Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Słabe ogrzewanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
256 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   MAteusz9312

MAteusz9312
  • 6 postów
  • Dołączył: 12-07-2013

Napisany 31 stycznia 2014 - 19:12

Dzisiaj zabrałem sie za zmiane podłaczenia tego parownika tak jak pisaliscie i napotkałem problem poniewaz wyjscie z parownika mam wpiete tak jak na załoączonym zdjeciu i jesli zmienie to wyjscie to zostanie mi dziura i nie wiem co tam powinno byc podłączone czy poprostu jest to wymysł gazownika , prosze o szybką pomoc

#162 OFFLINE   pari121

pari121
  • 26 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Białystok

Napisany 29 grudnia 2014 - 21:41

Witam, Pojawił się kolejny problem z moją omgą. Póki temperatury były plusowe to ogrzewanie działało jako tako. Teraz, gdy mamy na minusie, samochodu nie da się nagrzać trasa, czy też miasto.
Chwilowe przytrzymanie na 4k obr powoduje powiew ciepłego powietrza po spuszczeniu gazu wraca do punktu wyjścia.

* Nagrzewnica była wymieniana 2 lata temu na Valeo;
* Zawór trójdrożny też;
* Reset climatronika;
* Filtr kabinowy wyjęty;
* Płyn chłodniczy wymieniony i odpowietrzony.

Próbowałem czyścić nagrzewnicę (ocet i wrzątek ok. 15 godzin moczenia później płukania wodą pod ciśnieniem), zero syfu i kamienia.

Używałem szukajki tylko w kółko powtarzane jest to samo nagrzewnica i zawór trójdrożny.
Jakieś pomysły ?

#163 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2014 - 22:00

a pompę wody kiedy wymieniałeś ??

#164 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2014 - 22:01

* Filtr kabinowy wyjęty

Nie ma wpływu na działanie ogrzewania...

Jak masz wpiety reduktor LPG w układ chłodzenia?

#165 OFFLINE   pari121

pari121
  • 26 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Białystok

Napisany 29 grudnia 2014 - 22:27

zapomniałem dodać pompa wody wymieniana jakiś niecały miesiąc temu.
Reduktor sprawdzę jutro, jednak instalacja siedzi w tym samochodzie 11 lat i nie było problemów wcześniej z grzaniem.

#166 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 grudnia 2014 - 22:33

A jaki temperaturę pracy silnika masz po nagrzaniu ? Kiedy do termostatu zgladaleś

#167 OFFLINE   Andru84

Andru84
  • 19 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 grudnia 2014 - 22:44

Mam podobnie, też mi się wydaje, że ogrzewanie grzeje za słabo niż powinno.
Ostatnio czyściłem sobie układ chłodzenia, zalałem nowym płynem chłodniczym i mam wrażenie, że na tym starym, silnik bardziej się "grzał". Ostatnio podczas jazdy na blacie wskazówka pokazywała niby 45-50 st na silniku, silnik nie nagrzewa się powyżej 90 st... W dodatku nie wiem czy tak powinno być, ale zauważyłem że cały czas chodzi mi wentylator na chłodnicy klimy...

#168 OFFLINE   pari121

pari121
  • 26 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Białystok

Napisany 30 grudnia 2014 - 10:15

temperatura pracy ok 95 stopni i ani drgnie. Termostat był sprawdzany przy okazji zrzucania głowicy.

#169 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2014 - 11:50

zdejmij przewód podciśnienia z zaworu trójdrożnego wtedy powinien się max otworzyć i zobacz czy coś się poprawiło, możliwe że masz coś namieszane w podciśnieniach

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#170 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2014 - 11:56

A ta dodatkowa pompka obiegu nie narobi takiego zamieszania??

#171 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2014 - 14:30

A ta dodatkowa pompka obiegu nie narobi takiego zamieszania

Może, ale nie w XEVie, bo jej tam nie ma :D

#172 OFFLINE   pari121

pari121
  • 26 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Białystok

Napisany 30 grudnia 2014 - 22:20

Podciśnienia są ok. Jedynie podciśnienie od EGR'u mam wypiętę ale to nie ma nic do tego. Zastanawia mnie temperatura, która bez różnicy czy jadę, czy stoję i tak nie przekracza 95 parę razy podskoczyła do 100 na postoju.

#173 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 31 grudnia 2014 - 09:01

Mam podobnie, też mi się wydaje, że ogrzewanie grzeje za słabo niż powinno.
Ostatnio czyściłem sobie układ chłodzenia, zalałem nowym płynem chłodniczym i mam wrażenie, że na tym starym, silnik bardziej się "grzał". Ostatnio podczas jazdy na blacie wskazówka pokazywała niby 45-50 st na silniku, silnik nie nagrzewa się powyżej 90 st... W dodatku nie wiem czy tak powinno być, ale zauważyłem że cały czas chodzi mi wentylator na chłodnicy klimy...


naciśnij przycisk eco i wentylator przestanie chodzić :D

#174 OFFLINE   pawlak2305

pawlak2305
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Skąd: Wysoka

Napisany 31 grudnia 2014 - 13:26

naciśnij przycisk eco i wentylator przestanie chodzić :D


- Włączona klima nijak ma się do temeratury silnika jeśli wszystko jest tak jak być powinno (chyba że jedziesz w 38 stopniowym upale i w korku a w kabinie chcesz miec 22 to Omegowa chłodnica nie wyrobi) -- sprężarka sama się wyłączy przy niskiej temperaturze a wraz z nią wentylatory --

- wyłączy klime o tej porze roku to szyby mu tak zaparują że świata nie zobaczy.

A jeśli silnik temperatury podczas jazdy nie trzyma to termostat świruje raczej.
W mojej zimą na włączonej klimie - silnik 92 i więcej nie pójdzie.
Klima wyłączona 92 - 95
Latem na włączonej klimie do 98 dochodzi w mieście.

Z grzaniem miałem taki problem że bardzo późno zaczynało dmuchać ciepłym (to było takie letnie powietrze) a na tylnych kratkach o grzaniu można było zapomnieć. Także z przodu miałem letni nawiew a tył chłodził wszystko. W efekcie na ciepło w kabinie musiałem czekac dobre 20 km jazdy. A przy -5 stopniach ogrzewania praktycznie brak. Przyczyną była zapchana nagrzewnica. Po wymianie przy -5 ciepłe zaczyna dmuchać po kilku minutach od odpalenia na zimnym silniku a po ok. 3 - 4 km w kabinie jest ciepło.

#175 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2015 - 17:10

wyłączy klime o tej porze roku to szyby mu tak zaparują że świata nie zobaczy.

Jak filtr kabinowy nie wymieniany od lat to pewnie ze tak :D

#176 OFFLINE   pawlak2305

pawlak2305
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Skąd: Wysoka

Napisany 02 stycznia 2015 - 13:38

Jak filtr kabinowy nie wymieniany od lat to pewnie ze tak


Wymieniam 2 razy w roku. Zawsze kupuję węglowy... z tym że u mnie przycisk eco mógłby nie istnieć. Zawsze tryb auto działa i jeśli tylko wyłączę sprężarkę (nie ważne czy lato czy zima) 2 minuty i przez szyby nic nie widać. Parownik po prostu ogrzewa się i oddaje wilgoć.

#177 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 stycznia 2015 - 14:27

jeśli tylko wyłączę sprężarkę (nie ważne czy lato czy zima) 2 minuty i przez szyby nic nie widać

może masz coś nie tak z klapką od obiegu zamkniętego, lub z otworami wentylacyjnymi w bagażniku. U mnie tak się dzieje tylko po zamknięciu obiegu powietrza. Wczoraj jechałem z 5-ma osobami na pokładzie i po pół godzinie włączyłem Eco i nic nie parowało. Ale jak mi klimatronik ustawi klapkę na zamknięciu, to tak jak piszesz - 2 min i świata nie widać :)

#178 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2015 - 14:29

Parownik po prostu ogrzewa się i oddaje wilgoć.

To nie parownik ...... masz wilgoć w nogach pasażera/kierowcy . Tutaj bym szukał problemu z parowaniem szyb . Parownik i oczywiście się "poci" ale nie w takich ilościach aby szyby zaparowały na maxa w ciągu 2 minut .....

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#179 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2015 - 22:46

To nie parownik ...... masz wilgoć w nogach pasażera/kierowcy . Tutaj bym szukał problemu z parowaniem szyb . Parownik i oczywiście się "poci" ale nie w takich ilościach aby szyby zaparowały na maxa w ciągu 2 minut

Albo klapa obiegu stoi na pozycji zamkniętej.

#180 OFFLINE   pawlak2305

pawlak2305
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Skąd: Wysoka

Napisany 02 stycznia 2015 - 23:28

To nie parownik ...... masz wilgoć w nogach pasażera/kierowcy . Tutaj bym szukał problemu z parowaniem szyb . Parownik i oczywiście się "poci" ale nie w takich ilościach aby szyby zaparowały na maxa w ciągu 2 minut .....


z Tymi dwoma miutami może przesadziłem, ale parują szybko i intensywnie. Wszystkie klapy sprawne. Bardziej stawiałbym na tą wilgoć bo omka jest dość często prana ze względu na materiałowe dywaniki.