Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Słabe ogrzewanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
256 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2016 - 15:51

mam też uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej czujnik jest ok jestem pewny na 101% powiem tyle pokazuje co chce i jak chce

 

A co to ma wspólnego z temperaturą w środku auta ???

 

Za temperaturę w budzie, to odpowiada czujnik klimatronika  . Jest schowany po środku pod trójkątną kratką , między czterema wyświetlaczami na panelu.

Coś tam chyba jeszcze robi czujnik nasłonecznienia , ale nie pamiętam . 

 

gdy biorę na LO lub na HI i ogrzewanie lub chlodzenie na nogi z tyłu (na nogi) leci zawsze zimne powietrze

 

Tą funkcją steruje silnik z prawej strony puszki i drut za radiem. Zerknij, czy przesuwa się ten drut.

 

I to chyba jest prawidłowa odpowiedź - problem z klapami.

 

Nie zdejmowałeś przypadkiem panelu klimatronika ( jeśli masz autko od niedawna , może to robił poprzedni właściciel ) ??? 



#202 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 października 2016 - 16:49

W bfl klimatronik bierze temp z czujnika temp zewn i jak on nie działa to klima albo działa na HI lub LO

#203 Guest_nicoz0_*

Guest_nicoz0_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 16 października 2016 - 19:38

Mam LPG i wpięte jest książkowo, zasilanie reduktora idzie z mostka, i powrót na zawór trójdrożny. Zawór trójdrożny działa.

#204 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 października 2016 - 20:06

A co to ma wspólnego z temperaturą w środku auta ???

W bfl klimatronik bierze temp z czujnika temp zewn i jak on nie działa to klima albo działa na HI lub LO
Dokładnie tak. Sprawdza jaka jest temperatura na zewnątrz, porównuje z tą co masz ustawioną w aucie i sam dogrzewa albo ochładza żeby wyrównało się do temperatury, którą sobie ustawiłeś. Więc jednak ma coś wspólnego z temperaturą w aucie. Przećwiczyłem u siebie, bo na zewnątrz mi pokazywał 69 stopni i nawalał zimnym jak szalony. Dopiero na HI zaczęło lecieć ciepłe.

#205 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2016 - 11:05

Sprawdza jaka jest temperatura na zewnątrz, porównuje z tą co masz ustawioną w aucie i sam dogrzewa albo ochładza żeby wyrównało się do temperatury, którą sobie ustawiłeś

 

1 Ja bym proponował wyciągnąć wtyczkę z czujnika temperatury zewnętrznej . Przy tym co piszecie , to system  musi wejść w tryb awaryjny i dawać temperaturę "uśrednioną" , czyli ok 18-20 ' C do panelu klimy . Jeśli wtedy nastąpi (musi ) poprawa w ogrzewaniu - to sorry myliłem się.

2 Zapomnieliśmy jeszcze o prostych rzeczach 

- czy nie jest za mało płynu chłodniczego

- czy podciśnienie jest sprawne (typu wężyk się wysunął ,guma sparciała )



#206 OFFLINE   pskal

pskal
  • 16 postów
  • Dołączył: 15-03-2015
  • Skąd: Srokowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 listopada 2016 - 16:27

Witam. Z ogrzewaniem walczyłem w dwóch omegach. Zawór trójdrożny należy też sprawdzić pod kątem tego, czy nie przepuszcza. U mnie było tak, że niby zamykał i otwierał, ale przy otwartym ogrzewaniu dookoła tłoczka przelatywał płyn na powrót do silnika. Przytkana była troszeczkę nagrzewnica, mam też LPG. Na wolnych obrotach nie było ogrzewania, bo płyn lżej miał płynąć przez parownik gazu i zawór trójdrożny niż przez nagrzewnicę. Usunięcie zaworu trójdrożnego i wstawienie zwykłych trójników ( wymieniłem też nagrzewnicę) przywróciło mojemu samochodowi ogrzewanie. Nawet na wolnych obrotach bez pompek mam ogrzewanie. Pompa wody jak ktoś wcześniej sugerował nie ma za bardzo jak się skończyć, bo niby co ma się w niej zużyć? Łopatki?

Przy klimatyzacji elektrycznej zdarzyło mi się, że były obłamane zatrzaski kabli zasilających silniczki klap i część była odwrotnie założona. Dmuchało wtedy w zupełnie inne strony niż powinno.

W starszym modelu czyli B występował jeden akumulator podciśnienia nad filtrem kabinowym. W B FL występują dwa akumulatory podciśnienia. Jeden przy multiramie a drugi nad filtrem kabinowym. Obydwa połączone. 

Jeżeli macie instalację gazową musi być dobrze wyregulowana, bo inaczej mogą występować problemy z podciśnieniem w V6. U mnie też z tym walczyłem. Te komputery ciężko oszukać. Wraz z problemami z podciśnieniem występował problem z zapalającymi się kontrolkami ABS i TC niedługo po uruchomieniu samochodu a najczęściej po przełączeniu na gaz. Nie wiem co to ma wspólnego ze sobą, ale regulacja LPG usunęła obydwa problemy.

Co do czujnika temperatury w środku, za tą kratką, to ma on też wiatraczek, który musi pracować. Warto to miejsce wyczyścić i ew. przesmarować wiatraczek.

Pozdrawiam.



#207 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2016 - 17:26

Usunięcie zaworu trójdrożnego i wstawienie zwykłych trójników

 

Zawór trójdrożny najłatwiej wyłapać zimą.Po ustawieniu ogrzewania na max , wadliwy zawór ( oczywiście nie zawsze) powoduje wycieki na złączkach. Po prostu przepuszcza najsłabsze ogniwo. . Jeśli padnie ( lub straci podciśnienie , typu wężyk wypadł) to pozostaje w pozycji otwartej - grzybek opada na dół.

 

Pompa wody jak ktoś wcześniej sugerował nie ma za bardzo jak się skończyć, bo niby co ma się w niej zużyć? Łopatki?

 

Dokładnie . Na starym silniku forum była podana nazwa firmy , w której był problem z przepływem cieczy.

Trzeba pamiętać , że większość obecnych omeg jest w rękach ludzi , którzy kokosów nie zarabiają. 

Zaoszczędzić przy wymianie rozrządu na pompie wody= pokusa nie do odparcia.......   :rolleyes:



#208 OFFLINE   onekAslan

onekAslan
  • 31 postów
  • Dołączył: 07-11-2016
  • Skąd: Niepołomice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 listopada 2016 - 18:47

A tam oszczędność. Średniej klasy pompa wody kosztuje 80-100 zl i w zasadzie wytrzymuje jeden rozrząd. Miałem juz przypadek, gdzie skrzywiła sie os właśnie pompy wody w Omedze 2.0 8V, i rozrząd zrobil psikusa, bo ciągnął bokiem i spadł, przy okazji urywając szpilkę napinacza. Klient przyznał sie, ze pompa nie zmieniana od dwóch rozrządów, bo przecież tam sie nie ma co zepsuć. Rozumiem oszczędność ale na rozrządzie sie nie oszczedza.

#209 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2016 - 18:53

Średniej klasy pompa wody kosztuje 80-100 zl i w zasadzie wytrzymuje jeden rozrząd

 

I o to chodzi. Czasem  wytrzyma do drugiej wymiany , ale jesteśmy polakami i chytrość ponad wszystko....   :angel:

Ja byłem (i to szczęśliwym ) posiadaczem autka po wymianie silnika , bo poprzedni włąściciel chciał zaoszczędzić na wymianie  (całego ) rozrządu .

A typ pracował w Holandii......................  :kid:  :rotfl:



#210 OFFLINE   onekAslan

onekAslan
  • 31 postów
  • Dołączył: 07-11-2016
  • Skąd: Niepołomice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 listopada 2016 - 19:55

Nigdy nie ryzykowałbym z rozrządem, w tym wypadku pompa wody, do drugiej wymiany. Szkoda silnika. Chyba, ze ktoś i tak kasuje auto.

#211 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 listopada 2016 - 22:42

w V6 pompa wody nie ma nic wspólnego z rozrządem, chyba że pocieknie co mnie spotkało

najpierw się odkleił wirnik i brak chłodzenia, po wymianie pojeździła z 4 miesiące i pociekła na rozrząd....

przy okazji padł alternator

kumulacja :bag:



#212 OFFLINE   broda bdg

broda bdg
  • 1 postów
  • Dołączył: 13-12-2016
  • Skąd: bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 grudnia 2016 - 17:22

witam mam taki problem kopiłem omegę b 2.0 ,16 z lpg i była nagrzewnica do wymiany i wymienili mi mechanicy ale nadal leci slabo  nawet jak silnik nagrzany 



#213 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2016 - 19:29

była nagrzewnica do wymiany i wymienili mi mechanicy ale nadal leci slabo  nawet jak silnik nagrzany 

 

To nie takie proste. Uwalony termostat , też nie pozwoli na ciepłe powietrze w budzie.

Ja bym proponował obadać termometrem laserowym temperaturę na silniku i chłodnicy .Jeśli są wyraźne różnice , to może być winny termostat.

Jeśli pomiar się różni od tego na desce , to może być wadliwy zegar na desce ( dość pospolita przypadłość opli ) + termostat itp....

 

Ps. Z tego co piszesz , to chyba ci się skończył termostat , bo po wymianie nagrzewnicy powinno być ciepło . 

Ps2 Nagrzany silnik rozpoznajemy po tym , że góra chłodnicy (od termostatu ) parzy , a dół chłodnicy (powrót do silnika) jest minimum letni .(dość mocno ciepławy ) . Jeśli jest zimny , to masz uwalony termostat.



#214 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 15 grudnia 2016 - 19:46

A nagrzewnica jakiej firmy ?
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#215 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 15 grudnia 2016 - 20:37

Jeśli jest zimny , to masz uwalony termostat.

Co jeśli jest prawie tak samo gorący jak góra?



#216 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2016 - 20:41

Co jeśli jest prawie tak samo gorący jak góra?

 

He he . Wtedy wiadomo  ,że się otwiera..... ( zimny dolny wąż /powrotny ). Jeśli jest zimny , to sorry - po termostacie .

Może nie aż gorący , ale ciepły to on musi być , bo silnik by szlag trafił.



#217 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 15 grudnia 2016 - 21:14

A jak górny i dolny wąż nagrzewnicy gorący ? :)

Edytowany przez dawtow, 15 grudnia 2016 - 21:15.

Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#218 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2016 - 03:56

A jak górny i dolny wąż nagrzewnicy gorący ?

 

To weź sobie do ręki książkę od fizyki i poczytaj o  sprawności termicznej silnika 



#219 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 grudnia 2016 - 07:00

ktos uporał się już ze słabnącym nadmuchem w trakcie jazdy?

z tego co czytam to można tylko wymienić rezystor dmuchawy tzw. jeż

Stąd mam prośbę, ktoś moż edysponuje tutorialem jak w B FL-ce dostać się do niego ? ps. mam jeszcze zamontowany w schowku GSM



#220 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2016 - 10:14

ktos uporał się już ze słabnącym nadmuchem w trakcie jazdy?

Ja wymysliłem, że nawiew słabnie bo pod tym wiatraczkiem od klimatronika jest radio, które grzeje powietrze pod termometrem i dlatego jemu sie wydaje, że jest za ciepło i zmniejsza nawiew.