Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ustawienie nastawnika samemu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
165 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 kwietnia 2013 - 21:47

Czy komuś udało się wykręcić tą śrubę z trójkątnym łebkiem bez ściągania kolektora?


jeszcze przed zima uszczelnialem, czyli wymienialem uszczelki pompy wtryskowej, mialem problem z odkreceniem tej sruby ale po probie dorobienia klucza i jej wykreceniu wymienilem ta dziwna srube na srube z imbusem o twardosci 8.8.
Zas kilka dni temu regulowalem sobie nastawnik, osiagnalem dawke 0,8-0,9 i odpowiednia prace silnika. Narescie spalanie mam 10,5l / 100km. w miescie a auto ladnie sie zbiera i nie kopci jak parowoz.
Odpowiednia regulacjedokonalem dopiero gdy zamontowalem sobie MID-a. Wczesniej na sluch mialem z tym problem a przewaznie z obrotami silnika a raczej ze spadajacymi obrotami ponizej 1000obr./min

#142 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 06 sierpnia 2013 - 23:03

Przejrzałem cały temat, ale nigdzie nie ma fotki które to ustrojstwo w silniku to ten nastawnik?

U mnie bywa różnie. Świece wymienione - zimny pięknie odpala, obrót rozrusznikiem i już. Pompa w baku - wymieniona bo była martwa. Na ciepłym - różnie. Czasem tak jak na zimnym, czasem 2-3sekundy trzeba pokrecić. Ale zawsze odpala od pierwszego.
Wskazania kompa też różne (czemu?) - bez obciązenia na ciepłym 0.7-0.9l.
Rozrzad i regeneracja pompy w 2009roku (faktura). Aha - po odpaleniu zimnego silnika przez kilka sekund puszcza dym z wydechu, wydaje mi sie że czarny, czarno-siwy ale bez tragedii - czuć wyraźnie że to ropa. Na pewno nie niebieski. Na ciepłym praktycznie niezauważalny. Jak mu depne, to tylko przez chwile puszcza "bąka" ale też nie takiego jak potrafi wyrzucić z siebie TDI i idzie już bez dymu.

Nachodzi mi na myśl jeszcze filtr paliwa (niby nic, ale nie mam informacji kiedy był zmieniany). Gdzie go znajde? Szykuje mi sie wymiana oleju w silniku to od razu bym temat ogarnął :)

#143 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2013 - 19:29

jak cięzko pali ciepły to pompa do ustawienia na zegar, jak nic nie pomoże to do regeneracji. A nastawnik to górna część pompy wtryskowej

 


 


 


#144 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 07 sierpnia 2013 - 21:40

Tylko że ja wiem jak odpala ciężko ten silnik bo znajomy miał e34 z tym silnikiem. Na ciepło to go z 15 sekund męczył.

U mnie jest maksymalnie 2-3 sekundy.

Dzisiaj zwrócilem uwage i na rozgrzanym i wyłączonym wszystkim mam wahanie co jakis czas 0.6-0.7l. Bardziej chodzi mi o dym na zimnym :) i wibracje budy oczywiście.

#145 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 07 sierpnia 2013 - 22:11

ustaw nastawnik na 0,9 i powinno być ok bo może masz za bogata mieszankę i dla tego ci telepie silnikiem, co do dymku to też może być od dawki paliwa. Tu masz zdjęcie gdzie jest nastawnik :D

[ATTACH]24285[/ATTACH]

#146 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2013 - 02:02

tylko jak kolega nie wiedział co to jest nastawnik to moja dobra rada taka żeby korekte dawki polecił komuś kto to już robił:)

 


 


 


#147 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 08 sierpnia 2013 - 08:29

To mój pierwszy 'prywatny' diesel. W benzynie i innej marce moge zrobić Ci wszystko ;)
Dam sobie rade, dzieki za rady, doczytam jeszcze czy w strone kabiny czy chłodnic puknąć ;)

Chociaż oczywista że jakby ktoś w okolicy z klubowiczów miał chęc i czas to czemu nie :)

#148 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 09 sierpnia 2013 - 19:31

To mój pierwszy 'prywatny' diesel. W benzynie i innej marce moge zrobić Ci wszystko ;)
Dam sobie rade, dzieki za rady, doczytam jeszcze czy w strone kabiny czy chłodnic puknąć ;)

Chociaż oczywista że jakby ktoś w okolicy z klubowiczów miał chęc i czas to czemu nie :)


Jak masz 0.6 - 0.7 do w stronę chłodnicy pukaj ale lekko, najlepiej poluzuj 3 śruby i przez jakiś drewniany kołeczek pukaj na odpalonym i rozgrzanym silniku

#149 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 10 sierpnia 2013 - 19:56

Jak sie nie poparze i wsadze tam łapy to tak zrobie ;)

Czy ta regulacja ma związek z ustalonymi wolnymi obrotami? Gdy delikatnie dodam gazu aby spalanie było 0.9l to wszystko sie uspokaja, aczolwiek jeszcze bardzo delikatnie czuć. Tylko że wtedy mam wskazówke obrotomierza centralnie miedzy 500 a 1000obr. Czyli pi razy drzwi jakies 750obr, teraz mam może 600obr. Oczywiście wszystko względem wskazówki wiec mało miarodajne.

#150 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 sierpnia 2013 - 17:34

Jak sie nie poparze i wsadze tam łapy to tak zrobie ;)

Czy ta regulacja ma związek z ustalonymi wolnymi obrotami? Gdy delikatnie dodam gazu aby spalanie było 0.9l to wszystko sie uspokaja, aczolwiek jeszcze bardzo delikatnie czuć. Tylko że wtedy mam wskazówke obrotomierza centralnie miedzy 500 a 1000obr. Czyli pi razy drzwi jakies 750obr, teraz mam może 600obr. Oczywiście wszystko względem wskazówki wiec mało miarodajne.


Około 750 obrotów powinna mieć oma, ustawisz to zobaczysz nie każdy samochód jest taki sam

#151 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 27 sierpnia 2013 - 17:49

Po oględzinach stwierdzam że których bym śrubek nie ruszył to chyba rozszczelnie pompe, więc pocykałem troche zdjęć, wskażcie które śruby odkrecić (?) czy luzować :)

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#152 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 29 sierpnia 2013 - 12:27

Mógłby ktoś zerknąc i wskazać owe śruby? Z oględzin wynika że pod każdym "deklem" jest uszczelka więc boje sie ruszać żeby nie zrobić sobie problemów.

#153 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 29 sierpnia 2013 - 21:00

Po oględzinach stwierdzam że których bym śrubek nie ruszył to chyba rozszczelnie pompe, więc pocykałem troche zdjęć, wskażcie które śruby odkrecić (?) czy luzować :)

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek


A więc musisz poluzować te śrubki które zaznaczyłem ci na foto. Te wyżej to są śruby pokrywy nastawnika aby jedna jest wspólna która trzyma nastawnik i pokrywę reszta to są samej pokrywy a te niżej trzymają nastawnik więc luzujesz te niżej a tą wspólną możesz ale nie musisz luzować powinno dać się ustawić bez jej luzowania, jak odkręcisz mocno te śruby i pukniesz nastawnik to może Ci polecieć ropa ale to byś musiał go mocno przesunąć tak że by się odessał bo nastawnik jest na oringu więc nie musisz się martwić że rozszczelnisz pompę. Po ustawieniu dawki i dokręceniu śrubek wszystko wraca do szczelności. Weź też poprawkę że jak ustawisz dawkę na 0.9l/h to po przykręceniu wszystkich śrub może dawka delikatnie Ci się rozjechać więc jak przy pierwszym razie tak Ci się stanie to drugie podejście daj dawkę nieco niżej i wtedy przy dokręceniu będziesz miał 0.9l/h

[ATTACH]24394[/ATTACH]

#154 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 04 września 2013 - 14:50

Ustawione na 0.9l. Zmian w zasadzie nie zaobserwowałem, może po za tym że jak mu depne to przez sekunde puści bąka a potem ciągle nic, no i zapitala troche nawet :)

Obroty jak stały na 600 tak stoją. Pozdro

#155 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2013 - 19:45

Nie wiem co ma nastawnik do wolnych obrotów.
Wolne obroty nie ustawiasz na nastawniku.
Ustawiasz je podłączając się do kompa .

#156 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 04 września 2013 - 21:44

No to przez kilka ładnych postów nikt nie wyprowadził mnie z błędu co widać w tym temacie ;)

Temat w sumie nieistotny, autko przypadkiem sprzedało sie z dnia na dzień.

#157 OFFLINE   szuler28

szuler28
  • 51 postów
  • Dołączył: 01-10-2009
  • Skąd: mieszkam w Szczecinie w dzielnicy Skolwin ul.Biwakowa 60
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lutego 2015 - 16:53

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.Biorę się na dniach za wymianę nastawnika w mojej omesi 2.5TD automat rok 00 :) kupiłem na allegro regenerowany nastawnik,bo mój to już szrot.Wyposażyłem się w opel scannera i myślę że to połowa sukcesu.I teraz pytanie do wszystkich ekspertów i fachowców czy trudno jest trafić tym czpieniem nastawnika w ten pierścień w pompie ? bo słyszałem że nie jest to takie proste.I jeszcze jedno pytanko jak już nastawnik będzie siedział w pompie jak ustawić nastawnik,żeby chociaż silnik zapalił (na nowym nastawniku nie bede miał punktu odniesienia względem pompy)chyba że zapali w każdym położeniu?Bo potem to już dawkę sobie ustawie na rozgrzanym silniku.Bym zapomniał czy na ściągniętym kolektorze dolotowym ustawie dokładnie dawkę paliwa no i czy nic się nie stanie bez kolektora.Z góry dziękuje za podpowiedzi pozdrawiam Tomek.

#158 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 28 lutego 2015 - 20:26

Trafić jest łatwo,lekko odchylasz i musisz trafić,po za tym poczujesz,że siedzi prawidłowo.
Przykręcony nastawnik przesuwasz w stronę kabiny albo w stronę zderzaka w ten sposób albo zmniejszasz albo zwiększasz dawkę.Bez problemu dasz radę to zrbić z założonym kolektorem.Poszukaj na forum tutaj praktycznie wszystko masz opisane.

#159 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2015 - 21:19

Na początku ustaw nastawnik w takiej pozycji jak idealnie pasuje obrys na pompie. Przy odpalaniu zawsze miej wbity 5 bieg i zaciągnięty ręczny, w ten sposób szybko go zdławisz jeżeli zacznie nabierać sam obrotów, wtedy zmniejsz dawkę i znów próba.

#160 OFFLINE   szuler28

szuler28
  • 51 postów
  • Dołączył: 01-10-2009
  • Skąd: mieszkam w Szczecinie w dzielnicy Skolwin ul.Biwakowa 60
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 marca 2015 - 07:56

Czyli przełożyć nastawnik mam na założonym kolektorze? czy tylko dawke ustawiac na założonym ? a co do z tłamszenia obrotów to mam automat.Nie wiedziałem że aż tak może się rozbrykać silnik.