Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przekaźnik


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 17 grudnia 2009 - 17:23

Przekaźnik wstępnego grzania silnika nie pyka czy działa??? chciał bym to wiedzieć bo czytałem w jednym z postów że może nie działać jeśli nie pyknie pytam się dla upewnienia świec nie sprawdzałem ale bardziej mi się wydaje że to wina tego przekaźnika tym bardziej że mam błąd 49 dodam że bardzo ciężko pali na zimnym na ciepłym bez żadnych problemów odpalam.

#2 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 grudnia 2009 - 17:28

Moze za krótko czekasz ,po zgasnieciu kontrolki grzania swiec przy tych temperaturach trzeba chwile poczekac i slychac pykniecie jesli by ci nie dzialal to wogule bys chyba nie odpalil.

#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 grudnia 2009 - 17:31

Przekaźnik wstępnego grzania silnika nie pyka czy działa??? chciał bym to wiedzieć bo czytałem w jednym z postów że może nie działać jeśli nie pyknie pytam się dla upewnienia świec nie sprawdzałem ale bardziej mi się wydaje że to wina tego przekaźnika tym bardziej że mam błąd 49 dodam że bardzo ciężko pali na zimnym na ciepłym bez żadnych problemów odpalam.

dokładnie gdyby nie działał to byś aku załatwił i byś nie zapalił. . sprawdź świece.

#4 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 17 grudnia 2009 - 18:04

dokładnie gdyby nie działał to byś aku załatwił i byś nie zapalił. . sprawdź świece.


tylko że swój aku już załatwiłem dwa razy na takim odpalaniu po naładowaniu go prostownikiem jakoś go odpaliłem ale też było ciężko a co do sprawdzenia świec to czytałem o tym że można to zrobić samą probówką bez ściągania kolektora prawda? jak możecie to coś zaproponujcie? jeszcze tak się spytam dla upewnienia ten przekaznik jest nad pedałem sprzęgła?

#5 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 17 grudnia 2009 - 18:08

tylko że swój aku już załatwiłem dwa razy na takim odpalaniu po naładowaniu go prostownikiem jakoś go odpaliłem ale też było ciężko a co do sprawdzenia świec to czytałem o tym że można to zrobić samą probówką bez ściągania kolektora prawda? jak możecie to coś zaproponujcie? jeszcze tak się spytam dla upewnienia ten przekaznik jest nad pedałem sprzęgła?


mozna sprawdzic probowka ale nie bedziesz pewny czy swieca grzeje tak jak powinna.Dowiesz sie tylko o tym ze ma przejscie a mimo tego moze nie grzac tak jak nowa.
najlepiej zwal kolektor i sprawdz swiece na krotko do aku.
wtedy bedziesz mial jasnosc.
sprawdz takze czy dochodzi prad do przewodow ktore ida na swiece.

#6 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 grudnia 2009 - 18:11

Sprubuj zagrzac swiece dwa razy po zgasnieciu kontrolki odczekaj chwile.Jesli dziala to powinien odpalic szybciej.No i czy po odpaleniu chodzi rowno silnik jesli nie to cos ze swiecami.Im slabsze swiece tym dluzej grzeja.

#7 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 17 grudnia 2009 - 18:16

Sprubuj zagrzac swiece dwa razy po zgasnieciu kontrolki odczekaj chwile.Jesli dziala to powinien odpalic szybciej.No i czy po odpaleniu chodzi rowno silnik jesli nie to cos ze swiecami.Im slabsze swiece tym dluzej grzeja.


silnik chodzi nie równo po odpaleniu ale tylko przez chwilę więc masz chyba racje to świecę a co do sprawdzenia to będę musiał się udać do jakiegoś elektryka bo ja nie mam tego jak za bardzo zrobić:/

#8 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 grudnia 2009 - 20:27

No to jesli tak jest to chyba to bedzie przyczyna swiece a nie przekaznik.Szczególnie ze po chwili silnik zaczyna rowno chodzic.

#9 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 grudnia 2009 - 20:38

domyslam sie ze mowa o odpalaniu na zimnum silniku(mialem tylko 1 diesla w zyciu i to japońca z 89roku)
przekaznik chyba powinno byc słychac kiedy rozłaczyi nagrzeje swiece(teraz sa kontrolki ktore gasna)
Nie wiem czy to pomoże ale sprobuj zagrzac swiece sam(kawalek drutu,kabla) z plusa aku dotknij styku świecy z listwa i zagrzej wszystkie świece i probuj zapalic, jesli zapali to pewnie przekaznik lezy. Doraznie mozresz poprowadzic osobne zasilanie do grzania swiec i guziol w kabinie se zrobisz i jak bedzie szarpal po zapaleniu silnik to potrzymasz chwile i dogrzejesz swiece( nie czy dobrze to formuluje bo tylko 1 diesla mialem i to starego klekota toyote carine 2 ale chyba wiecie o co chodzi) u mnie to pomoglo

#10 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 17 grudnia 2009 - 21:32

No to jesli tak jest to chyba to bedzie przyczyna swiece a nie przekaznik.Szczególnie ze po chwili silnik zaczyna rowno chodzic.


Nie dawno przesłuchiwałem się tym pyknięciom i opiszę to tak - po przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolek razem z tą od świec sprężynką jest pierwsze pyknięcie kontrolka od świec pali się przez kilka sekund to oczywiste i właśnie podczas tych kilku sekund jest jeszcze drugie i tuż po tym drugim trzecie pyknięcie gdy kontrolka od świec już gaśnie mijają 3-5 sekund i jest czwarte pyknięcie dodam jeszcze że te drugie i trzecie pyknięcia które są podczas palenia się kontrolki od świec są głośniejsze od pyknięcia pierwszego i czwartego.Mam nadzieje że mnie zrozumieliście i chciał bym wiedzieć co o tym sądzicie???

#11 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 17 grudnia 2009 - 21:37

Nie dawno przesłuchiwałem się tym pyknięciom i opiszę to tak - po przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolek razem z tą od świec sprężynką jest pierwsze pyknięcie kontrolka od świec pali się przez kilka sekund to oczywiste i właśnie podczas tych kilku sekund jest jeszcze drugie i tuż po tym drugim trzecie pyknięcie gdy kontrolka od świec już gaśnie mijają 3-5 sekund i jest czwarte pyknięcie dodam jeszcze że te drugie i trzecie pyknięcia które są podczas palenia się kontrolki od świec są głośniejsze od pyknięcia pierwszego i czwartego.Mam nadzieje że mnie zrozumieliście i chciał bym wiedzieć co o tym sądzicie???


sprobuj zauwazyc w ten sposob ze jak (MID najbardziej widoczny) zaswieci mocniej to wlasnie przekaznik wylaczyl grzanie swiec.
U mnie nie zauwazylem kilku pykniec... jest jedno widoczne i slyszalne gdy tak jak pisalem wczesniej MID zacznie jasniej swiecic-spada pobor pradu

#12 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 17 grudnia 2009 - 22:09

ja mialem uszkodzoną tylko jedną świece i przy -3* auto po długim kręceniu odpaliło(nowy aku 92 ah).przy -5*zapomnij o odpaleniu bez sprawnych świec.przekręcasz zapłon,zgaśnie kontrolka grzania,ale świece grzeją jeszcze przez ok.8 sek.,pyknie przekażnik,lampka oświetlenia się rozjaśni.przkażnik grzania u mnie jast pod maską w skrzynce gdzie komputer,obok aku.dochodzi do tego przekażnika na złączke 4 cienkie kabelki i 6 grubych-właśnie od świec.wypinasz tą złączke,żarówe do +akumulatora,drugi koniec pokolei przykładasz do poszczególnych(grubych)kabli od każdej świecy zarowej.ile nie zapali żarówki,tyle uszkodzonych.na 80%sprawdzisz czy są ok.jak chcesz sprawdzić ,czy odpowiednio się rozgrzewają,to trzeba je wykręcić.nie kupuj tanich świec,lepiej już używany orginał jak podróba.

#13 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 17 grudnia 2009 - 22:22

sprobuj zauwazyc w ten sposob ze jak (MID najbardziej widoczny) zaswieci mocniej to wlasnie przekaznik wylaczyl grzanie swiec.
U mnie nie zauwazylem kilku pykniec... jest jedno widoczne i slyszalne gdy tak jak pisalem wczesniej MID zacznie jasniej swiecic-spada pobor pradu


zgadza się kolego jest tak jak piszesz mid się rozjaśnia jest to naprawdę nie wielka różnica ale zauważalna podczas tego czwartego pyknięcia o którym pisałem u mnie a następuje one kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki od świec mid się rozjaśnia więc przekaźnik mam raczej sprawny ale świece to są już raczej dobite bo samochodu odpalić nie mogę:( kolega niżej piszę że u niego przekaźnik jest pod maską fakt ma inną omegę teraz pytanie gdzie u mnie w końcu jest ten przekaźnik??? jeszcze spytam ile taka dobra świeca może kosztować???

#14 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 17 grudnia 2009 - 22:28

zgadza się kolego jest tak jak piszesz mid się rozjaśnia jest to naprawdę nie wielka różnica ale zauważalna podczas tego czwartego pyknięcia o którym pisałem u mnie a następuje one kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki od świec mid się rozjaśnia więc przekaźnik mam raczej sprawny ale świece to są już raczej dobite bo samochodu odpalić nie mogę:( kolega niżej piszę że u niego przekaźnik jest pod maską fakt ma inną omegę teraz pytanie gdzie u mnie w końcu jest ten przekaźnik??? jeszcze spytam ile taka dobra świeca może kosztować???


jeden masz pod maska taki duzy,czarny z oznaczeniem BMW a drugi nad pedalem sprzegla, jak sie dobrze powyginasz to go dostrzezesz

#15 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 17 grudnia 2009 - 22:29

zgadza się kolego jest tak jak piszesz mid się rozjaśnia jest to naprawdę nie wielka różnica ale zauważalna podczas tego czwartego pyknięcia o którym pisałem u mnie a następuje one kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki od świec mid się rozjaśnia więc przekaźnik mam raczej sprawny ale świece to są już raczej dobite bo samochodu odpalić nie mogę:( kolega niżej piszę że u niego przekaźnik jest pod maską fakt ma inną omegę teraz pytanie gdzie u mnie w końcu jest ten przekaźnik???


u ciebie niewiem,ale pod kierownicą,w środku za bezpiecznikami chyba-metoda na słuch albo szukaj w postach :komp:

#16 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 grudnia 2009 - 22:40

ile taka dobra świeca może kosztować???



jednej swiecy chyba nie mna sensu wymieniac:)

#17 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2009 - 02:56

z plusa
aku dotknij styku świecy z listwa i zagrzej wszystkie świece i probuj zapalic

starego klekota toyote carine 2

W Omedze każda świeca ma osobny przewód, a nie listwę. Być może w Carinie miałeś wspólną listwę zasilającą świece. Tutaj trzeba podłączać plus osobno do każdej świecy.

ja mialem uszkodzoną tylko jedną świece i przy -3* auto
po długim kręceniu odpaliło(nowy aku 92 ah).przy -5*zapomnij o odpaleniu bez sprawnych świec.


Moja w zeszłym roku odpalała przy około -15 na trzech sprawnych świecach (chociaż ciężko było). Jak padła czwarta to już nie dała rady :D

więc przekaźnik mam raczej sprawny

Jak chcesz być pewny przekaźnika to sprawdź czy zaraz po przekręceniu kluczyka dochodzi do napięcie do świec. Zwykły miernik starczy, bez ściągania kolektora sięgniesz do świecy, drugi przewód do masy i masz pewność. Najlepiej sprawdzić tak samo na wszystkich świecach.

#18 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 18 grudnia 2009 - 17:29

W Omedze każda świeca ma osobny przewód, a nie listwę. Być może w Carinie miałeś wspólną listwę zasilającą świece. Tutaj trzeba podłączać plus osobno do każdej świecy.



Moja w zeszłym roku odpalała przy około -15 na trzech sprawnych świecach (chociaż ciężko było). Jak padła czwarta to już nie dała rady :D


Jak chcesz być pewny przekaźnika to sprawdź czy zaraz po przekręceniu kluczyka dochodzi do napięcie do świec. Zwykły miernik starczy, bez ściągania kolektora sięgniesz do świecy, drugi przewód do masy i masz pewność. Najlepiej sprawdzić tak samo na wszystkich świecach.


Co do przekaźnika od świec znalazłem go pod maska w tej trójkątnej skrzyneczce idzie do niego sześć grubych przewodów które zapewne są od świec i cztery cieniutkie i tak jak kolega pisał jest czarny i ma napis BMW nom i pyka:jump: to chyba dobrze bo oznacza to że działa.Teraz nasuwa mi się kolejne tytanie kolega krzysiek1989 pisze że jest jeszcze jeden przekaźnik:o dziwne bo przedtem nikt mi nie pisał o drugim przekaźniku i czemu niby ten drugi ma służyć????.Co do sprawdzenia i się upewnienia nie mam jak bo nie mam żadnego miernika.Samochodu odpalić nie mogę:mad: jutro mam sobotę wolną:p i zrzucam kolektor wymienię wszystkie świece i zobaczymy co będzie dalej.Naliczyłem 7 uszczelek trzeba je wymieniać na nowe po zdjęciu kolektora??? Co do świec bo nie wiem jakie kupować więc podam link http://moto.allegro...._bmw_2_5td.html takie były by dobre czy to jakiś szit???

#19 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2009 - 18:05

W zasadzie to nie potrzebujesz miernika, bo możesz zwykłą żaróweczką sprawdzić. O tym drugim przekaźniku pisałem Ci na PW.
Uszczelki powinieneś wymienić, albo uszczelnić silikonem (odpornym na wysokie temperatury).
W sprawie świec napisz do kolegi kczech. Ma dobre ceny i doradzi co najlepiej kupić.

#20 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 20 grudnia 2009 - 12:36

Więc co do wczorajszego dnia zdjęcia kolektora nie powiodło się:( nie miałem odpowiedniego klucza że by odkręcić dwie ostatnie śruby na kolektorze :mad: miałem nawet taką sprężynówkę która się wygina i wchodzi wszędzie ale niestety sprężyna w tym kluczu tego nie wytrzymała i postanowiłem to zostawić dla mechanika samochód zachowałem powiedział mi że zajrzy tam w poniedziałek a zrobi w środę jeśli to oczywiście świecę są do wymiany bo powiedział mi że w żadne przekaźniki nie będzie się bawił:( objawy kręci i dymi na siwo trochę biało ale nie chcę złapać przedtem jak jeszcze go odpaliłem na początku chodził nie równo co by świadczyło o spalonych świecach mam racje??? bo co dopiero jak trochę pochodził to zaczął chodził równiutko mechanik mi powiedział że tak się właśnie dzieje przy spalonych świecach.