Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór trójdrożny ogrzewania - zasada działania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
204 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maj 2011 - 19:52

A ja mam ustawione na LOW i rurki są tak gorące,że nie idzie ich w ogóle dotknąc tak samo jak bym miał włączone ogrzewanie żadnej różnicy podciśnienie działa zawór niedawno wymieniony czy tu może miec wpływ złe podłączenie gazu czy raczej nie?


a masz tak podłączony parownik http://forum.omegakl...61&postcount=37

#102 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 22 maj 2011 - 20:24

Robert dzisiaj już nie zobaczę ale jutro oblukam temat i zobaczę wiem że jakiś rozgałęźnik mam przy wlocie na nagrzewnice o ile dobrze zapamiętałem

#103 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 22 maj 2011 - 20:34

może jest złe podpięty zawór

#104 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 24 maj 2011 - 22:26

No wrocilem z garazu kurcze chcialem zrobic foty aby pokazac co i jak ale nie dalo rady tego ujac wiec tak Robert tak jak na tej fotce przez zaworem jest trojnik zasilanie na zawor i na reduktor ,nastepnie góra z zaworu do tej pompki pod zbiorniczkiem co sie znajduje i z pompki w scianke u góry wchodzi do nagrzewnicy nastepnie przy wyjsciu z nagrzewnicy trojnik jeden idzie do reduktora a drugi nie moglem sie dopatrzec ale chyba dolne wyjscie w zaworze ale to chyba cos nie halooo?!@#(kurde teraz juz zgupialem)
...kurde cos chyba zle oblukalem tam tal malo miejsca

#105 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maj 2011 - 23:16

No wrocilem z garazu kurcze chcialem zrobic foty aby pokazac co i jak ale nie dalo rady tego ujac wiec tak Robert tak jak na tej fotce przez zaworem jest trojnik zasilanie na zawor i na reduktor ,nastepnie góra z zaworu do tej pompki pod zbiorniczkiem co sie znajduje i z pompki w scianke u góry wchodzi do nagrzewnicy nastepnie przy wyjsciu z nagrzewnicy trojnik jeden idzie do reduktora a drugi nie moglem sie dopatrzec ale chyba dolne wyjscie w zaworze ale to chyba cos nie halooo?!@#(kurde teraz juz zgupialem)
...kurde cos chyba zle oblukalem tam tal malo miejsca


w skrócie, zasilanie parownika przed zaworem trójdrożnym, powrót z parownika do węża pod zbiornikiem wyrównawczym. Nie do pompki obiegu.:)

#106 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 maj 2011 - 08:04

No a ja mam powrót od razu przy wyjściu z nagrzewnicy to tak może być?Z nagrzewnicy wychodzi jakiś kawałeczek wężyka zakończony trójnikiem i stamtąd połączony z powrotem parownika jest ok?Na pewno nie jest tak jak na fotce.

to może jest za blisko nagrzewnicy ten trojnik i nawet po zamknięciu zaworu do nagrzewnicy naciera przez powrót?Może tak być czy raczej nie bardzo?

#107 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 maj 2011 - 12:19

No a ja mam powrót od razu przy wyjściu z nagrzewnicy to tak może być?Z nagrzewnicy wychodzi jakiś kawałeczek wężyka zakończony trójnikiem i stamtąd połączony z powrotem parownika jest ok?Na pewno nie jest tak jak na fotce.

to może jest za blisko nagrzewnicy ten trojnik i nawet po zamknięciu zaworu do nagrzewnicy naciera przez powrót?Może tak być czy raczej nie bardzo?


przecież napisałem jak ma być:)

#108 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 maj 2011 - 14:20

Robert a powiedz czy moje obecne podłączenie ma wpływ na tą wiecznie gorącą nagrzewnice?

#109 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 maj 2011 - 22:50

Robert a powiedz czy moje obecne podłączenie ma wpływ na tą wiecznie gorącą nagrzewnice?


pewnie ma, w V6 jest tylko jedna możliwość podłączenia zasilania parownika i dwie możliwości podłączenia powrotu od parownika, jedna którą podałem, druga do wężyka przepustnicy. Inne opcje szwankują. Myślę, że wyczerpaliśmy temat podłączania parownika w V6.:)

#110 OFFLINE   czornykamil

czornykamil
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-03-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 25 lipiec 2011 - 20:29

Panowie, a u mnie znowu w 2.0 16 klima manual (dziś zaczęło kapać) leci mi z tego zaworu jak mam ustawione na zimne powietrze, jak pokrętła są przestawione na ciepłe powietrze to nic nie kapie. W środku auta sucho :)
Po kilku próbach ustał wyciek na zimnym powietrzu również ... troszkę to dziwne...:o

#111 OFFLINE   tysiakPL

tysiakPL
  • 16 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: okolice Łęczycy

Napisany 12 sierpień 2011 - 21:09

Panowie, a u mnie znowu w 2.0 16 klima manual (dziś zaczęło kapać) leci mi z tego zaworu jak mam ustawione na zimne powietrze, jak pokrętła są przestawione na ciepłe powietrze to nic nie kapie. W środku auta sucho :)
Po kilku próbach ustał wyciek na zimnym powietrzu również ... troszkę to dziwne...:o


Z tego co wywnioskowałem z wcześniejszych postów to wychodzi na to ze podciśnienie podnosi membrane w tym zaworze tylko wtedy gdy ustawimy powietrze na low czy też na najzimniejsze w manualu, a gdy na cieplejsze to membrana wraca do pierwotnego stanu i to moze dlatego kapie tylko gdy na zimne ustawisz. Mi kapało przy każdym ustawieniu, dziś wymieniłem to dziadostwo. Kupiłem oryginalną używke z angola od gościa z aleksa. Tobie też doradzam wymiane, zamienniki juz za 40 zl kupisz albo i taniej a jak chcesz to na PW Ci podam numer tego gościa z aleksandrowa bo on ma kilka klusek z angli na części.

#112 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 sierpień 2011 - 08:55

panowie a co się stanie zima jak ja nie mam tego zaworka i mam wstawiona rurkę i zaślepione podciśnienie ?

#113 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 sierpień 2011 - 09:11

nic




 


#114 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 sierpień 2011 - 16:54

ogrzewanie itp będzie działać ??

#115 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 sierpień 2011 - 16:59

bedzie




 


#116 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 sierpień 2011 - 05:46

jeszcze jedno czy będzie miało to jakiś wpływ na moc auta ??

#117 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 18 sierpień 2011 - 08:10

Nie nie ma to wpływu na moc auta.

#118 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 sierpień 2011 - 17:25

ok bardzo mnie taka odpowiedz satysfakcjonuje :)
:tank:

#119 OFFLINE   mati1

mati1
  • 26 postów
  • Dołączył: 24-02-2010
  • Skąd: Kożuchów

Napisany 29 sierpień 2011 - 10:19

Ja mam problem mianowicie nie działaja mi pokrętła od ustawiania kierunków nawiewu a poza tym jak zagrzeje motor 2.0 16V i jak go zgasze na jakieś 20 min to z kratek nawiewu leci mi przez kilka sekund bardzo ciepłe wilgotne powietrze. nie mam pojecia co się dzieje. Pomóżcie bo mnie to już dobija
:szpital:

#120 OFFLINE   Gad10

Gad10
  • 9 postów
  • Dołączył: 29-04-2011
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna

Napisany 09 grudzień 2011 - 21:51

Ja mam problem mianowicie nie działaja mi pokrętła od ustawiania kierunków nawiewu a poza tym jak zagrzeje motor 2.0 16V i jak go zgasze na jakieś 20 min to z kratek nawiewu leci mi przez kilka sekund bardzo ciepłe wilgotne powietrze. nie mam pojecia co się dzieje. Pomóżcie bo mnie to już dobija
:szpital:


mam ten sam problem co kolega... czy ktoś juz to ogarnął... prosze o pomoc

zawor ma byc umieszczony zlaczem podcisnienia do gory. reszta jak w opisie


to ja mam wielki problem bo nie mam takiego zaworu u siebie a mam 2.0 16V+GAZ
i co teraz ;(