

montaz mat podgrzewanych foteli problem
#81
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2009 - 21:52
#82
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2009 - 01:43
#83
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2009 - 08:03
ale mata grzeje bez oparcia z tego co napisal fish74, a ja bym preferował siedzisko z oparciem zeby to juz bylo takie efektywne bardziej
no to trzeba podlaczyc mate oparcia i grzeje i siedzisko i oparcie a jesli masz mate oparcia z VW to do szarej kostki i po problemie
wedlug mnie problem zostal rozwiazany jest sposob na podlaczenie bez regulacji i o to chodzilo
temat zamkniety:D
ewentualnie mozna go kontynuowac w kierunku podlaczenia regulacji temperatury
#84
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 15:36
#85
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 10:45
Dziś to odpaliłem już w fotelach , rezystor 500ohm i grzeje ok.Jedynie jak grzeją maty to lekko migocze dioda w włączniku i lekko zakłoca w radiu nawet przy cd( przy minimalnej głośności ,troszkę głośniej i jest już ok.)
ja u siebie mialem to samo wystarczy prad podlaczyc z kabla z ktorego jest regulacja fotela a ten oryginalny od grzania dac jako wlaczajacy przekaznik ja zastosowalem standardowy przekaznik 12V 30/40A
#86
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 04:37
Te do weluru wygladaja jak te z allegro po 25 dupsko i 19 oparcie. a do skory są wszyte na stałe i nie da sie zdemontować.
Ja chce to zamontowac do skory no i juz obmyslalem sobie jak to potem pospinać w miejscu gdzie są te fartuchy naciągające.
Ale w skorze od zewnatrz wyglada to tak
skora, a pod spodem
materiał jakiś włuknowy, nei wiem czy dobrze napisalem
druty ogrzewające bez tej termicznej folii, tylko sobie leżą
gąbka ok 1cm
materiał.
I to jest razem zszyte do skory. Dosyc gruba warstwa.
a nastepnie na metalowe kolka spinane z żółtą gąbką.
Nie spruje tego całego zszycia zeby zdemontowac stare maty bo sie rozlezie skora.
I niech mi teraz ktos napisze czy jak zamontuje mate (z allegro) między tą żółtą gąbką a całym tym co rozpisałem warstwami zszyte materiałem czy do mojego dupska dotrze ciepło: D???
#87
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 18:37
jest troche problem z matami. bo fabryczne maty w welurze roznia sie bardzo od mat do skory.
Te do weluru wygladaja jak te z allegro po 25 dupsko i 19 oparcie. a do skory są wszyte na stałe i nie da sie zdemontować.
Ja chce to zamontowac do skory no i juz obmyslalem sobie jak to potem pospinać w miejscu gdzie są te fartuchy naciągające.
Ale w skorze od zewnatrz wyglada to tak
skora, a pod spodem
materiał jakiś włuknowy, nei wiem czy dobrze napisalem
druty ogrzewające bez tej termicznej folii, tylko sobie leżą
gąbka ok 1cm
materiał.
I to jest razem zszyte do skory. Dosyc gruba warstwa.
a nastepnie na metalowe kolka spinane z żółtą gąbką.
Nie spruje tego całego zszycia zeby zdemontowac stare maty bo sie rozlezie skora.
I niech mi teraz ktos napisze czy jak zamontuje mate (z allegro) między tą żółtą gąbką a całym tym co rozpisałem warstwami zszyte materiałem czy do mojego dupska dotrze ciepło: D???
dotrze napewno tylko ze pewnie troche dluzej to bedzie trwalo ja jak siedam do auta w samej koszulce to po minucie do 2 czuje cieplo a jak mam na sobie koszulke jakis swetr i kurtke skorzana to czuje cieplo po okolo 3 minutach wiec u ciebie efekt bedzie podobny pewnie bedzie cie grzac 2 razy pozniej niz oryginal
#88
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 23:25

rozłączyłem kostki, pomierzyłem opór i wyszło mi że na obu parach kabli łączących się z brązowymi mam około 0,5 Ohm, czyli maty raczej sprawne.
Jednak na brązowych kablach nie pojawia się napięcie.
Rozebrałem fotel pasażera (w nim działa ogrzewanie) i okazało się, że na brązowych kablach po odpaleniu auta i włączeniu ogrzewania pojawia się napięcie.
Zatem: powodem braku ogrzewania fotela kierowcy nie jest przerwa w obwodzie mat.
Podejrzewam że uszkodzony może być ten moduł zasilający ukryty w gąbce siedziska.
Zatem rada dla posiadaczy Bfl - zanim zaczniecie wypruwać maty sprawdźcie czy dochodzi do nich napięcie
#89
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 10:19
Wytargałem, odpiąłem z wielkim trudem poszycie od stelaża i zacząłem ogarniać temat. Okazało się, że układ elektryczny grzałki jest bardziej zawiły niż myślałem, w poprzednim moim poście trochę namieszałem.
Na szybko sprawność grzałek można ocenić sprawdzając obwód między czerwonym i brązowym kablem wychodzącym z szarej kostki sterownika grzania. Jest ona wciśnięta od spodu w gąbkę siedziska, dostęp jest więc dość dobry. Jeśli jest przejście - mata jest ok, jeśli nie - wiadomo.
U mnie nie było, więc zacząłem analizować sytuację, a że proste obserwacje i pomiary nic nie dały zacząłem pruć poszycie, tzn. ten biały materiał przyszyty od spodu do skóry.

Wiedziony intuicją prułem miejsca, które fabrycznie były ponacinane i dobrze zrobiłem
Okazuje się, że grzałka siedziska jest podzielona na sekcje oddzielone od siebie przeszyciami na skórze. Sam element grzejny nie jest jak się spodziewałem zwykłą pętlą z drutu, tylko misternie ułożoną drobną spiralką ze skrętki:

Takie rozwiązanie jest dość pomysłowe, gdyż grzałka nie podlega naprężeniom gdy kierowca zasiada na fotelu.
Newralgicznym punktem są łączenia poszczególnych sekcji - wykonane z grubszego przewodu. Sam mostek jest z racji grubości raczej trwały, problemem jest jego łączenie z konkretną sekcją grzałki (lutowane). Cieńszy przewód grzałki upala się tuż przy lutowaniu.

znalazłem przerwę, polutowałem dodając dodatkowy mostek i... lipa. Okazało się, że mam upalone połączenia na KAŻDYM mostku... Z lewej i z prawej strony każdej poduszki, czyli w czterech miejscach.
Polutowałem i udało się zamknąć obwód.
Zamontowałem fotel i sukces... ale połowiczny.
Chyba coś skopałem albo moje luty są zbyt słabe, bo mata grzeje się bardzo mocno (parzy) w 2 miejscach (z czterech) w których porobiłem mostki. Reszta siedziska grzeje ale znacznie słabiej. Chyba będę musiał zajrzeć tam znowu...
Jeszcze jedno - włączyłem zapłon w aucie bez podłączonego napinacz i poduszki fotela... Oczywiście zaświeciła się lampka poduszek. Jednak po podłączeniu poduszki lampka po prostu zgasła - nie ma potrzeby kasowania błędu - chyba w starszych omegach nie byłoby tak łatwo?
#90
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 18:18
Ja 3 dni wstecz robilem to samo u mnie w skorze tylko że w oparciach maty miałem sprawne i wszedzie idealnie grzeją, siedziska przednich foteli mialem uszkodzone.
Wlasnie że ktos kto ma nie działającą skóre ma prze$#$##@ne bo ja np wiem jak założyć poprawnie mate siedziska i oparcia, wiem gdzie i w ktorym miejscu trzeba pociąc ten biały materiał z gąbkami ale potem trzeba to zszyć. i powiem ci że tu sie zaczynają schody bo byle jaki szewc zrobi to na odp#@$@ol i załamania potem na skórze będą pomarszczone albo flak sie zrobi.
Zrobiłem jeden fotel wszystko grzeje ale jak popatrze na fotel to sie wk#$@$#wiam, nikt nie chcial sie podjąć poprowadzenia czterech szwów na siedzisku, potem wykonał mi to jeden szewc ale te załamania na skorze wyglądają kiszkowato, a przed rozbiorką biło git
#91
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 20:35
obwód przegrzewa się w miejscu, w którym drut jest najcieńszy, jeśli już się dobiorę kiedyś do grzałek (choć przeraża mnie myśl o ponownym rozbieraniu tego) to poprawię te miejsca i powinno być ok.
#92
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 22:28
#93
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 14:59

#94
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 17:43
Pozdrawiam
Mar
#95
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 17:57
Witam, czy ktoś z was rozbierał tylną kanapę i oparcie w B-fl kombi? Czy da się tam założyć te maty od vectry? Instalacja jest, włączniki również- zostaje kwestia mat. Może ktoś ma jakiąś dokumentacje jak to rozbierać.
Pozdrawiam
Mar
Demontaż poszycia kanapy jest taki sam jak przy fotelu tyle, ze niewspółmiernie dłuższy i pracochłonny. Wszystko sprowadza się do wypięcia "kiedr" tapicerki ze stelaża. Rozebrać jest łatwo ale poskładać kanapę to trzeba mieć spore samozaparcie. Maty od Viki raczej podejdą.
#96
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 20:06
Demontaż poszycia kanapy jest taki sam jak przy fotelu tyle, ze niewspółmiernie dłuższy i pracochłonny. Wszystko sprowadza się do wypięcia "kiedr" tapicerki ze stelaża. Rozebrać jest łatwo ale poskładać kanapę to trzeba mieć spore samozaparcie. Maty od Viki raczej podejdą.
Dzięki za szybką odpowiedź. Te maty podłączyć należy chyba tak jak w przednich fotelach w wersji przed liftem ?
Mar
#97
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 20:17
Sądzę, że tak. Pamiętaj tylko o istotnym aspekcie. Maty do weluru różnią się od mat do skóry.Te maty podłączyć należy chyba tak jak w przednich fotelach w wersji przed liftem ?
Ja swego czasu za późno się pokapowałem i ... nie jestem usatysfakcjonowany.
#98
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 20:21
Mar
#99
OFFLINE
#100
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 20:31
http://allegro.pl/it..._wyprzedaz.html.
tu oparcie:
http://allegro.pl/it..._wyprzedaz.html
Mar