Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jakie opinie o silnikach TD oraz TDS ???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
141 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 marca 2010 - 17:14

to ciekawe na tym sport jakie kolega ma osiągi??

#62 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2010 - 17:38

Mam papiery na zakup, tzn. fakturę poprzedniego właściciela. Skrzynię mam AR35.

A to zwracam honor. Myślałem, że skrzynia siedzi AR25, ale jeśli zmieniana, to ok.

#63 OFFLINE   condziu

condziu
  • 59 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Rudniki

Napisany 16 marca 2010 - 21:16

oto artykuł przepisany z BlogMoto

Wielu motoryzacyjnych laików skrótem „TDI” określa wszystkie nowoczesne silniki diesla bez względu na to czy produkuje je VW, Opel czy Fiat. Warto uświadomić sobie, że skrót ten jest znakiem towarowym koncernu VAG (Volkswagen Aktiengesellschaft), który miał taki wkład w rozwój jednostek wysokoprężnych, jaki Czesi w podbój kosmosu.

Współczesne diesle kulturą pracy dorównują jednostkom benzynowym, potrafią dotrzymać im kroku jeśli chodzi o parametry ekologiczne, a oferują przy tym dużo niższe spalanie. To, że silniki wysokoprężne osiągnęły taki poziom rozwoju zawdzięczamy nie komu innemu jak koncernowi FIAT. To właśnie Włosi stworzyli 15 lat temu technologię Common Rail, która jest obecnie najnowocześniejszym systemem wtrysku paliwa stosowanym przez niemal wszystkie poważne koncerny samochodowe. Jedynie wundertechniczni Niemcy spod znaku VW przez kilkanaście lat tkwili w klekoczącej i dymiącej technologii pompowtryskiwaczy, żeby w końcu w 2006 roku przyznać się do błędu i po cichaczu wprowadzać do swojej oferty silniki z „wspólną szyną”.

Może dwa słowa o samych technologiach. W wielkim uproszczeniu - szwabskie rozwiązanie zakłada, że każdy cylinder ma jakby osobną pompkę wytwarzającą ciśnienie tylko w odpowiednim momencie i wtryskującą paliwo do cylindra. We włoskim systemie wszystkie cylindry zasilane są paliwem z jednej wspólnej szyny (stąd nazwa – common rail , w której pompa utrzymuje ciągłe ciśnienie, a poszczególne wtryski otwierane są elektronicznie. Ciągła obecność ciśnienia i zupełnie inna konstrukcja wtryskiwaczy sprawia, że paliwo jest podawane do cylindra szybciej, dokładniej i może być podzielone na kilka dawek w zależności od aktualnego obciążenia silnika. W pierwszej generacji były to trzy porcje paliwa – pilotażowa, właściwa i dopalająca, a maksymalne ciśnienie wtrysku wynosiło 1350 bar. Druga ( obecnie najpopularniejsza ) umożliwia podział na 7 dawek i osiągnięcie ciśnienia rzędu 1600 bar. Trzecia generacja ( od 2003 roku ) daje ciśnienie 1800 bar i stosuje jeszcze szybsze wtryskiwacze piezokwarcowe. Obecnie trwają prace nad kolejna generacją o ciśnieniu przekraczającym 2200 bar. Na marginesie – im wyższe ciśnienie, tym lepsza jakość i rozprowadzenie mieszanki w cylindrze i efektywniejsze spalanie.

Podział wtrysku na dawki sprawił, że praca silnika była bardziej miękka, cichsza przy lepszych parametrach niż w przypadku klasycznego TDI o tej samej pojemności. W niemieckich silnikach całe paliwo podawane było w jednej porcji (w II generacji udało się z nich wycisnąć dwie dawki), co w połączeniu ze skomplikowaną mechaniką pompy emituje charakterystyczny dla szwabskich diesli klekot. Efektywniejsze spalanie paliwa w silnikach z CR sprawia też, że auta takie mniej palą i dymią. Bo jakże romantyczny jest widok wylansowanego Passata wyrzucającego z siebie przy przyspieszaniu chmurę czarnego dymu niczym stary Ursus.

Oczywiście zatwardziali obrońcy klasycznego TDI twierdzą, że CR jest na pewno systemem bardziej awaryjnym i wymaga lepszej jakości paliwa. Pomijam fakt, że zawsze dobrze lać paliwo dobrej jakości, ale awaryjność silników ze wspólną szyną jest porównywalna ze współczesnym TDI. Powodem jest oczywiście równie precyzyjna mechanika i wyrafinowana elektronika. Prawda jest taka, że Alfy czy Lancie z przełomu XX i XXI mają już na licznikach 300 albo i 500 tys. km i dalej chodzą jak brzytwa bez większych napraw (sam mam JTD z 240 tys.). Mit niezwykłej trwałości niemieckich diesli ciągnie się jeszcze od czasów Mercedesa W123 (popularna „Beczka”) którego można było zalać nawet pastą do zębów a i tak by pojechał. Pokłon dla tego auta bo jest to akurat jedna z niewielu chwalebnych kart w historii niemieckiej motoryzacji. Teraz kiedy CR w VW jest już faktem – ci sami piewcy wundertechniki tłumaczą, że Niemcy po prostu czekali, że owa technologia zostanie wystarczająco dopracowana, aby była godna VW.

Sam prototyp technologii CR dla samochodów osobowych został opracowany przez Włochów już w 1993 roku (choć prace trwały od początku lat 80.). Zaledwie trzy lata wcześniej Niemcy z dumą wprowadzali swoich silników pompowtryskiwacze. Jako, że Fiat ( ani chyba żaden koncern motoryzacyjny ) sam nie zajmuje się produkcją wtryskiwaczy – pomysł został sprzedany firmie Bosch. Wielu ekonomistów i konstruktorów uważa, że był to jeden z największych błędów koncernu – przy aktualnej popularności CR byłby to dla Włochów intratny interes. Jednak w latach 90. Fiat nie był w stanie finansowo udźwignąć rozwoju i wprowadzenia tej technologii do masowej produkcji.

W wyniku współpracy z Boschem w 1997 roku na rynku pojawiło się pierwsze auto z silnikiem ze wspólną szyną – fenomenalna Alfa Romeo 156. De facto były to dwie jednostki, które po drobnych modyfikacjach używane są przez Włochów do dziś – 1.9 JTD i 2.4 JTD. Pierwszy z nich chwilę później został przeszczepiony do Fiatów Bravo/Brava/Marea, Alf 145/146, Lancii Lybry itd.. Montowany był też w Oplach, Saabach i Suzuki, Cadillacach. Wspólna szyna pojawiła się w koncernach japońskich, francuskich, koreańskich, brytyjskich a nawet amerykańskich i indyjskich – all over the world. A VW i Audi dalej dymiło i klekotało… W międzyczasie do CR przekonał się przynajmniej Mercedes i BMW. Pierwszy rodzynek z CR ze stajni ( stajnia - idealne określenie dla niemieckiej motoryzacji ) VAG pojawił się dopiero w 2005 roku ( Audi 2.7 TDI ), ale na dobre CR jest wprowadzane do wszystkich modeli VAG od 2007 roku. Lepiej późno niż wcale… w końcu szwabenwagony będą mogły stanąć w szrankach na równi z włoskimi autami.

A na koniec wiadomość dla nieświadomych miłośników niemieckiej techniki, która ostatecznie zetnie ich z nóg. Otóż technologia TDI ( silnik doładowany z bezpośrednim wtryskiem ), którą do tej pory opisywałem jako niemiecką wcale nie była wynaleziona przez Niemców. Stworzyli ją również Włosi i po raz pierwszy zastosowali w Fiacie Croma już w 1986 roku !! Pierwsze Audi 100 TDI pojawiło się dopiero 3 lata później. Okazuje się że niemiecka wundertechnika nie jest ani niemiecka ani wunder.

cała prawda

tak to jest włosi mają najlepszą technologie niestety wykonanie gorsze.
Moim zdaniem silnik 2.5dti w omedze to najleprza jednostka jaką gosciła pod maską tego auta (sam się rozglądam za takim)prawdziwe 6 cylindrów w rzędzie to jest to,w dodatku silnk bardziej dopracowany niż 2.5tds wywalić tylko blaszki i mozna sie cieszy rykiem r6.

#64 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 17 marca 2010 - 08:28

tylko nie sugerujmy się artykułem w jakimś BlogMoto bo jak życie pokazuje, niektórzy z redaktorów nie wiedzą co piszą. Poza tym to, że jakiś Włoch wymyslił wtrysk ON nie oznacza że TDI to nie niemiecka technika. Tak samo można powiedzieć że BOSCH jest polski bo Polak wycieraczki wymyślił...

#65 OFFLINE   dareme89

dareme89
  • 96 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 17 marca 2010 - 08:43

nie wiem co uwazasz za nieprawde w tym artykule?

#66 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 17 marca 2010 - 09:02

Uważam ten art. za swietość i pełne kompendium wiedzy, zwłaszcza gdy czytam "szwaby" i "szwabenwagony". Artykuł jest nieprofesjonalny, z kilkoma zdaniami kopiuj+wklej z Wikipedii i pisany przez miłosnika włoskiej motoryzacji, nastawionego anty na wszystko co niemiecki. Cos jeszcze?

#67 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 17 marca 2010 - 09:06

moze kolega grzesiek87 opisalby jak wsadzil turbinke od 530 ? i cala reszte modyfikacji

#68 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 17 marca 2010 - 10:05

wsadzona jest u mnie turbinka garrett gt 2556v od bmw 730d

co do chipsow to gdy mialem jakies 162KM to jeb**** głowica i po temacie. Po remoncie założyłem głowice i blok od bmw 525d (dostosowali mi to w bmw serwis, bo tylko tam umieli się tym zająć) przeprogramowali mi kompa na oryginalna moc jaka rozwija bmw przy tej turbinie (nazywało się to dostosowanie oprogramowania komputera do turbiny garrett gt 2556v + dostosowanie komputera do możliwości głowicy razem z blokiem)
Aktualnie autko ma moc od 172KM do 202KM w zależności jaki tryb jazdy idzie czy eco czy sport

podobno można zrobić jakiegoś chipsa i wyciagnać jakies 250KM, ale wole już nie ryzykować wymiana kolejnej głowicy i bloku silnika :p

moj silnik jest stylizowany na oryginalna ten od bmw 730tds jak cos:D i rozwija podobna moc bez jakich kolwiek chipsow i ciśnięcia silnika

mam przejechane na tym ponad 100 tys i nic się nie dzieje

co do tej turbiny to nie zalecam wkladania jej na glowice oplowska, pownieważ będzie po głowicy. Coś takiego zrobił poprzedni właściciel i bił się potem w pierś.

Aha turbiny bmw różnia się od tych oplowskich kontrukcja - mają troche inaczej te końcówki ułożone w stosunku do mocowania i trzeba to przerabiać aby pasowało do omegi

co do pompy z nastawnikiem wymienilem na taka jaka siedzi w bmw 525 (bosch napewno, ale nie pamiętam oznaczenia) + wtryski bosch oryginalne

dodałem też zbrojone węże przelewowe

przewody wysokiego ciśnienia wymienione na rurki wytrzymujące wyższe ciśnienie - jak były te oplowskie to pękły jak zapałki :D

jakbym znalazł wszystkie fakturki z lat to by chyba okazało się, że jeszcze coś zostało zrobione :)

Pytajcie może coś jeszcze sobie przypomnę ;)

#69 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 17 marca 2010 - 11:39

jaki koszt calej operacji? i czy mozna poprostu przelozyc silnik od 2.5- 3.0d bmw ?[ jaki rocznik] ps. grzesiek87 probowalem ten temat wzucic na tuning

#70 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 17 marca 2010 - 12:58

podam ceny nowych części jakie udało mi się tanio kupić
porządna bmw głowica z blokiem 3500 PLN
nowa pompa wtryskowa bosch z nastawnikiem 2500 PLN
turbina 1500 PLN

jeśli chodzi o rocznik auta to 2000-2001 <- wtedy byly jeszcze konstrukcje ktore byly nazwane tds

#71 OFFLINE   dareme89

dareme89
  • 96 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 17 marca 2010 - 13:57

ale ja sie nie pytam czy Ci sie jezyk podoba tylko gdzie tam sa bledy, bo mowisz ze redaktor nie wie co pisze, tak jak fani niemieckiej motoryzacji mowia makaroniarze tak fani wloskiej szwabskie wozy :)

#72 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 marca 2010 - 14:16

ale ja sie nie pytam czy Ci sie jezyk podoba tylko gdzie tam sa bledy, bo mowisz ze redaktor nie wie co pisze, tak jak fani niemieckiej motoryzacji mowia makaroniarze tak fani wloskiej szwabskie wozy :)


a to co jest tam opisane jest w 100% prawda. wiecej - fiat i benzynowki robi rewelacyjne




 


#73 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 17 marca 2010 - 16:23

\ wiecej - fiat i benzynowki robi rewelacyjne

Fiat nie robi dobrych małolitrażówek. Jeśli Ople biorą olej to Fiaty go piją. Żeby nie było że jestem gołosłowny, miałem Punto III i Grande 1.2 i 1.4

#74 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 marca 2010 - 16:41

Fiat nie robi dobrych małolitrażówek. Jeśli Ople biorą olej to Fiaty go piją. Żeby nie było że jestem gołosłowny, miałem Punto III i Grande 1.2 i 1.4


a ja mam seicento 1.1 MPi - mam je od nowego ma 130 000 km najechane i zadnego brania oleju. a uzywane bylo ostro (wydlubane 70 KM)




 


#75 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2010 - 16:41

Pytajcie może coś jeszcze sobie przypomnę

No więc ja zacznę.

Po remoncie założyłem głowice i blok od bmw 525d

I zmieniłeś na gorsze... To w BMW a nie w Oplach padają głowice, a wiesz czemu? W BMW masz mniejsze kanały olejowe, przez co gorsze odprowadzanie ciepła.

Aktualnie autko ma moc od 172KM do 202KM w zależności jaki tryb jazdy idzie czy eco czy sport

I że niby jak to uaktywniasz w DDE 2? W grę wchodziło by przełączenie map między sobą, a w tym sterowniku to niemal niemożliwe.

moj silnik jest stylizowany na oryginalna ten od bmw 730tds jak cos i rozwija podobna moc bez jakich kolwiek chipsow i ciśnięcia silnika

To masz w końcu chipa czy nie?

co do tej turbiny to nie zalecam wkladania jej na glowice oplowska, pownieważ będzie po głowicy. Coś takiego zrobił poprzedni właściciel i bił się potem w pierś.

Niby dlaczego? Weź mi to wytłumacz.

co do pompy z nastawnikiem wymienilem na taka jaka siedzi w bmw 525 (bosch napewno, ale nie pamiętam oznaczenia) + wtryski bosch oryginalne

Przecież to to samo, wtryski na bank są takie same. Różnica może polegać na modelu nastawnika, ale jeśli nastawnik nie współgra z ECU silnika, to nie odpali. Jaki masz ECU? Od Opla czy od BMW? Jakie oznaczenie?

Aktualnie autko ma moc od 172KM do 202KM w zależności jaki tryb jazdy idzie czy eco czy sport

Gdzie hamowałeś? Masz wykres? Wrzuć na forum. Swoją drogą, to gdzie Ci hamowali
automat? Ile wyszło Nm?
Przy tej mocy musiałbyś mieć dobre 350 Nm, a to już granica wytrzymałości automatu. Swoją drogą, to podaj tu oznaczenie skrzyni.

Jak będziesz nagrywał film, to nagraj na tych "trybach" eco i sport.

#76 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 marca 2010 - 17:53

Fiat nie robi dobrych małolitrażówek. Jeśli Ople biorą olej to Fiaty go piją. Żeby nie było że jestem gołosłowny, miałem Punto III i Grande 1.2 i 1.4


ja miałem fiata punto II 1,2 16V gaz i oleju ani grama nie brał jedna wada to zawieszenie, szczególnie tył, dość żwawy 80 KM:D

#77 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 17 marca 2010 - 18:27

wicek - odnośnie ECU to nie jest seryjny - nie pasuje nawet do tej skrzynki trójkątnej - są wa sterowniki przełączane między soba dwie kości - i to nie jest chip tuning
co do głowicy oplowskiej to juz raz mi ja wywialo dlatego zmienilem na bmw
co do nastawnika to nie tylko numerem się różni, doczytaj sobie w google :p to się sam przekonasz

#78 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2010 - 18:32

Odpowiedz na resztę i daj jakieś potwierdzenie osiągów. Jaka ta skrzynia?

W Omegach masz nastawniki indukcyjne, w BMW indukcyjne i potencjometryczne, więc nie mów, że różni się nie tylko numerem...

#79 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 17 marca 2010 - 19:46

teraz wiem ze skrzynia jest napewno ar35 (byłem na kanale), ale i tak sie wsteczny lekko schrzanił od tej mocy :p
uzbieram troche grosza bede bil do beast po części.
Co do osiągów to hamownia była robione jeszcze na cieknącej turbinie - zrobie turbo i zrobie od nowa test.

Mam jakies tam wykresy nawet od poprzedniego wlasciciela - byl chips na 168KM, ale glowice wywialo :D dlatego postanowilem ostro przerobic silnik i zachowac moc bez jakis chipsow

Co do hamowni to poznań - adres podać?

widziałem filmik kiedyś na zlocie mieliście hamownie, również dla automatów była?

Co do wtrysków i pompy wtryskowej to powiem jedno jakość jakość jakość wykonania !!! przecież widze co się dzieje z oplowskimi częsciami a co z tymi od bmw oryginalnymi

Pytanie - jak można zmierzyć pojemność silnika? chciałbym sprawdzić jaka jest pojemnosc po zmianie tego bloku i glowicy

a co do cześci bmw to porównaj sobie jak pompuje pompka od bmw a ta oplowska - 300% lepsza wydajoność jest w tej od bmw :))

co do komputera to nie ma na nim nic napisane (dużo większa puszka od tych waszych oplowskich tyle widze wizualnie) - mam tylko na fakturze od bmw " dostosowanie ECU " - z tego co wiem to wzieli niby oplowski ECU, ale przerobili go wg parametrow od bmw.

Chciałem mieć jeden efekt - solidny silnik, mocny i potrafiący duzo tys km najechać - reszta to była sprawa bmw jak to zrobią

#80 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2010 - 19:53

widziałem filmik kiedyś na zlocie mieliście hamownie, również dla automatów była?

Nie, na automacie wywalało 400 km.

Co do wtrysków i pompy wtryskowej to powiem jedno jakość jakość jakość wykonania ! przecież widze co się dzieje z oplowskimi częsciami a co z tymi od bmw oryginalnymi

Eee... Dobra, nic nie mówię.

Co do hamowni to poznań - adres podać?

Pewnie GEKO.