Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI czy warto kupić??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 lutego 2010 - 17:08

Witam forumowiczów,
planuję kupić Omege po fl. Jaki silnik polecacie?? Ja byłem nastawiony na 2.2 w benzynie i gazie, ale spotkałem goscia, który mnie namawiiał na 2.5 DTI 150KM z silnikiem BMW.Bardzo ją chwalił. Proszę o jakieś opinie o tym dieslu, pozdrawiam

#2 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 lutego 2010 - 17:12

Wyszukiwarka.

#3 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 lutego 2010 - 17:22

Ja takim od paru dni jeżdżę i jestem zadowolony. Wcześniej miałem 2,5 TD, też byłem zadowolony, ale ten obecny to rakieta :)

#4 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 lutego 2010 - 18:37

Goraco polecam, poprzednio mialem 2.5 td i od miesiaca jezdze 2.5 DTI. Jakosc materialow w BFL ulegla bardzo duuuzej poprawie w stosunku do B. Jest duzo ciszej w srodku i nie mowie tylko o silniku bo 2.5 DTI jest 24 zaworowy ma comon raila i 2 walki wiec z zalozenia kultura pracy silnika jest lepsza i cichsza ale mowie o wyciszeniu kabiny. Jak dla mnie idealna przesiadka.

Od poniedzialku jestem tez po chipie 180KM i 400Nm robi swoje teraz to dopiero jest rakieta :jump:

goraco polecam tylko ciezko znalezc 2.5 DTI w dobrym stanie, ja troche szukalem i do tego w manualu znalazlem

#5 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 lutego 2010 - 18:40

Jakosc materialow w BFL ulegla bardzo duuuzej poprawie w stosunku do B.


Ta, szczególnie jakość boczków drzwiowych - ja dziękuję za taką "dużą poprawę" ;)

#6 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 lutego 2010 - 18:42

Ja mam automat i nie narzekam. Co do chip tuningu to nie jestem zwolennikiem, ale to rzecz gustu. Mój egzemplarz nie wygląda na dobry stan. Pracuje ładnie i gładko. :)

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 lutego 2010 - 18:48

Ta, szczególnie jakość boczków drzwiowych - ja dziękuję za taką "dużą poprawę" ;)


też uważam, że wnętrze w B jest i trwalsze, i ładniejsze

#8 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 lutego 2010 - 18:50

Co fakt to fakt. Bardziej mi się boczki z B podobały. :)

#9 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 lutego 2010 - 19:01

Fakt to wszystko kwestia gustu. Mi osobiscie srodek BFL zdecydowanie bardziej sie podoba od B, a co do boczkow to faktycznie czytalem ze w BFL zdziera sie powloka przy pstryczkach od szyb. U mnie jest to w idealnym stanie moze dlatego tak to mnie nie irytuje. ;)

Generalnie co do srodka to ok, kwestia gustu. ale co do silnika 2.5 DTI naprawde nie ma sie czego czepiac, a porownujac go do mojego poprzedniego 2.5 TD to przepasc... cisza, kultura pracy, elastycznosc, dynamika, (porownuje seriie bez chipa) inny swiat...

#10 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 lutego 2010 - 19:07

Przeglądałem swego czasu dział Diesel i powiem tak: postów o awariach 2,5 TD jest od liku a jeśli chodzi o 2,5 DTI to są sporadzyczne awarie opisywane i głównie dotyczą urwanych blaszek z kolektora ssącego. Jak się je zdemnotuje to problem znika. :)

#11 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 lutego 2010 - 20:23

Przeglądałem swego czasu dział Diesel i powiem tak: postów o awariach 2,5 TD jest od liku a jeśli chodzi o 2,5 DTI to są sporadzyczne awarie opisywane i głównie dotyczą urwanych blaszek z kolektora ssącego. Jak się je zdemnotuje to problem znika.


a) bo 2.5 DTI obecnie mają 7-9 lat, 2.5 TD mają 9-16 lat
b) 2.5 TD produkowane było wcześniej na przestrzeni 8 lat, 2.5DTI później i tylko przez 3 lata - 2.5TD jest popularniejsze, statystycznie więc też więcej tematów o awariach :)

#12 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 lutego 2010 - 20:31

Może i tak.

#13 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 04 lutego 2010 - 22:58

Ja swoją śmigam od ponad roku i powiem, że za każdym razem jak gdzieś jadę to sprawia mi to dużo frajdy. Jeździłem wieloma samochodami, ale Omega z tym silnikiem pasuje mi najbardziej. Oczywiście ma też swoje słabe punkty. Żeby później nie biadolić na forum zaraz po zakupie skontroluj kolektor ssący i te cholerne blaszki dla świętego spokoju i możesz cieszyc się wg mnie naprawdę dopracowanym samochodem. Ja mam natrzaskane 265 tys. i zarówno cała konsola jak i boczki drzwi wyglądają bardzo ładnie i nie wydają z siebie żadnych dźwięków. Oczywiście polecam wersję Executive lub Design Edition;)

#14 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 04 lutego 2010 - 23:29

w 1OO % zgadzam się z kolegą ziutek

#15 OFFLINE   vader

vader
  • 3 postów
  • Dołączył: 16-12-2009

Napisany 05 lutego 2010 - 10:08

jeśli silni BMW to 2,5 TDS a nie 2,5DTI wszystko zależy ile ma na kulane km ja mam omegę 2,5 tds z silnikiem BMW i sobie chwale ale przy dzisiejszej cenie oleju napędowego raczej bym wybrał samochód na benzynę :) zawsze można wstawić gaz jak dużo jeździsz

#16 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 05 lutego 2010 - 11:17

Chłopie w Oplu montowany był 2,5 TD a to nie to samo co TDS (było już tyle razy maglowane) silnik podobny ale nie taki sam. Co do 2,5 DTI - taki silnik również montowany był w BMW poszukaj na forum gdzieś jest to wyjaśnione.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#17 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2010 - 11:21

Ja też mialem 2,5DTI i uważam, ze to całkiem fajny silniczek.

Jedyny problem tego silnika to ... trudnośc w znalezieniu (i pewnego rodzaju loteria) zadabanego i zdrowego egzemplarza. Napewno mozna od razu odpuścić sobie wszelkie okazje (jeszcze bardziej niż w przypadku Vki)

#18 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 05 lutego 2010 - 11:34

Co racja to racja. Czasem można się całkiem nieźle naciąć.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#19 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2010 - 14:37

jeśli silni BMW to 2,5 TDS a nie 2,5DTI

jak już to w omedze TD i jest to silnik M51 z BMW a 2,5DTi to silnik M57 również z BMW

#20 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 05 lutego 2010 - 15:37

Ja takim od paru dni jeżdżę i jestem zadowolony. Wcześniej miałem 2,5 TD, też byłem zadowolony, ale ten obecny to rakieta :)


CaponeAl, a Ty swoją już sprzedajesz, czy do galerii foty z ogłoszenia wstawiłeś? ;)

http://moto.allegro...._mega_spas.html

swoją drogą 24 tys. + opłaty = naprawdę sporo...