

Zawór trójdrożny ogrzewania - zasada działania
#61
OFFLINE
Napisany 04 wrzesień 2010 - 23:20
Jakiś czas temu strzelił zawór trójdrożny i woda ciurkiem leciała. Wymieniłem na jakiś zamiennik (35zł) bo była taka potrzeba żeby do domu wrócić a oryginał(137zł) mogli mi ściągnąć dopiero za 2dni.
Okazało się że ten zamiennik odcina dopływ do nagrzewnicy nawet przy włączonym ogrzewaniu na HI a co za tym idzie nie ma grzania w środku auta. Sprawdziłem podciśnienie które dochodzi do zaworu i wg. porad kolegi beast-a (za co ślicznie dziękuję) podciśnienie zasysa membranę zaworu w momencie ustawienia klimy na LOW, aby puścić obieg cieczy powrotem na silnik ograniczając przepływ na nagrzewnicy.
Jednakże przy ustawieniu klimy na HI też jest delikatne podciśnienie dawane na zawór trójdrożny malutkie ale jest (sprawdziłem) i zamiennik sobie z tym nie radzi bo zamyka dopływ do nagrzewnicy (i TU ogromna prośba do użytkowników omegi kupujcie jeśli macie możliwość oryginalne części a problemów mieć nie będziecie).
Długo myślałem co jest nie tak, robiłem płukankę i inne ceregiele z odpowietrzaniem. Po zakupie oryginalnego zaworu problem znika, Grzeje w aucie jak potrzeba i chłodzi jak ustawi się na LO.
Idzie zima i jak ktoś jeszcze ma problemy z grzaniem w aucie a ZAMIENNIK nie wyrabia to polecam sposób doraźny aczkolwiek pomaga. Trzeba tylko zdjąć podciśnienie z zaworu trójdrożnego i zaślepić aby nie dostawał się tam bród. Obieg będzie cały czas szedł na nagrzewnice lecz przy ustawieniu klimy na LO powietrze z nawiewów będzie chłodne ale nie lodowate (jak na klimie). Króciec na zaworze od podciśnienia też polecam zaślepić aby się membrana nie brudziła. Zimę przejeździcie a potem polecam sklep i zakup oryginału.
#62
OFFLINE
Napisany 19 wrzesień 2010 - 18:46
#63
OFFLINE
Napisany 19 wrzesień 2010 - 18:54
Trzeba tylko zdjąć podciśnienie z zaworu trójdrożnego i zaślepić aby nie dostawał się tam bród. Obieg będzie cały czas szedł na nagrzewnice lecz przy ustawieniu klimy na LO powietrze z nawiewów będzie chłodne ale nie lodowate (jak na klimie). Króciec na zaworze od podciśnienia też polecam zaślepić aby się membrana nie brudziła.
A ty czytać nie umiesz ze zrozumieniem, diabel1??
#64
OFFLINE
Napisany 28 wrzesień 2010 - 20:28
#65
OFFLINE
Napisany 28 wrzesień 2010 - 20:48
A mam pytanie.Miałem problem z zaworem trójdrożnym (gumka sie wyręciła na drugą stronę) Po wymianie super podciśnienie działa tylko jest brak ogrzewania....JAk silnik się nagrzeje na maxa wtedy ogrzewanie jest delikatne jak silnik delikatnie ciepły brak grzania,I pytanie czy mnogłem pomylić węze które wchodzą do zaworu trójdrożnego??
A wymieniłeś na oryginał czy zamiennik??
#66
OFFLINE
Napisany 28 wrzesień 2010 - 20:55
#67
OFFLINE
Napisany 10 październik 2010 - 14:44

gg 512561
#68
OFFLINE
Napisany 10 październik 2010 - 17:05
#69
OFFLINE
Napisany 12 październik 2010 - 17:53

#70
OFFLINE
#71
OFFLINE
Napisany 12 październik 2010 - 18:45
#72
OFFLINE
#73
OFFLINE
Napisany 12 październik 2010 - 18:59
#74
OFFLINE
Napisany 12 październik 2010 - 20:08
Mnie jakos nie ubywa plynu... a oryginalu nie mam.Po prostu świetnie.... jak nie urok to sraczka.... jak wiem z doświadczenia i z wcześniejszych postów zamiennik za jakieś 40zł nie bedzie działał, nie wie ktoś gdzie w poznaniu lub okolicy dostanę oryginał ?
#75
OFFLINE
Napisany 12 październik 2010 - 20:15
#76
OFFLINE
Napisany 12 październik 2010 - 20:18
Mam podobnie.Mnie jakos nie ubywa plynu... a oryginalu nie mam.
#77
OFFLINE
Napisany 14 październik 2010 - 20:47
#78
OFFLINE
Napisany 15 październik 2010 - 17:22
#79
OFFLINE
Napisany 15 październik 2010 - 19:59
#80
OFFLINE
Napisany 15 październik 2010 - 21:10
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"