Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niekontrolowane zarzucanie tyłem??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 stycznia 2010 - 16:42

j atam teraz mam wyłączone TC - czyli jezdze z wyczuciem bo u mni są tak zasypane drogi a właściwie nie odsniezane... że masakra...
ze dwa razy się zakopałemale tylko dlatego że nie wyłączyłęm TC i autko poprostu staneło i opadło na śniegu... jak wyjezdzłame z dojazdu do bloku :smiech: mimo to bez większych problemw wyjechałem i to mam autoamcik... bujanie samochodu... potrzeba troche wprawy ale da rade...
ale bez ABS-u to ju troche by się cięzko jezdziło...
przyzwyczajenie... :) do dobrego...

#42 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2010 - 18:06

ale bez ABS-u to ju troche by się cięzko jezdziło...


ee tam ;-)

ps. a co do wyłączenie TC - masz racje, ja dziś bym sie dziś z TC nie ruszył z miejsca ;-)

http://forum.omegakl...ead.php?t=33161

#43 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 10 stycznia 2010 - 18:58

wez zatankuj do pełna to zawsze kilkadziesiąt kilo więcej na tylnej osi :D

#44 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 stycznia 2010 - 19:23

wez zatankuj do pełna to zawsze kilkadziesiąt kilo więcej na tylnej osi

:smiech:
jakieś 65 kilo/litrów
:nabijacz:

#45 OFFLINE   marian22222222

marian22222222
  • 27 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 10 stycznia 2010 - 21:05

troche się dowiedziałem czytając wasze wypowiedzi i jedna tylko mnie zainteresowała dot. geometri. wydaje mi się ze mój problem tkwi w tm e teraz mam automat i dlatego czasami mnie niekontrolowanie zarzuci

a płytę chodnikową już wruciłem teraz jeszcze jedna musze skołować:)

#46 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 stycznia 2010 - 21:06

troche się dowiedziałem czytając wasze wypowiedzi i jedna tylko mnie zainteresowała dot. geometri. wydaje mi się ze mój problem tkwi w tm e teraz mam automat i dlatego czasami mnie niekontrolowanie zarzuci


Niech zgadne, zazwyczaj przy redukcji biegu?

#47 OFFLINE   marian22222222

marian22222222
  • 27 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 10 stycznia 2010 - 21:23

no nawet nie wiem na jakim biegu. pietwsza zima na automacie i przy wiekszej mocy i dlatego.

#48 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2010 - 21:40

Moim zdaniem Twój problem wynika z:
1) słabe opony (zeszłej zimy też miałem ten problem chociaż opony michelin ale tylko 4mm bieżnika, teraz nowe uniroyal i jedzie się pewnie) i zrywasz przyczepność na śliskiej nawierzchni nawet przy delikatnym dodaniu gazu,
albo
2) nie opanowałeś jeszcze techniki jazdy automatem i odpowiedniego zmieniania biegów przy użyciu pedału gazu (była gdzieś ostatnio na forum dyskusja na temat zrywania przyczepności podczas wyprzedzania na mokrej nawierzchni w automacie, odszukaj sobie temat, bo było ciekawie).

#49 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 stycznia 2010 - 21:48

techniki jazdy automatem i odpowiedniego zmieniania biegów przy użyciu pedału gazu

w automacie to raczej biegi zmienia... sam automat... w zalezności od prędkości jazdy...

#50 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2010 - 22:07

mam Fuldy na zimowkach - z tylu tylko butle lpg woze i tube i zadnego niekontrolowanego poslizgu nie mialem. ale kiedy chce to lekki dodanie gazu i leci bokiem. TC OFF i 4.22 robi swoje :)




 


#51 OFFLINE   marian22222222

marian22222222
  • 27 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 10 stycznia 2010 - 22:08

o ciekaw mysl zaraz poszukam bo mnie to zaciekawiło i pierwsze słyszę, dzieki.

#52 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2010 - 22:12

o ciekaw mysl zaraz poszukam bo mnie to zaciekawiło i pierwsze słyszę, dzieki.


daj mi ViN jesli masz automat do duze prawdopodobienstwo ze masz 4.22




 


#53 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2010 - 22:27

w automacie to raczej biegi zmienia... sam automat... w zalezności od prędkości jazdy...


Oczywiście, że jest tak jak piszesz, ale z tego co się orientuję to do pewnego stopnia można decydować o momencie zmiany biegu odpowiednim naciskiem na pedał gazu, tj. wciskając mocniej pedał gazu automat ciągnie do trochę wyższej predkości obrotowej zanim zmieni bieg niż przy delikatnym wciskaniu gazu, gdzie wrzuca wyższy bieg wcześniej.

#54 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2010 - 22:30

w automacie to raczej biegi zmienia... sam automat... w zalezności od prędkości jazdy...


w zależności od prędkości, połozenie pedału gazu, obrotów, temp powietrza, temp silnika, momentu na skrzyni...

Tak cczy inaczej automatem w wielu przypadkach da sie automatem zmienić bieg dokladnie wtedy kiedy ma sie na to ochote, choc nie zawsze i nie jest to aż takie proste, jednak nie w tym rzecz.

Rzecz w tym, zeby nauczyć sie jechać tak, zeby automat nie zmienił biegu w momencie kiedy my niechcemy - a to już takie trudne nie jest.

#55 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 stycznia 2010 - 10:18

Napisał GISKARD
w automacie to raczej biegi zmienia... sam automat... w zalezności od prędkości jazdy...

w zależności od prędkości, połozenie pedału gazu, obrotów, temp powietrza, temp silnika, momentu na skrzyni...

mimo to w dalszym ciagu to nie kierowca zmienia (wybiera) bieg na którym chce jechać tylko automat... :wink:
:peace:

natomiast wszystkie czynnik które wymieniliscie wpływające na zmine biegu w automacie są jak najbardziej ważne...
dodał bym jeszcze ze wsoje stroy ze przełożenie w moście też jest wazne (odnośnie momentu obrotowego na kołach)
jak miałem seryjny to było w miare ok
- teraz to jest oprostu prawie cały czas ślizganko
:)
:)
:)
a slizganko jest fajne
:wink:

#56 OFFLINE   Piotrek.sz

Piotrek.sz
  • 194 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: Koty-STA K.Koźle-OK Skwierzyna-FMI
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2010 - 10:59

Zanim kupiłem Omegę coś mi się kojarzy że gdzieś czytałem że turbodiesle miały seryjnie częściowo blokowany dyfer- jakoś sprawnie to auto na sliskim rusza...
Było coś takiego czy mi się coś pomyliło?

#57 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 stycznia 2010 - 11:01

Zanim kupiłem Omegę coś mi się kojarzy że gdzieś czytałem że turbodiesle miały seryjnie częściowo blokowany dyfer- jakoś sprawnie to auto na sliskim rusza...
Było coś takiego czy mi się coś pomyliło?


jakas czesc diesli napewno. ale w wiekszosci byl zwykly dyfer.




 


#58 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2010 - 11:01

pomyliło.

Szpere - czyli dyferencjał o ograniczonym poślizgu owszem mozna spotkać w omedze, ale częściej w A3000. W Omedze B występowała b. rzadko, ale byla dostepna.

#59 OFFLINE   Piotrek.sz

Piotrek.sz
  • 194 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: Koty-STA K.Koźle-OK Skwierzyna-FMI
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2010 - 11:14

Właśnie pytam tu bo szukałem coś na ten temat i nie mogłem trafić:)
Dzięki za odpowiedzi:)

#60 OFFLINE   marian22222222

marian22222222
  • 27 postów
  • Dołączył: 09-09-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 11 stycznia 2010 - 22:05

daj mi ViN jesli masz automat do duze prawdopodobienstwo ze masz 4.22


cały mam Ci klepnąć ten Vin? i wytłumacz mi co to jest 4.22 bo nic nie czaje