Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jazda bez oleju, całkowity wyciek


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
121 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 18 stycznia 2010 - 21:28

to samo co ja dalem ;-)

ale na prawde wyszukiwarka jest tragiczna :-) podesle mechanikowi manuala i niech walczy :)

#62 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 stycznia 2010 - 21:32

najlepszą opcją są alu z viki;)

#63 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 18 stycznia 2010 - 21:35

ok ale wyczaruje mi ktos aluminiowe w ciagu 3 dni :) ?

#64 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 stycznia 2010 - 21:56

najlepszą opcją są alu z viki;)


mi założyli alu i od (razu) dalej cieknie z tyłu,:mad: pewnie półksiężyce, uszczelki i silikon GM (skusiłem się na polecany warsztat, wyszło drogo i cieknie - mój mechanik był zawalony robotą a czekać nie mogłem) - reklamacja musi poczekać bo daleko jestem, moim zdaniem to nie powinno się zdarzyć.
Tak więc alu to nie wszystko trzeba jeszcze sprawnych rączek.

#65 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 stycznia 2010 - 21:59

przypominam wszystkim ze do alu ida inne uszczelki niz plastikowych - wielu spzedawcow nie wie o tym..... robia blad taki jak ja raz zrobilem szukaja uszczelki po OMEDZE a nie PO VIKI, ponadto wiele katalogow ma blad bo pokazuje ze jak viki B ma silnik 2,5 to uszczelki ida takie jak w omedze do plastikowych dopiero przy silniku 2,6 katalog podaje uszczelke do aluminiakow. Ja tez nie wiedzialem dopiero kolega zwloki mnie uswiadomil o roznicach miedzy tymi uszczelkami
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#66 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 stycznia 2010 - 22:13

przypominam wszystkim ze do alu ida inne uszczelki niz plastikowych - wielu spzedawcow nie wie

Wiem bo sam kupowałem części z pomocą epc4 i forum:D
Wszystkie części przygotowałem niemal z aptekarską precyzją, takiego balasa bym nie walną - i jak tu bezstresowo naprawić samochód (chyba samemu), ręce i sznurówki opadają.

#67 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 stycznia 2010 - 22:15

dodam że odma ma byc drozna bo to czesty problem z plastikami po wymianie, gora trzyma( lub nie) a simmering z dołu leci jak z kranu podobnie z odma chyba z pokrywami od viki) gora trzyma a dolem puszcza, ale mogę się mylić bo dalej mam plastiki:p

#68 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 stycznia 2010 - 22:32

dodam że odma ma byc drozna bo to czesty problem z plastikami po wymianie, gora trzyma( lub nie) a simmering z dołu leci jak z kranu podobnie z odma chyba z pokrywami od viki) gora trzyma a dolem puszcza, ale mogę się mylić bo dalej mam plastiki:p

Oczywista oczywistość tak jak przy robocie innych rzeczy trzeba pamiętać o niuansach.
To miało być kompleksowe ogarnięcie komory silnika, pokrywy, odma, świece, kabelki, podszybie, termostat (na chłodniczkę oleju czasu nie starczyło:confused:), chłodzenie w tym chłodnica i milion pierdółek tak na tip-top - mam nadzieję że reklamacja załatwi sprawę, bo inaczej nie tylko sznurówki opadną.

#69 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 stycznia 2010 - 22:42

sznurówki sznorówkami,ale to witki normalnie więdną :D
bo oczywista oczywistosć jest Greką dla mechaników:mad:

ponownie witki wiedną

#70 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 19 stycznia 2010 - 18:12

ok są wiesci z pola bitwy

miska zwalona, podobno mało syfu bylo, zero zauwazonych opilkow, jedna panewka która mozna bylo sprawdzic jest cala, innych nie bedzie bo nie ma sensu rozbierac silnika chyba ze ktos zna prosty sposob i mało inwazyjny to prosze o rade :-) smok czysty, miska nie uszkodzona.
tloki czy zawory (nie znam się wiec prosze nie bic :p) lekko porysowane

pokrywa tam gdzie cieklo wygieta wiec kupilem uzywke od Beasta. obydwie beda ciete i zakladane. mechanik stwierdzil ze potem najwazniejsza próba będzie jak poskłada całosc i sprawdzi cisnienie oleju czy bedzie trzymane na ciepłym silniku

#71 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 22 stycznia 2010 - 13:59

Panowie mechanik dzwonil i ma za chwile po mnie przyjechac, wszystko gra i poskładane jedynie cisnienie oleju jest nizsze niz podaja ksiązki - 1.1 bara na rozgrzanym silniku. przebieg 250 tys, 20 moze 25 tys na lpg. co powiecie ?


tak wyglada test z guma

jak dodaje gazu to opada, potem sie podnosi na niskich obrotac




no cóz widze ze nikt nie ma spostrzezen, szkoda :-)
autem dzis pojezdzilem, wkreca sie na obroty, idzie rowno jak wczesniej, jedyne co zauwazylem po nocy to kilka kropel oleju pod autem, widac ze to swiezy olej, za tydzien wjade na kanal to zobacze jak to od dolu wyglada ale prawdopodobnie cieknie pod pokrywa, brak słów na to :-) najlepsze ze pokrywa od strony pasazera byla nie ruszona, tylko tam gdzie wlew oleju. w sumie to jeszcze wlew mnie niepokoi bo troche pary (spalin ?) z niego idzie

albo po prostu to juz szukam dziury w calym :)

#72 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 28 stycznia 2010 - 10:59

problemow ciąg dalszy, olej ewidentnie cieknie, oto co zaobserwowalem

http://img35.imagesh...05/41527421.jpg
http://img35.imagesh...99/26491820.jpg
rura obok miski na której widac wyraznie nowy olej, wczoraj wyczyscilem rano i do dzisiaj sie tyle nazbierało. to od strony kierowcy

http://img64.imagesh...59/66959159.jpg
wał zarzygany ale chyba jeszcze starym olejem bo przez noc sie nie pojawilo nic

http://img64.imagesh...54/60495447.jpg
http://img96.imagesh...13/10686955.jpg
miska. wydaje mi sie ze leci na uszczelce ale mechanik mowil ze to raczej nie mozliwe

http://img641.images...04/59955595.jpg
okolice lewego przedniego koła całe zarzygane ale to tez chyba stary olej

dodatkowo z cisnieniem oleju, czasem jak zapale to z mijsca kontrolka gasnie, czasem po 3-4 s nawet na cieplym, znajac moje szczescie to sie silnik konczy :)

#73 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 stycznia 2010 - 11:48

problemow ciąg dalszy, olej ewidentnie cieknie, oto co zaobserwowalem

O trochę więcej jak było u mnie:D coś mi się wydaje że dalej te pokrywy bo to wredne potrafi być.
Kontrolka oleju o niczym nie przesądza. A jaki zalewasz olej?

#74 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 28 stycznia 2010 - 12:43

pod pokrywami sucho, patrzylem po kilka razy i nie ma nic :-) olej gm 10w40s jesli dobrze pamietam

#75 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 stycznia 2010 - 12:58

pokrywy jeżeli były przy tych warunkach robione to raczej nic dobrego nie wróży tzn żeby poprawnie były uszczelnione musi byc odpowiednia temp.
nalepsze wyjście żeby zlokalizowac wyciek/ki jest umeycie silnika nie koniecznie myjka ciśnieniową i wtedy zaobserwować
a tak będziesz sie meczył i przeklinał auto.

#76 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 stycznia 2010 - 13:03

ajk patrze na te zdjecia to albo wali Ci dalej pod podstawa filtra oleju albo wlew oleju. Wiem ze miales podstawe uszkodzona (nie wiem dolkadnei co ale krecila sie cala i moze byl gwint zerwany, cos tam bylo nie tak)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#77 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 28 stycznia 2010 - 13:14

Egon ale pod pokrywami jest sucho, pod jedna i druga, nic nie widac zeby cieklo. pod wlewem oleju tez sucho i byl nowy montowany

jak zlokalizowac ta podstawe zeby mogl ją sprawdzic taki laik jak ja ?

#78 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 stycznia 2010 - 13:36

tak jak napisałem, nawet dla laika nalepsze wyjście żeby zlokalizowac wyciek/ki jest umeycie silnika nie koniecznie myjka ciśnieniową i wtedy zaobserwować
a tak będziesz sie meczył i przeklinał auto.

kupujesz środek do czyszczenia silników w spraju i długi pendzelek , pryskasz czyścisz troche pędzelkiem i spłukujesz wodą (jak akurat użuywałem K2 bardzo dobry)
silnik masz odtłuszczony po umyciu , jedziesz na jazde próbną i jeżeli tak mocno leci to na nie za długą i patrzysz skąd cieknie
najprostszy i najtańszy spoób na lokalizcje wycieku, jezeli jedno mycie nie wystarczy to do skutku

#79 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 28 stycznia 2010 - 16:20

na razie nie mylem silnika, nie mam na to czasu, jak sie ociepli to zrobie bo narazie dluzsze przebywanie w garazu grozi zamrozeniem kilku czesci ciala :-)

ponownie sprawdzalem pod pokrywami, wlewem oleju i sucho. jedyny małe sączenie jest na 100% pod czujnikiem połozenia wału, wytarlem tamto miejsce, odpalilem silnik i po jakies 5-10 minutach troche oleju sie pod nim pojawilo, nigdzie wiecej nic nie zaobserwowalem zadnego oleju

ale zeby mi nie bylo za wesolo jakas woda (watpie zeby byl to plyn chlodniczy) pociekla po silniku od strony pasazera, to zdjecia
http://img13.imagesh...08/31993968.jpg
http://img156.images...03/38444307.jpg

co to jest i jak sie tam znalazlo nie mam pojecia. po stronie wlewu oleju po odpaleniu troche dymu poszlu z okolic kolektora wydechowego i smierdzialo topionym plastikiem

#80 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 stycznia 2010 - 16:29

ale zeby mi nie bylo za wesolo jakas woda (watpie zeby byl to plyn chlodniczy) pociekla po silniku od strony pasazera, to zdjecia
co to jest i jak sie tam znalazlo nie mam pojecia. po stronie wlewu oleju po odpaleniu troche dymu poszlu z okolic kolektora wydechowego i smierdzialo topionym plastikiem

Normalnie jakaś masakra. To mi wygląda na płyn chłodniczy. A ten smrodek plastiku to nie przypadkiem izolacja z kabelka, może przytulił się za bardzo do wydechu??
Bo skąd tam by się wziął plastik? Pokrywa zaworów zaśmierdziała:confused: