

jakie opinie o silnikach TD oraz TDS ???
#21
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 00:37
Mam w domu stare czasopisma w ktorych sa opisywane dobrze jedne i drugie auta, i w owych czasach kiedy BMW wypuscilo TDSa Passaty mialy diesle 1,9d o mocy 64 koni a turbodoladowane 75 dopiero pozniej wprowadzili TDI ktore mialy 90 koni.
Takze 143 konna trojka to byl prawie kosmos, mam taki artykul zatytuowany "Teraz takze sciganci moga jezdzic dieslem" czyli BMW 325 TDS i ponizej 10s do setki...
Takze w porownaniu z owczesnym konkurentom byl to fajny dieselek.
#22
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 01:08
Wiem co piszę, jeszcze nic nie piłem dzisiaj a pisałem na podstawie użytkowników BMW bo wielu znam. U mnie w mieście BMW klub jest b. duży i mam kontakt z tymi ludźmi. Zresztą jak wejdziesz na forum BMW to tam ten silnik jest bardzo chwalony. U nas odwrotnie.Chyba nie wiesz co piszesz... W Oplu była ulepszona głowica, miała większe kanały olejowe jak w BMW. Nie wiem na jakiej w ogóle podstawie napisałeś, że w BMW to lepiej się spisuje, ale ok.
#23
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 07:48
porownanie VAGa do TD z Omegi to masakra pod wzgledem kultury pracy, TDI to traktor...
tylko, ze w srodku samochodu, to już nie taki traktor - to po pierwsze.
Po drugie mają moc taką jak w omedze (oczywiście w wersjach 130KM - choć żaden problem,z eby ze 110 zrobic 130). A po trzecie - superb czy A6 1,9TDI 110-130KM czyli auta podobnej klasy jak Omega (a moze wyższej?

Mój superb palił srednio 6,5-7,5 co dla omegi jest nieosiągalne (żeby nie bylo - nie móie o trasach, a o cyklu mieszanym z przewagą miejskiego).
Ja rozumiem, ze są tu sami Omegomaniacy ... ale jak ktoś narzeka na 1,9TDI tzn że jest, hmm, lekko skrzywiony.
Gdyby omega B miala fajnego diesla - napewno takiego bym sobie kupił.
#24
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 08:55
1,9TDI tzn że jest, hmm, lekko skrzywiony
Rozrząd na pasku, zajefajny "klin"na wale, czadowe pompowtryski , ścierające się wałki rozrządu, korekty dawek rozruchowych za jedyne 600-800 pln bo nie pali na ciepło.....
Cita z całym szacunkiem czy Ty wiesz co piszesz? Jesli traktor z VAG to tylko 90km , max 110 afn , reszta to szambo.
#25
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 09:14
prywatnie jestem użytkownikiem łamagi ale służbowo jeżdże VAGiem 1,9 TDI PD i uważam ten silnik za nieporozumienie, dodam że są to nowe auta, mam również sporo znajomych co jeździ VAGiem lub 1,9 lub 2,5 i wszyscy jednogłośnie uważają że te silniki są głośne i chamskie, a jeżdżą tym autami bo mało palą i wszyscy takie mają, co do spalania to zauważ że A6 z klekotem pod maską waży prawie 300 kg mniej niż omega, a jedyny silnik z VAGa który by mi osobiście pasował to stara jednostka z A6 C4 2,5 R5 140 KM, o awaryjności tych aut się nie wypowiadam.ale jak ktoś narzeka na 1,9TDI tzn że jest, hmm, lekko skrzywiony.
#26
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 09:15
Rozrząd na pasku, zajefajny "klin"na wale, czadowe pompowtryski , ścierające się wałki rozrządu, korekty dawek rozruchowych za jedyne 600-800 pln bo nie pali na ciepło.....
Cita z całym szacunkiem czy Ty wiesz co piszesz? Jesli traktor z VAG to tylko 90km , max 110 afn , reszta to szambo.
z całym szacunkiem a czy Ty odróniasz 2,5TDI od 1,9TDI?
2,5TDI mocniejszy, ale bardziej kłopotliwy i kosztowny w utrzymaniu. Tu wycierające sie wałki i problemyz odpalaniem zdarzają sie często.
1,9TDI zaś to jeden z tych diesli, gdzie mozna kupować prawie w ciemno, a jesli nawet wystąpi jakas usterka to naprawisz ją wszędzie, za niewielkie pieniądze. Rozrząd to grosze, wymieni go każdy. Oszczędny, dynamiczny.. owszem troche głosny, ale znów bez przesady - co mnie interesuje czy hałasuje pod maska. Dla mnie liczy sie to co jest w srodku w samochodzie, a tam juz jest przyzwoicie.
Inaczej sie ma rzecz z 2,0TDI, gdzie szlag moze człowieka trafić na mysl o kosztach niektorych napraw (podobnie w starym 2,5TDI V6)
Silniki 1,9TDI robią po 0,5mln kilometrów i ich nie dotykasz, a ze po drodze naprawisz alternator i wymienisz rozrząd za dosłownie grosze. Trzeba mieć wyjątkowego pecha, zeby zrbić w 1,9TDI coś więcej - a weź pod uwage ile tego po naszych drogcah jeździ. Gdyby tyle silników omegowskich bylo w PL to w warsztatach bylyby tylko 2,5TD
ps. tyle, ze nam wątek ucieka.
#27
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 09:20
z całym szacunkiem a czy Ty odróniasz 2,5TDI od 1,9TDI?
Zdziwiłbyś się.
Przestańmy już.
#28
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 11:57
a tak poza tym , to moim skromnym zdaniem utrzymanie nowego passacika z 1,9 TDi jest znacznie kosztowniejsze niż mojej starej omegi, wiem to z doświadczenia gdyż teściu ma takowego passacika i wiem jakie ponosi koszty związane z wymianą rozrządu , zawieszenia itp,
dla przykładu ja za wymianę tulejek na przodzie (obie strony) i zbieżność zapłaciłem 550 pln
teściowi nie starczy to nawet na wymianę na jednej stronie nie wspominając o zbieżności
koszty wymiany rozrządu są bardzo zbliżone ale w omedze robi się to raz na 300 000? albo więcej.
poza tym trudno porównywać nasze bardzo często wysłużone silniki w omegach do nowych montowanych w passatach
#29
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 12:19
Ale audi jak ktoś wspomniał 2.5 TDI pali 13 litrów mojemu znajomemu a mi omega 9 litr
a co do Passata z 96r to nie porównujcie tego czegoś do omegi z tego samego roku. dla mnie to kwadraciak i częsawka jak ktoś pomykał takim paskiem i wsiadł do omegi to tak jakby przeskoczył w czasie ładne 10 lat..
i naprawdę temat wałkowany już nie jeden raz jak ktoś kupuje autko to i tak trza dołożyć do każdego i powiem jeszcze tak kolega się zraził do omegi 2,5 Td ale pewnie do mechaników nieudaczników co mu naprawiali i kasa szła a auto nie chodziło tak jak miało i to tyle.
kupuj TD i ciesz się z jazdy:D:D:D
#30
OFFLINE
#31
OFFLINE
#32
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 13:51
Gdyby omega B miala fajnego diesla - napewno takiego bym sobie kupił.
Troche bym z Toba po polemizowal.
Nie zgdze sie ze 2.5 DTI w omedze to nie jest fajny dieasel.
Mialem 2.5 TD i to w bardzo dobrym stanie przez 3 lata, teraz mam 2.5 DTI i to zupelnie inne swiaty.
TD tez jest dobrym silnikiem ale juz przestarzalym i faktycznie usterkowym (nie awaryjnym).
2.5 DTI ma juz dwa walki roz. 24 zawory, comon raila i turbine ze zmienna geometria. Kultura pracy 2.5 DTI wporownaniu do TD jest o lata swietlne lepsza. Spalanie tryb mieszany, styl jazdy umiarkowany - 8 litrow. Przy tej masie auta nie ma tragedii
Wywalisz jeb.... blaszki z kolektora i jezdzisz do bolu.
Wracajac do tematu - jezeli uda Ci sie kupic w miare dobrym stanie omege 2.5 TD to polecam jak najbardziej... chociaz moze jednak warto dolozyc i kupic 2.5 DTI
#33
OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 21:56
ROZSĄDNY KIEROWCA -DOBRY SAMOCHÓD
#34
OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 21:04
#35
OFFLINE
Napisany 03 marca 2010 - 21:25
potwierdzam ze vag to dno. najlepsze diesle robi koncern fiata, mowie tu o silnikach do 2,5l bo wiadomo ze wiekszych nie robia. kto wymyslil common rail? oczywiscie fiat i najpierw wlozyl do Alfy 156. wiem ze kochacie omegi i dla was wloszczyzna to dno, ale uwierzcie ze przyjemnosc z jazdy dieslami fiata ( mialem okazje jezdzic w 4 Alfach ) jest wieksza niz 2.5 TD i DTI. nie wspomne o pancerwagonach z tdi.... ostatnio bylo porownanie w tvn turbo samochodu z koncernu fiata ( mito lub punto ) z jakims vw.... bylo slychac roznice w glosnosci pracy silnikow, i niech nikt nie mowi ze w passatach nie slychac tego glosnego klekotu w srodku bo slychac. dla ludzi kochajacych samochody, mysle ze wiekszosc na forum jest takich, nie jest wazne czy diesel spali 6l czy 6,5l, bo w spalaniu silniki VW sa swietne, ale proponuje przejechac sie nowymi dieslami fiata 1,9jtdm o mocy 150km lub 2,4 chybaq 170km. Wtedy zrozumiecie dlaczego uwazam ze te silniki sa lepsze od tdi... pozdrawiam
wszystko fajnie tylko silniki 1.3cdti, 1.9 cdti stosowane w GM to te same silniki co fiatowskie jtd. a te pracuje jeszcze ladniej niz fiatowskie
#36
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 10:08
ostatnio bylo porownanie w tvn turbo samochodu z koncernu fiata ( mito lub punto ) z jakims vw.... bylo slychac roznice w glosnosci pracy silnikow
fiat punto i skoda fabia
#37
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 10:24
#38
OFFLINE
#39
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 20:47
#40
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 20:55
beast nie wiem czy chodza lepiej nie jezdzilem, ale Ci wierze. ogolnie wkurza mnie tylko to ze w polsce diesle vw sa zaje***** tylko z tej zasady ze mnostwo polakow nie patrzy na wyglad i kupuje passata, ktory wyglada jak by go w pudelka wycieli. nie mowie o ostatniej odslonie bo w koncu nie byl nudny chociaz nie w moim stylu. sa lepsze silniki diesla niz vw.
vw nie ma wcale tak dobrych silnikow, fakt ze 1.9 sa pancerne ale juz 2.0 to szmelc. niestety u nas w polsce caly czas ludzie naiwnie wierza ze maja diesla od dziadka z przebiegiem 180 000 km. gdize faktycznie to auto za granica trzepie 40 000 rocznie - inaczej taki klekot sie nie oplaca za granica.
fakt faktem ze nowe diesle sa bardziej wysilone - mniej odporne na kiepskie paliwo i nie natluka tylu kilosow co stare klekoty