Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy przy przestawionej kierownicy wyjdzie geometria?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 grudnia 2010 - 00:26

Prawidłowo. Wypróbuję wszystkie możliwe kombinacje, a jak to nic nie da, to kupię 2 inne na przód i powinno pomóc.


albo jedz tam gdzie zakladali (no chyba zes przez neta kupowa :( )
jest jeszce takie cos jak gwarancja i mysle ze taka wade powinni uznac, choc opon przez jakis czas nie zobaczysz

#62 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 09 grudnia 2010 - 19:27

Wypróbowałem już wszystkie możliwe konfiguracje, łącznie z "na krzyż". Dalej trochę ściąga w prawo i jest to na bank wina opon, ale efekt zmniejszył się po założeniu nowych drążków kierowniczych (miałem minimalny luz).

#63 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 20 grudnia 2010 - 02:29

Po wymianie 4 drążków kierowniczych i ponownym ustawieniu geometrii (wcześniej było w normie, teraz jest wręcz pedantycznie) efekt jest taki, że:

Jak trzymam kierownicę idealnie prosto, to jadę lekko w lewo, więc muszę kontrować lekko w prawo.

Jak puszczę kierownicę, to jadę lekko w prawo i kiera też ma tendencję do ustawiania się lekko w prawo.

Wkurza mnie to. Nic nie poradzę. Będę z tym walczył do upadłego.
Rozumiem, że za ściąganie w prawo przy puszczonej kierownicy są odpowiedzialne opony, bo to już sprawdziliśmy i to jest dla mnie logiczne.

Ale dlaczego jedzie w lewo, gdy trzymam na wprost?
Czyżby nie zablokowali kiery idealnie na wprost do geometrii?

Co o tym myślicie? Tylko proszę, bez odpowiedzi w stylu, że szukam dziury w całym i że nie mam większych problemów. Klient płaci, klient wymaga :)

#64 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 grudnia 2010 - 09:21

Po wymianie 4 drążków kierowniczych i ponownym ustawieniu geometrii (wcześniej było w normie, teraz jest wręcz pedantycznie) efekt jest taki, że:

Jak trzymam kierownicę idealnie prosto, to jadę lekko w lewo, więc muszę kontrować lekko w prawo.

Jak puszczę kierownicę, to jadę lekko w prawo i kiera też ma tendencję do ustawiania się lekko w prawo.

Wkurza mnie to. Nic nie poradzę. Będę z tym walczył do upadłego.
Rozumiem, że za ściąganie w prawo przy puszczonej kierownicy są odpowiedzialne opony, bo to już sprawdziliśmy i to jest dla mnie logiczne.

Ale dlaczego jedzie w lewo, gdy trzymam na wprost?
Czyżby nie zablokowali kiery idealnie na wprost do geometrii?

Co o tym myślicie? Tylko proszę, bez odpowiedzi w stylu, że szukam dziury w całym i że nie mam większych problemów. Klient płaci, klient wymaga :)



w obecnych warunkach pogodowych nie da sie idealnie sprawdzic czy auto sciaga.
to sie robi na suchym asfalcie, bez sniegu, blota czy innych wynalazkow.
a tak w ogole to nagraj film, jak to wyglada podczas jazdy.

#65 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2010 - 12:00

FPL mam podobnie z tym że na lewą stronę kierownicę trzymam idealne prosto jedzie na wprost, puszczam kiera zjeżdża w lewo (około 1-1,5cm na obwodzie kierownicy) i samochód zjeżdża też w lewo...na dzisiaj się umówiłem z majstrem co mi robił zbieżność, już wcześniej kombinowaliśmy, ale śniegi spadły więc ustawianie było nie możliwe... Dzisiaj mam odwilż i nie ma śniegów :D jak się uda dojść co i jak to to podpowiem.

#66 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 20 grudnia 2010 - 14:11

OK, jestem bardzo ciekaw.

#67 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2010 - 17:06

więc tak pojechałem, i poprawili... wg książki powinno być zbieżność 0*-10' a było 0*-00' teraz po ustawieniu jest 0*-6, ale mam jeszcze uczucie że jednak trochę ciągnie... sprawdziłem prosiaki w tylnym zawieszeniu i prawy ma więcej ruchu jak na lewym... czyli wymiana się szykuje... i tak sobie kombinując wnioskuje że może mieć wpływ na to lekkie ściąganie, jak się mylę to proszę o wyjaśnienie.