Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niekontrolowane zarzucanie tyłem??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 stycznia 2010 - 08:14

Moim zdaniem omega na sliskim zachowuje sie bardzo dobrze mimo ze zimowki mam 235/45/17 Nokian i sa rewelacyjne, na lepszych nie jezdzilem. Wjezdzam w gleboki snieg i z niego wyjezdzam bez problemu, sniegowych kolein nie odczuwam, jedzie jak po szynach. Auto na sliskim nie robi czegos czego bym nie chcial. Ostatnio na jakiejs wezszej powiatowce wyprzedzalem 2 tiry, lewe kola jechaly w glebokim sniegu, prawe po ubitym zlodowacialym sniegu i nawet wtedy omega zachowywala sie stabilnie.

Doncortino ma racje, ten naped prowokuje i nie wolno dac sie poniesc:D

#22 OFFLINE   GrzegorzWOT

GrzegorzWOT
  • 55 postów
  • Dołączył: 07-12-2007
  • Skąd: Otwock

Napisany 10 stycznia 2010 - 08:27

Pewien jesteś? A jechałeś kiedyś autem z ESP? :) Bo u mnie chociaż nie wiem jak bym próbował (na łuku po śniegu gaz w podłogę itp) to okręcić nie chce :)

Gdzie można jechać szybciej to można, ale jak wyrzuci tyłek na łuku przy 120km/h po śniegu to już nic nie pomoże..

Więc jak bym powiedział, że na ciężką nogę elektronika jest, ale na brak rozumu już nie bardzo :D


heheheheheheheh poczytaj co napisałeś. Czasem warto pomyśleć zanim się napisze. A auto z ESP miałem.

#23 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 stycznia 2010 - 09:38

nie wiem czy w każdej sześciogarowej FL, ale chyba w każdej było montowane TC+.

no nie w kazdej.bodajze jak sie nie myle to po drobnym liftingu w 2001 kiedy to weszly 2.6 i 3.2 i 2.5dti.
reszta miala samo TC

#24 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 stycznia 2010 - 09:43

TC+ jest z tego co pamietam od RM '98w Valkach, a od RM '02 ESP w szesciocylindrowkach.

#25 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 stycznia 2010 - 09:48

TC+ jest z tego co pamietam od RM '98w Valkach, a od RM '02 ESP w szesciocylindrowkach.


omega nie ma esp,ma TC+.ja mam fl-ke i mam TC.TC+ weszlo z nowymi silnikami

#26 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 stycznia 2010 - 09:51

omega nie ma esp,ma TC+.ja mam fl-ke i mam TC.TC+ weszlo z nowymi silnikami


Mylisz sie, z nowymi silnikami weszlo ESP. Najpierw w 2.5 Dti, potem w 2.6 i 3.2.

#27 OFFLINE   Piotrek.sz

Piotrek.sz
  • 194 postów
  • Dołączył: 07-05-2009
  • Skąd: Koty-STA K.Koźle-OK Skwierzyna-FMI
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2010 - 09:53

dzisiaj jadąc do Gorzowa bardziej się obawiałem że jadący z naprzeciwka samochód stanie bokiem przed moją maską niż tego że moja omega się okręci


Dokładnie- to samo mam- ze strachem w auta z naprzeciwka patrzę:)

#28 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 stycznia 2010 - 09:53

Nowsze Omegi mają tzw TC+ ktory potrafi na wzór ESP (ale to nadal nie jest ESP)

nie mialy tego jestem pewien i nie tylko ja

#29 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2010 - 09:55

nie mialy tego jestem pewien i nie tylko ja


czego nie miały?
TC+?

musisz więc troche doczytac...

#30 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 stycznia 2010 - 09:56

czego nie miały?

esp

#31 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2010 - 09:58

esp


1. nie pisałem o ESP tylko o TC+ wiec musisz przeczytać mój post jeszcze raz, bo njie zrozumialeś co napisalem
2. ostatnie egzemplarze BFL miały ESP

ps. to jedna z moich EX omeg 2,5DTI 2002 rok - zwracam uwage na drugi przycisk od dołu po prawej. Jakość niestety nie powala

Dodany obrazek


Ja tam mam u siebie tylko abs i ogólnie nie narzekam,


ja tam teraz nie mam nawet ABSu i jakoś żyje i nie mam problemu z prowadzeniem auta.

#32 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 stycznia 2010 - 10:01

nie mialy tego jestem pewien i nie tylko ja


Dlugo sie bedziesz jeszcze upieral czy w koncu doczytasz?

#33 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 stycznia 2010 - 10:03

ps. jest też jeszcze jedna rzecz. Nowsze Omegi mają tzw TC+ ktory potrafi na wzór ESP (ale to nadal nie jest ESP) prócz zmniejszenia momentu na silniku dohamować też za szybko kręcące sie koło co dodatkowo moze pomóc wyjść z opresji (ale tak czy inaczej tylko z tych opresji, ktore sami sobie przygotowalismy nieumiejętnie dodając gazu, bo jak tył nam odjedzie bo sila odsrodkowa go wywali .. to żaden TC (w odróżnieniu do ESP) nie pomoze.

no powiedz mi ze nie doczytalem dokladnie czy ty niedokladnie napisales

#34 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2010 - 10:20

no powiedz mi ze nie doczytalem dokladnie czy ty niedokladnie napisales


czego nie rozumiesz w tym zdaniu:

ps. jest też jeszcze jedna rzecz. Nowsze Omegi mają tzw TC+ ktory potrafi na wzór ESP (ale to nadal nie jest ESP) prócz zmniejszenia momentu na silniku dohamować też za szybko kręcące sie koło


????


ps. to już tak abstrahując od tego, co napisalem w poprzednim poście, ze BFL pod koniec produkcji mialy ESP, a przykladem jest moja EX 2,5DTI '02

Żeby byla jasność, gdybyś dalej nie rozumiał:
Stare omegi miały tylko ABS
Później był ABS+TC
Później był ABS+TC+ (o ktorym pisałem)
Później był też ESP

#35 OFFLINE   Sadkom

Sadkom
  • 46 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 stycznia 2010 - 10:23

Driftboy - Cita w swoim temacie porównywał TC do TC+ i zrobił tylko odnośnik do ESP (co nie było tematem jego postu). Co do ESP Omegi wyposażone w silnik 2,5 DTI w serii miały montowane TC+ i ESP (pompa DX numerów nie pamiętam). Co do silników benzynowych nie wypowiadam się bo po prostu nie wiem. Pozdrawiam

#36 OFFLINE   hideous

hideous
  • 65 postów
  • Dołączył: 26-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 stycznia 2010 - 12:11

Driftboy - Cita w swoim temacie porównywał TC do TC+ i zrobił tylko odnośnik do ESP (co nie było tematem jego postu). Co do ESP Omegi wyposażone w silnik 2,5 DTI w serii miały montowane TC+ i ESP (pompa DX numerów nie pamiętam). Co do silników benzynowych nie wypowiadam się bo po prostu nie wiem. Pozdrawiam


posiadam V6 3.2 z maja 2003 i wg.vin dekodowanego przez EPC posiada:ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (kod POC-FX3)

z kolei wg cennika OPEL OMEGA II - model roku 2002 na Polskę podają, że standardowo ESP posiadają modele:V6 2.6;2.5DT;V63.2

#37 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 stycznia 2010 - 14:40

nie wiem skąd macie informacje że esp pojawił się najpierw w 2,5 dti a dopiero później w 2,6 i 3,2.
Wg mnie esp pojawiło się jednocześnie we wszystkich 6-cylindrowcach (nie jestem pewien - ale chyba dodatkowo w tym samym czasie pojawił się nowy gril bez chromowanej poprzeczki)

#38 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2010 - 15:25

Kurna, tak poczytałem i dochodze do wniosku że moje opny są chyba jakieś nie takie. Piszecie że wasze omegi tak dobrze się prowadzą po sniegu i wogóle. A moja na każdym łóku uslizguje tyłem. Troche większa górka i snieg i już nie podjade. Ale po wrzuceniu do bagarznika 150kg jest duuuużo lepiej. Także już sam nie wiem, może to co dla was jest dobrym prowadzeniem dla mnie jest już rzucaniem? Mam starego passata i na sniegu prowadzi się niebo lepiej od omegi. Ale jak wrzucam te 150kg do bagarznika to jezdzi się dobrze. Sam już nie wiem czy tak jest w omegach czy opony kichowate.

#39 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2010 - 15:32

Sam już nie wiem czy tak jest w omegach czy opony kichowate.


a jakie masz te opony?? ja kupilem jakies zwykle madie in china i nie mam problemow na sniegu.

#40 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2010 - 16:12

Kurna, tak poczytałem i dochodze do wniosku że moje opny są chyba jakieś nie takie. Piszecie że wasze omegi tak dobrze się prowadzą po sniegu i wogóle. A moja na każdym łóku uslizguje tyłem.


nikt nie mówił, ze dobrze. Raczej wszyscy mówią o technice jazdy i przede wszytskim pokorze.
Jesli uślizg tyłem wynika ze zbyt duzego momentu na kołach (czyt. za duzo gazu) to Twoja wina. Jesli tył ucieka i bez tego to wina (złej)geometrii - a to mozna naprawic.