Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ustawienie nastawnika samemu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
165 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2013 - 23:18

Jak odkręcisz dekielek to ci sie dawka powali na 100%.
Ustawianie dawki jest na tyle precyzyjne że samo poluzowanie śrub i ich dokręcanie moze zmieniać wartości.

Czujnik temperatury kup z boscha i uszczelkę pod dekielek nową.

#102 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 06 marca 2013 - 23:29

nie dokońca dawka nastawnika się zmieni,po odkręceniu górnego dekielka,ale jak czujnik temperatury paliwa oszukiwał,to wtedy na sprawnym czujniku dawke trzeba będzie ustawić od nowa.

#103 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 06 marca 2013 - 23:40

Jak odkręcisz dekielek to ci sie dawka powali na 100%.
Ustawianie dawki jest na tyle precyzyjne że samo poluzowanie śrub i ich dokręcanie moze zmieniać wartości.

Czujnik temperatury kup z boscha i uszczelkę pod dekielek nową.


zamówiłem z Boscha i komplet uszczelek (kolektor, EGR, nastawnik)
własnie się domyśliłem, że się rozjada bo czytałem jak się reguluje dawke...

#104 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2013 - 23:46

nie dokońca dawka nastawnika się zmieni,po odkręceniu górnego dekielka,ale jak czujnik temperatury paliwa oszukiwał,to wtedy na sprawnym czujniku dawke trzeba będzie ustawić od nowa.


U mnie popuszczenie trójkątnej śruby już zmienia dawkę.
Jak ustawiałem to chyba ze 30 podejść robiłem bo przy każdym dokręcaniu sie minimalnie zmieniała.

W końcu stwierdziłem ze bez młota nie robota. Dokręciłem ją do oporu a popuściłem pozostałe 3 od nastawnika i na siłe zacząłem przebijać nastawnik.

#105 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 07 marca 2013 - 18:29

No i udało sie wymienić czujnik temperatury paliwa w nastawniku, ale dawki nie udało się zrobić przez...deszcz. Przy okazji wyczyściłem kolektor i EGR, wiec doloty czyste bo przed wczoraj odma czyszczona i przewody...
Za pierwszym razem jak przykręciłem pokrywke tak na sztukę bez dokrecania na siłe to MID pokazywał 1,0 i przejechałem się, aby rozgrzac silnik. Wydawało mi się, że autko lepiej reaguje na wciskanie gazu...ale po lukkim dokręcaniu szybko dawka wróciła do 0,7 i deszcz zaczął padać.
Jedno co zauważyłem to to, że n MIDzie śrędnie spalanie na tym samym odcinku (z pracy do domu 30 km) spadło z 9,5 do 7,1...a nawet przez chwilę na podmiejskich drogach widziałem 6,8...ciekawe ile teraz pali?

Przynajmniej tak mi to wyglada. Co jest na drugiej stronie puszki? Ledy?

Nie zauważyłem wczoraj tego pytania...jeśli Ci chodzi o ten przezroczysty plastyk koło czerwonego przewodu to to jest bezpiecznik na przewodzie do CA...

#106 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2013 - 18:50

Nie zauważyłem wczoraj tego pytania...jeśli Ci chodzi o ten przezroczysty plastyk koło czerwonego przewodu to to jest bezpiecznik na przewodzie do CA...


Chodziło mi o to jak wygląda oszukiwacz z drugiej strony. Czy jest cały czarny czy są tam diody led.

#107 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 07 marca 2013 - 18:57

Chodziło mi o to jak wygląda oszukiwacz z drugiej strony. Czy jest cały czarny czy są tam diody led.


:D cały czarny...

#108 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2013 - 18:59

:D cały czarny...


No to jednak nie ten o którym myślałem.

#109 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 07 marca 2013 - 19:04

No to jednak nie ten o którym myślałem.


Jaki by nie był to wolałbym się go pozbyć... ;)
Co myślisz o moich spostrzeżeniach po czyszczeniu i wymianie czujnika?

#110 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2013 - 20:10

nie dokońca dawka nastawnika się zmieni,po odkręceniu górnego dekielka,ale jak czujnik temperatury paliwa oszukiwał,to wtedy na sprawnym czujniku dawke trzeba będzie ustawić od nowa.


zmieni się nawet tylko luzując śruby - zawsze


żeby się pozbyć tego ,,ustrojstwa ,, mósiałbyś przestawić pompe tzn przekręcić ją
bo masz już naciągnięte łańcuchy i przestawiła się pompa

#111 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2013 - 20:30

co do samego czujnika to można go sprawdzić polewając po pompie zimną wodą. i wtedy jak zagrzeje świece to dobry.

#112 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 07 marca 2013 - 20:31

zmieni się nawet tylko luzując śruby - zawsze


żeby się pozbyć tego ,,ustrojstwa ,, mósiałbyś przestawić pompe tzn przekręcić ją
bo masz już naciągnięte łańcuchy i przestawiła się pompa


ok...czyli najpierw obserwacja spalania chwilowego na kompie w programie czy łańcuch wyciągnięty...jezeli tak to wymiana rozrządu i ustawienie kąta i wywalenie tego ustrojstwa...


Xax3 jesli chodzi Ci o czujnik temp.paliwa w nastawniku to dziś wsadziłem nowy...

#113 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2013 - 20:41

Sorki ale mylisz dwa pojęcia
dawka to dawka a ustrojstwo ustrojstwem
ustaw dawke teraz wg kompa , nie mida bo on ma dużą tolerancje błędu na
tyle ile powinno być czyli 5,5
ja mam 5,2 i jest ok
a ustrojstwo jest tylko do odpalania na gorącym silniku.
i jeżeli chcesz się tego pozbyć a odpalać na gorącym to tak jak pisałeś
albo przestawić pompe albo nowy rozrząd

#114 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 07 marca 2013 - 20:46

Sorki ale mylisz dwa pojęcia
dawka to dawka a ustrojstwo ustrojstwem

Chodziło mi o to, że po zmiennej dawce na kompie poznam czy przez rozciagnięty łańcuch pompa jest przestawiona...mam cichą nadzieje, że to tylko czujnik w nastawniku był walnięty i nikt tego nie sprawdził i wstawił ten oszukiwacz...śruby w nastawniku nie były nigdy ruszane...

#115 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2013 - 20:49

Chodziło mi o to, że po zmiennej dawce na kompie poznam czy przez rozciagnięty łańcuch pompa jest przestawiona...mam cichą nadzieje, że to tylko czujnik w nastawniku był walnięty i nikt tego nie sprawdził i wstawił ten oszukiwacz...śruby w nastawniku nie były nigdy ruszane...


nie łudź się :)
to jest choroba naszych silników

#116 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2013 - 20:56

ale przecież grzanie świec zależy właśnie od tego czujnika, czyż nie?

#117 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 07 marca 2013 - 21:00

nie łudź się

nadzieja umiera ostatnia...:innySmiech:

to jest choroba naszych silników

wiem...i się z tym pogodziłem, ale póki mogę sam robić bez większych kosztów to to toleruję...;)

ale przecież grzanie świec zależy właśnie od tego czujnika, czyż nie?


pogubiłem się w postach...sorki...
chyba tak i dlatego go wymieniłem i odłącze teraz ten "oszukiwacz" i zobaczymy...;)

#118 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2013 - 21:04

według tego co czytałem na forum właśnie tak jest. a kąt ma wpływ tylko na odpalanie jako takie że w złym miejscu podaje, nie ma nic wspólnego ze świecami.

#119 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2013 - 21:16

według tego co czytałem na forum właśnie tak jest. a kąt ma wpływ tylko na odpalanie jako takie że w złym miejscu podaje, nie ma nic wspólnego ze świecami.


dobrze czytałeś :) tylko nie umiesz tego podzielić na dwa

#120 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 marca 2013 - 21:17

kąt ma wpływ na grzanie świec? w jaki sposób?