Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Słabe ogrzewanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
256 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   TomG

TomG
  • 35 postów
  • Dołączył: 16-10-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 16 października 2009 - 17:00

Witam !!!
Jestem nowy uzytkownikiem forum i fanów omesi:D
Mam mały problem z ogrzewaniem w omci a zima tuz tuz:(Otoż słabo bi leci ciepłe powietrze z nawiewów choc nawet ustawie na klimatroniku na HI Obieg napewno jest i wszystkie przewody sa gorace jak jest silnik nagrzany rowniez w nagrzewnicy termostat tez jest dobry Nic mi narazie nie przychodzi do głowy co moze byc nie tak Moze ktos z was mial podobny problem z omcia;)
POZDRAWIAM!!!!



#2 OFFLINE   sasek

sasek

    Zbanowany

  • 92 postów
  • Dołączył: 27-09-2008
  • Skąd: krzeszowice

Napisany 16 października 2009 - 18:12

u mnie jest ten sam problem ale jutro będziemy z tym walczyć, więc jak się uda to ci powiem co i jak.
Podejrzenia nagrzewnica, pompa wody, zawór trójdrożny, sterowanie kliamtronika

#3 OFFLINE   TomG

TomG
  • 35 postów
  • Dołączył: 16-10-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 16 października 2009 - 18:24

u mnie raczej odpada nagrzewnica bo przewody do niej sa gorace ;)a po za tym troche grzeje jesli w czasie jazdy jest predkosc dmuchawy na 2stopien lub1 a przy zwiekszaniu jest coraz chwodniej:( Mam nadzieje ze sie uporasz u swojej omci z grzaniem bo z tego co kazdy mowi to jest w nich bardzo dobre ogrzewnie:D
Odbijajac troche od tematu ostatnio zapalila mi sie kontrolka CHECK moze wiesz co moze oznaczac czy to cos powaznego do spr???

#4 OFFLINE   sasek

sasek

    Zbanowany

  • 92 postów
  • Dołączył: 27-09-2008
  • Skąd: krzeszowice

Napisany 16 października 2009 - 18:40

no kurde z tym czekiem to wiem że ktoś na forum jest wróżką i ma taką zaj... kule..
hehehehe :D:D:D

#5 OFFLINE   cytrynadm

cytrynadm
  • 171 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Jedlicze

Napisany 16 października 2009 - 19:26

ostatnio zapalila mi sie kontrolka CHECK moze wiesz co moze oznaczac czy to cos powaznego do spr???


Kolego sama kontrolka?? Komp nie wyświetla żadnej informacji?? świeci cały czas nawet po przyciśnięciu hamulca? czy tylko raz CI sie zaświeciła? jak świeci to załatwiaj podpięcie pod kompa albo sczytaj kod błedu. na forum jest wszyskto jak to zrobic i opisy kodów.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Dodany obrazek

#6 OFFLINE   TomG

TomG
  • 35 postów
  • Dołączył: 16-10-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 października 2009 - 16:55

tak sama kontrolka mi sie CHECK pali od niedawna komp nic nie pokazuje zadnego bledu ostatnio tez podlaczalem omcie pod kompa i nic nie wykazalo w silniku.;)Moze ktos z was mial podobny problem z CHECKIEM???

#7 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 października 2009 - 17:15

tak sama kontrolka mi sie CHECK pali od niedawna komp nic nie pokazuje zadnego bledu ostatnio tez podlaczalem omcie pod kompa i nic nie wykazalo w silniku.;)Moze ktos z was mial podobny problem z CHECKIEM???

ten check to pewnie od klocków zużytych świeci i tyle a z ogrzewaniem spróbuj zresetować climatronic trzymając auto i off przez chwilę lub coś z podciśnieniem masz nie halo ale było pisane na ten temat na forum.

#8 OFFLINE   TomG

TomG
  • 35 postów
  • Dołączył: 16-10-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 17 października 2009 - 18:51

dzieki rafi za podpowiedz sprobuje go zresetowac;)Pozdro!!!

#9 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 października 2009 - 20:17

Przeszukaj jeszcze forum pod katem takich rzeczy:
- odkamienianie ukladu chlodzenia - moze byc zasyfiony i ciepa nie puszcza,
- pompa elektryczna obiegu na nagrzewnice, moze padla i nie tloczy plynu przez nagrzewnice,
- termostat, za szybko sie otwiera i powoduje niedogrzanie silnika,
- brak wystarczajacej ilosci plynu w instalacji, moze tworzy sie gdzies 'korek' powietrzny nie puszczajac pynu,
- jesli masz LPG, to sposob wpiecia reduktora w uklad chlodzenia decyduje czy ma on wplyw na temp. plynu idacego do nagrzewnicy, kolega Beast opisywal na forum prawidlowy sposob wpiecia reduktora LPG.
To wszystko co mi przychodzi na mysl.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#10 OFFLINE   kacperoo

kacperoo
  • 55 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 09 stycznia 2013 - 16:28

Witam koledzy.Również w mojej omedze wystąpił problem z ogrzewaniem.
Gdy mam zrobione ogrzewanie na maxa po rozgrzaniu już silnika to leci letnie powietrze,dopiero jak dodam gazu to zaczyna leciec gorące powietrze a jak znów zatrzymam się ,silnik zejdzie z obrotów leci chłodne powietrze.

W omedze mam climatronica.

dodam że auto jeździ na płynie,płyn jest czysciutki.
rurki które wchodzą do kabiny są gorące,pompka obiegu również działa.
podciśnienia wszystkie są ok.

Czy przyczyną takiej dziwnej sytuacji może byc skończona pompa wody??

#11 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2013 - 18:42

Czy przyczyną takiej dziwnej sytuacji może byc skończona pompa wody

raczej nagrzewnica.

#12 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 24 stycznia 2013 - 10:12

na 99% zawalona nagrzewnica. Wymienić i po sprawie.

#13 OFFLINE   ostry 3

ostry 3
  • 9 postów
  • Dołączył: 28-12-2012
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 24 stycznia 2013 - 13:04

Witam podepnę się pod temat jestem nowym użytkownikiem omci też mam problem z ogrzewaniem tak jak kolega niżej napisał sprawdziłem przewody od nagrzewnicy i oba są gorące a w środku lekko ciepłe powietrze leci nawet jak dam na HI ,przekopuje forum przychodzi mi na myśl sterownik klimatronika ale może się myle?.Próbowałem restartować klime trzymam przycisk Auto i naciskam OFF ale na panelu mi nic nie pokazuje może robie coś nie tak prosił bym o jakieś wskazówki doświadczonych kolegów

#14 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 25 stycznia 2013 - 15:35

to i ja sie podepne pod temat,pompki dzialaja sprawdzone :),nagrzewnica plukana kwasem cytrynowym (wczesniej wychodzacy przewod jeden byl letni) oba przewody gorace ,na wolnych slabo z ogrzewaniem ,w jezdzie tez szalu nie ma ,dodam ze jesli dam na 6-tke to jako tako cieple leci ,termostat sprwny wymieniony,plyn w obiegu ,odpiecie podcisnienia z zaworu trojdroznego nic nie daje,szczerze mowiac juz nie mam pomyslow co moze byc:pokoj:

#15 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2013 - 15:46

Maciekmk możliwe, że płukanie pomogło na tyle tylko żeby nagrzewnica miała przepływ. Gorący płyn przechodzi przez nagrzewnicę i obie rurki masz gorące. Jednak kanały mogą być na tyle oklejone syfem, że słabo oddaje ciepło. Bo jeśli oba przewody masz gorące, nawiewy i regulacje pracują prawidłowo to nic innego nie przychodzi mi do głowy.

#16 OFFLINE   slafwek

slafwek
  • 57 postów
  • Dołączył: 05-02-2011
  • Skąd: Nowy Sącz

Napisany 27 stycznia 2013 - 12:01

Też się podepnę. Przy temp. 93-95 stopni leci letnie powietrze po stronie pasażera, po stronie kierowcy raczej chłodne a z tunelu środkowego z tyłu całkiem zimne chociaż obydwa pokrętła od temperatury ustawione na max. Nagrzewnica gorąca tak że sie nie da dotknąć, pompki elektryczne w układzie chłodzenia sprawne. Płyn wymieniony i układ odpowietrzony. Nie wiem już co to może być a potrzebuję sprawnego ogrzewania zwłaszcza że teraz będzie ze mną podróżować moja malutka córeczka;) Ma ktoś jakiś pomysł na tą bolączkę?

#17 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2013 - 13:27

Nagrzewnica gorąca tak że sie nie da dotknąć,

jak to sprawdziłeś??
To że rurki są gorące nie znaczy że nagrzewnica również taka będzie.

#18 OFFLINE   popiolekpolska

popiolekpolska
  • 46 postów
  • Dołączył: 03-02-2009
  • Skąd: Czeladź

Napisany 27 stycznia 2013 - 15:19

jak to sprawdziłeś??
To że rurki są gorące nie znaczy że nagrzewnica również taka będzie.


Jeżeli wentylator nagrzewnicy chodzi to przy niskim przepływie druga była by zimna,jeżeli są obie gorące to znaczy że przepływ jest ew.któraś z klap się nie otwiera.

#19 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2013 - 15:33

Nagrzewnica ma 12 rurek.Nawet jak 3/4 z nich będzie zamulona to obie rurki będą gorące a ogrzewania w aucie nie będzie.
99.9 % przypadków ze słabym ogrzewaniem to wina nagrzewnicy.Ten mały odsetek to inne problemy np.źle wpięty gaz czy pompka elektryczna wody.Klapki można od razu wykluczyć.

#20 OFFLINE   slafwek

slafwek
  • 57 postów
  • Dołączył: 05-02-2011
  • Skąd: Nowy Sącz

Napisany 27 stycznia 2013 - 22:08

Lpg nie mam więc odpada. Nagrzewnice dotykałem ręką gdyż wyciągałem ją do płukania które zresztą nie przyniosło żadnego efektu. Zastanawia mnie fakt że powietrze jest bardziej ciepłe od strony pasażera niż kierowcy a całkiem zimne z tylnego nawiewu... We wtorek jadę odebrać żone i dzieckoze szpitala i muszę to mieć zrobione:/