Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ustawienie nastawnika samemu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
165 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 07 marca 2013 - 21:19

według tego co czytałem na forum właśnie tak jest. a kąt ma wpływ tylko na odpalanie jako takie że w złym miejscu podaje, nie ma nic wspólnego ze świecami.


przepraszam, ale troche chaotycznie piszesz i nie mogę się czasem połapać po 3 piwkach:D

rozciągniety łąncuch=przestawiony kąt=złe odpalanie
"oszukiwacz" podaje zaniżoną temperature i dlatego poprawia start, a nie poprawia kąt...

#122 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2013 - 21:24

kąt ma wpływ na grzanie świec? w jaki sposób?


nie
ale żeby ci na gorącym odpalił bez przestawiania kąta ( pompy)
ustrojstwo zaniża temperaturecieczy przez kilka sekund po odpaleniu
a tym samym silnika ,
wtedy pompa daje dawke jak przy zimnym silniku
i grzeją się świece

#123 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 marca 2013 - 21:29

ja tylko mogę potwierdzić, że po zmianie kąta wtrysku, auto pali ma dotyk. Odpala na pół obrotu wału, nawet przy letnim silniku. Wcześniej było trochę gorzej.

#124 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2013 - 21:29

Pamiętajcie też o najczęstszej przyczynie problemów z odpalaniem.

Oczywiście sprawne czujniki, dobrze ustawiona pompa i nie naciagnięty łańcuch to podstawa ale na nic się to wszystko ma jeśli głowiczka w pompie już ma dosyć:D

#125 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 07 marca 2013 - 21:41

ale na nic się to wszystko ma jeśli głowiczka w pompie już ma dosyć

a to z ori głowiczką kosztuje 2 tysie...czyli 1/3 Omegi...:jump:

#126 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 07 marca 2013 - 21:57

"oszukiwacz" symuluje dla ecu,że silnik jest zimny i wtedy;
1. grzeją świece-włączane przez ecu co jest niepotrzebne na gorącym silniku,ale też uruchamiana jest pompka w baku,co może być na plus
2.ecu zmienia kąt wtrysku w pompie,co niweluje wyciągnięty łańcuch-ważniejsza sprawa
3.ecu steruje dawką nastawnika,podając ją większą,co redukuje przepuszczanie zużytej głowiczki rozdzielacza wysokiego ciśnienia i szybciej wtryski mają swoje ciśnienie otwarcia,większa dawka rozruchowa,co jest chyba najważniejszą sprawą.(5 bronków :D)

#127 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 07 marca 2013 - 22:03

.(5 bronków )

zbankrutowali byśmy razem ;)

Po tych wszystkich postach zaczynam powoli uważac, że powinni montowac fabrycznie te ''oszukiwacze" heheheh

#128 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2013 - 22:17

a to z ori głowiczką kosztuje 2 tysie...czyli 1/3 Omegi...:jump:


Zawsze można założyć chińską za około 600zł:D
A co do ori to znajomy pompiarz mi mówił że kosztuje około 1200zł

#129 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 07 marca 2013 - 22:20

Zawsze można założyć chińską za około 600zł:D
A co do ori to znajomy pompiarz mi mówił że kosztuje około 1200zł


Mi po znajomosci powiedział 2 koła z całym pakietem czyli ori głowiczka i uszczelnienia itp

#130 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2013 - 22:33

No to mi trochę taniej:D
Ale to 1200 to i tak dużo:D
Dlatego zdecydowałem się na ori używkę którą mi załatwił za 150zł:D i jest :ok:
Jak padnie za jakiś czas albo i nie to znowu się zdam na niego i założę używkę:D

Wszystko zależy od paliwa niestety:mad: moja padła w ciągu tygodnia po zatankowaniu na wiejskiej stacji paliw.

#131 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 07 marca 2013 - 22:39

No to mi trochę taniej:D
Ale to 1200 to i tak dużo:D
Dlatego zdecydowałem się na ori używkę którą mi załatwił za 150zł:D i jest :ok:
Jak padnie za jakiś czas albo i nie to znowu się zdam na niego i założę używkę:D

Wszystko zależy od paliwa niestety:mad: moja padła w ciągu tygodnia po zatankowaniu na wiejskiej stacji paliw.


o mój juz nie jest znajomym i będzie się prosił o przyjęcie towaru (regenerowanych pomp) choć wygladają prawie jak nowe...może ta cena to przez to szkiełkowanie...

Dlatego ja tankuje tylko na BP i Statoil i tylko te droższe...

#132 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 07 marca 2013 - 22:45

podłączenie/odłączenie "oszukiwacza" 2.5 td
urządzenie to ma 4 przewody wpinane przeważnie do wiązki ecu;
oszukiwacz-------------------wiązka ecu
1.przyjmijmy czerwony--------kabel "gruby"czerwony z białym paskiem(+12v po stacyjce)
2.przyjmijmy czarny-----------kabel "gruby"brązowy(/z zielonym paskiem) masa "-"
3.kolor?(producent)-----------kabel "cienki"niebieski z szarym paskiem-przecięta instalacja orginalna z sygnałem temp.czujnika silnika dla ecu (pierwszy koniec)
4.kolor?(producent)-----------kabel "cienki"niebieski z szarym paskiem-przecięta
instalacja orginalna z sygnałem temp.czujnika silnika dla ecu (drugi koniec)
wyrzucając "oszukiwacz",odciąć 4 jego kable przy wiązce i połączyć ze sobą rozcięte końce niebieki z szarym ...z....niebieskim z szarym (przecięty sygnał z czujnika temp.)
tutaj foto orginalnej wiązki ecu 98"r

#133 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2013 - 22:51

o mój juz nie jest znajomym i będzie się prosił o przyjęcie towaru (regenerowanych pomp) choć wygladają prawie jak nowe...może ta cena to przez to szkiełkowanie...


U mnie pompa została stara tylko przełożył ten cały rozdzielacz i jakąś śrubę. Rok temu to robił i jest OK tak że już dawno się zwróciło.

#134 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 09 marca 2013 - 11:00

No i nie udało się ustawić nastawnika, a to przez mój błąd podczas odkrecania pokrywki nastawnika w celu wymiany czujnika...nie mam wprawy w majsterkowaniu i czasem zdarzy mi się jakiś babol, przez którego dalsza robota nie ma sensu...:masakra:
Nie posiadając odpowiedniego klucza do tej sruby zabezpieczającej, postanowiłem nabic na nią nasadkę rozmiar 7 i elegancko się odkręca i wkręca...po złożeniu wszystkiego do kupy przyszedł czas na regulację i zoonk...podejrzewam, ze nasadka zapiera o ściankę pokrywy (nasadka w górnej części się rozszerza) i to uniemożliwia przesunięcie pokrywki...:oonie: Już tak popuszczałem śruby, ze ropa zaczęła cieknąć i nie dała sie przestawić...omega chyba lubi taką dawkę jak ja, czyli 0,7:D bo, ani drgnie...
Czy ktoś wykrecał tą śrubę bez ściągania kolektora? Spróbowałbym ją wymienić w tygodniu w ten sposób i jeszcze raz zmienić dawke...

#135 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2013 - 15:30

nie dokońca dawka nastawnika się zmieni,po odkręceniu górnego dekielka,ale jak czujnik temperatury paliwa oszukiwał,to wtedy na sprawnym czujniku dawke trzeba będzie ustawić od nowa.


dokładnie ;)

 


 


 


#136 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 13 marca 2013 - 22:43

Czy komuś udało się wykręcić tą śrubę z trójkątnym łebkiem bez ściągania kolektora?

#137 OFFLINE   ripem

ripem
  • 11 postów
  • Dołączył: 06-05-2010
  • Skąd: Czarnoziem

Napisany 13 marca 2013 - 23:42

ćwiczyłem to kiedyś przez cały dzień a w efekcie i tak wykręciłem kolektor i proponuję te rozwiązanie

#138 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 13 kwietnia 2013 - 20:53

Podepne sie do tematu :)

Od niedawna szaleje po forum bo od nie dawna stałem się posiadaczem Omegi. Pojutrze stawiam ją do majstra (wymiana głowicy). Komputer pokazuje mi spalanie na poziomie 1,5 - 1,6 l/h na jałowym, bez świateł itd. Zastanawiam się aby poprosić ów fachowca żeby dłubnął mi się przy okazji przy nastawniku i ustawił właściwy poziom 0,9 - 1,0 . Nie zależy mi szczególnie na osiągach a bardziej na ekonomi (służy mi do transportowania sprzetu z roboty na robote). Dodam tylko, że Omka do 2tys obr w zasadzie wcale nie idzie. Czasami az mi glupio jak na 2 biegu na pusto prawie sie nie rozpedza ;O

Proszę o jakieś rady =)

#139 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 13 kwietnia 2013 - 20:56

miałem kiedyś 2,5 TD i też mnie to bolało, one chyb atak mają
dopiero jak się turbo wkręci to zaczyna jechać
gta77

#140 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 13 kwietnia 2013 - 22:50

Podepne sie do tematu :)

Komputer pokazuje mi spalanie na poziomie 1,5 - 1,6 l/h na jałowym, bez świateł itd. Czasami az mi glupio jak na 2 biegu na pusto prawie sie nie rozpedza ;O

Proszę o jakieś rady =)


Przy takiej dawce napewno nie będzie się rozpędzać, bo jest za mała. Ustaw na 0,9 i auto nabierze życia.