Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przekaźnik


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 20 grudnia 2009 - 13:05

Więc co do wczorajszego dnia zdjęcia kolektora nie powiodło się:( nie miałem odpowiedniego klucza że by odkręcić dwie ostatnie śruby na kolektorze :mad: miałem nawet taką sprężynówkę która się wygina i wchodzi wszędzie ale niestety sprężyna w tym kluczu tego nie wytrzymała i postanowiłem to zostawić dla mechanika samochód zachowałem powiedział mi że zajrzy tam w poniedziałek a zrobi w środę jeśli to oczywiście świecę są do wymiany bo powiedział mi że w żadne przekaźniki nie będzie się bawił:( objawy kręci i dymi na siwo trochę biało ale nie chcę złapać przedtem jak jeszcze go odpaliłem na początku chodził nie równo co by świadczyło o spalonych świecach mam racje??? bo co dopiero jak trochę pochodził to zaczął chodził równiutko mechanik mi powiedział że tak się właśnie dzieje przy spalonych świecach.


ja tam u siebie 2 ostatnie nakretki na kolektorze odkrecalem i zakrecalem zwyklym plaskim kluczem...
Moze łapki mam mniejsze niz Ty:p

#22 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 20 grudnia 2009 - 13:36

ja tam u siebie 2 ostatnie nakretki na kolektorze odkrecalem i zakrecalem zwyklym plaskim kluczem...
Moze łapki mam mniejsze niz Ty:p


Kolego tu mnie naprawdę zaskoczyłeś:o

#23 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 20 grudnia 2009 - 14:04

Kolego tu mnie naprawdę zaskoczyłeś:o


a co w tym dziwnego?
Przylapujesz nakretke palcami i dociagasz kluczem. Fakt ze ciezko jest wlozyc reke pod kolektor ale jest to wykonalne.

#24 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 22 grudnia 2009 - 21:26

Wyniki:D 5 spalonych świec jutro go odbieram:D

#25 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 grudnia 2009 - 21:38

No i gratulace z usuniecia usterki:)

#26 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 22 grudnia 2009 - 21:50

No i gratulace z usuniecia usterki:)


ja tez dolaczam sie:D

Ciekaw jestem ile mechanior bierze za taka usluge... pochwalisz sie????

#27 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 23 grudnia 2009 - 10:59

O tym drugim przekaźniku pisałem Ci na PW.

Jaki drugi przekaźnik ?
Ja u siebie znalazłem w "trójkątnej" skrzynce jeden taki niebieski z logo BMW nr: 61.36-6 915 327. Ten przekażnik zlokalizowany jest blisko wiązki wchodzącej do "trójkątnej" skrzynki. W każdym razie jak właczam zapłon to nie pyka (to znaczy nie mam nikogo do pomocy, zeby właczył zapłon a ja żebym przysłuchiwał sie czy pyka czy nie więc tak naprawdę nie jestem pewien), ale jak w OP-CPMie właczam "test elementów wykonawczych" to przy aktywacji przekaźnika świec żarowych słychać pyknięcie - czy to jest ok czy coś nie tak bo jak jest -10stC to nie mogę odpalić.

Co do drugiego przekaźnika - gdzie on sie znajduje? Czy ktoś ma moze jego numer?
Z góry dzieki
Rafał.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#28 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 23 grudnia 2009 - 12:25

Jaki drugi przekaźnik ?
Ja u siebie znalazłem w "trójkątnej" skrzynce jeden taki niebieski z logo BMW nr: 61.36-6 915 327. Ten przekażnik zlokalizowany jest blisko wiązki wchodzącej do "trójkątnej" skrzynki. W każdym razie jak właczam zapłon to nie pyka (to znaczy nie mam nikogo do pomocy, zeby właczył zapłon a ja żebym przysłuchiwał sie czy pyka czy nie więc tak naprawdę nie jestem pewien), ale jak w OP-CPMie właczam "test elementów wykonawczych" to przy aktywacji przekaźnika świec żarowych słychać pyknięcie - czy to jest ok czy coś nie tak bo jak jest -10stC to nie mogę odpalić.

Co do drugiego przekaźnika - gdzie on sie znajduje? Czy ktoś ma moze jego numer?
Z góry dzieki
Rafał.


kolego, wystarczy przeczytac kilka postow wstecz a wiedzialbys gdzie sie on znajduje.
Dostrzezesz go nad pedalem sprzega po lewej stronie. Jego numeru nie znam ale latwo jest go dostrzec poniewaz jest on duzo wiekszy od pozostalych(standardowych) przekaznikow


Sorry nie zwrocilem uwagi ze masz inny silnik wiec moze byc uCiebie calkiem inne rozwiazanie. Temat byl poruszany na podstawie silnika 2,5TD a jak jest u Ciebie-tego nie wiem

#29 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 23 grudnia 2009 - 23:39

Jaki drugi przekaźnik ?
Ja u siebie znalazłem w "trójkątnej" skrzynce jeden taki niebieski z logo BMW nr: 61.36-6 915 327. Ten przekażnik zlokalizowany jest blisko wiązki wchodzącej do "trójkątnej" skrzynki. W każdym razie jak właczam zapłon to nie pyka (to znaczy nie mam nikogo do pomocy, zeby właczył zapłon a ja żebym przysłuchiwał sie czy pyka czy nie więc tak naprawdę nie jestem pewien), ale jak w OP-CPMie właczam "test elementów wykonawczych" to przy aktywacji przekaźnika świec żarowych słychać pyknięcie - czy to jest ok czy coś nie tak bo jak jest -10stC to nie mogę odpalić.

Co do drugiego przekaźnika - gdzie on sie znajduje? Czy ktoś ma moze jego numer?
Z góry dzieki
Rafał.


w tej tryjkątnej skrzynce powinien być sterownik świec żarowych taki aluminiowy i powinien leżeć obok komputera sterowania silnikiem
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#30 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 24 grudnia 2009 - 08:41

ja tez dolaczam sie:D

Ciekaw jestem ile mechanior bierze za taka usluge... pochwalisz sie????


Więc tak świece żarowe 6 sztu. 240zł bosch za uszczelki nie jestem pewien ile zapłacił ale pewnie z 30zł podłączenie do komputera 50zł nom i koło 80 wziął za robotę bo cały koszt wyniósł mnie 400zł nom i dodam że przy okazji podciągnął mi linkę na ręcznym:D

#31 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 25 grudnia 2009 - 10:24

Koledzy
Mam jedno podejrzenie odnośnie nie działania u mnie świec żarowych, ale jestem w trakcie testowania więc narazie tylko moje przemyślenia.

Kiedyś w 2007r miałem problem z uruchomieniem gdy silnik był rozgrzany (im cieplejszy tym gorzej palił). Wówczas jeszcze niewiele wiedziałem o tych silnikach więc z allegro kupiłem taki moduł do zapalania świec za każdym razem, gdy tylko przekręcimy kluczyk niezależnie od temp. bo chyba uległem złudzeniu, że to jest przyczyna złego palenia silnika. Jak siepóźniej okazało 1 i 6 wtryskiwacz puszczały ciśnienie przelewem i dlatego nie chciał palić. Problem usunąłem, ale tego modułu już nie wymontowałem.
Teraz gdy mieliśmy przymrozki (od -5 do -15 w mojej oklicy) moja oma a jakże zapalała kontrolkę świec, ale nie koniecznie same świece i paliła dopiero za 10 czy 15 razem - porażka.
Dwa dni temu wymontowałem ten moduł i teraz kontrolka już się nie zaświeca no ale mrozu też nie ma więc czekam na efekty.

Jak myślicie czy awaria takiego modułu mogła by spowodować właśnie zapalanie się kontrolki, ale nie uruchamiałą by świec?

Dodam, że zrobiłem jeszcze jedną próbę. Gdy normalnie przekręcałem kluczyk i z modułem zapalała się kontrolka to natężenie światła kontrolek nie zmieniało się zarówno w momencie włączania ani w momencie gdy kontrola świec gasła (a przecież powinny się lekko rozjaśnić). Gdy podłączyłem OP-COM i uruchomiłem test elementów wykonawczych to przy załaczaniu i wyłączaniu testu przekaźnika świec żarowych wyraźnie dało się zauważyć zmianę natężenia światła (przygasanie i rozjaśnianie) palących się kontrolek na desce. Oczywiście wówczas też słychać było pykanie spod maski. Mniemam, ze przekaźnik i świece ok tylko ten moduł sie "zwalił" i udwał, że działa.
Sorki za przydługi tekst, ale może sie to komuś przyda zwłaszcza jeśli ma taki moduł i moje podejrzenia sięsprawdzą.

W każdym razie napiszę co i jak jak chwycą mrozy.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#32 OFFLINE   awa-technik

awa-technik
  • 52 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 grudnia 2009 - 20:37

Widzę SASIK że chyba borykamy się z dość podobnym problemem, u mnie po sprawdzeniu świec i wykasowaniu błędów jest ok. Cekam na -15

#33 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 29 grudnia 2009 - 21:28

Koledzy ktory to jest przekaznik pompki paliwa? i gdzie jest bezpiecznik?
Bo przekladalem i wszedzie sa inaczej rozstawione
Dodam ze to 2.5TD Bfl
Beedzie sie działo...

#34 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 29 grudnia 2009 - 22:31

Koledzy ktory to jest przekaznik pompki paliwa? i gdzie jest bezpiecznik?

U mnie bezpiecznik pompki paliwa ma numer 18 (20A) w środkowym rzędzie trzeci od prawej na tablicy bezpieczników pod kierownicą.
Z przekaźniekiem nie podpowiem bo mam inaczej rozmieszczone.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#35 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2009 - 22:48

U mnie bezpiecznik pompki paliwa ma numer 18 (20A) w środkowym rzędzie trzeci od prawej na tablicy bezpieczników pod kierownicą.
Z przekaźniekiem nie podpowiem bo mam inaczej rozmieszczone.


Ten bezpiecznik jest oznaczony jako FI

#36 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 30 grudnia 2009 - 11:31

Koledzy ktory to jest przekaznik pompki paliwa? i gdzie jest bezpiecznik?
Bo przekladalem i wszedzie sa inaczej rozstawione
Dodam ze to 2.5TD Bfl


Moze mi ktos wskazac na moim zdjeciu ktory to przekaznik?
Z gory Dzięki!!
Beedzie sie działo...

#37 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 30 grudnia 2009 - 15:57

Koledzy ktory to jest przekaznik pompki paliwa? i gdzie jest bezpiecznik?
Bo przekladalem i wszedzie sa inaczej rozstawione
Dodam ze to 2.5TD Bfl

u ciebie to będzie drugi licząc od kierowcy w przód auta(pierwszy zielony przekażnik).jest on czarny i ma z boku na obudowie narysowane dwie diody--taki steruje pracą pompki paliwa w baku 2.5 td:)

#38 OFFLINE   leon200016v

leon200016v
  • 1 postów
  • Dołączył: 25-08-2008
  • Skąd: wrocław

Napisany 22 stycznia 2010 - 19:13

Kto wie gdzie jest przekaznik do świec żarowych w 2.5 dti?
Pozdrawiam leon2000

#39 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 25 stycznia 2010 - 19:19

Kto wie gdzie jest przekaznik do świec żarowych w 2.5 dti?
Pozdrawiam leon2000

1. Trojkątna obudowa obok akumulatora pod maską - ta sa przekaźniki i kilka bezpieczników. U mnie tam jest niebieski przekaźnik (jedyny z logo BMW) właśnie do świec żarowych. (W kwadratowej skrzynce nad aku masz bezpieczniki - sprawdź je). Ponadto obok tego przekaźnika będzie wtyczka z kablami (6 grubych, które idą właśnie do świec i kilka cienkich). Obok tej wtyczki będzie takie coś białe niby to przekaxnik niby to nie wiadomo co - wypnij to bo w środku sa równieżbezpieczniki i sprawdź je. Możesz potrzebować cienki płaski śrubokręct do podwadzania zatrzasków.
2. Jak się położysz na podlodze pod kierownicą to oczom Twoim ukaże sie plastikowa oslona (nie ta pod którą sa bezpieczniki tylko jeszcze niżj tuż nad pedalami). Zdejmiesz oslonę i poprzez gaszcz przewodów (użyj latarki) zobaczysz kolejne przekaźniki. U mnie tam jest taki długi pomarańczowy - podobno wg. instrukcji rownież odpowiedzialny za cos tam ze świecami, ale nigdy go nie wyciągałem i nie testowalem więc głowy nie da. Do tego jest tam jeszcze (oprócz innych przekaźników) tak bardziej u góry taki dość spory prostopadlościenny czarny moduł (trochę większy od tego przekaźnika) on też odowiada za coś w układzie świec żarowych.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#40 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lutego 2011 - 20:13

Witam koledzy mam taki kłopot dzisiaj przestały grzać mi świeczki, kontrolka grzania świec mi wogóle nie świeci i samochodzik jak zimny nie pali(bezpieczniki te 4 sztuki na aku w skrzynce sprawdzone są całe )obstawiam przekaźnik tylko który ten w skrzynce trójkątnej czy w skrzynce w kabinie jak je sprawdzić poza słuchaniem czy pyka