Witam. Z ogrzewaniem walczyłem w dwóch omegach. Zawór trójdrożny należy też sprawdzić pod kątem tego, czy nie przepuszcza. U mnie było tak, że niby zamykał i otwierał, ale przy otwartym ogrzewaniu dookoła tłoczka przelatywał płyn na powrót do silnika. Przytkana była troszeczkę nagrzewnica, mam też LPG. Na wolnych obrotach nie było ogrzewania, bo płyn lżej miał płynąć przez parownik gazu i zawór trójdrożny niż przez nagrzewnicę. Usunięcie zaworu trójdrożnego i wstawienie zwykłych trójników ( wymieniłem też nagrzewnicę) przywróciło mojemu samochodowi ogrzewanie. Nawet na wolnych obrotach bez pompek mam ogrzewanie. Pompa wody jak ktoś wcześniej sugerował nie ma za bardzo jak się skończyć, bo niby co ma się w niej zużyć? Łopatki?
Przy klimatyzacji elektrycznej zdarzyło mi się, że były obłamane zatrzaski kabli zasilających silniczki klap i część była odwrotnie założona. Dmuchało wtedy w zupełnie inne strony niż powinno.
W starszym modelu czyli B występował jeden akumulator podciśnienia nad filtrem kabinowym. W B FL występują dwa akumulatory podciśnienia. Jeden przy multiramie a drugi nad filtrem kabinowym. Obydwa połączone.
Jeżeli macie instalację gazową musi być dobrze wyregulowana, bo inaczej mogą występować problemy z podciśnieniem w V6. U mnie też z tym walczyłem. Te komputery ciężko oszukać. Wraz z problemami z podciśnieniem występował problem z zapalającymi się kontrolkami ABS i TC niedługo po uruchomieniu samochodu a najczęściej po przełączeniu na gaz. Nie wiem co to ma wspólnego ze sobą, ale regulacja LPG usunęła obydwa problemy.
Co do czujnika temperatury w środku, za tą kratką, to ma on też wiatraczek, który musi pracować. Warto to miejsce wyczyścić i ew. przesmarować wiatraczek.
Pozdrawiam.