Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niekontrolowane zarzucanie tyłem??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 stycznia 2010 - 11:19

cały mam Ci klepnąć ten Vin? i wytłumacz mi co to jest 4.22 bo nic nie czaje


4.22 to przelozenie dyrefencjalu. najkrotszy most w omedze. powoduje lepsze przyspieszenie ale mniejsza vmax




 


#62 OFFLINE   marian22222222

marian22222222
  • 27 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 12 stycznia 2010 - 19:59

4.22 to przelozenie dyrefencjalu. najkrotszy most w omedze. powoduje lepsze przyspieszenie ale mniejsza vmax


W0L0VBF6931143053 mój Vin. To podaj mi jak mozesz czy mam 4.22

#63 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 stycznia 2010 - 08:24

W0L0VBF6931143053 mój Vin. To podaj mi jak mozesz czy mam 4.22


masz 4.22




 


#64 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2010 - 18:06

Ja ostatnio przerepetowałem dwie BFl-ki 2.2 automat i niestety lipka...nie było 4.22... :) Także chyba nie we wszystkich były :)

#65 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 stycznia 2010 - 19:23

No wlasnie moja poprzednia omega B kombi '96 2.5DT miala czesciowo blokowany tylny dyfer. i na sniegu mozna bylo bardzo fajnie polatac, i duzo latwiej wyjezdzalo sie ze sniegu i podjezdzalo na sniegu.

Obecnie brakuje mi tego bardzo w BFL 2.5DTI, a te wszystkie TC, ESP itp to zabawki i tyle. Jedyne co sie przydaje to ABS.

Zebym nie byl goloslowny i zeby nie posypaly sie zaraz zdania ze sie nie znam na poslizgach itp...

moje przejazdy treningowe...

tutaj jade jako pierwszy (mokro)


tutaj na suchym


Przy okazji zapraszam wszystkich posiadaczy omeg do sprobowania swoich umiejetnosci i podszlifowania ich na treningu ktory organizuje na torze poznan w ta niedziele 17 stycznia 2010r. na torze bedzie lezal snieg wiec i bez szpery da sie polatac i poprobowac i czegos sie nauczyc bo moze kiedys uratuje was z opresji w tylnonapedowym aucie jakim jest omega.
Naprawde warto tym bardziej ze jest to tor i jest to bezpieczniejsze niz probowanie na drogach czy parkingach.

Oczywiscie sluze rada i moge usiasc jako pasazer i podpowiedziec co i jak (jestem instruktorem driftu w Akademii Driftingu Macieja Polody www.polodyperformance.com)

Wszystkie informacje o treningu znajdziecie na mojej stronie www.drifting.pl
albo piszcie na priva

pozdrawiam
jordi

#66 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 13 stycznia 2010 - 21:21

to ty jesteś Dudko?

#67 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2010 - 21:39

W 2.2 16v montowali tylko 4,22 i 3,9

http://www.opel-info...be/ha_diff.html

#68 OFFLINE   rysiek018

rysiek018
  • 53 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:35

to jeśli u mnie jest pompa abs'u DX to mam u siebie zwykłe TC czy TC+???

#69 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:49

Przy okazji zapraszam wszystkich posiadaczy omeg do sprobowania swoich umiejetnosci i podszlifowania ich na treningu ktory organizuje na torze poznan w ta niedziele 17 stycznia 2010r.
jordi



możesz podać jakies bliższe informacje?
Godzina, zasady uczestnictwa, koszt itd..

Kto wie, moze udałoby mi sie dojechac do Poznania.


ps. Moge to, jesli chcesz, później wydzielić to nowego wątku, np. w spotach poznańskich.

#70 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 stycznia 2010 - 23:16

a jak ja się "nie znam na poślizgach" to ESP mi dużo daje

#71 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 stycznia 2010 - 00:32

możesz podać jakies bliższe informacje?
Godzina, zasady uczestnictwa, koszt itd..

Kto wie, moze udałoby mi sie dojechac do Poznania.

Cita... jak uda mi sie zalatwic kask, to jade... koszt to 150zl. http://forum.omegakl...&postcount=1668

#72 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 20 stycznia 2010 - 21:28

Ja tam mam automat i w sumie stare zimówki po poprzednim właścicielu. Nie narzekam na jazdę w zimie, a mam taką trasę, że i kopny śnieg i zasolone czarne drogi.
Mam taka zasadę, że jak jadę to co kawałek delikatnie hamuję sprawdzając przyczepność. Na przednio-napędówce oprócz hamowania można było wyczaić uślizg przyspieszając. W omie wolę nie ryzykować, choć czasem niby na czarnej drodze tył zamyszkuje.
TC działa jak powinien, działa jako ostrzeżenie "hej chłopie uważaj bo jest ślisko" nie traktuję go jako sapportu dla mich błędów.
Brakuje mi skrętnych kół napędowych. W Calibrze można było przebić się przez śnieg skręcając również kierownicą. Tu już tylko po prostej. Przydałaby się szpera.
No i trzeba wozić wiaderko z popiołem z kominka. Przydaje się. :-)

#73 OFFLINE   witos1987

witos1987
  • 29 postów
  • Dołączył: 11-08-2009

Napisany 16 lutego 2010 - 14:04

ja jestem bardzo mile zaskoczony sterownością mojej kluski na śliskim. Mam TC i fakt ESP to to nie jest ale napewno pomaga i to dużo, jadąc normalnie bez gwałtownych rochów gaz w podłodze i napewno nie zarzuci tyłem. Ale najlepsze zaczybna się po wyłączeniu TC. Co do dociążania tyłu to myślę że to głupota - lepiej zainwestować w dobre opony - ja mam Nokiany w bardzo dobrym stanie i na moje podwórko gdzie ojciec nie może wjechać hyundaiem przodem ja wjeżdżam spokojnie na wstecznym :D
Nie wiem jak wy ale ja mniej się boję jeździć kluską 3.0 niż Vectrą 1.6 z przednim napędem. Jak taką Vectrę zarzuci gdzieś boczkiem to pozostaje się tylko modlić bo tyłek poleci kilka razy w prawo i lewo a w Omedze wystarczy puścić gaz i lekko skontrować - zero stresu. Już nigdy nie kupie auta z napędem na przód :D

#74 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 lutego 2010 - 14:35

ja jestem bardzo mile zaskoczony sterownością mojej kluski na śliskim. Mam TC i fakt ESP to to nie jest ale napewno pomaga i to dużo, jadąc normalnie bez gwałtownych rochów gaz w podłodze i napewno nie zarzuci tyłem. Ale najlepsze zaczybna się po wyłączeniu TC. Co do dociążania tyłu to myślę że to głupota - lepiej zainwestować w dobre opony - ja mam Nokiany w bardzo dobrym stanie i na moje podwórko gdzie ojciec nie może wjechać hyundaiem przodem ja wjeżdżam spokojnie na wstecznym :D
Nie wiem jak wy ale ja mniej się boję jeździć kluską 3.0 niż Vectrą 1.6 z przednim napędem. Jak taką Vectrę zarzuci gdzieś boczkiem to pozostaje się tylko modlić bo tyłek poleci kilka razy w prawo i lewo a w Omedze wystarczy puścić gaz i lekko skontrować - zero stresu. Już nigdy nie kupie auta z napędem na przód :D


Bo autem z napedem na przod tez trzeba umiec. jak tylek w taki lata na boki to wystarczy dodac gazu i ladnie wyciagnie do prostego
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#75 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 16 lutego 2010 - 18:22

Bo autem z napedem na przod tez trzeba umiec. jak tylek w taki lata na boki to wystarczy dodac gazu i ladnie wyciagnie do prostego

Dokładnie. Odwrotnie niż w tylnym napędzie.