. ja myśle że u mnie może jeszcze paliwo gdzieś wraca. pozdrawiam

#35 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 czerwca 2010 - 08:12

ja w tamtym roku też miałem problem taki. kupiłem akumulator nowy i palił bez problemu za każdym razem w tym roku troche gorzej ale pali. ale czasami 10 sek go pokręce jak postoi tak 15-30 min. jak zgasze i odpalam to od razu aku może być słaby u ciebie. ja myśle że u mnie może jeszcze paliwo gdzieś wraca. pozdrawiam


szczerze to aku nie mam za ciekawy ale dziwi mnie to że czasami jadę w dłuższą trasę zagrzeje się dobrze, po zgaszeniu i postoju np. 30 min pali bez problemu. A np. za jakiś czas jak trochę pojeżdżę i zgaszę na np. 30 min to już nie pali dopiero jak ostygnie. Jaki może być tego powód? Jak ją zgaszę i zaraz odpalam to zapali nawet gorąca, ale jeżeli to wina aku to czemu jak postoi trochę i ostygnie to zapala bez problemu?

#36 OFFLINE   tomekomega

tomekomega
  • 33 postów
  • Dołączył: 18-05-2009
  • Skąd: iwonicz

Napisany 13 czerwca 2010 - 08:49

zaczął bym od aku. nie jestem mechanikiem ale mi mówili że siada pompa wtryskowa. i aku nie pomoże a jednak pomógł. myśle że u mnie jak by pompa siadała to by było tak że nie odpali dopóki nie ostygnie. a u mnie jest że jak jest ciepły i nie włącza mi się kontrolka świecy to zapala czasami po 5-10 sek lub nie kręce za długo tylko 2 razy i pali więc jak chcesz spróbować aku to jak masz gdzieś to włóż na chwile i zobacz ale jak mówisz że aku słaby to i tak musisz wymienić a może problem zniknie ja pisze jak było u mnie i podziałało. pozdrawiam

#37 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 czerwca 2010 - 09:07

Aku mam taki sobie i mam zamiar go wymienić ale przed zimą a teraz to chcę mieć pewność co jej dolega bo może będę musiał wywalić kasę na pompę a nie na aku. Mi świece grzeją za każdym razem bo mam to coś z allegro. Jak ją kupiłem to paliła od strzała czy ciepła czy zimna a teraz to już nie mam do niej siły raz jest ok a raz nie pali.

#38 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 14 czerwca 2010 - 19:47

Aku mam taki sobie i mam zamiar go wymienić ale przed zimą a teraz to chcę mieć pewność co jej dolega bo może będę musiał wywalić kasę na pompę a nie na aku. Mi grzeją za każdym razem bo mam to coś z allegro. Jak ją kupiłem to od strzała czy ciepła czy zimna a teraz to już nie mam do niej siły raz jest ok a raz nie pali.


Rozrusznik do roboty..... kręci a nie chce zapalić. Po regeneracji żadnych kłopotów w tadku z paleniem na ciepłym :)

#39 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 14 czerwca 2010 - 19:54

Rozrusznik do roboty..... kręci a nie chce zapalić. Po regeneracji żadnych kłopotów w tadku z paleniem na ciepłym :)


powiedz mi jeszcze jedno jak u ciebie kręcił rozrusznik jak nie chciała palić na ciepłym bo u mnie tak na ucho to dobrze kręci, a przed zrobieniem rozrusznika to na ciepłym ci raz paliła a raz nie i czy jak ostygła to zapalała nawet bez ładowania aku?

#40 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 14 czerwca 2010 - 20:15

"na słuch" to kręcił normalnie. Zaczął coraz gorzej palić na ciepłym, kąt statyczny wtrysku prawidłowy, akumulator prawie nowy a tu coraz gorzej 3 sek, 5 sekund, a jak się dobrze nagrzał w trasie to i z 8 sekund potrafił..... dalej już nie czekałem tylko drugi rozrusznik załatwiłem po pełnej regeneracji (mocniejszy 2,2 kw, a miałem 2 kw) i cyka bez żadnego kłopotu ( tylko kable musiałem dać mocniejsze bo na oryginalnych to klemy się gotowały :) )
Ale jak swój zregenerujesz dobrze to 2 kw też będzie latał .