

montaz mat podgrzewanych foteli problem
#101
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 20:34
#102
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 21:22

Jeszcze pytanie- do czego jest ta kostka pod tylną kanapą? wiązka od siedzeń to dwie kostki- męska i żeńska w jedną wpina się wiązkę z przekaźnikami i przewodami do mat.
A ta kostka?
http://img120.images...4070246ws3.jpg/
Mar
#103
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 23:36
#104
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 00:36
Na tylnej kanapie dostęp do położenia mat również bez większych problemów. Siedzisko jak i oparcia rozbiera się szybko. Maty z allegro jak wiadomo nie są do omegi i w dodatku do tylnych siedzeń ale bez problemu można je dopasować delikatnie przycinając. Jedyny problem pojawił się na siedzisku za fotelem pasażera. Tam są dwa gniazda do pasów umieszczone w siedzisku kanapy. To zmniejsza powierzchnie na jakiej możemy umieścić matę. Przyciąłem gąbkę w tym miejscu zostawiając tylko miejsca ze spiralą co pozwoliło na większe manewrowanie i układanie maty. W tym miejscu znajduje się pasek z taśmą przylepną więc daje się to bez problemu ułożyć inaczej niż w oryginale omijając to miejsce a nie zaginając ani łamiąc maty.
Co do wtyczek to nie pasują te dwie do podłączenia tylnych mat z oryginalną instalacją oraz dwie z czterech przednich- te od sterowania mocą grzania. Zrobiłem to na stałe.
Co do pracy jaką trzeba włożyć w wymontowanie foteli-
wymontowanie przednich foteli i rozkręcenie:
1. odkręcamy jeden wkrętak za fotelem trzymający plastikową zabudowę fotela
2. wyjmujemy przednią zabudowę fotela i mamy widoczne kable i kostki
3. odkręcamy śruby mocujące fotel do samochodu- są umieszczone w szynach, po których przesuwa się fotel- dwie z przodu i dwie z tyłu
4. mając fotel na stole odkręcamy dwie śruby od ręcznej (u mnie) regulacji pochylenia fotela oraz jedną śrubę trzymającą boczną zabudowę fotela- śruba jest z przodu fotela na samym przedzie (pod dźwignią regulacji pochylenia fotela), wyjąc przełącznik od regulacji wysokości fotela jednak ze względu na to ze jest przylutowany na stałe żeby nie przeszkadzał trzeba go rozebrać- nie stanowi to większego problemu jednak należy uważać na luźne dwie miedziane blaszki w środku aby nam nie wypadły, po rozebraniu przylutowana część włącznika wyjdzie bez problemu z bocznej osłony.
Po odkręceniu śruby z przodu osłona trzyma się jeszcze na dwóch zaczepach mniej więcej na środku, które bez problemu puszczają oraz musimy zdjąć duże pokrętło regulacji oparcia. Jeśli pociągniemy za mocno i pręt wysunie się zbytnio można go włożyć na swoje miejsce po zdjęciu osłony tylnego oparcia odkręcając dwie śruby na dole fotela- widoczność bardzo dobra. Mała osłona boczna trzyma się tylko na zaczepach. Po jej zdjęciu możemy odkręcić boczne śruby łączące siedzisko z oparciem oraz zdjąć zawleczki i zacząć montaż mat.
Z tyłu jest znacznie prościej.
1. wyjmujemy kanapę pociągając za plastikowe rączki pod kanapą (najlepiej pociągać równomiernie za obie strony) i można już montować maty
2. aby zdemontować mniejszą część oparcia kanapy tylnej trzeba odkręcić 3 śruby. Jedna znajduje się na dole od strony drzwi, po wymontowaniu siedziska kanapy jest już widoczna. Dwie pozostałe z tyłu siedzenia- znajdziemy po rozłożeniu oparcia do poziomu.
3. wymontowanie większej części jest analogiczne- 3 śruby plus jedna od środkowych pasów- wszystko
Podłączenie mat z tyłu zrobiłem dokładnie tak jak wynikało z treści tego wątku.
---Ω---
pozdrawiam, Mar
#105
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 21:13

Kupiłem te same maty co kolega cugiel i założyłem je do Astry G. Pasują idealnie. Ktoś już pisał wcześniej jak je podłączyć.
czarny +
brązowy -
czarno-żółty to załączanie plusem
czarno-zielony do masy przez potencjometr
Nie wiem tylko jaki ten potencjometr i nigdzie nie mogę znaleźć oryginalnego włącznika z regulacją.
Podłączałem maty do zasilacza warsztatowego, a do regulacji dałem potencjometr 2,2k Ohm. Pobierają prąd 8A, czyli ich moc to pewnie około 100W na jeden fotel. Regulacja działa z tym potencjometrem 2,2k, tylko nie wiem jak w praktyce będzie wyglądał zakres regulacji temperatury. Nie wiem też czy trzeba jakiś dodatkowy rezystor o którym ktoś wyżej już pisał. Jutro jak będę miał czas to podłączę potencjometr w samochodzie i przetestuję.
Układ który znajduje się w szarej puszcze na kablu wygląda mi na regulator mocy PWM na jakimś tranzystorze mosfet, tylko sterowanie nim jest dość zaawansowane, bo pewnie jest sprzężone z termostatem (ale nie jestem pewny, może to zwykły regulator mocy).
Do tej pory miałem inne maty bez regulacji, które nie grzały w bocznych częściach siedziska, ale ich jakość i szybkość nagrzewania była bardzo dobra. Miały logo WV. Ciekawe czy te oplowskie będą dobre.
Jeżeli ktoś ma dostęp do oryginalnych włączników z regulacją to niech sprawdzi lub zmierzy jaki tam jest potencjometr.
#106
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 07:50
A czy ktoś pamięta jaki użytkownik sprzedawał te maty ? Może ktoś ma na zbyciu jeszcze takie "ustrojstwo" ?

#107
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 09:33
Witam.
A czy ktoś pamięta jaki użytkownik sprzedawał te maty ? Może ktoś ma na zbyciu jeszcze takie "ustrojstwo" ?
dino124
w tej chwili nie ma przedmiotow wystawionych
ja kupilem na aukcji numer
785734270
jesli chcesz to poszukaj goscia w archiwum allegro wysli sms za 10 zl i dostaniesz na niego namiar:D
moze jeszcze ma pare sztuk
cena byla super a maty oryginalne, nowiutkie i dzialaja do tej pory
#108
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 12:54

#109
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2012 - 20:56
#110
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2012 - 22:06
#111
OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2012 - 21:57
witam mam u siebie pod fotelem 2 kostki jedna z kablimi czerwonym i brazowym pod ktory jest podlaczony silnik regulacji wysokosci i druga wolna kostke z przewodami brazowym i czarno zoltym gdzie pojawia sie mapiecie po wcisnieiu przycisku grzania foteli
kupilem na allegro maty grzewcze oplowskie wyprodukowane w 2005 roku przy ktorych sa 3 kostki
sprawa wyglada tek ze pewnie te maty ktore mam sa do auta z regulacja mocy grzania
czy moze ktos ma pomysl jak to podlaczyc zeby to u mnie zadzialalo gdzie podlaczyc zasilanie ewentualnie co tam trzeba zmostkowac
sam wymyslilem to tak ze pewnie jest kostka z kablami czarnym i brazowym gdzie ma isc napiecie i kostka z kablami czarno zielony i czarno zolty od regulacji a ta trzecia to moze wyjscie na mate w oparciu ale niewiem
nie chce podawac napiecia na probe jak popadnie zeby tego nie popalic moze ktos juz wykonywal taki zabieg prosze o pomoc
bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos co ma omke po lifcie sprawdzil na jakich kolorach jest prad i jaki mocnyoraz w ktorym momencie
Kolego gdzie kupiłeś tematy bo szukam do swojej Omegi takich mat i ewentualnie w jakiej cenie
#112
OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2012 - 09:56
Kolego gdzie kupiłeś te maty właśnie szukam takich do Omegi B
Kolego gdzie kupiłeś tematy bo szukam do swojej Omegi takich mat i ewentualnie w jakiej cenie
4 posty wcześniej o tym pisałem
#113
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2013 - 20:20
Uploaded with ImageShack.us
tylko ze jak sa tak podlaczone nie dzialaja,lecz jak zamieniam miejscami kabelki w kostce pod siedzeniem fotele grzeja ale bardzo dlugo to trwa po 15min ledwo czuc cos po 45min dopiero daja cos.Wkladalem rozne rezystory i nie ma roznicy.
Aha a jak wywale rezystor i zlacze kable nie dzialaja.
#114
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2013 - 10:40
Czarny-masa
Brązowy+
Czarno żółty - + po wyłączniku
Czarno zielony regulacja grzania (opornik) na - masę
dopiero cos zaczelo dzialac ale nagrzewa sie 15min zeby cos poczuc i te szare podelko strasznie gorace jest. jak inaczej daje plus na czarny nie dziala nic,podmieniam oporniki i nic nie zmienia sie szybkosci nagrzewania
#115
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2013 - 12:26
#116
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2013 - 14:01
#117
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2013 - 14:15
#118
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 20:18
#119
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2014 - 20:47
Pod kierownicąbezpiecznikach
na tył pod kanapą,na przód (sterownik) w gąbce foteli.przekaźnikach