Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jakie opinie o silnikach TD oraz TDS ???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
141 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 19 marca 2010 - 19:25

ale nie 110 km/h na 1 biegu ten silnik nawet po mega tuningu nierozkręci się do ponad 10000 RPM

wiesz obserwacja licznika predkosci zawsze jest chyba malo dokladna szczegolnie w automacie moze mial troche mniej [ spozniona reakcja na zmiane biegu ] , mi bardziej chodzi o calosc tuningu , niesmialo powiem ze swoja kluske bujnelem na 4 biegu do 180 scigajac sie z bratem autostrada , jechalismy leb w leb ja lewym pasem a on prawym , ja majac wtedy 130km - on alfa 156 1.9jtd [ on oczywiscie na 5 biegu ] i tez nie jestem przekonany a nawet sceptyczny co do wskazan licznika ;)

#102 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 20 marca 2010 - 13:31

możecie się kłócić o wszystko, ale niemożliwością jest rozpędzenia auta na 1. biegu do 110km/h na miłość Boską. 3.0 benzyna pociska koło 100km/h przy 6700rpm i czterobiegowej długiej skrzyni a automat w 2.5DTI jest 5cio biegowy, więc przełożenia jeszcze krótsze....

#103 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 20 marca 2010 - 15:41

może kręci mu się do 15k obr. :innySmiech: sorry nie mogłem sie powstrzymać.

#104 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 14 października 2013 - 19:15

Cześć chłopaki. Zastanawiam się nad TDSem (wiem, wiem ale wiadomo o co chodzi) ale się waham. Proszę głównie użytkowników Omeg z tymi silnikami o kilka zdań jak się spisują, ile palą, jak się nimi jeździ, jak z awariami, czy dają radę na redbullu?
Wiecie albo mi doradźcie albo odradźcie
Nie mam nikogo znajomego w okolicy z takim silnikiem. Będę wdzięczny.

#105 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 października 2013 - 19:30

ja mam 2.5TD od lat 3albo4 i co mogę powiedzieć żadnych dużych awarii nie było razej drobne i to z winy poprzedniego właściciela jakie były awarie juz pisze wymiana rurki od podciśnienia wymiana instalacji silnika bo ktoś ją źle puścił i się przetarła regulator napięcia zmieniałem przelewy wtrysków a filtrach olejach itp nie wspominam bo to trzeba zawsze zrobić raz czyściłem nastawnik i wymieniałem uszczelki pod kolektorem wydechowym szczotki w rozruszniku i to tyle przez ten czas ..... po zakupie założyłem chip z allegro na 150ps po schamowaniu okazało sie że zrobił 159 koni :) z chipem jeżdżę już 2,5 roku 45tyś km i nic się nie dzieje spalanie to przy ostrej jeździe 10l a na emeryta 7l w zimę pali dobrze brakuje 6biegu w manualu oczywiście silnik bardzo elastyczny na 5 biegu można śmiało 50 km/h jechać. Ważne jest chyba w jakim stanie wyjściowym kupisz auto !!

#106 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 października 2013 - 19:42

ja też mam swoją od 5 lat około i złego słowa nie mogę powiedzieć. zimą były problemy przy odpaleni bo poprzedni właściciel wrzucił świece iskry i padły po pół roku. od 4 lat mam bosha bodajże i żadnych problemów. w mieście spalo do 13 litrów a w trasie nawet schodził do 4 :p

#107 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 14 października 2013 - 19:52

Oooo no proszę, jak na razie jestem na plus :p

#108 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 października 2013 - 20:20

Jeżeli trafisz na kogoś, kto nie oszczędzał na eksploatacji i robił wszystko na czas i tak, jak powinno być zrobione, to będziesz zadowolony z tego silnika. Mnie się trafiło zadbane auto i przy silniku nic nie musiałem robić. Co prawda wymieniałem pompę wtryskową, ale to wina kiepskiego paliwa i durnych. mechaników.
Co do spalania, to jeżdżąc na bardzo krótkich odcinkach w mieście pali spokojnie 10l, ale w trasie jest względnie oszczędny - mnie udało się zrobić trasę 940km na zbiorniku.

Podstawą dla tego silnika są dobry olej(polecam Motul) i dobre, niemieckie filtry.

#109 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2013 - 23:40

ja też mam swoją od 5 lat około i złego słowa nie mogę powiedzieć. zimą były problemy przy odpaleni bo poprzedni właściciel wrzucił świece iskry i padły po pół roku. od 4 lat mam bosha bodajże i żadnych problemów. w mieście spalo do 13 litrów a w trasie nawet schodził do 4 :p



Prawie w domu wszystkich pobudziłem jak te 4 litry przeczytałem. Chyba że mowa o spalaniu na 50km to wtedy wszystko ok.


Brakuje 6 biegu na trasie, demon prędkości to też nie jest, ale do toczenia się na trasie z prędkością 90-110km jest bardzo fajny, spali poniżej 7 litrów, w mieście sporo więcej.

#110 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 15 października 2013 - 06:44

ja swoją mam od ponad roku... kupilem tanio bo poprzednia wlascicielka bała sie jezdzic ze wzdgledu na przegrzewajacy sie silnik... co okazalo sie ze chlodnica zawalona kamieniem i wetylatory nie podłączone!!! zrobilem i kupilem nowa chlodnice i problemu nie ma.... ciezko odpalała w zime... wina leciwego akumulatora i świec arowych marki iskra.... po za tym nic takiego sie nie działo... chociaz mysle nad zmiana na mv6... ale TD naprawde polecam i nie słuchaj mechanikow co to mowia ze " nie kupuj tego bo tylko w warsztacie bedziesz stał". owszem ale jak kupisz dojechana sztuke ktorej wlasciciel nie kochal to cala lista wymian czesci eksploatacyjnych spadnie na Ciebie.. przy zakupie warto dobrze obejzec a nawet zabrac na ogledziny kogos kto ma takie auto i wie na co zwracac uwage...

#111 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 października 2013 - 18:59

Prawie w domu wszystkich pobudziłem jak te 4 litry przeczytałem. Chyba że mowa o spalaniu na 50km to wtedy wszystko ok.


:masakra: znajdź sobie temat w którym wiele osób to potwierdza. bo jest od groma takich niedowiarków a sprawdzałem to osobiście. dwa razy na trasie Warszawa-Gdańsk

#112 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 października 2013 - 19:22

Wg komputera, czy metodą lania pod korek? Bo zrobiłem tym autem ponad 100 000km i nie potrafię sobie tego wyobrazić.
Zazwyczaj mam ciężką nogę, bo nie interesuje mnie spalanie, ale udało mi się zejść wg komputera na 6.4l na trasie 250km. Oczywiście jazda w trybie emeryta :). Ile wyszło faktycznie nie chciało mi się sprawdzać

#113 OFFLINE   czapelka

czapelka
  • 21 postów
  • Dołączył: 10-08-2010

Napisany 15 października 2013 - 19:43

od 6 lat mam td przebieg 350 tys ,150 ja zrobilem nigdy mnie niezawiodla,spalanie od 7 do 9 zima 10,jesli sie dba o ten silnik nigdy cie nie zawiedzie,nigdy nie kupie wieswagena bo to dopiero padluchy!!!!!!!tylko bmw lub merc

#114 OFFLINE   OmegaSteinmetz

OmegaSteinmetz
  • 59 postów
  • Dołączył: 28-09-2011
  • Skąd: Bierzów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 października 2013 - 20:09

swoją mam od 2 lat , nie narzekam , lista usterek to : wymieniony bendix na rozruszniku bo sie ślizgał , świece zarowe , sprzęgło wiskotyczne , i sprzęgło jest teraz w fazie remontu . nie będe pisał juz o amortyzatorach i takich duperelach bo to rzecz normalna . tylko jedyna hak to to że ja mam nową mape i IC co daje jej 177km (130KW) . na silnik nie idzie narzekać , bardzo elastyczny . spalanie ,na postoju 1.2l/h , trasa 8 na emeryta , 10 w mieście jak sie jeździ dynamicznie . naprawde polecam .

#115 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 października 2013 - 20:32

tylko bmw lub merc


Tylko BMW. Mercedesa Ci korozja wykończy :-D

Jak widzę, że ludzie piszą o spalaniu 4l to niech dopiszą że na 70km. Wloką się jak piz... i patrzą na śmieszny komputerek z zużyciem chwilowym to krew mnie zalewa:masakra:

Nie oszukujmy się, na naszym rynku nie kupisz dobrego TD-sa w Omedze lub BMW. Silniki te mają gigantyczne przebiegi, ale na blacie małe 200.000
a naprawy przewyższają niejednokrotnie wartość samochodu...

#116 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 października 2013 - 21:03

jesli chodzi o diesla w omedze tylko 2.5td lub nowszy 2.5dti, reszta silnikow to raczej do mniejszych aut, zresztą kultura pracy przemawia za 2.5td, 2.0/2.2dti to nie dla mnie, jesli ktos kupi omege z 2.5td i mu sie sypie silnik i za głowę się łapie że złoma kupił to tylko wina poprzedniego właściciela który auto zajechał, ewentualnie mechaników którzy nie bardzo wiedzą jak obsługiwać ten silnik

dla przykładu omega z 95r 2.5td którą do niedawna miałem-sprowadziłem (super ją wspominam) miała przebieg 298tys.km.gdy sie rozstałem (przebieg realny), przy pomiarach kompresja na cylindrach 31bar/na wszystkich garach, ciśnienie oleju 1.5bar na luziku przy lekkim zwiększaniu obrotów do 3.5bar, olej 5w40 wymieniany co ok 12tys.km. bez dolewek starczało, pompa nie naprawiana nigdy-paliła od szczała na ciepłym, na biegu jałowym wewnątrz silnika nie było czuć ani słychać, a silnik w moich rękach nie jedno zniósł
jak sprzedawałem -poszła od ręki

#117 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 15 października 2013 - 22:04

mi osobiscie elegancko sie jezdzilo 2,5td (teraz brakuje momentu przy niskich obrotach :p )
z usterek wisko zjechalo przy spadku z obrotow przy zmianie biegow i narobilo balaganu
no i pompa ciekla, po odebraniu od mechanika no i dzwon i na zyletki :masakra:
ale po ustawieniu pompy po miescie komp wskazywal 8l, wczesniej ok 13l
na trasie ok 6,5 (stale 90km/h) po ustawieniu pompy nie zdazylem sprawdzic ale pewnie mniej

#118 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 października 2013 - 22:11

ostatnio widziałem spalanie 4,1L w katalogu Insigni 2.0CDTI 160KM. Jak ja kiedyś jechałem to na emeryta wychodziło 6,8L a przy butowaniu i za 8L wychodziło. Gdzie tu logika gdzie tu sens ?

W każdym razie spalanie 4L (w trasie) w omedze 2.5TD czy 2.5DTI jest tak samo tylko katalogowe :p

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#119 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 15 października 2013 - 22:13

W każdym razie spalanie 4L (w trasie) w omedze 2.5TD czy 2.5DTI jest tak samo tylko katalogowe :p


2m za tirem i mozna uzyskac 4 litry :p

#120 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 października 2013 - 22:19

2m za tirem i mozna uzyskac 4 litry :p


tylko jeszcze przez te 2 metry musi być linka podczepiona :p

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365