Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ustawienie nastawnika samemu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
165 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2013 - 15:57

torx 30
a trójkątną nie ruszaj
ja sobie uszczelniałem nastawnik i trojkąt wymienilem też na t30

#82 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 06 marca 2013 - 11:51

Tak u mnie wygląda ten przekaźnik...myślałem, że sa tylko dwa kabelki, a sa cztery...na elektryce się nie znam i nie wiem jak to ruszyć...chcę za nastawnik się wziąść...i to mnie blokuje...

#83 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2013 - 14:23

a niby w czym Ci to przeszkadza ??
nastawnikiem ustawiasz dawkę, a to urządzonko działa tylko przy odpalaniu

#84 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 06 marca 2013 - 19:10

a niby w czym Ci to przeszkadza
nastawnikiem ustawiasz dawkę, a to urządzonko działa tylko przy odpalaniu


A to ustrojstwo o ktore pytasz oszukuje czujnik temperatury plynu chlodzacego dla ECU !
Wskazuje zawsze nizsza temperature niz jest rzeczywiscie <40*C !
Po odpaleniu auta powinien przywrocic rzeczywiste parametry, czesto jednak cos w tym gownie szwankuje i silnik ciagle otrzymuje sygnal ze silnik jest zimny ! Przez co podnosi sie dawka i przestawia drastycznie kat wtrysku !

Dlatego...

#85 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 marca 2013 - 19:21

próbowałeś wypiąć i odpalić? czy czekasz na cud? jak nie spróbujesz, nie dowiesz się co trzeba zrobić.

#86 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 06 marca 2013 - 19:28

próbowałeś wypiąć i odpalić? czy czekasz na cud? jak nie spróbujesz, nie dowiesz się co trzeba zrobić.


Tak to jest wpięte w wiązkę głowną. ze nie wiem jak to ruszyć...napisałem niżej...elektryka to dla mnie magia i zawsze coś spale...taki dar...:D

#87 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 marca 2013 - 19:31

no bo to pewnie w kompa leci. spróbuj uciąć te kable, najwyżej zaizolujesz

#88 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 06 marca 2013 - 19:33

przerwę pewnie obwód i wogóle nie będzie danych z czujnika...tak myślę...pewnie któreś z tych przewodów trzeba połączyć...

#89 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 marca 2013 - 19:38

to najlepiej będzie to wyszarpać z tej wiązki i wtedy dopiero się zastanawiać

#90 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 06 marca 2013 - 19:53

to najlepiej będzie to wyszarpać z tej wiązki i wtedy dopiero się zastanawiać


jutro robię drugie podejscie do tematu...jak coś więcej się dziś wyczyta...;)

#91 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2013 - 19:59

jutro robię drugie podejscie do tematu...jak coś więcej się dziś wyczyta...;)


Kable od puszki ucinasz a kable niebieskie z szarym paskiem znajdujące się w oryginalnej wiązce łączysz.

W puszce są 4 kable a żeby działała potrzebne są 3 z instalacji auta.

+ po zapłonie czyli pod czerwony z puszki
masa pod czarny z puszki
i kabel niebiesko szary z czujnika, który się przecina i końce na puszkę, jeden na kabelek niebieski drugi na biały.

tak na 99% :D

Najlepiej to nie pruj tej puszki z auta tylko znajdź w ori wiązce ten przecięty niebiesko szary i go połącz.

#92 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 06 marca 2013 - 22:21

Najlepiej to nie pruj tej puszki z auta tylko znajdź w ori wiązce ten przecięty niebiesko szary i go połącz

O tym myślałem...dzieki za podpowiedź, które trza połączyć. jak je połącze to puszkę wyrzucić mogę nie?
Przy okazji ściągnięcia kolektora ssacego do czyszczenia i EGR po odcięciu tego "oszukiwacza" chcę wymienić czujnik temp.paliwa w pompie...dużo przy tym roboty?Ponoć jest pod tym dekielkiem, którym reguluje się dawkę? Prawda to?

#93 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2013 - 22:41

Dlatego...


obniża temperature cieczy do kilku sekud po odpaleniu
potem wraca wszystko do normy
gdyby ktoś podpioł sobie kompa i zobaczyl jak to działa to by wiedział

#94 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 06 marca 2013 - 22:48

obniża temperature cieczy do kilku sekud po odpaleniu
potem wraca wszystko do normy
gdyby ktoś podpioł sobie kompa i zobaczyl jak to działa to by wiedział

ale

czesto jednak cos w tym gownie szwankuje i silnik ciagle otrzymuje sygnal ze silnik jest zimny ! Przez co podnosi sie dawka i przestawia drastycznie kat wtrysku !



#95 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2013 - 22:51

zapamiętaj jak to rozmontujesz
żebyś wiedział jak to póżniej po wyregulowaniu nastawnika założyć
bo i trak bez tego ci na ciepłym nie odpali

#96 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2013 - 22:55

bo i trak bez tego ci na ciepłym nie odpali


No właśnie. Ktoś miał powód jakiś żeby to tam wpakować:p

#97 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2013 - 22:57

No właśnie. Ktoś miał powód jakiś żeby to tam wpakować:p


nastawnik nie jest tego powodem

#98 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 06 marca 2013 - 23:03

dlatego mam pomysła, zeby to na wsówki porobić i w razie czego łatwo wpiąć tak jak było...mam nadzieję taką, ze powodem może być czujnik temp. paliwa w nastawniku i nikt tego nie sprawdził i poszedł na łatwiznę montując ten "oszukiwacz"...cięzko będzie ten czujnik wymienić? i czy ktoś się orientuje czy ten "oszukiwacz" na mojej fotce to z jakiś lepszych czy szmelc?

#99 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2013 - 23:11

Czujnik paliwa pod kompem lepiej sprawdzić i obserwować co się dzieje.

Ale jeśli chcesz go koniecznie wymienić to jest pod dekielkiem. Taki mały czarny. Na foto po lewej stronie.

Dodany obrazek

czy ktoś się orientuje czy ten "oszukiwacz" na mojej fotce to z jakiś lepszych czy szmelc?


Uprocessor diesel fix z przed 7-8 lat
Stale zaniża temperaturę o około 20st

Przynajmniej tak mi to wyglada. Co jest na drugiej stronie puszki? Ledy?

#100 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 06 marca 2013 - 23:13

Czujnik paliwa pod kompem lepiej sprawdzić i obserwować co się dzieje.

Ale jeśli chcesz go koniecznie wymienić to jest pod dekielkiem. Taki mały czarny. Na foto po lewej stronie.

Dodany obrazek


Chce go wymienic bo grosze kosztuje, a pewność będzie, ze działa tak jak powinien...czyli jak dekielek zdemontuję to później jak będe go montował to na dawkę patrzyć?

Nastawnika całego ne ściągać do czyszczenia jak się na tym nie znam czy to pikuś?