Przekaźnik
#1 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 17:23
#2 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 17:28
#3 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 17:31
dokładnie gdyby nie działał to byś aku załatwił i byś nie zapalił. . sprawdź świece.Przekaźnik wstępnego grzania silnika nie pyka czy działa??? chciał bym to wiedzieć bo czytałem w jednym z postów że może nie działać jeśli nie pyknie pytam się dla upewnienia świec nie sprawdzałem ale bardziej mi się wydaje że to wina tego przekaźnika tym bardziej że mam błąd 49 dodam że bardzo ciężko pali na zimnym na ciepłym bez żadnych problemów odpalam.
#4 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 18:04
dokładnie gdyby nie działał to byś aku załatwił i byś nie zapalił. . sprawdź świece.
tylko że swój aku już załatwiłem dwa razy na takim odpalaniu po naładowaniu go prostownikiem jakoś go odpaliłem ale też było ciężko a co do sprawdzenia świec to czytałem o tym że można to zrobić samą probówką bez ściągania kolektora prawda? jak możecie to coś zaproponujcie? jeszcze tak się spytam dla upewnienia ten przekaznik jest nad pedałem sprzęgła?
#5 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 18:08
tylko że swój aku już załatwiłem dwa razy na takim odpalaniu po naładowaniu go prostownikiem jakoś go odpaliłem ale też było ciężko a co do sprawdzenia świec to czytałem o tym że można to zrobić samą probówką bez ściągania kolektora prawda? jak możecie to coś zaproponujcie? jeszcze tak się spytam dla upewnienia ten przekaznik jest nad pedałem sprzęgła?
mozna sprawdzic probowka ale nie bedziesz pewny czy swieca grzeje tak jak powinna.Dowiesz sie tylko o tym ze ma przejscie a mimo tego moze nie grzac tak jak nowa.
najlepiej zwal kolektor i sprawdz swiece na krotko do aku.
wtedy bedziesz mial jasnosc.
sprawdz takze czy dochodzi prad do przewodow ktore ida na swiece.
#6 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 18:11
#7 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 18:16
Sprubuj zagrzac swiece dwa razy po zgasnieciu kontrolki odczekaj chwile.Jesli dziala to powinien odpalic szybciej.No i czy po odpaleniu chodzi rowno silnik jesli nie to cos ze swiecami.Im slabsze swiece tym dluzej grzeja.
silnik chodzi nie równo po odpaleniu ale tylko przez chwilę więc masz chyba racje to świecę a co do sprawdzenia to będę musiał się udać do jakiegoś elektryka bo ja nie mam tego jak za bardzo zrobić
#8 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 20:27
#9 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 20:38
przekaznik chyba powinno byc słychac kiedy rozłaczyi nagrzeje swiece(teraz sa kontrolki ktore gasna)
Nie wiem czy to pomoże ale sprobuj zagrzac swiece sam(kawalek drutu,kabla) z plusa aku dotknij styku świecy z listwa i zagrzej wszystkie świece i probuj zapalic, jesli zapali to pewnie przekaznik lezy. Doraznie mozresz poprowadzic osobne zasilanie do grzania swiec i guziol w kabinie se zrobisz i jak bedzie szarpal po zapaleniu silnik to potrzymasz chwile i dogrzejesz swiece( nie czy dobrze to formuluje bo tylko 1 diesla mialem i to starego klekota toyote carine 2 ale chyba wiecie o co chodzi) u mnie to pomoglo
#10 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 21:32
No to jesli tak jest to chyba to bedzie przyczyna swiece a nie przekaznik.Szczególnie ze po chwili silnik zaczyna rowno chodzic.
Nie dawno przesłuchiwałem się tym pyknięciom i opiszę to tak - po przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolek razem z tą od świec sprężynką jest pierwsze pyknięcie kontrolka od świec pali się przez kilka sekund to oczywiste i właśnie podczas tych kilku sekund jest jeszcze drugie i tuż po tym drugim trzecie pyknięcie gdy kontrolka od świec już gaśnie mijają 3-5 sekund i jest czwarte pyknięcie dodam jeszcze że te drugie i trzecie pyknięcia które są podczas palenia się kontrolki od świec są głośniejsze od pyknięcia pierwszego i czwartego.Mam nadzieje że mnie zrozumieliście i chciał bym wiedzieć co o tym sądzicie???
#11 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 21:37
Nie dawno przesłuchiwałem się tym pyknięciom i opiszę to tak - po przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolek razem z tą od świec sprężynką jest pierwsze pyknięcie kontrolka od świec pali się przez kilka sekund to oczywiste i właśnie podczas tych kilku sekund jest jeszcze drugie i tuż po tym drugim trzecie pyknięcie gdy kontrolka od świec już gaśnie mijają 3-5 sekund i jest czwarte pyknięcie dodam jeszcze że te drugie i trzecie pyknięcia które są podczas palenia się kontrolki od świec są głośniejsze od pyknięcia pierwszego i czwartego.Mam nadzieje że mnie zrozumieliście i chciał bym wiedzieć co o tym sądzicie???
sprobuj zauwazyc w ten sposob ze jak (MID najbardziej widoczny) zaswieci mocniej to wlasnie przekaznik wylaczyl grzanie swiec.
U mnie nie zauwazylem kilku pykniec... jest jedno widoczne i slyszalne gdy tak jak pisalem wczesniej MID zacznie jasniej swiecic-spada pobor pradu
#12 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 22:09
#13 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 22:22
sprobuj zauwazyc w ten sposob ze jak (MID najbardziej widoczny) zaswieci mocniej to wlasnie przekaznik wylaczyl grzanie swiec.
U mnie nie zauwazylem kilku pykniec... jest jedno widoczne i slyszalne gdy tak jak pisalem wczesniej MID zacznie jasniej swiecic-spada pobor pradu
zgadza się kolego jest tak jak piszesz mid się rozjaśnia jest to naprawdę nie wielka różnica ale zauważalna podczas tego czwartego pyknięcia o którym pisałem u mnie a następuje one kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki od świec mid się rozjaśnia więc przekaźnik mam raczej sprawny ale świece to są już raczej dobite bo samochodu odpalić nie mogę kolega niżej piszę że u niego przekaźnik jest pod maską fakt ma inną omegę teraz pytanie gdzie u mnie w końcu jest ten przekaźnik??? jeszcze spytam ile taka dobra świeca może kosztować???
#14 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 22:28
zgadza się kolego jest tak jak piszesz mid się rozjaśnia jest to naprawdę nie wielka różnica ale zauważalna podczas tego czwartego pyknięcia o którym pisałem u mnie a następuje one kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki od świec mid się rozjaśnia więc przekaźnik mam raczej sprawny ale świece to są już raczej dobite bo samochodu odpalić nie mogę kolega niżej piszę że u niego przekaźnik jest pod maską fakt ma inną omegę teraz pytanie gdzie u mnie w końcu jest ten przekaźnik??? jeszcze spytam ile taka dobra świeca może kosztować???
jeden masz pod maska taki duzy,czarny z oznaczeniem BMW a drugi nad pedalem sprzegla, jak sie dobrze powyginasz to go dostrzezesz
#15 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 22:29
zgadza się kolego jest tak jak piszesz mid się rozjaśnia jest to naprawdę nie wielka różnica ale zauważalna podczas tego czwartego pyknięcia o którym pisałem u mnie a następuje one kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki od świec mid się rozjaśnia więc przekaźnik mam raczej sprawny ale świece to są już raczej dobite bo samochodu odpalić nie mogę kolega niżej piszę że u niego przekaźnik jest pod maską fakt ma inną omegę teraz pytanie gdzie u mnie w końcu jest ten przekaźnik???
u ciebie niewiem,ale pod kierownicą,w środku za bezpiecznikami chyba-metoda na słuch albo szukaj w postach :komp:
#16 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 22:40
jednej swiecy chyba nie mna sensu wymieniac:)
#17 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 02:56
z plusa
aku dotknij styku świecy z listwa i zagrzej wszystkie świece i probuj zapalic
W Omedze każda świeca ma osobny przewód, a nie listwę. Być może w Carinie miałeś wspólną listwę zasilającą świece. Tutaj trzeba podłączać plus osobno do każdej świecy.starego klekota toyote carine 2
ja mialem uszkodzoną tylko jedną świece i przy -3* auto
po długim kręceniu odpaliło(nowy aku 92 ah).przy -5*zapomnij o odpaleniu bez sprawnych świec.
Moja w zeszłym roku odpalała przy około -15 na trzech sprawnych świecach (chociaż ciężko było). Jak padła czwarta to już nie dała rady
Jak chcesz być pewny przekaźnika to sprawdź czy zaraz po przekręceniu kluczyka dochodzi do napięcie do świec. Zwykły miernik starczy, bez ściągania kolektora sięgniesz do świecy, drugi przewód do masy i masz pewność. Najlepiej sprawdzić tak samo na wszystkich świecach.więc przekaźnik mam raczej sprawny
#18 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 17:29
W Omedze każda świeca ma osobny przewód, a nie listwę. Być może w Carinie miałeś wspólną listwę zasilającą świece. Tutaj trzeba podłączać plus osobno do każdej świecy.
Moja w zeszłym roku odpalała przy około -15 na trzech sprawnych świecach (chociaż ciężko było). Jak padła czwarta to już nie dała rady
Jak chcesz być pewny przekaźnika to sprawdź czy zaraz po przekręceniu kluczyka dochodzi do napięcie do świec. Zwykły miernik starczy, bez ściągania kolektora sięgniesz do świecy, drugi przewód do masy i masz pewność. Najlepiej sprawdzić tak samo na wszystkich świecach.
Co do przekaźnika od świec znalazłem go pod maska w tej trójkątnej skrzyneczce idzie do niego sześć grubych przewodów które zapewne są od świec i cztery cieniutkie i tak jak kolega pisał jest czarny i ma napis BMW nom i pyka:jump: to chyba dobrze bo oznacza to że działa.Teraz nasuwa mi się kolejne tytanie kolega krzysiek1989 pisze że jest jeszcze jeden przekaźnik:o dziwne bo przedtem nikt mi nie pisał o drugim przekaźniku i czemu niby ten drugi ma służyć????.Co do sprawdzenia i się upewnienia nie mam jak bo nie mam żadnego miernika.Samochodu odpalić nie mogę jutro mam sobotę wolną i zrzucam kolektor wymienię wszystkie świece i zobaczymy co będzie dalej.Naliczyłem 7 uszczelek trzeba je wymieniać na nowe po zdjęciu kolektora??? Co do świec bo nie wiem jakie kupować więc podam link http://moto.allegro...._bmw_2_5td.html takie były by dobre czy to jakiś szit???
#19 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 18:05
Uszczelki powinieneś wymienić, albo uszczelnić silikonem (odpornym na wysokie temperatury).
W sprawie świec napisz do kolegi kczech. Ma dobre ceny i doradzi co najlepiej kupić.
#20 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2009 - 12:36