Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

NIe odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   xmar69

xmar69
  • 50 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Bytom Odrzański

Napisany 27 lutego 2010 - 00:20

Witam mam omege 2.5TD z 95r z uwagi na fakt iż miałem problem z nastawnikiem postanowiłem to wkońcu naprawić no i naprawiłemżadnych błędów nie wykazuje mi komputer lecz po pewnym czasie pojawił się problem iż auto niechce odpalić. Oczywiście po naprawie nastawnika i czegoś tam w pompie wtryskowej auto odpaliło normalnie lecz gdy chciałem wyjechać z garażu auto zgasło i już nie odpaliło posprawdzałem wszystko żadnych błędów paliwo dochodzi do pompy lecz nie wychodzi z niej nie podaje już paliwa na wtryski, (pompa w zbiorniku działa, w baku około 20lukład odpowietrzony) może macie jakieś pomysły co może być nie tak?

#2 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 lutego 2010 - 09:39

Kolego jakbyś poczytał na forum to znalazł byś odpowiedz. pierwsze to na głowiczce pompy wtryskowej tam gdzie rurki wychodzą na górze masz zaworek elek. zobacz czy napięcie dochodzi do niego jak dasz na zapłon. jak dochodzi to wykręć podepnij + i zobacz czy w ogóle chodzi

#3 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 01 marca 2010 - 14:24

A ja mam taki problem wróciłem z trasy 40 km którą przemierzyłem tak średnio prędkością 120km/h a temperaturę silnika trzymała tak 93*C postawiłem auto w garażu postało 1,5h i chciałem ją odpalić a tu zonk kręciłem ją tak długo aż padł aku i kluska nie zapaliła. Wie może ktoś jaki może być tego powód?

#4 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 marca 2010 - 16:00

sprawdź ten zaworek na pompie i jeszcze pod rozrusznikiem masz czujnik obrotu wału dochodzą tam dwa kabelki sprawdź czy jest styk może któryś kabelek uleciał. a po pierwsze to bym błędy sczytał.

#5 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 01 marca 2010 - 19:13

sprawdź ten zaworek na pompie i jeszcze pod rozrusznikiem masz czujnik obrotu wału dochodzą tam dwa kabelki sprawdź czy jest styk może któryś kabelek uleciał. a po pierwsze to bym błędy sczytał.


tak wiem z tymi błędami masz racje ale nie miałem czasu zczytać bo śpieszyłem się do pracy. W tej chwili sytuacja wygląda tak odłączyłem akumulator do ładowania i po 8 h stanuia auta podłączyłem aku i kluska zapaliła jak by nigdy nic i nie weim tyeraz co jej dolega jutro zczytam błędy sposobem na spinacz ( może ktoś powiedzieć które piny trzeba zmostkować bo zapomniałem i od góry licząc czy od dołu)

#6 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 01 marca 2010 - 19:21

5i6 od góry

#7 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 01 marca 2010 - 19:24

5i6 od góry


Dzięki Ci bardzo i to jest ta kolumna pinów po prawej stronie patrząc na złącze diagnostyczne tak?

#8 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 01 marca 2010 - 19:33

tak

#9 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 marca 2010 - 19:34

tu masz pokazane na samym dole jest
http://forum.omegakl...hread.php?t=202

#10 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 kwietnia 2010 - 15:40

Witam ponownie. Mam ten sam problem co ostatnio więc: Jak pojezdże trochę omesią i złapie tak 93 *C i ja zgaszę i jak chcę odrazu zapalić to zapali a jak postoi tak ze 20 min to nie odpali dopóki nie ostygnie. Urządzonko do odpalania z allegro mam zamontowane i działa bo na gorącym silniku załączają się świece. Dzisiaj jak tak czekałem jak ostygnie bo nie chciała zapalić to sprawdziłem błędy sposobem na spinacz i wymigało mi takie błędy:
19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał
96- zawór recyrkulacji spalin Y18
dokładnie w takiej kolejności jak napisałem i moje pytanie jest takie czy dobrze odczytałem te dwa błędy i czy to możliwe że przez te 2 błędy może auto nie palić? Jak jest zimna to zapala ale musi parę razy zakręcić a jak jest troszkę rozgrzana to musi też dłużej po kręcić ale zapali czasami za 2 razem ale jak już złapie temp. jak wyżej to zanic nie da się jej zapalić. Ma ktoś jakis pomysł. A i paliwa mam pełen zbiornik pomimo że nie działa pompka w zbiorniku.

#11 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 kwietnia 2010 - 19:18

A próbowałeś schłodzić pompę jak rozgrzejesz autko..to wtedy wyeliminujesz kończącą się pompę jak zapali szybko to masz problem ..a co do czujnika pr.obrotowej to ktoś nie dawno podawał na forum jak go zmierzyć i jakie wartości ma mieć.

#12 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 kwietnia 2010 - 19:32

A próbowałeś schłodzić pompę jak rozgrzejesz autko..to wtedy wyeliminujesz kończącą się pompę jak zapali szybko to masz problem ..a co do czujnika pr.obrotowej to ktoś nie dawno podawał na forum jak go zmierzyć i jakie wartości ma mieć.


z ta pompą to nie próbowałem ale jak mi się tak przytrafi następnym razem to spróbuje ten patent. Ale mam te urządzonko do odpalania to ono nie eliminuje tego problemu z pompą? Czujnik pr. obrotowej to jest ten pod rozrusznikiem? Jak zjechałem do domu to zpsiukałem wd40 kostkę i złączkę tego czujnika i nic nie dało. A te błędy to co mogą oznaczać jeżeli to nie jest ich wina?

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 kwietnia 2010 - 19:41

jak ściągnąłeś kostkę to dlatego masz ten błąd 19..a to urządzonko nie wyeliminuje problemu.. koniec głowiczki pompy.. polej zimną wodą pompę jak będzie ciepła i porównaj jak odpala..bo myślę że to właśnie tego wina.a egr nie ma nic do odpalania..

#14 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 kwietnia 2010 - 19:45

jak ściągnąłeś kostkę to dlatego masz ten błąd 19..a to urządzonko nie wyeliminuje koniec głowiczki pompy.. polej zimną wodą pompę jak będzie ciepła i porównaj jak odpala..bo myślę że to właśnie tego wina.a egr nie ma nic do odpalania..


kostkę sciągnołem po tym jak ten błąd mi sie pokazał najpierw z czytałem błędy? Czyli to to jest ten czujnik obrotów wału ? A czy on może odpowiadać za to że na ciepłym nie odpala? Pisząc głowiczkę chodzi o nastawnik tak?

tylko jedno mnie dziwi bo czytałem na forum że jak bada nastawnik to zapala się check i falują obroty a umnie nic z tych rzeczy

#15 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 kwietnia 2010 - 19:57

głowiczka pompy to nie nastawnik..trza wymienić tłoczek i głowiczke nie robi ciśnienia i dlatego trza dużo kręcić..a co do odpalania na ciepłym to czujnik pr. obrotowej to raczej nie to. bo by nie zapalał na zimnym jak i na ciepłym ale poszukaj jak go sprawdzić i będziesz wiedział..a najpierw to zrób z ta woda dodam że koszt regeneracji głowiczki i całej pompy to koszt około 700zł

#16 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 kwietnia 2010 - 20:00

głowiczka pompy to nie nastawnik..trza wymienić tłoczek i głowiczke nie robi ciśnienia i dlatego trza dużo kręcić..a co do odpalania na ciepłym to czujnik pr. obrotowej to raczej nie to. bo by nie zapalał na zimnym jak i na ciepłym ale poszukaj jak go sprawdzić i będziesz wiedział..a najpierw to zrób z ta woda dodam że koszt regeneracji głowiczki i całej pompy to koszt około 700zł


spoko zrobie to z wodą ale dopiero jak będę nią jechał bo mam już jej dość. Czyli lać wodę na tą część co wychodzą z niej te rurki tak? Kurde ta pompa była 2 lata temu regenerowana i teraz by siadła po takim krótkim czasie. Napewno na zewnątrz pompy żadnych wycieków on niema.

#17 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 kwietnia 2010 - 20:08

spoko zrobie to z wodą ale dopiero jak będę nią jechał bo mam już jej dość. Czyli lać wodę na tą część co wychodzą z niej te rurki tak? Kurde ta pompa była 2 lata temu regenerowana i teraz by siadła po takim krótkim czasie. Napewno na zewnątrz pompy żadnych wycieków on niema.


lej po całej i tam co piszesz też i zobaczysz jak będzie . a co do regeneracji to widziałem jak goście dobierają głowiczki i tłoczki na oko i wyczucie i suwmiarką pomiar robią tak jakby se śrubkę mierzyli a to musi być spasowane na tysięczne mm. i byle warsztat nie zrobi tego dobrze.

#18 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 kwietnia 2010 - 20:14

lej po całej i tam co piszesz też i zobaczysz jak będzie . a co do regeneracji to widziałem jak goście dobierają głowiczki i tłoczki na oko i wyczucie i suwmiarką pomiar robią tak jakby se śrubkę mierzyli a to musi być spasowane na tysięczne mm. i byle warsztat nie zrobi tego dobrze.


sprawdzę tak jak piszesz, ale pompa była robiona w boschu w bydgoszczy i całość z robocizną kosztowała 25000. Tym autem się nie da jeździć bo nie wiadomo gdzie stanę. A to że jak jest gorąca i zaraz ją odpale to zapala dobrze a jak postoi to już niechce to jest typowy objaw dla głowiczki?

#19 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 kwietnia 2010 - 20:20

sprawdzę tak jak piszesz, ale pompa była robiona w boschu w bydgoszczy i całość z robocizną kosztowała 25000. Tym autem się nie da jeździć bo nie wiadomo gdzie stanę. A to że jak jest gorąca i zaraz ją odpale to zapala dobrze a jak postoi to już niechce to jest typowy objaw dla głowiczki?


tak typowy . u mnie gość za wyciągnięcie pompy i zregenerowanie głowiczki krzykną 1500 i daje gwarancję ..a ile zrobiłeś km po tym remonciku??

#20 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 kwietnia 2010 - 20:29

tak typowy . u mnie gość za wyciągnięcie pompy i zregenerowanie głowiczki krzykną 1500 i daje gwarancję ..a ile zrobiłeś km po tym remonciku??


remontu pompy ja nie robiłem tylko znajomy od którego kupiłem omę, od remontu zostało zrobione około 80 tyś km, ale ma paragon gdzieś na ten remont i pompa miała rok gwarancji

A jest jeszcze jakiś inny sposób na sprawdzenie głowiczki pompy taki który da 100% pewności że to właśnie jest uszkodzone?