Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy przy przestawionej kierownicy wyjdzie geometria?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2010 - 22:12

Dla niedowiarków dociążania auta przy ustawianiu http://archiwum.auto...2/obnizanie.htm
Co prawda artykuł jest o obniżaniu pojazdów ale co za tym idzie geometria też jest do zrobienia więc można sobie poczytać i kto potrafi czytać ze zrozumieniem będzie wiedział o co w tym chodzi ;)

a co do tego co ja widziałem to tobie nawet się nie śniło.


To chyba jeszcze za mało widziałeś.

#22 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 26 lutego 2010 - 23:18

A nikt nie wie, co oznacza precyzyjny układ kierowniczy i dlaczego BMW ma lepszy niż Opel? (a może wcale nie?)

#23 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lutego 2010 - 23:29

A nikt nie wie, co oznacza precyzyjny układ kierowniczy i dlaczego BMW ma lepszy niż Opel? (a może wcale nie?)

A co to za porownanie i po co ??
Czy to ma cos wspolnego z tematem , ktory sam zalozyles ?

Czy przy przestawionej kierownicy wyjdzie geometria?

#24 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 26 lutego 2010 - 23:33

A co to za porownanie i po co ??
Czy to ma cos wspolnego z tematem , ktory sam zalozyles ?

Czy przy przestawionej kierownicy wyjdzie geometria?


Z ciekawości. Tak, sądzę, że ma coś wspólnego.
Gdybym założył nowy wątek, to byś mnie op, że po co zakładam nowy.
Nie dogodzisz ...

#25 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lutego 2010 - 23:39

Z ciekawości. Tak, sądzę, że ma coś wspólnego.

No wiec ma lepsze zawieszenie bo np e39 ma juz zawieszenie wielowachaczowe. Lepiej sie prowadzi, nienosi na koleinach itp. Kolega mial omege teraz ma wlasnie e39 i mowi, ze zdecydowanie pewniej sie prowadzi.

Minusem jest dwukrotnie drozsze utrzymanie takiej zawiechy.

Czy tak trudno troch poszukac w necie ?? Wystarczylo poswiecic doslownie 10-15 minut.

#26 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2010 - 07:56

No wiec ma lepsze zawieszenie bo np e39 ma juz zawieszenie wielowachaczowe. Lepiej sie prowadzi, nienosi na koleinach itp. Kolega mial omege teraz ma wlasnie e39 i mowi, ze zdecydowanie pewniej sie prowadzi.

Minusem jest dwukrotnie drozsze utrzymanie takiej zawiechy.

Czy tak trudno troch poszukac w necie Wystarczylo poswiecic doslownie 10-15 minut.
__________________


kolega pytał co oznacz precyzyjny układ kierowniczy

#27 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lutego 2010 - 12:04

dużo wyjaśnia

[ATTACH]5532[/ATTACH]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#28 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 27 lutego 2010 - 13:37

dużo wyjaśnia

[ATTACH]5532[/ATTACH]


Dziękuję. Cenię rzeczowe i merytoryczne odpowiedzi.

#29 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2010 - 14:41

FPL
- kiere mozesz zdjac i zalozyc jak sam tylko chcesz. W omedze nie ma czegos takiego jak maja np VW czyli czujnik skretu ktory niezbedny jest do "ogarniecia" auta przez system antyposlizgowy
- We wszystkich autach w ktorych jest mozliwosc regulacji kata pochylu nalezy obciazyc pojazd zgodnie z tym co podaje poroducent
- BMW ma precyzyjnieszy uklad kierowniczy (jak wiele innych aut) chodz oczywiscie to zalezy..... Opel od 94 do 2003 robikl ten sam uklad kierowniczy (zmniany sily wspomagania jakie zastosowano to polepszenie ukladu). Teraz zalezy do jakich rozwiazan w bejcy robimy porownanie czy do lat 90 czy do rozwiazan po 2000
- Czesto kierowca mylnie okresla to co czuje.... (to co pisal Lendio) np zawias w passkach B5 (A4/A6) - wileowahaczowe, na tym zawiasie pojazd idzie jak w szynach i slucha sie naszych polecen z kierownicy, kierowca mysli ze to uklad kierowniczy a to efekt tego ze kolo przy ostrym zakrecie dotyka asfaltu cala powierzchnia.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#30 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 14 marca 2010 - 11:01

Mechanik robił mi pełną geometrię. W sumie z 7 godzin, bo tył był zapieczony. Robił przy mnie, jak dla siebie. Mówi, że wyszło idealnie. Zobaczymy po zmianie opon. Teraz jak trzymam kierę idealnie prosto, to nadal lekko ściąga, ale to już pewnie wina ściętych opon.

- BMW ma precyzyjnieszy uklad kierowniczy (jak wiele innych aut) chodz oczywiscie to zalezy..... Opel od 94 do 2003 robikl ten sam uklad kierowniczy (zmniany sily wspomagania jakie zastosowano to polepszenie ukladu). Teraz zalezy do jakich rozwiazan w bejcy robimy porownanie czy do lat 90 czy do rozwiazan po 2000


Ale co to znaczy precyzyjniejszy? Jak ja to odczuję?
Porównajmy do BMW z serii 7, powiedzmy 2004 r.
Czy jest naprawdę jakiś duży przeskok w stosunku do Omegi?
Poza wizerunkiem marki. Ja pytam o takie praktyczne odczucia.

#31 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 20 kwietnia 2010 - 18:11

No i lipa. Oponki nowe, ASO zarzeka się, że geometria ustawiona idealnie, a ja i tak muszę kontrować, bo jak trzymam prosto, to jedzie w lewo.

Nie wiem, może jakąś rozkalibrowaną maszynę mają.
Jutro jadę do ASO w innym mieście.
Chyba, że znacie jakiś tańszy i naprawdę godny polecenia zakład w Łodzi.

Czy dobrze myślę, że:
1) Przegląd zawieszenia
2) Wypośrodkowanie przekładni
3) Geometria?

Z ciekawostek, to oczywiście ASO robi pod obciążeniem 2x70 kg. Nie musiałem im o tym mówić. Natomiast zauważyłem, że od pozycji wyjściowej kierownica w jedną stronę robi nieco większy obrót niż w drugą. Piszecie, że ma być po równo. Natomiast ASO twierdzi, że nie może tak być, bo to wynika z budowy przekładni kierowniczej.

Robią mnie w balona?

#32 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 kwietnia 2010 - 18:43

W mojej omedze ustawiali mi kilkakrotnie geometrię, w tym raz z obciążeniem 70kg. Nie wyszła dobrze ale wszystkie bez obciążenia wychodzą idealnie. W Warszawie robi m jeden sprawdzony zakład na ul. Sabały i nigdy nie było problemów. Kilka miesięcy temu niemal straciłem do nich zaufanie, gdy powiedzieli mi, że winę za wibracje kierownicy i znoszenie w prawo ponoszą .... dwie opony, które podczas rozgrzewania na drodze odkształcają się wsposób, który daje właśnie takie skutki! Wymieniłem koła i opony i wszystkie objawy zniknęły.
Podsumowując, u mnie winę za m.in. znoszenie ponosiły dwie opony, których nijak nie dało się ułożyć.
Kiedyś w tym zakładzie rozwiązali mi problem znoszenia auta w prawo przy zdjęciu nogi z gazu. Przy przyspieszaniu jechał prosto.
Przyczyną było złe ustawienie geometrii z tyłu w taki sposób, że niby wszystko mieściło się w normie ale po jednej stronie był max dopuszczalny " - ", a po drugiej max dopuszczlny " + ". Może to Ci coś pomoże.

#33 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 20 kwietnia 2010 - 19:57

A czy można sobie samemu w prosty sposób "wypośrodkować przekładnię"? Jak się za to zabrać?

#34 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 kwietnia 2010 - 22:31

może masz kierownicę źle osadzoną na wieloklinie, tzn. przy kierownicy na wprost ramię przekładni nie jest prosto, tylko lekko skierowane w którąś stronę
Ustaw kierownicę na wprost i obejrzyj ramię przekładni z kanału

#35 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 21 kwietnia 2010 - 08:58

No więc geometria jest OK. Kwestia ustawienia kierownicy. ASO przyznaje, że jest 1-2 stopnie w prawo, ale mówią, że tam nie ma płynnej regulacji i że jak dadzą o ząbek w lewo, to będzie za bardzo w lewo. Że niby można drążkami, ale że ich maszyna pokazuje nie tyle ustawienia kierownicy, co zbieżności, więc mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Co teraz? Przywyknąć? :(

#36 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 kwietnia 2010 - 09:13

sprawdź to o czym pisałem

#37 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 21 kwietnia 2010 - 09:22

sprawdź to o czym pisałem


No ale ja już wiem, że kierownica jest troszkę krzywo na wieloklinie. Ale co z tym zrobić? :)

#38 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 21 kwietnia 2010 - 10:19

co z tym zrobić?


Przełożyć o ząbek ale na przegubie pod deską rozdzielczą, tam jest drobny ząbek wieloklinu.

#39 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 21 kwietnia 2010 - 10:42

Przełożyć o ząbek ale na przegubie pod deską rozdzielczą, tam jest drobny ząbek wieloklinu.


Powiedz mi jeszcze, dobry człowieku :), jakie narzędzia będą do tego potrzebne.

#40 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 21 kwietnia 2010 - 19:26

Narzędzia to dwie 13 mały młoteczek jakiś psikacz typu wd40.