Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

NIe odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 14 czerwca 2010 - 22:13

"na słuch" to kręcił normalnie. Zaczął coraz gorzej palić na ciepłym, kąt statyczny wtrysku prawidłowy, akumulator prawie nowy a tu coraz gorzej 3 sek, 5 sekund, a jak się dobrze nagrzał w trasie to i z 8 sekund potrafił..... dalej już nie czekałem tylko drugi rozrusznik załatwiłem po pełnej regeneracji (mocniejszy 2,2 kw, a miałem 2 kw) i cyka bez żadnego kłopotu ( tylko kable musiałem dać mocniejsze bo na oryginalnych to klemy się gotowały :) )
Ale jak swój zregenerujesz dobrze to 2 kw też będzie latał .


Czyli ogólnie na gorącym ci palił tylko ciężko? U mnie jest tak że czasami pali na gorącym bez problemu a czasami nawet nie zagada i wreszcie pada aku i jak ostygnie to odpala od strzała więc nie koniecznie u mnie musi to być rozrusznik? A regeneracja czyli co tuleje i szczotki tak? Tak dla pewności zrobię swój rozrusznik ale jakoś nie wydaje mi się że to jego wina.:( Dobrze rozumuje z regeneracją?

#42 OFFLINE   jacoll

jacoll
  • 63 postów
  • Dołączył: 23-03-2010
  • Skąd: Choszczno

Napisany 17 czerwca 2010 - 09:41

witam
koledzy byl u mnie koles wczoraj i mowil mi ze jego omega nie odpala wiec opisze jego problem
przed wymiana auto ciezko palilo i ale i strasznie bujalo obrotami ze ciagle mu gaslo

a wiec wzial sie za wymiane nastawnika nie czyszczenie tylko wymiane na inny(posiadal takowy) - nic nie rozbieral nastawnika w srodku tylko caly wlozyl.
Zalozyl go ,poskladal wszystko jak bylo i omcia nie chce pryknac nawet
wzial auto na hol jezdzil z 15 min bo myslal ze zapowietrzyl,niestety nic nie pomoglo i podczas jazdy na holu swieci mu sie caly czas kontrolka Check.
Oczywiscie silnik mruczy na holu ale nie ma zadnej objawy aby zaskoczy , nawet dymka nie pusci.
Teraz moje pytanie co ,gdzie i jak zle zrobil ze nie pali autko ani nie ma ochoty zaskoczyc.
Z tego co mowil to nie ustawial pod zadnymi kompami nic tylko tak na oko zalozyl.
ponoc w pompie jest jakas dziurka co sie trafia nastawnikiem ,jest opcja aby nie trafil tam??

pozdrwiam

#43 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 czerwca 2010 - 09:45

jest opcja aby tam nie trafił i nastawnik musi być ustawiony wręcz idealnie bo już setne mm robią różnicę, teraz musi nastawnik przestawiać tak aż mu zapali ale sądzę że teraz bez kompa to już się nie obejdzie

#44 OFFLINE   jacoll

jacoll
  • 63 postów
  • Dołączył: 23-03-2010
  • Skąd: Choszczno

Napisany 17 czerwca 2010 - 11:03

jest opcja aby tam nie trafił i nastawnik musi być ustawiony wręcz idealnie bo już setne mm robią różnicę, teraz musi nastawnik przestawiać tak aż mu zapali ale sądzę że teraz bez kompa to już się nie obejdzie


ok podjade do niego i niech chlop probuje

ale powiedz mi jedno bo wyglada na to ze dawka jest za niska lub praktycznie zerowa to wtedy bedzie swiecil ten check jak nie moze odpalic z holu???

#45 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 czerwca 2010 - 12:24

nie wiem dokładnie czy będzie się świecił check ale na pewno jak się coś dzieje z nastawnikiem to check potrafi się zapalać, ale chyba jak nastawnik jest ustawiony po za granicami to check będzie się palił ale niech ktoś mnie poprawi jak źle piszę

#46 OFFLINE   jacoll

jacoll
  • 63 postów
  • Dołączył: 23-03-2010
  • Skąd: Choszczno

Napisany 17 czerwca 2010 - 15:43

metoda prob i bledow udalo sie uruchomic auto i ustawic nastawnik oczywiscie bez pomocy kompa bo nie posiadamy obydwoje
obroty ladnie chodza 600obr/min rowno,ale jak sie zrobi przygazowke to schodza do 1200 obrotow szybko ,ponizej 1200 bardzo wolno schodza.
czym to moze byc spowodowane???

#47 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 czerwca 2010 - 16:46

najwidoczniej nastawnik jeszcze nie jest dobrze ustawiony, a ta oma ma mida całego i widać na niej jakie ma spalanie na jałowym biegu bez włączonych odbiorników?

#48 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 17 czerwca 2010 - 17:19

Za duża dawka jest ustawiona. Dawkę zmniejszasz przesuwając nastawnik w stronę chłodnicy.

#49 OFFLINE   jacoll

jacoll
  • 63 postów
  • Dołączył: 23-03-2010
  • Skąd: Choszczno

Napisany 17 czerwca 2010 - 17:33

niestety ma polowe tylko takze nie wiadomo jakie spalanie,jezeli za duza to juz jutro podjade do niego i mu pomoge bo dzis nie dam rady
jutro napisze czy te obroty sie poprawily
dzieki wam koledzy za podpowiedzi i pozdrowionka

#50 OFFLINE   wilom

wilom
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-06-2010

Napisany 13 października 2012 - 23:23

Witam!
przeszukałem forum i niestety nie znalazłem podpowiedzi tz znalazłem ale nic nie działa.
zacznę od początku. nie zapaliła mi rano , wiedziałem, ze pada mi pompa w zbiorniku wiec ją wymieniłem przy okazji wyczyściłem zbiornik, cały układ paliwowy i wymieniłem filtr paliwa i.. paliła od strzała super ale do póki nie załączyła się turbina auto strasznie słabe, na każdym biegu dopiero gdy załącza się turbina auto przyśpiesza.Omcia postała kilka godzin odpalam i już problem: długo musiałem kręcić odpaliła ale silnik chwilę wariował i kuupa dymu :masakra: komputer nie pokazuje żadnych błędów! świece sprawdzałem i są w porządku,wężyki od podciśnienia w porządku,pompka w zbiorniku działa. nie wiem co dalej:pokoj: czy to możliwe by padła mi pompa wtryskowa? dodam,że jak auto jest ciepłe to pali bez problemu tylko, ze jest strasznie słaba. jak można samemu sprawdzić pompę wtryskowa?
będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
pozdrawiam

tz znalazłem ale nic nie działa


to może kontynuować w istniejącym temacie ?? , przeniosłem ,;kocyk


#51 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 października 2012 - 23:39

sprawdzenie dawki(bo slaba), sprawdzenie kąta wtrysku(bo ciezko odpala), mimo wszystko wymiana swiec zarowych (bo slabo odpala)

 


 


 


#52 OFFLINE   wilom

wilom
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-06-2010

Napisany 14 października 2012 - 06:31

sprawdzenie dawki(bo slaba), sprawdzenie kąta wtrysku(bo ciezko odpala), mimo wszystko wymiana swiec zarowych (bo slabo odpala)


Swiece sa w porzadku bo sprawdzalem.dawke paliwa ustawialem jakis rok temu to znow by sie przestawila?tak szybko?sprawdze kat wtryskow i dam znac co i jak.pozdro

#53 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 października 2012 - 08:10

Swiece sa w porzadku bo sprawdzalem.

pewnie kabelkiem(+) to nie sprawdzanie a nadchodzi zima

#54 OFFLINE   wilom

wilom
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-06-2010

Napisany 14 października 2012 - 09:41

pewnie kabelkiem(+) to nie sprawdzanie a nadchodzi zima


Swiece sprawdzilem miernikiem a nastepnie je wykrecilem i sprawdzilem podlaczajac je do aku...

#55 OFFLINE   marcinex645

marcinex645

    Marcin

  • 16 postów
  • Dołączył: 14-10-2012
  • Skąd: Granowo

Napisany 14 października 2012 - 10:28

moja zaś ciężko pili na ciepłym silniku

czy przyczyna może być niesprawna pompa niskiego ciśnienia w zbiorniku?

#56 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 października 2012 - 10:39

moja zaś ciężko pili na ciepłym silniku

czy przyczyna może być niesprawna pompa niskiego ciśnienia w zbiorniku?


nie u ciebie w 95% to wina zużycia tłoczka i głowiczki w pompie wtryskowej trza regenerować..
na początek pomaga urządzenie do grzania świeć na ciepłym dostępne na allegro

#57 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2012 - 13:24

Swiece sprawdzilem miernikiem a nastepnie je wykrecilem i sprawdzilem podlaczajac je do aku...

jeśli zapalały się całe i mocnym żarem to ok...jeśli jest inaczej to komplet do wymiany.Pamiętaj że już 1-2 upalone świece może powodować cieżkie odpalania.... u mnie mimo dobrego sprężania przy 3 spalonych świecach z 6 już było ją ciężko ruszyć

 


 


 


#58 OFFLINE   wilom

wilom
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-06-2010

Napisany 14 października 2012 - 13:28

jeśli zapalały się całe i mocnym żarem to ok...jeśli jest inaczej to komplet do wymiany.Pamiętaj że już 1-2 upalone świece może powodować cieżkie odpalania.... u mnie mimo dobrego sprężania przy 3 spalonych świecach z 6 już było ją ciężko ruszyć


Wlasnie tak sie palilo cale i mocno wiec swiece okej. Ale kolego podsunales mi pomysl bym od razu sprezanie sprawdzil. Pamietasz moze lub ktos wie jakie powinno byc sprezanie?

#59 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2012 - 15:57

o ile pamiętam to między 29 a 30