Zeby przy ustawieniu LO/max zimne odciac nagrzewnice. A akumulator podcisnien jest po to zeby przy gwaltownym otwarciu przepustnicy nawiewy i obieg zamkniety sie nie "rozjezdzaly".więc po co ten zawór jest?


Zawór trójdrożny ogrzewania - zasada działania
#141
OFFLINE
Napisany 02 listopad 2012 - 16:37
#142
OFFLINE
Napisany 02 listopad 2012 - 17:09
Zeby przy ustawieniu LO/max zimne odciac nagrzewnice. A akumulator podcisnien jest po to zeby przy gwaltownym otwarciu przepustnicy nawiewy i obieg zamkniety sie nie "rozjezdzaly".
dzięki .więc muszę to wszystko doprowadzić do ori stanu po jakimś paproku

#143
OFFLINE
Napisany 03 listopad 2012 - 16:38
Napewno przy dodawaniu gazu jak masz ustawiony nadmuch na kierowcę to przełancza ci na szybę lub dmucha tylko na szybę nieważne na jaką pozycję masz ustawione
Ja mam tak w aucie pomimo tego, że wszystko ( tak mi sie wydaje ) jest na swoim miejscu. I nie mam pojęcia co jest nie tak. Mam tak już 4 lata.
#144
OFFLINE
Napisany 03 listopad 2012 - 18:09
Zamien miejscami wezyki na akumulatorze podcisnien. Jak dalej bedzie tak samo go wymien.Ja mam tak w aucie pomimo tego, że wszystko ( tak mi sie wydaje ) jest na swoim miejscu
#145
OFFLINE
Napisany 08 grudzień 2012 - 16:22
No głupotę znalazł...
Słuchajcie

Pacjent to OMEGA B, 96rok, bez klimatyzacji silnik 2.0 8V + LPG. Problem polega na tym że nie ma tego zaworu trójdrożnego. Węże wychodzące z nagrzewnicy (sztuk dwa oczywiscie) wchodzą od razu w trójnik od gazu, układ jest podpięty równolegle wiec prawidłowo ale nie ma tego dynksa zaworu nagrzewnicy i nie ma nigdzie dyndającego wężyka do tego zaworu. W 2.0 8V także on jest? Problem jest taki że nagrzewnica wymieniona (stara ciekła i było cały czas parowanie szyb), rurki te aluminiowe wewnątrz łączące nagrzewnice i komore silnika gorące, węże gorące, temperatura 90stopni na blacie, linki ręcznie zablokowałem żeby wykluczyć pokrętła i leci CONAJWYŻEJ letnie powietrze. Płyn chłodzenia także wymieniany, układ odpowietrzony.
O co tu chodzi?
#146
OFFLINE
Napisany 08 grudzień 2012 - 18:14
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#147
OFFLINE
Napisany 08 grudzień 2012 - 19:35
o nic , nie ma klimy - nie ma zaworu , na jaką nagrzewnicę wymieniłeś ??
Pewnie kupił z Allegro nową ( zamiennik ) i słabo jest wydajna. Mam też ten sam problem, kupiłem nówkę, rurki gorące jak diabli ( na wejściu i wyjściu z nagrzewnicy ), a dmucha letnim powietrzem z kratek. Jestem wkurzony, ponieważ narobiłem się z tą nagrzewnicą i moim zdaniem jest lipa. Powinno zionąć gorącem z kratek jak z piekła, a tu takie rozczarowanie


#148
OFFLINE
Napisany 08 grudzień 2012 - 20:05
Pewnie kupił z Allegro nową ( zamiennik ) i słabo jest wydajna.
dokładnie , bo te zamienniki mają mniej rurek i nie dają rady nagrzać przepływającego powietrza do odpowiedniej temperatury
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#149
OFFLINE
Napisany 09 grudzień 2012 - 19:33
Z nagrzewnicą sie moze nie narobiłem aż nadto (schowek out, i bez ściagania dechy ją bokiem wyszarpnąłem), ale sam fakt że przeciez jest nowa, śmierdziała typowo, leciało letnie, ale teraz silnik 90stopni, wszystko gorące a letnie to to nawet nie jest. Klapy w porzadku....
W innych autach wymieniałem na 'zamienniki' i było albo gorąco albo sauna. A tutaj to szkoda gadac.
#150
OFFLINE
Napisany 09 grudzień 2012 - 22:21
To mnie pocieszyliście...
Z nagrzewnicą sie moze nie narobiłem aż nadto (schowek out, i bez ściagania dechy ją bokiem wyszarpnąłem), ale sam fakt że przeciez jest nowa, śmierdziała typowo, leciało letnie, ale teraz silnik 90stopni, wszystko gorące a letnie to to nawet nie jest. Klapy w porzadku....
W innych autach wymieniałem na 'zamienniki' i było albo gorąco albo sauna. A tutaj to szkoda gadac.
Właśnie kupiłem od kolegi z forum używaną z 2007 roku nagrzewnicę, ale oryginalną, dał mi miesiąc gwarancji, że w aucie będę miał w końcu ciepło. te zamienniki to lipa z tego co widać. Niby coś tam grzeją ale to wszystko jest lipa. Oryginalna Valeo ma 13 rurek, a te zamienniki zaledwie 8, stąd taki efekt. Jak tylko przyjdzie to wymieniam i zobaczymy jaki będzie efekt.
#151
OFFLINE
Napisany 09 grudzień 2012 - 23:45
#152
OFFLINE
Napisany 10 grudzień 2012 - 09:18
Właśnie kupiłem od kolegi z forum używaną z 2007 roku nagrzewnicę, ale oryginalną, dał mi miesiąc gwarancji, że w aucie będę miał w końcu ciepło. te zamienniki to lipa z tego co widać.
Ile trzeba wyłożyć za SPRAWNĄ, ale używaną i oryginalną?
Najgorsze jest to że jest to w aucie znajomego który potrafi w tydzien zrobić 2000km. Ten tydzien auto stoi i moge podziałać ale musiałbym miec pewność że zakupiona używana i niecieknąca oryginalna nagrzewnica rozwiąże problem.
#153
OFFLINE
Napisany 10 grudzień 2012 - 09:59
Użyłem szukajki i znalazłem kilka tematów z których nic nie wynikło oraz jeden temat w którym mowa że w 2.5TD nie ma tego zaworu, choć są i tacy którzy go mają.
Mam u siebie klimatronika i pompkę wspomagającą jeśli to ma znaczenie.
Wszystkie węże wyglądają na ori, nie ma żadnych sztukówek itp.
Gdzie mam szukać tego zaworu bo pod maską go po prostu nie ma?
Jeśli faktycznie go nie ma to chętnie bym go zamontował choćby po to by klima miała lżej. Byłbym wdzięczny za konkretną odpowiedź lub linka do tematu który przegapiłem.
#154
OFFLINE
Napisany 10 grudzień 2012 - 23:23
Zakupiłem od forumowicza oryginał. Zobaczymy co z tego wyjdzie

#155
OFFLINE
Napisany 11 grudzień 2012 - 19:14
No dobra.
Zakupiłem od forumowicza oryginał. Zobaczymy co z tego wyjdzieDzieki za nakierowanie.
Ja jutro będę miał "nową" nagrzewnicę, w sobotę działam i zobaczymy czy gra warta świeczki.
#156
OFFLINE
Napisany 11 grudzień 2012 - 20:31
Ja zajrzałem do środka.
https://picasaweb.go...feat=directlink
Tutaj zobaczycie jak wygląda nagrzewnica wewnątrz po używaniu przez kilkanaście lat ori GM płynu chłodniczego.Drożnych było tylko kilka rurek.
#157
OFFLINE
Napisany 12 grudzień 2012 - 22:58

#158
OFFLINE
#159
OFFLINE
Napisany 12 grudzień 2012 - 23:12


#160
OFFLINE
Napisany 12 grudzień 2012 - 23:18
Założyłem wąż ogrodowy na kran z gorącą wodą, w garażu oczywiście, żeby mnie ktoś nie posądził że omegę do kuchni zabrałem:D. Następnie ogrodowego połączyłem z wężem, który wchodzi przez ścianę grodziową do kabiny i sru:D
Przelałem tak chwilkę, następnie przełączyłem szlaufa na drugi wąż i znowu i tak kilka razy. Jak opróżniłem boiler 80 litrowy z gorącej wody to już wylatywała tylko czysta woda.
Na początku leciało błoto, następnie żur, potem pomyje i czysta woda.
Ewentualnego kamienia to na pewno nie ruszyło ale cel został osiągnięty. W aucie gorąco jak w saunie niezależnie od tego jak duży mróz:D