

Jazda bez oleju, całkowity wyciek
#41
OFFLINE
#42
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 11:04
Nie tylko grzałkę założyć,czyli co, w zimie mam kluski nie tykac ;-) ?

Wcześniej po poprzednim właścicielu miałem minerał mobila i stukało z rana,
teraz półsyntetyk valvoline max life i zupełna cisza a robię jakieś 20km często mniej.
GM wypuszczał jakąś specjalną wersję silnika na skandynawie. Dokładnie nie widziałem może ktoś wie więcej na ten temat, kolektor dolotowy jakby z calibry.
#43
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 11:10
zwedzi grzałki do chłodnicy wkładają to my możemy na odmę
nie do chlodnicy - to by bylo bez sensu. albo jest w bloku silnika albo gdzies na wezach malego obiegu (przy dokladanym).
wspolnik ma klekota w wersji skandynawskiej i grzalke ma w bloku
#44
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 11:15
a tak serio to co moge zrobic zeby sie taka historia nie powtórzyla

#45
OFFLINE
#46
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 11:29
#47
OFFLINE
#48
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 11:39
#49
OFFLINE
#50
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 12:30

mialem mobila 10 w 40, teraz od Krzysia mam jakis gmowski o takich parametrach
a tak serio to co moge zrobic zeby sie taka historia nie powtórzyla
ja po prostu zalałem lepszy olej i klekotać z rana przestało:>
a miałem minerała i do muzeum go wstawiłem:lol:
linki dla zainteresowanych ogrzewaniem silnika (nie webasto):
http://www.boruta.biz/grzalkidefa.html
http://www.otomoto.p...show&id=B150312
http://www.swistak.p...la-DEFA569.html
http://www.allegro.p...sieci_230v.html
#51
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 18:07
to przed zima ? serio pytam bo nie chce ponownie takiej sytuacji
A co za problem dołożyć drugą odmę na zimę.
#52
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 18:13

#53
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 18:55
#54
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 22:28
Do pracy mam 11km i zauważyłem że jak teraz były mrozy około -12-14st to silnik miał problemy rozgrzać się do 80st.(Latem ma 92-95st i wentylator często się włącza). Nie wiem czy przyczyną jest termostat czy po prostu za niskie temperatury lub ten typ tak ma

#55
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 22:47
Nie wiem czy przyczyną jest termostat czy po prostu za niskie temperatury lub ten typ tak ma
Kolego ten typ tak ma

Ja jeżdżę cały czas z tym i jest wszystko ok.
#56
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 22:48
mrozy około -12-14st to silnik miał problemy rozgrzać się do 80st.(Latem ma 92-95st i wentylator często się włącza). Nie wiem czy przyczyną jest termostat czy po prostu za niskie temperatury lub ten typ tak ma
Te objawy mówią że termostat jest do bani lub też chłodnica zawalona.
Jakoś układ chłodzenia w tych silnikach (V6) jest kulawy i ciągle jest coś, albo w innych autach jest podobnie tylko o tym jeszcze nie wiem:D
Co do oleju to trzymał bym się syntetyka tylko taki bardziej normalny np. GM LL dwie banieczki po 105zł/szt. i jeszcze na dolewki starczy.
Co prawda mam zalany półsynteytyk Valvoline MaxLife i jakoś odma nie dokucza- nie była ruszana od 3lat. Ogólnie przebiegi robię małe 98% miasto.
#57
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2010 - 18:51
na allegro przekopałem i aluminiowych nie znalazlem od viki. co teraz, ciąc czy montować krzywa ? czy moze podpalic auto i niech swiety ogien je strawi do konca bo mam go dosc :-)
z tego co sie dowiedzialem to jest odkształcona jakies 1,5 mm. pokrywa od strony wlewu oleju
#58
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2010 - 20:37

#59
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2010 - 20:51
ok mam
http://forum.omegakl...ghlight=pokrywa
takze bedzie cieta raczej :-)
#60
OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2010 - 21:11
z checia przetne pod warunkiem ze znajdzie gdzies instrukcje bo ta forumowa wyszukiwarka mnie na prawde nie lubi :-)
ok mam
http://forum.omegakl...ghlight=pokrywa
takze bedzie cieta raczej :-)
promocyjnie masz jeszcze to;http://forum.omegakl...
chyba że to dalszy ciąg, bo może się spóżniłem