Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

montaz mat podgrzewanych foteli problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   fish74

fish74
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 21 listopada 2009 - 17:11

Jednak przy podłączeniu tylko jednej maty bez pleców zworka mocno się grzeje , czym by zastąpić drugą matę?

#62 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2009 - 19:30

Jednak przy podłączeniu tylko jednej maty bez pleców zworka mocno się grzeje , czym by zastąpić drugą matę?


najlepiej druga mata taka z allegro za 15 zl z WV na dwa siedzenia to 30zl +wysylka kolo 20
i 2 godziny robotey zeby je zalozyc jak dla mnie to najlepsze rozwiazanie:p

#63 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 listopada 2009 - 20:04

mógłby ktoś zmierzyć opór tych mat?
i grubość drutu oporowego który w nich jest (jeśli to możliwe)

#64 OFFLINE   fish74

fish74
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 21 listopada 2009 - 20:14

tylko u mnie w vectrze nie bardzo mi sie chce ryć oparcie , troche kiepski dostęp , boczne poduszki i myślę żeby zostawić same tyłki.A taki duży ceramiczny opornik z nawiniętym drutem da radę?Dawniej bywały takie ustrojstwa.Mata od tego gościa na plerki jest dość dużą i trzeba by cały welur ściągać..

#65 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 21 listopada 2009 - 23:20

na dzisiaj tyle

Dodany obrazek

ja to mam podlaczone tak jak na foto, jutro uzupelnie podlaczenie do potencjometru

w potencjometrze na srodku ma byc +12V
ma byc masa oraz kable czarno zielony i czarno zolty
jeden pin od potencjometru sluzy do podswietlania pokretla ja pozostawilem go wolnego

jak sie rozbierze caly wlacznik to widac ze do potencjometru ktory ma 3 styki idzie masa oraz styki na kabel czarno zielony i czarno zolty
tak wiec zwykly potencjometr z allegro okolo 500-700 powinien nam zastapic oryginal

potencjometr jest to opornik z regulacja rezystancji wiec napewno jakos sie da go zastapic zwyklym rezystorem problem w tym ze nie rozgryzlem tego jaki ma byc i gdzie go trzeba wlutowac
ale to juz niech ktos kto sie zna sprobuje to rozgryzc bo mnie to przerasta
ja jestem po budowlance robie za lakiernika wiec prosze sie nie smiac ze sie na elektryce nie znam:D


Koledzy bo właśnie rozebrałem fotel zdjąłem tapicerkę i tak jeszcze przeglądając ten temat i kierując się tym schematem wziąłem miernik i przytknąłem do czerwonego kabla w szarej puszce i czarnego w tej płaskiej wtyczce co wychodzi na oparcie i jest przejście zapiszczał miernik czyli wychodzi na to,że ma ta jest sprawna czy mam rację?Jeżeli tak to czemu nie grzeje?

#66 OFFLINE   fish74

fish74
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 22 listopada 2009 - 10:12

Maty mają być dwie w szeregu , jeżeli jest jedna trzeba płaską wtyczkę spiąć zworką tylko że się niestety grzeje.Czarna wtyczka plus -czarny , minus -brązowy.Szara wtyczka z cienkimi kablami , zielono czarny przez opornik i potencjometr do minusa ( czyli brązowego ) a żółto czarny przez bezpiecznik do plusa ( czyli czarnego ) i ma grzać przez puszeczkę więc nie ma cokombinować na ostro.

#67 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 22 listopada 2009 - 12:31

Ja ponawiam pytanie to co napisałem powyżej. Bo kurcze fotel mam rozkręcony i teraz tak leży :( czekam na info

#68 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopada 2009 - 13:29

Ja ponawiam pytanie to co napisałem powyżej. Bo kurcze fotel mam rozkręcony i teraz tak leży :( czekam na info


na czerwonym kablu jest + a na czarnym minus, jezeli podlaczysz kolejna mate tak jak na schemacie czyli pomijajac szara puszke to bedzie obwod zamkniety, bedzie opor i musi grzac skoro masz prad na jednej macie to po podlaczeniu maty w oparcie musi zaczac grzac
a tak wogole jak dasz multimetr do czerwonego iczarnego to masz 12V bo to tak dziala ze dopiecie kolejnej maty podaje na obie maty mase a z szarej puszki idzie 12V i to dziala jakby na zwarcie tak jak zarowka tylko ze drut oporowy w macie ma grzac a nie swiecic

#69 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 22 listopada 2009 - 13:40

Widzisz fotel mam teraz w domu także nie mam naweet jak go podłączyć chyba zaraz przytargam akumulator z samochodu.No bo ogólnie maty tworzy obieg zamknięty,więc jak zapodam do czerwonego i czarnego co idzie do maty na oparcie to mi piszczy znaczy to,że mata nie jest przepalona.Racja?Bo kurcze jeżeli jest good to nie będę jej wywalał tylko jak dojść czemu nie grzeje.

Cugiel a powiedz mi jak bym chciał na krótko muszę wylutować ten czerwony kabel z tej puszki czy mogę do niego przytknąć?

#70 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopada 2009 - 13:47

Widzisz fotel mam teraz w domu także nie mam naweet jak go podłączyć chyba zaraz przytargam akumulator z samochodu.No bo ogólnie maty tworzy obieg zamknięty,więc jak zapodam do czerwonego i czarnego co idzie do maty na oparcie to mi piszczy znaczy to,że mata nie jest przepalona.Racja?Bo kurcze jeżeli jest good to nie będę jej wywalał tylko jak dojść czemu nie grzeje.

Cugiel a powiedz mi jak bym chciał na krótko muszę wylutować ten czerwony kabel z tej puszki czy mogę do niego przytknąć?


teoretycznie mozesz ale ja bym proponowal go wylutowac wtedy tego nie popsujesz napewno

jezeli na kablu czerwonym ci sie nie pojawia +12V to znaczy ze cos z podlaczeniem potencjometru albo opornika jest nie tak
jezeli to ci na krotko bedzie grzac to skladaj te maty a z podlaczeniem to juz mozesz w aucie grzebac



u mnie nie grzalo wogole jak mialem podlaczone czarno zolty i czarno zielony odwrotnie moze u ciebie tez o to chodzi
ja u siebie w tym tygodniu to bede wszystko wypruwac bo tez mam cos z kablami pomylone bo jak krece potencjometrem to mi sie grzania nie da wylaczyc w jednej macie

mimo wszystko to nie zmienia faktu ze jak masz maty sprawne na krotko to mozesz je spokojnie zkladac a kosmetyke podlaczenia zostaw na potem

dzisiaj juz chyba nie pomoge bo musze spadac bo moja luba mnie na spacer ciagnie:D

#71 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 22 listopada 2009 - 14:50

No kurcze przyniosłem ako do domu.Siedzisko grzeje a oparcie nie :( ale obieg zamknięty maty jest bo sprawdzałem miernikiem i piszczy czyli zamknięty ale gdy podłączam na krótko nie grzeje.

#72 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 listopada 2009 - 15:24

Cugiel zakupiłem te potencjometry o których kiedys tam mi pisałeś
http://www.allegro.p....ipot_7216.html teraz powiedz mi jak je wlutowac który kabel do czego przylutować??? i czy potrzebne mi bedzie jeszcze cos wczesniej nie miałem czasu ale w tym tygodniu może uda mi sie do tego zabrac bo maty założone ale nie podłączone:((

#73 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopada 2009 - 17:29

Cugiel zakupiłem te potencjometry o których kiedys tam mi pisałeś
http://www.allegro.p....ipot_7216.html teraz powiedz mi jak je wlutowac który kabel do czego przylutować??? i czy potrzebne mi bedzie jeszcze cos wczesniej nie miałem czasu ale w tym tygodniu może uda mi sie do tego zabrac bo maty założone ale nie podłączone:((



czarno zielony i mase polacz z potencjometrem(jak nie pytaj) a czarno zolty 12V po wlaczniku 12V

lub

oba kable pod potencjometr + masa sam juz nie pamietam w tym tygodniu jak rozbiore swoj potencjometr to ci napisze jak to jest dokladnie u mnie bo sobie tego niezapisalem jak podlaczalem wedlug mojego podlaczenia ma byc wersja 2 ale siuada chyba podaje jaka poprawna wersje pierwsza (post 58)

#74 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 22 listopada 2009 - 17:45

Mój fotel działa nie musiałem wymieniać maty teraz muszę zamontować w samochodzie zobaczymy co wtedy.
Cugiel a miałeś do czynienia z matami na tylnej kanapie?Bo właśnie wyciągnąłem siedzisko i widzę,że tam gdzie wchodzą kable maty jest przypalone. I teraz pytanie czy mogę zastosować maty z przednich siedzeń na tylną kanapę?
Ogólnie lipka jest z demonatażem skóry na tej kanapie bo jest pełno tych metalowych kółek.

#75 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2009 - 07:30

Mój fotel działa nie musiałem wymieniać maty teraz muszę zamontować w samochodzie zobaczymy co wtedy.
Cugiel a miałeś do czynienia z matami na tylnej kanapie?Bo właśnie wyciągnąłem siedzisko i widzę,że tam gdzie wchodzą kable maty jest przypalone. I teraz pytanie czy mogę zastosować maty z przednich siedzeń na tylną kanapę?
Ogólnie lipka jest z demonatażem skóry na tej kanapie bo jest pełno tych metalowych kółek.


pojecia o tyle nie mam :p

#76 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 listopada 2009 - 15:55

Mój fotel działa nie musiałem wymieniać maty teraz muszę zamontować w samochodzie zobaczymy co wtedy.
Cugiel a miałeś do czynienia z matami na tylnej kanapie?Bo właśnie wyciągnąłem siedzisko i widzę,że tam gdzie wchodzą kable maty jest przypalone. I teraz pytanie czy mogę zastosować maty z przednich siedzeń na tylną kanapę?
Ogólnie lipka jest z demonatażem skóry na tej kanapie bo jest pełno tych metalowych kółek.

ja w swoich fotelach metalowe kółka odcinałem nożycami a w ich miejsce wstawiałem opaski tzw.szele plastikowe nie zbyt długie żeby dobrze sie przekładały i łatwo je było dociągnąć i jest ok co prawda ja rozbierałem przód ale podsówam pomysł co do tych kółek :)

#77 OFFLINE   fish74

fish74
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 24 listopada 2009 - 19:01

Jednak mata ta będzie pracować sama , bez drugiej.Dałem zworkę z grubszego drutu i jest wszystko ok.Ja tak właśnie chciałem gdyż nie chce mi się rozbierać oparcia a głownie chodzi nam o tyłek.Druga sprawa to dobierałem różne wartości rezystora a nawet podłączałem bez opornika , prosto do minusa - nic się złego nie dzieje.Grzeje tak od ok.1.5koma , bez rezystora jest chyba ciut za ciepło , wydaje mi się że tak ok50-100 om bedzie ok.Co jeszcze ,magiczna puszeczka , która jest na kablu po włączeniu zasilania szybciutko nam nagrzewa matę a potem jest takie pulsowanie czyli puszcza prąd jakoś tak impulsowo że temp jest stała.Super to działa.Puszeczka się grzeje leciutko ale bez obaw.

Czyli można by to tak : odcinamy szarą wtyczkę i przewody zielono czarny łączymy w czarnej wtyczce z minusem czyli brązowym -można przez opornik ,można bezposrednio, a drugi żółto - czarny z czarnym czyli plusem.Mamy jedną wtyczkę , którą podpinamy pod instalację - czyli jak ktoś ma bez regulacji grzania to tak ma być.Jak ma być tylko tyłek drugą szarą wtyczkę ucinamy , łączymy przewody i ok

#78 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2009 - 20:31

Jednak mata ta będzie pracować sama , bez drugiej.Dałem zworkę z grubszego drutu i jest wszystko ok.Ja tak właśnie chciałem gdyż nie chce mi się rozbierać oparcia a głownie chodzi nam o tyłek.Druga sprawa to dobierałem różne wartości rezystora a nawet podłączałem bez opornika , prosto do minusa - nic się złego nie dzieje.Grzeje tak od ok.1.5koma , bez rezystora jest chyba ciut za ciepło , wydaje mi się że tak ok50-100 om bedzie ok.Co jeszcze ,magiczna puszeczka , która jest na kablu po włączeniu zasilania szybciutko nam nagrzewa matę a potem jest takie pulsowanie czyli puszcza prąd jakoś tak impulsowo że temp jest stała.Super to działa.Puszeczka się grzeje leciutko ale bez obaw.

Czyli można by to tak : odcinamy szarą wtyczkę i przewody zielono czarny łączymy w czarnej wtyczce z minusem czyli brązowym -można przez opornik ,można bezposrednio, a drugi żółto - czarny z czarnym czyli plusem.Mamy jedną wtyczkę , którą podpinamy pod instalację - czyli jak ktoś ma bez regulacji grzania to tak ma być.Jak ma być tylko tyłek drugą szarą wtyczkę ucinamy , łączymy przewody i ok


a powiedz mi jak szybko sie to nagrzewa ile minut trzeba zeby w tylek bylo naprawde cieplo?

#79 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 25 listopada 2009 - 21:45

slabo sie zrobilo z tymi matami, temat tak naprawde stoi a takie tanie maty warto kupic,

#80 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 listopada 2009 - 21:51

slabo sie zrobilo z tymi matami,

Czemu słabo, przecież już chyba wszystko wyjaśnione.
Co jeszcze Ci trzeba ?
:);)